Bebek Sarılığı 20.9 Yoğun Bakım Riski: Ne Yapmalı?

0 oy
1,984 göst.
16 Mayıs 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (312 puan) tarafından soruldu
Sarılık değeri 20.9 çıktı hemen acil yatırdılar sağlık ocağındaki ebe bir şey olmaz emzirin dediği için kimseyi ikna edip götüremedim  normal dedi durdular 22 olsaydı kan değişimi yapılacakmış inşallah düşer hemen  Allahtan kalbinde üfürüm var diye doktor pazartesi getirin demişti de götürdük siz kimseyi dinlemeyin en ufak bir şey de bile götürün ben o battaniye ler boş alınca mahvoldum Rabbim kimseyi evladıyla sınamasın Zeynebime dua edin nolur çabuk toparlansın sağlıkla geri gelsin 8 günlük daha 

31 Cevaplar

0 oy
16 Mayıs 2022 (137 puan) tarafından cevaplandı
Cokk geçmiş olsun canım Allah sifa versin. Korkma bizde atlattik. Bizim de 17 cikmisti yatis verdiler ama ben yatirmadim eve getirdim surekli emzirdim gecti cok sukur suan 4 ayligiz. Uzulme sutun kesilmesin. Allah baska aci vermesin oyle dusun
-Reklam-
0 oy
16 Mayıs 2022 (174 puan) tarafından cevaplandı
Kardeşim hic üzülme bak fototerapi mor ışık verecekler o kadar hic korkma kan değişiminden de korkma o kadar basit şeyler ki bunlar bem hemsireyim hastanede çalışıyorum yine de qnne yüreği işte 
0 oy
16 Mayıs 2022 (537 puan) tarafından cevaplandı
Canim benim de 19.5tu bir gece yoğun bakım da bir gece fototerapi de kaldi çok şükür düştü sonrasinda da evde yavas yavaş atlattik stres yapmayin sütünüz etkilenmesin çok geçmiş olsun
16 Mayıs 2022 (537 puan) tarafından yorumlandı
Beni de almamislardi sizin gibi eli dolu gidip boş dönmenin ne oldugunu çok iyi biliyorum sabaha kadar uyuyamadim gozlerim sismisti aglamaktan allah sabrini versin bebisin gelecek merak etme sen sütünü düzenli sağ götür sifa olsun bebise
0 oy
16 Mayıs 2022 (36 puan) tarafından cevaplandı
Çok geçmiş olsun inşallah bir an önce iyileşir 
0 oy
16 Mayıs 2022 (915 puan) tarafından cevaplandı
Sizi o kadar iyi anlıyorum ki oğlum iki gün önce bronşit başlangıcı var denildi evde hava verdik bugün tekrar kontrole gittik gecmeseydi yatış demişlerdi o havayı evde verirken ağlayarak verdim bı an önce iyileşip evinize dönerseniz inşallah
0 oy
16 Mayıs 2022 (1,497 puan) tarafından cevaplandı

Geçmiş olsun Rabbim şafi ismiyle şifa versin inşallah<3

0 oy
16 Mayıs 2022 (1 puan) tarafından cevaplandı
Rabb'im sana bağışlasın evladını üzülme bnm kızımda aynı olmuştu ilk anneligim acemiyim bn kızımın uyanmiyor hastaneye götürelim dedigimde kaynanam ve  etrafımdakiler hastaneye götürüp ne döven uyanmiyor mu diceksin dediler izin vermediler ertesi gün dinlemeyip götürdüm 3 günlük kızımı yoğun bakıma yatırdılar bnde çok üzüldüm ama elimden gelen şey dua etmek oldu şükür bir hafta sonra çıktı yoğun bakımdan. DUALARIM KIZINLA
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
Allah razı olsun canım Rabbim bir daha böyle kötü günler göstermesin
0 oy
16 Mayıs 2022 (307 puan) tarafından cevaplandı
Ahh yavrum çok geçmiş olsun canım inşallah tez zamanda düzelir korkma benim kızımda bir gece fototerapi aldı ertesi gün bembeyaz olmuştu
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
Değerimiz 21 bir gün geç kalsak çok kötü şeyler olabilirmiş
16 Mayıs 2022 (307 puan) tarafından yorumlandı
Allah korusun canım daha dikkatli olun bundan sonra sarılık tekrarlayabilir bol bol emzir
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
Düzgün emziremedim ki canım ilk 3 gün sütüm yoktu azcık azcık mama verdi hemşireler sonrasında sütüm geldi ama çocuğun hali yoktu emmeye şuan o kadar korkuyorum ki evde mama vardı sütüm var diye vermedim alışmasına anne sütü sağlıklı diye keşke günde iki kere felan verseydim
0 oy
16 Mayıs 2022 (541 puan) tarafından cevaplandı
1 haftalıkken 18 değer ile yatırmıştık. 2 gece ışın aldı toparladı çıktı. Sütüm de azdı mama verdik hemen toparladı. Kimseyi dinleme gerekirse mama da ver toparlasın hemen. 2 geceyi hala unutamam eve yalnız gelmek çok zor. Seni anlıyorum ama üzülme sakın geçecek
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah canım bir gün daha geç kalsak çok büyük sıkıntı olacaktı verilmiş sadakamız varmışta yetiştik
0 oy
16 Mayıs 2022 (45 puan) tarafından cevaplandı
Kalbini çok ferah tut bizde yattık 3 gün çıktıktan sonra 1 2 hafta sersemlik sürüyor ama sonra nasl iyi geliyor ben çok ağladım çok şükür geride kaldı hiiic merak etme rabbim şifasını verir 
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah canım inşallah
0 oy
16 Mayıs 2022 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Merak etme kuzum ışın falan derken düşer sarılığı inşallah. Rabbim tüm yavrulara şifa versin inşallah 
16 Mayıs 2022 (312 puan) tarafından yorumlandı
Amin inşallah Allah razı olsun

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde sarılık değeri 20.9 yoğun bakıma yatırmak için yüksek mi?
Evet, bebeklerde sarılık değeri 20.9, özellikle yenidoğan döneminde, sarılığın şiddetli olduğunu ve yoğun bakım takibi gerektirebileceğini gösterir. Kan değişimi riski nedeniyle acil müdahale gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılıkta sağlık ocağı tavsiyesi ne kadar güvenilir?
Sağlık ocağı ebesinin 'bir şey olmaz emzirin' gibi tavsiyeleri, sarılık değerinin yüksek olduğu durumlarda yanıltıcı olabilir. Yüksek sarılık değerleri için mutlaka doktor kontrolü ve önerileri esas alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan sarılığında kan değişimi ne zaman yapılır?
Yenidoğan sarılığında kan değişimi, genellikle sarılık değerinin 22-25 mg/dL'yi aştığı durumlarda veya belirli risk faktörleri varlığında doktor kararıyla yapılır. Erken müdahale hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılığın belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora başvurulmalı?
Bebeklerde sarılığın en belirgin belirtisi ciltte ve göz aklarında sararmadır. İştahsızlık, halsizlik, uyku eğiliminde artış gibi belirtiler varsa veya sarılık hızla yayılıyorsa hemen doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kalpte üfürüm olan bebeklerde sarılık takibi nasıl olmalı?
Kalpte üfürüm gibi ek sağlık sorunları olan bebeklerde sarılık takibi daha dikkatli yapılmalıdır. Doktorunuzun pazartesi günü için verdiği kontrol randevusu, olası riskleri erken tespit etmek açısından önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,727 göst.
10 Nisan 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Anneadayadayi (780 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 378 göst.
0 oy
1 cevap 292 göst.
0 oy
35 cevap 2,728 göst.

1,512,332 soru

24,667,864 cevap

367,087 kullanıcı

...