Sütüm Gelmiyor: 34 Günlük Anne Sütü Artırma Yolları Nelerdir?

0 oy
2,317 göst.
30 Nisan 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (29 puan) tarafından soruldu
34 günlük anneyim.. En başından beri sütüm gelmedi ilk günler yetersiz oldugu için cocuğum hep ağlıyordu dr mama başlattı. Eds sistemiyle emzirerek verdim hep mamayı meme reddi olmasın diye ama yok yok yok gram artış olmadı.

Kompostolar dut kuruları. Malt içecekler neler denedim neler. Allah aşkına siz ne yapıyorsunuz. Sütüm gelmez mi bu saatten sonra. Başka ne yapabilriirm. Eşim de ben üzülüyorum diye her gün eczaneden sorup sorup arttırmak için bişeyler getiriyor. Bana öyle bişey diyin ki artık son bulsun bu durum

39 Cevaplar

0 oy
1 Mayıs 2020 (71 puan) tarafından cevaplandı
Benim de sutum hic artmadi denemedigim yontem yemedigim sey de kalmadi ama bence surekli sutum yok diyip dusunup stresten gelmiyor.isin kotusu elinde olan bir sey de degil düşünmemek.belki sen yapabikirsin dusunmemeye calis 
-Reklam-
0 oy
1 Mayıs 2020 (23 puan) tarafından cevaplandı
Bebegim  almiyordu  ilk. 12 gün  haliyle  gelivermedi  sütüm  canım  mama  vermek  istemedigim için  eşim medikalden  klinik  süt. Sagma. Makinası kiraladı. Sütüm  çoğalmaya  başladı  tabi  ama. Bu  esnadada  hiç  birakmadim  emzirmeyi almasada  gogusteydi sürekli  şükür  şimdi  iyi  simdide  ayrilmak  istemiyor  memeden  birde  stres  yapma. Kesinlikle 
0 oy
1 Mayıs 2020 (1,302 puan) tarafından cevaplandı
Maalesefki her kesin sutu gelir diye bi sey olmuyo canm kiminki şikir şikir gelir (bende oyleydi ancak pzel dirumumdan dolayi 3cu ayda kestim)kimisi hic bi problemi olmaz sutt gelmez kiminki 3 4 ay gelir kimileri. 2 3 yasa kadar emzirir  degisiyo canm benim anneminde dogdugu gun sadece geldi. Sonra bitti keci sutu ile buyudum napalim. Artik    insaAllah gelir canm emzir yinede ancak mama ver ac kalmasin insaAllah gelir
0 oy
1 Mayıs 2020 (237 puan) tarafından cevaplandı
Yemek icmek hic ama hic alakasi yok 

Alacak bebegini gogsune yapistiracaksin surekli deneyeceksin baska turlu yolu yok

Mama alan bebek emmeyi birakiyor biberonsa eger ki hele daha hic almaZ de
0 oy
2 Mayıs 2020 (181 puan) tarafından cevaplandı
resmen bize sosyal baskı uygulanıyor ve sütle anneliğimiz sorgulanıyor. ben sütüm yetmeyince mamasını verdim ve kimseyide bu konuda konuşturmadım. her annenin sütü olmuyor böyle bir durum yok maaalesef
0 oy
2 Mayıs 2020 (556 puan) tarafından cevaplandı
Canım stres yapma bazen olmayınca olmuyor benim de olmadı ama keşke en başından pompayla sağsaydım  dedim bence hastane tipi süt sağma makinası kirala en az bi hafta 2-3 saatte bir sağ . Bünyeye bağlı kimisi yemiyor sütü  olmuyor kimi dünyaları  yiyor olmuyor hiç stres yapıp da zehir etme kendine 
0 oy
2 Mayıs 2020 (427 puan) tarafından cevaplandı
Bu konuya yazacak benimde 2 cift kelamim var. Öncelikle kızımız doğmadan once eşim surekli ins mamaya ihtiyacimiz olmaz, kimyasalla beslensin istemiyorum cocugumuz hem sağlıksız hemde maddi olarak insani yoran bi durum derdi, kendi arkadaşının cocugundan dolayı hep ins derdim bende. Neyse kızımız doğdu surekli emziriyorum sabah aksam yarim saate 1 desem yeridir, kaynanam surekli bu cocuk doymuyor sütün yok deyip psikolojik olarak çökertti beni saolsun, ilk cocuk ne bileyim dr tavsiyesiyle mama basladik, sagim yapiyorum surekli artsin diye, zamanla bebegin midesi buyudu ama bnm sütüm artmadi diyorum Allah'ım nolir cocugumun rizkini ver diye agliyorum arada, surekli araştırıyorum bitkisel seyler falan kullaniyorum, her duydugumu tikiyorum agzima derken 2.ayda cocugim birden meme emerken ya da mama yerken karnindan gurultular gelmeye basladi, dogdugundan beri hiriltisi vardi gecmiyodu bi türlü en son kakasindan kan geldi, apar topar gittik dr a süt alerjisi dedi diyet yapacaksin dedi 5 hafta diyet yaptim ama hic bi ise yaramadi anlasilan coklu gida alerjisiydi derken az olan sutumu de kestim, alerjili cocugu olan anneler bilir alerjik mamaya alıştırmanin zorluğunu, aglaya ağlaya bebegim kusa kusa alistirmaya calistim, hamdolsun basardim da , su anda 5 aylik olacak az da olsa kusmasi var, ileride nasil bi bunyeye sahip olur bilmiyorum ama simdi gecmise bakinca kendimi ne kadar kasmışım diyorum, Allah bizi o cok istediğimiz sutle imtihan etti o yuzden bebek bi sekilde buyuyo ama o stres sknti insanin icinde bi yerlerde sanki hep kalıyormuş gibi, sen sakin olmaya çalış bugunlerde gececek Rabbim daha beterinden saknsin de, varsın mamayla büyüsün mutlu bi bebek olsun.
0 oy
2 Mayıs 2020 (439 puan) tarafından cevaplandı
Herkesin sütü gelir mi bilmem benm de olmadı. Belkide vücut ile alâkalı. Demekki gelmeyince gelmiyor. Mamaya başladık bizde ara ara yine emzrdim ama olmadı. Aptamil veriyorum. Önemli olan bebeğimin sağlığı valla. Maması memesi değil. Kilo alıyor sağlıklısı. Yeter. 
0 oy
2 Mayıs 2020 (273 puan) tarafından cevaplandı
1 ay benimde gelmedi. Su oranını artır çay su komposto vb iç maydonoz sütü azaltır bulgur bebekde çok gaz yapıyo. El pompası al sütü çek doldur belki bebeginin emme gücü az oldugu için sütün artmıyordr. Dinlen uyu birde takma muhakak gelir merak etme
0 oy
2 Mayıs 2020 (354 puan) tarafından cevaplandı
Yazan oldu mu bilmiyorum ama bana doktorum şunu önersi 5 tane inciri yarım litre su da 5 dk kaynatın sonra bir havucu ekleyin 5 dk daha kaynatıp şekersiz tüketin umarım işinize yarar 
0 oy
2 Mayıs 2020 misafir tarafından cevaplandı
Tabi ki yapı meselesi olabilir ama bence öncelikle olumlu düşün sütüm geliyor bebeğime yetir falan diye düşünmeye başla(çünkü benim doktorum hep öyle dedi süt önce beyinde üretilir.) sonra bol bol emzir su çok önemli dinlenmek önemli bulgur bakliyatlar hoşaf bunları biliyorsundur zaten ama bence sütüm gelecek bebeğime yetecek diye düşünerek sık sık emzirerek çoğalır belki yani inşallah çoğalır. Ama olmazsa da yapacak bişey yok sağlıklı olsun karnı doysun 
0 oy
2 Mayıs 2020 (19 puan) tarafından cevaplandı
Moralinizi bozmak istemem ama her insan farklidir benimde 3 aydan sonra kesildi suan mama veriyorum kilo alimi gayt iyi emziremiyorum diye uzulmeyin 
0 oy
2 Mayıs 2020 (102 puan) tarafından cevaplandı
Ya canm bnce bu kadar dusunme simdiki mamalarda cok iyi sen bi annesin bebeginin sagligina bak illa emzirmek gerekmiyor bence
0 oy
2 Mayıs 2020 (241 puan) tarafından cevaplandı
stres yapmayın bu da etkiliyor , ben destek için lactamil içiyorum 
2 Mayıs 2020 (29 puan) tarafından yorumlandı
Doktor bana da önerdi faydasını gördünüz mü. Artık o kadar çok şey aldım kullanıyorum ki yaramadı alsam mı onu bilemedim.
0 oy
2 Mayıs 2020 (20 puan) tarafından cevaplandı
Canim nescafe ve yulaf li biskuvi bnde cok ise yaradi bnim sütüm de cok azdi simdi cok şükür doluyor kizimda gayet iyi doyuyo sende drne bnce insallah sendr de ise yarar
0 oy
2 Mayıs 2020 (5,307 puan) tarafından cevaplandı
Canim herkesin sutu gelmiyor, olmayinca olmuyor. Elinden geleni yapman cok guzel ama kendi kendine baski kurma. Stresten de gelmeyebilir. Tabi ki anne sutu cok faydaliz keske her cocuk anne sutuyle beslense ama bazen olmuyor.. ya annenin sutu olmuyor ya cocuk emmiyor.. Ama mamayla da cocuk buyur korkma. Ben de mamayla buyumusum, cok sukur kayda deger bir saglik sorunum filan yok. Sen yine dene, elinden geleni yap. Olursa ne ala, olmazsa da elinden geleni fazlasiyla yapmis oldugunu bilerek vicdan azabi duymadan mamayla besle cocugunu
2 Mayıs 2020 (29 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim  böyle yorumlar çok rahatlatıyor. Anne yüreği işte olsun istiyorum ama olmayınca da olmuyor. Huzurlu olsun da napalım.
0 oy
2 Mayıs 2020 (187 puan) tarafından cevaplandı
Benmde sütüm gelmiyordu bol bol emzrdim sonunda geldi enfeksiyon olunca mama ve meme reddi yaşadm hic bi şekilde hic bişy almadı çok zayıfladı smdide bıraktı emzremiyorm o dedginz eds sistemi nasıl oluyo kendimiz mi yapıyorz yoksa hazrmı satılıyo
2 Mayıs 2020 (29 puan) tarafından yorumlandı
Medikal firmalardan sonda alıyorsun canım 5 numara ben biberona onu koyup memedeyken cocugun ağzına koyuyorum hem memeyi çekiyor hem ordan mama geliyor. Sanki Memeden içiyormuş gibi. Hem aramızda ki bağ da kopmamıs oluyo. Bu şekilde artar süt dediler ama bekliyorum hala. İnternete yazarsan cok var arastırıp naısl yapıldığına bakabilirsin.
0 oy
2 Mayıs 2020 (199 puan) tarafından cevaplandı
Canım sıcak bi duş al göğüslerine sabunla masaj yap. Duştan sonra yeşil mercimekli bulgur pilavı ye. Yedikten sonra 1-2 saat uyu. Bi de bunu dene derim. Ben çok faydasını gördüm. Hatta yeşil mercimekli bulgur pilavından dolayı süt kendi kendine akmaya başlamıştı. 
2 Mayıs 2020 (29 puan) tarafından yorumlandı
Ay inşallah canım deniyeceğiö bunu da. Çok sağol
3 Mayıs 2020 (199 puan) tarafından yorumlandı
Şifa olsun inşallah ☺️
0 oy
10 Mayıs 2020 (166 puan) tarafından cevaplandı
vücut yapısına göre değişiyor canım benimkide çok az o yüzden mama takviyesi yapıyorum.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

34 günlük annenin sütü neden gelmez ve ne yapılmalı?
34 günlük bir annenin sütü yetersizse, emzirme tekniği, beslenme, stres yönetimi ve doktor tavsiyesi gibi faktörler önemlidir. Anne sütünü artırmak için doğru emzirme pozisyonunu öğrenin, beslenmenize dikkat edin (bol sıvı, dengeli öğünler) ve dinlenmeye özen gösterin. Doktorunuza danışarak mama takviyesini doğru şekilde uygulayın ve süt artırıcı bitkisel ürünleri bilinçli kullanın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü azaldığında mama takviyesi nasıl verilmelidir?
Anne sütü azaldığında mama takviyesi, bebeğin beslenme ihtiyacını karşılamak için doktor kontrolünde verilmelidir. EDS (Emzirme Destek Sistemi) kullanarak emzirme sırasında mama vermek, meme reddini önlemeye yardımcı olabilir. Mama miktarını ve sıklığını bebeğin yaşına ve kilosuna göre doktorunuz belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütünün artması için komposto, dut kurusu ve malt içeceği işe yarar mı?
Komposto, dut kurusu ve malt içeceği gibi besinler anne sütünü desteklemeye yardımcı olabilir ancak tek başına mucizevi bir çözüm değildir. Öncelikle, düzenli ve etkili emzirme, bol sıvı tüketimi ve yeterli dinlenme süt üretimini tetikler. Bu gıdalar, genel beslenme düzeninin bir parçası olarak faydalı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme yoluyla meme reddi nasıl önlenir?
Emzirme yoluyla meme reddini önlemek için bebeği doğru pozisyonda tutmak ve emme tekniğini doğru uygulamak önemlidir. EDS gibi destek sistemleri, bebeğin anne memesini daha kolay kabul etmesine yardımcı olabilir. Bebeğin açlık ve tokluk sinyallerini iyi gözlemlemek de meme reddini azaltır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü artırmak için doktor tavsiyesi dışında neler yapılabilir?
Doktor tavsiyesi dışında anne sütünün artması için ilk adım, sık ve etkili emzirmedir. Bebeği memeye doğru bir şekilde yaklaştırmak ve gün içinde sık sık emzirmek süt üretimini uyarır. Stresi azaltmak, yeterli uyku almak ve bol sıvı tüketmek de süt miktarını olumlu etkiler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 377 göst.
0 oy
4 cevap 533 göst.
30 Mayıs 2020 Doğum Sonrası Anne kategorisinde gril35 (35 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 584 göst.
30 Eylül 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde YiğitAli'm (279 puan) tarafından soruldu
0 oy
15 cevap 1,239 göst.
4 Temmuz 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde tomrislykke (356 puan) tarafından soruldu

1,512,339 soru

24,667,962 cevap

367,097 kullanıcı

...