Bebeklerde Ek Gıda: Ne Zaman Başlanmalı?

0 oy
2,695 göst.
26 Ağustos 2019 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (46 puan) tarafından soruldu
Benim bebeğim iki aylık ve arkadaşımın çocuğu ise 4 aylık o başlamış ek gıdaya yani ek gıdadan kastım yani mesela çay veriyor bi çay kaşığı sonra Karpuz dan küçük bir parça veriyor sonra emzigini şekere batırıp veriyor sonra şu veriyor sende başla dedi napmam gerek hangisi doğru sizce

26 Cevaplar

0 oy
27 Ağustos 2019 (3 puan) tarafından cevaplandı
kizlar  oglum  5 aylik olucak 10 gun sonra sizce danone verebilir miyim danone olmazsa onun  dışında  ufak ufak başlamak  istiyorum sizce ne vermeliyim nerden baslamaliyim
-Reklam-
0 oy
27 Ağustos 2019 (89 puan) tarafından cevaplandı
küçücük bebeğin çayla şekerle işi ne yazık günah bilmeden zarar veriyor bebeğine. beslenmede bilinçsizce yaklaşmamak lazım daha çok küçük ilk 6 ay anne sütü alması lazım sadece. anne sütü yetmezse de mama verilir.
3 Eylül 2019 (46 puan) tarafından yorumlandı
Bende öyle biliyorum ama arkadaşım öyle şeyler yapınca şaşırdım
0 oy
27 Ağustos 2019 (76 puan) tarafından cevaplandı
Çay ve şeker miiii??? Şska gibi bu millet
3 Eylül 2019 (46 puan) tarafından yorumlandı
Eee ne sandın ya herkes kendini çok bilmiş bende buna sinir oluyom
0 oy
27 Ağustos 2019 (16 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba canım senin bebegin daha çok küçük eğer sutun yetiyorsa emzir 6 ay boyunca sonra geçersin çay demir eksikliği yapıyor bide ek gidaya başlayacağn zamanada sebzeleri başlayarak başka bence sebze sever bi bebegin olsun
3 Eylül 2019 (46 puan) tarafından yorumlandı
Tamam olur sağolun :)
0 oy
27 Ağustos 2019 (238 puan) tarafından cevaplandı
6 ayından itibaren verebilirsin cnm doktorların önerisi bu yönde henüz sindirim sistemleri tam gelişmediği için daha erken dönemde ek gıda vermek sıkıntı yaratabilir. İlk 6 ay anne sütü yoksa formül mama vermelisin ayrıca çay bebeklerde kansızlığa yol açar sen sakın verme şeker 1 yaşa kadar yasak ve emziği şekere batırıp vermek erken diş çürüklerine sebep olabilir
3 Eylül 2019 (46 puan) tarafından yorumlandı
Herkes sizin gibi açıklasa keşke tövbe yarabbim cahilde oldum allah aşkına ya sonuçta annesiyim ben onun kötülüğünü ister miyim
0 oy
2 Eylül 2019 (595 puan) tarafından cevaplandı
çok erken canım direk böbreklere zararmış o yüzden verme bol bol içsin anne sütü yoksa devam sütü ver benim kızda içiyor mama aptamil mesela 6 ayı dolmadan vermedim ben ek gıda
3 Eylül 2019 (46 puan) tarafından yorumlandı
Bende vermek istemiyorum zaten arkadaşım öyle yaptı bende merak ettim doğru mu diye yoksa bende vermiyorum benim bildiğim 6 aydan önce bisi verilmez

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklere ek gıda kaçıncı ayda verilmeli ve ilk hangi ek gıdalarla başlanmalı?
Bebeklere ek gıda genellikle 6. aydan itibaren verilmeye başlanmalı ve ilk olarak püre haline getirilmiş sebzeler (havuç, kabak gibi) veya meyveler (elma, armut gibi) tercih edilmelidir. Anne sütü veya formül mama, bebeğin ana besin kaynağı olmaya devam etmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklere şekerli su, çay veya emzik batırılmış gıdalar verilmesi doğru mudur?
Kesinlikle hayır, bebeklere şekerli su, çay veya emziğe batırılmış gıdalar verilmesi önerilmez. Bu tür uygulamalar bebeğin tatlıya olan ilgisini artırır, diş sağlığına zarar verir ve ilerleyen dönemlerde sağlıklı beslenme alışkanlıkları kazanmasını zorlaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Arkadaşımın bebeği 4 aylık ek gıdaya başladı, benim 2 aylık bebeğime de ek gıda vermeli miyim?
Hayır, 2 aylık bir bebeğe ek gıda verilmesi önerilmez. Bebeklerin ek gıdaya geçişi için genellikle en uygun zaman dilimi 6 aydır ve bu karar doktor kontrolünde olmalıdır. Her bebeğin gelişimi farklıdır ve erken ek gıda geçişi sindirim sorunlarına yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklere ek gıda verirken nelere dikkat edilmeli ve hangi besinlerden kaçınılmalı?
Ek gıda verirken bebeğin sindirim sistemine uygun, alerjen riski düşük besinlerle başlanmalı, tek tek tanıtılmalı ve alerji belirtileri gözlemlenmelidir. Tuzlu, şekerli, bal, inek sütü (ilk bir yaş içinde), işlenmiş gıdalar ve alerjen riski yüksek besinlerden kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde ek gıdaya geçiş süreci nasıl olmalı ve hangi adımlar izlenmelidir?
Ek gıdaya geçiş süreci yavaş ve kademeli olmalıdır. İlk olarak günde bir öğün az miktarda tek çeşit püre gıda ile başlanır, bebeğin tepkisi gözlemlenir ve zamanla öğün sayısı ve çeşitliliği artırılır. Bardaktan su içme alışkanlığı da bu dönemde kazandırılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,706 soru

24,672,803 cevap

367,361 kullanıcı

...