Bebek Beslenmeden Sonra Kaka Yapıyor: Nedenleri ve Çözümleri

0 oy
240 göst.
16 Şubat 2021 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (110 puan) tarafından soruldu
Mamasını verdikten hemen sonra kakasını yapıyor neden acaba bu durumla karşılaşan var mı? 
Bebek Ayı 6.5

1 cevap

0 oy
16 Şubat 2021 (870 puan) tarafından cevaplandı
Bilgim yok canım ama bizimde ilk aylarda öyleydi hangi mamayı kullanıyosun
16 Şubat 2021 (110 puan) tarafından yorumlandı
Aptamil kullanıyorum
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde her beslenmeden sonra kaka yapması normal mi?
Evet, bebeklerde her beslenmeden sonra kaka yapması oldukça yaygın ve genellikle normaldir. Bu durum, bebeklerin sindirim sistemlerinin henüz gelişmekte olmasından kaynaklanır ve besinlerin hızla işlenip atılmasına işaret edebilir. Bebeklerin %70'inde bu durum görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde beslenme sonrası kaka yapmasının nedenleri nelerdir?
Bebeklerde beslenme sonrası kaka yapmasının başlıca nedenleri arasında gastrokolik refleksin güçlü olması, anne sütü veya formül mamanın hızla sindirilmesi ve bağırsakların henüz tam gelişmemiş olması yer alır. Bu refleks, midenin dolmasıyla tetiklenir ve bağırsak hareketlerini başlatır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde her beslenmeden sonra kaka yapması ne kadar sürer?
Genellikle bu durum, bebeklerin ilk birkaç ayında daha belirgindir ve sindirim sistemi olgunlaştıkça azalır. Çoğu bebekte bu durum 3-6 ay arasında normale döner. Ancak bazı bebeklerde daha uzun sürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Beslenme sonrası kaka yaparken bebeklerde nelere dikkat edilmeli?
Bebeklerin genel sağlık durumları, kilo alımları ve huzurlu olup olmadıkları takip edilmelidir. İshal belirtileri, ateş, kusma veya aşırı huzursuzluk gibi durumlar varsa bir uzmana danışılmalıdır. Normalde kaka kıvamı ve rengi de önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde beslenme sonrası kaka yapmasını azaltmak için ne yapılabilir?
Bebeklerde beslenme sonrası kaka yapmasını azaltmak için özel bir müdahale genellikle gerekmez çünkü bu fizyolojik bir durumdur. Ancak doktorunuzun önerisiyle mama değişikliği veya probiyotik takviyesi düşünülebilir. En önemli şey, bebeğin gelişimini gözlemlemektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 197 göst.
0 oy
5 cevap 465 göst.
31 Mart 2025 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Genc_aanne_ (30 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 282 göst.
2 Mayıs 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Drncan (3 puan) tarafından soruldu

1,512,725 soru

24,672,956 cevap

367,373 kullanıcı

...