5 Aylık Bebek Mama Miktarı Kaç CC Olmalı?

+1 oy
3,549 göst.
5 Mayıs 2021 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (652 puan) tarafından soruldu

Kızlar oğlum 5 aylık 90 CC anca yiyor 4 saatte bir gece de yemiyor 30 CC anca yiyor ne yapmalı birde biberon tutmuyor kasikla veriyorum 90 CC yedirmek yarım saatimi alıyor ve mama soğuyor ne yapmalı hasta olur mu günde 5 defadan fazla yemiyor


18 Cevaplar

0 oy
5 Mayıs 2021 (560 puan) tarafından cevaplandı
 
En İyi Cevap
Stres yapma olur mu? Benim bebeğim de hep çok az yedi şimdi 14 aylık olmak üzere hala çok çok yemek yemez. Doktoru eğer gelişimiyle ilgili sıkıntı görmezse kendini mahvetme lütfen ben çok yıprattım da bişey değişmedi aynen 4 saat geçerdi ben acıkırdım o kuş kadar içerdi mamayı üzülür ağlardım. Doktorumuzda 4.ay bitince kaşık mama verdi hipp onu daha güzel yiyodu. Mamasını istediği kadar içerdi kalanını kaşık mama yapardım tahıllı alırdım ben uzun süre güzel yedi deneyebilirsin
5 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
Bende alerji yenmek için erkenden başla turp ısırgan otu maydanoz tüket bence sütüne etkisi olucaktır benim 4 yaşın kızım var alerjisi aynı besin alerjisi var ilerlemeden doktor takipleri yaptırdım ama mama vermemeye özen gösteriyordum kayın validemle aynı evdeydim ben müdahale ettikçe onlar alerjiyi aldırmadan kıza saçma sapan abur cuburlar verdiler tekrarlandı  bende ısırgan otu içirdim  3 yaşındayken biraz etkisi oldu maydanoz suyu verdim  geçti yumurta süt alerjisi bitti çok mandalina portakal severdi çok tükettiği içinde vücüt kaşındırıyo mandalina bile alerji edermi dedim kendi kendime takip ettim gerçekten öyle ne tüketirsen tüket azar azar tüket alerji yapmaması için soğan suyu ışırganotu çayları tüket benim gibi ilaçlarla perişan olma emzirme döneminde ne yapsan fayda eder ama ek gıdaya geçtimi ona engel olamadım ürtiker oldu alerjisi yükseldi devamlı alerjiden boğazı şisiyor
6 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Yani ısırgan otu maydanoz alerjiyi kesiyor mu öyle analdim
6 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
İnternetten baktım uyguladım alerjik atakları azaltıyor düzenli kullanınca zararı yok faydası çok günde bir bardak çay halini tüket tohumuda satılır tazesini tüketsen daha faydalı Saraçoğlu diye bı uzman doktordan duymuştum yutuptan tabi ben bunu uygulamaya geç kaldım ilaç kullanmaktan  kızım büyüdü ama mevsim değişikliği e bağlı meyvelere aburcuburlara ambalajlı yiyeceklere alerjisi var çünkü engel olamıyorum tüketiyor daha bebekken bitkisel ürün ver aktarcılarada sor aradığın cevabı bulursun canm  bide kendin tüket bebek iç için erken bir buçuk yaşına gelince tatlı kaşığı kadar verebilirsin
6 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Isırgan otunu mu çay yapıcam
6 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
Evet kaynamış suya köy 15 dk beklesin demini çeksin tüket  tozunu yemeklerdede kullanabilirsin çay tüketemezsen
-Reklam-
0 oy
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından cevaplandı
Yok mu cevap verecek olan kızlar ya 
5 Mayıs 2021 (130 puan) tarafından yorumlandı
mamasının içine tatlandırıcı bişi ekle vanilya şurubu gibi bişi misal
0 oy
5 Mayıs 2021 (235 puan) tarafından cevaplandı
Bana az gibi geldi 5 aylığa göre. Kilo x 30 cc demişti bana doktorum. Mama markasını sevmemiş olabilir mi
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Alerji maması yiyor diğerlerini denedik hiç yemedi Aptamil pregomin as bunu da az yiyor onu da kusuyor birazını
0 oy
5 Mayıs 2021 (484 puan) tarafından cevaplandı
Sadece mama ile besleniyorsa çok çok az ama kilo alımı felan iyise problem değil diye düşünüyorum ama bilemedim 
5 Mayıs 2021 (484 puan) tarafından yorumlandı
Bide Philips avent biberonlarini dene onların ucu daha farklı belki tutar onu benim kızımda başka biberon almiyo Bi kere biberon ucu yırtıldı ertesi güne kadar nuk biberonla vereyim dedim güç bela içirdim onuda
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Evet sadece mama kilo da almıyor bu ay 100 Gr zayiflamisti hatta biberon da aventin sipariş ettim ins tutar
5 Mayıs 2021 (484 puan) tarafından yorumlandı
Inşallah ama oda olmazsa kasık yerine şırınga dene istersen hem daha kolay olur senin içinde
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
İns hiç gerek kalmaz canım saolasin aklımda bulunsun
5 Mayıs 2021 (484 puan) tarafından yorumlandı
Rica 3derim sağlıkla büyüsün inşallah
0 oy
5 Mayıs 2021 misafir tarafından cevaplandı
Evet az yiyor. 5 aylık bebek 3-4 saatte bir  120-150 cc yemeli. Ama bebekten bebeğe değişir durum tabi. Farklı biberonlar denediniz mi ya da alıştırma bardağı falan?
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Biberon denedik şimdi de avent aldım gelmesini bekliyorum ins bunu tutar
0 oy
5 Mayıs 2021 (112 puan) tarafından cevaplandı
Canm benim kızımda 5 aylık gece veriyorum bide bazen öğlen bide sabah ilk kalktğnda 90 Cc içiyor ama sabah kahvaltısı meyve püresi öğlen 3 gün kuralı sebze ikindiden sonra pirinç unu ara ara meyve tutacağında meyve + anne sütü veriyorum senin zamanlar baya aralıklı 
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Yaptığın tarifi yazar mısın canım sana zahmet bide ben bebek irmiği ve tam pirinç unu almıştık bebek icin irmikli pirinç unu ayrı mı oluyor
5 Mayıs 2021 (112 puan) tarafından yorumlandı
Önce yarım armut yarım elma soy yıka üzerini kaplar şekilde su koy kaynasın yumuşadığı vakit blenderdn geçir küçük kavanozlara koy sakla nezman istersen ver 3 gün içinde bitsin cnm ama emin ol iyice ezilsin bu sabah kahvaltısı istersn içine az muz az avakado koyablrsn ben ara sıra yapıyorum öğleden sonra 5 gibi pirinç unu irmikli hazır var canm onlar ayrı oluyor 2 yemek kaşığı yap üzerinde tarif yazıyor bide muzlusunu al önce muzlusunu bitir sonra irmikliye geçersin sonra soğut içerisine çay kaşığı hakiki zeytinyağı koy karştr yedir cnm kabız olmasın
5 Mayıs 2021 (112 puan) tarafından yorumlandı
İrmik tam pirnç unu ayrı şeyler bu hazır toz mama cnm irmikli tahıllı fln tabi ara öğünlerde unutma mama ver 60 cc içsin ama acıktr 2 saatte bir içsin zorlama çocuğu 90 cc ye
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canım saol
5 Mayıs 2021 (112 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim cnm
0 oy
5 Mayıs 2021 (2,701 puan) tarafından cevaplandı
Bebeğin gelişimi önemli olan canım eğer gelişimi normalse sıkıntı yapma, ama mesela benimki 3 aylık 90veriyorum daha da istiyor bazen 30daha veriyorum
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Zayıflıyor yediremiyirum da 120 vermeye çalıştım hepsini kustu 90 verince az kusuyor
5 Mayıs 2021 (2,701 puan) tarafından yorumlandı
Canım zayıflıyor sıkıntı var doktora götürüyor musun mutlaka götür bir sebebi vardır içmemesinin
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Cuma gittik yarın yine gideceğiz her hafta gidiyoruz hemen hemen alerji maması yiyor kaç doktor hastane gezdik yarın budnan da sonuç çıkmazsa başka hastaneye artık
0 oy
5 Mayıs 2021 (253 puan) tarafından cevaplandı
Ben bu ayda 150 cc aptamil veriyordum.
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Kaç saatte bir bide gece kaç kere veriyordunuz
0 oy
5 Mayıs 2021 (962 puan) tarafından cevaplandı
Oglum 8 aylık 75-125 arası içiyor:(( zorla 
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Ama siz ek gıda da veriyorsunuzdur biz sadece mama
5 Mayıs 2021 (962 puan) tarafından yorumlandı
Evet ek gıda var ama çok az yiyor çay tabagiyla
0 oy
5 Mayıs 2021 (196 puan) tarafından cevaplandı
Benm bebğimde 6.5 aylık sizinki gibi çok iştahsız. Süt yumurta alerjimiz var. Mama değil ama süt sağıp veriyorum.  Onuda uykuda içer onn dışında içmez

 Ek gıdaya başladım 1 haftadır ağzını kilitliyo onuda yemiyo. Çok zor iştahsız bebek çok
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Bizimde alerjimiz var psikolojim alt üst oldu benim sütüm var ama alerjisi bulunamadığı için kesmek zorunda kaldım ama hala geçmedi sadece mama yiyor hala heryeri döküntülü her hafta hastaneye gidiyoruz gerçekten çok yoruldum artık ya
5 Mayıs 2021 (196 puan) tarafından yorumlandı
Ayy canm yaaaa içten dua ettm size rabbim şifa versin inş. Geçer bu günlerde geçer inş
0 oy
5 Mayıs 2021 (254 puan) tarafından cevaplandı
Kaşık mamasina başlamanızı tavsiye ederim, hipp in organik 4.aydan sonra kaşık maması var yulaflı ve ya pirinç unlu hangisini severse ondan verirsiniz, mama ile hazırlanıyor onlarda alerjik bünyeli bebekler içinde uygun. Bizde 5 buçuk aylığız, 4.aydan sonra kilo alımı çok azdı ve emdiğini kusuyordu Dr mamaya başladı ve kaşık maması önerdi. Mamayı içmiyor benim kızımda biberonla kaşıkla senedini zamanda 30 CC sen fazla içmiyor du bende kaşık maması veriyorum ekstra dan emiyor ama 5 dk yi geçmiyor emmelerde.
6 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Bugün doktora gideceğiz tekrardan soracağım saolun
0 oy
5 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından cevaplandı
Sütü vermiyormusun emzirme ne engel olan ne
5 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Alerjik olduğu için 3.5 aydır bulunamadı en sonunda kes dedi doktor inanın sütü sağıp da dökmek çok zor oluyor çocuk aç kalıyor ama ...
5 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
Sütün beslendikleri şeylere dikkat et alerjisi geçer turp ısı et gan otu çörfk otu falan tüket emzir bide öyle dene takip et rahatsız etmiycekse öyle emzirmeye devam et yediğin birşey sütünde bebeğe alerji ediiordur
5 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
Yumurta peynir süt çikolata gibi gda tüketmeyin bebekler alerji olmalarının tek sebepleri
6 Mayıs 2021 (652 puan) tarafından yorumlandı
Son bir aydır hcibir şey yemiyrium mercimek ve ekmek ama hala aynı olunca ekmeği de kestim hala aynı bilmiyorum nedenini mercimek de sadece tuz su mercimek başka hiçbir şey yok sırf geçsin diye ama hala aynı
6 Mayıs 2021 (78 puan) tarafından yorumlandı
Ambalajlı verme  bence açık satılıyor büyük marketlerde bide açık ürün dene alerjisiz gıdalar var internet sitelerinde sipariş verebilirsin glikoz ve gliserine karşı alerjisi olabilir
0 oy
5 Mayıs 2021 (475 puan) tarafından cevaplandı
biberona alışabilir aslında canım mutlaka dene hatta evde başka biri varsa o da deneyebilir alışmaları zaman alıyor. 
0 oy
5 Haziran 2021 (78 puan) tarafından cevaplandı
Biberonların kaşık  kapaklı olanları var biraz maliyeti  yüksek olabilir ama işe yarar bebek yedikçe akıyor ağzı açık kalıp soğumasndan iyi bence  işini kolaylaştırır
0 oy
5 Haziran 2021 (78 puan) tarafından cevaplandı
Sık sık besle sık sık besleyince  siz vermeyi unnutunuzda ağlayıp ister
0 oy
12 Temmuz 2021 (78 puan) tarafından cevaplandı
Biberin ucunu kes mamayı biberonla ver çok pratik oluyor kaşık mamayı oğluma öyle yedirebiliyorum azıcık çok kesme  pipet ucu kadar genişlikte olsun rahat yiyebilsin
0 oy
12 Temmuz 2021 (392 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım da biberon tutmadı ilk 5 ay.ama enfeksiyon falan olunca suyu biberonla vermeye başladım ve suyu içmeye başladı biberonla.şimdi mamayi da içiyor çok şükür 2 haftadır. Kaşıkla 45 cc yapıyordum 15 cc boşa gidiyordu. biberona alışınca 60 cc içmeye başladı bazen biraz cikariyo ama olsun.yani şu veriyorsa onu iciriyorum biberonla az az belki alışır mamaya da.çünkü kaşıkla çok yoruluyorlar sanırım çünkü çok aç da olsa 30 cc yerdi kaşıkla üstüne iki tur emerdi beni yani doymuyorlar ama yorulunca yemiyo kaşıkla.
0 oy
12 Temmuz 2021 (1 puan) tarafından cevaplandı
Benim önce kızım oylede yemezdi gelişimi gerideydi aile hekimi ne götürdüm iyi dediler bir yılı tamamladık ama hala zayıf ve boyu kısaydı sonra özelde bir doktor iyi olduğunu duydum  gittim çok güzel ilgilendi mama yazdı şişe şişe oluyor yasitkarini geçti bile demem o ki bir güzel doktora goturmeni öneririm  ben çareyi orda buldum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 aylık bebek en az kaç cc mama yemelidir?
5 aylık bir bebek genellikle günde 700-900 ml mama tüketir. Bu miktar, bebeğin kilosuna, aktivitesine ve ek gıdalara geçiş durumuna göre değişebilir. 90 CC'nin az olduğunu düşünüyorsanız, doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek mama reddederse ne yapmalı?
Bebek mama reddederse, öncelikle biberon veya kaşık gibi verme yöntemini değiştirmeyi deneyebilirsiniz. Mama sıcaklığını ayarlamak, farklı mama markalarını denemek veya doktorunuza danışarak ek gıdalara geçişi değerlendirmek çözüm olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık bebek mama reddederse hasta olur mu?
5 aylık bir bebek mama reddederse ve yeterli sıvı almazsa, dehidratasyon riski oluşabilir. Ancak, genel sağlık durumu iyiyse ve doktor kontrolündeyse kısa süreli mama reddi ciddi bir sağlık sorununa yol açmayabilir. Doktorunuza mutlaka bilgi verin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek mama yerken uyukluyor, ne yapmalı?
Bebeğiniz mama yerken uyukluyorsa, beslenme süresini daha kısa aralıklara bölmeyi deneyebilirsiniz. Mama sıcaklığını kontrol etmek veya bebeğinizi daha uyanık olduğu zamanlarda beslemek de faydalı olabilir. Doktorunuza danışmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaşıkla mama vermek ne kadar sürer?
Kaşıkla mama vermek, bebeğin kabulüne ve beslenme hızına bağlı olarak değişir. Normalde 20-30 dakika sürebilir. Eğer bu süre uzuyorsa ve mama soğuyorsa, bebeğin pozisyonunu, kaşık tipini veya mama miktarını gözden geçirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 561 göst.
17 Ağustos 2023 Ek gıda & Beslenme kategorisinde Cantam (44 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 825 göst.
1 Haziran 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Klkcdry (51 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 675 göst.
7 Aralık 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Duru bebek (149 puan) tarafından soruldu

1,512,751 soru

24,673,353 cevap

367,397 kullanıcı

...