Sütüm Kesildi, Bebeğim Mama Yemiyor: Çözüm Yolları Nelerdir?

0 oy
682 göst.
16 Mayıs 2021 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (170 puan) tarafından soruldu
Iyi aksamlar 4 aylık bir kizim var.20 gün önce anı bir şekilde dedemi kaybettik.dedemin vefatından  1 hafta snra annem yoğun bakıma girdi 15 gün yoğun bakım sonucu 3 gün önce vefat etti.benim sütüm kesildi.uzultu stresten regl oldum.2 gün tamamen gitti.aptamil mama aldik ama asla yemiyor.hipp marka 4 ay ve üstü için kaşık maması verdik. Zorla yedi. Sutumun geri gelmesi için ne yapabilirim.kasik maması zarar verir diye de korkuyorum.evladima uzulmekten acımı yaşayamadı.bana fikirlerinizi verirseniz sevinirim...
Bebek Ayı 4 ay 7 gunluk

8 Cevaplar

0 oy
16 Mayıs 2021 (7 puan) tarafından cevaplandı
Öncelikle başın sağolsun. stres yapmamaya çalış süt artıran şeyler tüket yani kısacası sütünü geri getirmeye çalış. kaşık mamasınada şimdiden başlama derim en az bir ay daha beklemelisin. umarım tez zamanda yeniden bebeğini emzirebiirsin. Allah yardımcın olsun. 
17 Mayıs 2021 (170 puan) tarafından yorumlandı
Amin insallah
-Reklam-
0 oy
16 Mayıs 2021 (585 puan) tarafından cevaplandı
Canım uykudayken vermeye çalıs benim kızım uykuda yiyordu
17 Mayıs 2021 (170 puan) tarafından yorumlandı
Yok almıyor maalesef
0 oy
17 Mayıs 2021 (253 puan) tarafından cevaplandı
Başınız sağolsun hepsi üst üste gelmiş. Elektrikli pompa ile sağım yapın belki gelir sütünüz. Bebeğiniz biberon istemiyor olabilir mamayı kaşıkla vermeyi bir deneyin. Zamanla alışacaktır, az pekmez ile tatlandırabilirsiniz.   Mamalar içerisinde tadı en güzel olan aptamildir.
0 oy
17 Mayıs 2021 (456 puan) tarafından cevaplandı
Başın saolsun. Benim sütüm çok azdı e bebekte malt icecek var ondan kullanmaya baslayinca artti baya bi dene istersen. 
0 oy
17 Mayıs 2021 (36 puan) tarafından cevaplandı
Merhabalar, benim bebeğimde 4 ay 2 günlük, bir hafta önce sütüm  bi anda gitti  bazı sebeplerden dolayı, ne yersem yiyim düzelmedi  ama  bir haftadan sonra yine eski haline geldi üzülmeyin stresinizi azaltın bol su için ve makinayla sağım yapın ben 2  -3 saatte bi sağım yaptım  10 dakika sağım yaptıktan sonra damla damla geliyodu bunu gordukce daha çok ağladım ama geçti dediğim gibi  stresten kurtulun ve sağım yapın insallah düzelecektir 
0 oy
17 Mayıs 2021 (170 puan) tarafından cevaplandı
allah rahmet eylesin sizlere sabırlar versin. kaşık maması vermeyin süt ihtiyacı olduğu için mama alması lazım tabii alışmaları biraz zaman alıyor, siz sabırla denemeye devam edin. aptamil anne sütüne en yakın mama zaten, içine biraz vanilya şurubu, pekmez, meyve filan ekleyip tatlandırmayı deneyebilirsiniz tadını seçtiyse
17 Mayıs 2021 (170 puan) tarafından yorumlandı
Biberonda almıyor. Mamayida kaşıkla verdiğimde tukuruyor
0 oy
17 Mayıs 2021 (407 puan) tarafından cevaplandı
evet sindirimi hazır olmadığı için kaşık maması vermeyin sizede allah yardım etsin başınız sağolsun ama ne yaparsınız ki ölenle ölünmüyor çokda küçük bebeğiniz ona sarılın ve onun için ayakta kalmaya çalışın bol su ve sulu gıdalar tüketin lactamil çay bana iyi gelmişti tavsiye ederim ayrıca belki bebeğiniz dişde çıkaracak olabilir ondan yemiyordur aptamilin içine 1-2 damla pekmez damlatın iyi gelir inşallah içer
17 Mayıs 2021 (170 puan) tarafından yorumlandı
Tavsiyen için çok sagol.1 aydır ağzı aşırı derecede salya akiyor.damaklarida çok şişmiş durumda
0 oy
17 Mayıs 2021 (130 puan) tarafından cevaplandı
devam sütü ver sen aptamilin içerisine vanilya şurubu ekle doktorla öyle öneriyor red durumunda. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Stres ve üzüntü sonrası sütüm kesildi, nasıl geri getirebilirim?
Öncelikle derin nefes egzersizleri ve bol su tüketimi süt üretimini destekleyebilir. Bebeğinizi sık sık emzirmeye çalışmak ve ten tene temas kurmak da süt akışını teşvik eder. Emzirme danışmanından destek almak da faydalı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık bebeğim mama yemiyor, ne yapmalıyım?
Bebeğinizin mama reddetmesi normaldir, sabırlı olun. Farklı mama markalarını ve biberon uçlarını deneyebilirsiniz. Mamayı hafif ısıtmak veya anne sütüyle karıştırmak da kabulünü kolaylaştırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğime kaşık maması vermek zararlı mı, ne zaman başlamalıyım?
Genellikle 6. aydan sonra ek gıdaya geçiş önerilir. 4 aylık bir bebeğe kaşık maması vermek için doktorunuza danışmanız önemlidir. Doktorunuzun önerisiyle ve uygun mamalarla başlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütümün geri gelmesi için doğal yöntemler nelerdir?
Bol sıvı tüketimi, özellikle su, rezene çayı ve komposto, süt üretimini artırmaya yardımcı olur. Kuru yemişler, hurma ve yulaf gibi galaktogog besinler de tüketilebilir. Stresi azaltacak aktiviteler yapmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yoğun stres sonrası emziren anneler ne kadar sürede toparlanabilir?
Her anne ve bebek farklıdır. Sütün geri gelmesi birkaç gün ila birkaç hafta sürebilir. Sabırlı olmak, bebeğinizle bağ kurmaya odaklanmak ve kendinize iyi bakmak iyileşme sürecini hızlandırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
22 cevap 2,259 göst.
25 Ocak 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Mojna (59 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 916 göst.

1,512,337 soru

24,667,949 cevap

367,096 kullanıcı

...