Tek Göğüsten Süt Gelmemesi ve Sertlik: Nedenleri ve Çözümleri

0 oy
1,005 göst.
28 Mayıs 2021 Doğum Sonrası Anne kategorisinde (226 puan) tarafından soruldu
Merhabalar 

Tek göğusumu bebek doğduğundan beri emmek istemiyor 10 cc kadar süt çıkıyor emmedigi için sağıyorum ama çıkmıyor 

Tek göğüs yetmiyor 

Bi sertlik var taş gibi ne yapsam geçmedi 

Doktora görüşeyim istiyorum ama hangi bölüm bakıyor bu sekilde olan doktora giden var mı? 
Bebek Ayı 4

6 Cevaplar

0 oy
28 Mayıs 2021 (222 puan) tarafından cevaplandı
Genel cerrahi canım uykudan kalktığı gibi o ce o göğsünü ver
28 Mayıs 2021 (226 puan) tarafından yorumlandı
Canım.veriyorum ciyak ciyak bağırıyor çocuk süt gelmiyor malesef
-Reklam-
0 oy
28 Mayıs 2021 (52 puan) tarafından cevaplandı
Sıcak kompres yaptıktan sonra veya duşta sertleşen yeri ovarak elle sağın. Gece de o memede uyutun bebek emdikçe süt artar.  
28 Mayıs 2021 (226 puan) tarafından yorumlandı
Malesef bebeğe verince çok ağlıyor  mastit olmadim hiç bir acı yok
Sıcak kompleks ve dus defalarca denedim malesef fayda yok
0 oy
28 Mayıs 2021 (125 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba , öncelikle geçmiş olsun nasıl bir ağrı olduğunu çok iyi bilirim. Kızım 4 ay 7gunluk defalarca her iki gogsumde de tekrarladı. Hala da tekrarlıyor. Eğer 3saatten fazla emzirmeyi geciktirirsem. Geven hafta alerji durumundan 2krz acillik oldum yine tekrarladı. Bir defasında o kdr sertleşti ki göğsümde kızarıklıklar ve ateş çok yüksekti. Siz mutlaka ılık duş alın goguslerinizde sıcaklığı biraz arttırıp sertleşen bölgeye tütün bol bol . Sonrasında biraz masaj ve pompa . Pompa sertleşmeye pek çözüm olmadı ama ona hazırladı en iyi bebeğiniz açacak .biraz sabırlı olmanız gerekecek. Bol bol havluyu sıcak su ile ıslatıp kompres te yapabilirsiniz. Ardından biraz masaj ve bebeğinize emzirin. Bu süreçte sık emzirirseniz daha çabuk çözüme ulasirsiniz. Masaj sonrası arada elinizle.de sagmaya çalışın. Benim en kısa iki günde toparlanıyordu. Arada sıcak kompresler den sonra soğuk kompresle de biraz rahatlatabilirsiniz ağrıyı. Çok geçmiş olsun. Bebekler genelde bir memeye daha düşkün olurlar benimk de öyle hep sol göğsümden emmek istese de zorlayarak sağ gogsumu de ısrarla kısa kısa sürelerde memede kalmasını sağlıyorum. Sizde vazgeçmeyin derim, yoksa sertlesmelerin sonu gelmez. Bunu defalarca yaşamış biri olarak sizi çok iyi anlıyorum. Sağlıkla kalin
28 Mayıs 2021 (226 puan) tarafından yorumlandı
Yorumunuz için teşekkür ederim ama göğüsüm mastit olmuyor hiç bir acı ağrı yok 4 aylık oldu kızım 2 saatte bir sağıyorum fakat 10 cc çıkıyor sadece
Arada o göğsümü veriyorum çok ağlıyor emmiyor
28 Mayıs 2021 (125 puan) tarafından yorumlandı
Mastit olsa da olmasa da bende pompa ile sagdigimda en fazla 30cc çıkarabiliyorum ama bebeğimden çok güzel yutkunma sesi geliyor.  En iyi pompa bebeğinizdir. Siz yine de bol bol emzirin ki vücut ta süt salgilanmasi devam etsin. Gogsunuzde geçmeyen sertlik ve ağrı yoksa başka bir durum da olabilir yinede bir doktora görünmenizde fayda var derim. 3. Ayıma kadar yaşadım tek meme reddini kızım şuanda 4ay 7gunluk son bir aydır her iki mememden de emiyor sorunsuz
28 Mayıs 2021 (125 puan) tarafından yorumlandı
Sütünüzün artması için bol bol boza için derim.inanilmaz süt artışı oluyor benim sertlesmeler aşırı süt olup kızımın bitirememedinden di.  Şuan da baş ucumda var. Türkiye'deki bozalardan içemiyorum çok koruyucu var içinde . Bulgaristanliyim satış yapan göçmenlerden Bulgaristan bozasi buluyorum. Damak tadı icebiliyorsaniz ve seviyorsanız mutlaka deneyin . Her beden faklı ama belki sizde de ise yarar sütünüz artar
0 oy
28 Mayıs 2021 (57 puan) tarafından cevaplandı
Süt kanalların tıkanmış bence   ben 3 saat bi göğüsten vermeyince hemen sertleşiyor süt doluyor ondan .
28 Mayıs 2021 (57 puan) tarafından yorumlandı
Bu arada ilk günler bebeğim çok çekmiyordu diye çok sert olmuştu acıdan dayanamıyordum pompayla sağdım süt poşetinde buzluğa attım rahatladım biraz . O göğsünü sağıp verebilirsin öyle
28 Mayıs 2021 (226 puan) tarafından yorumlandı
2 saatte 1 sağıyorum 10 cc sadece süt çıkıyor göğüsüm mastit olmuyor acı hissi hiç yok
4 aylık oldu kızım.tek göğüs idare ettik ama
Işe basladimnartik tek göğüs idare etmiyor azaldı çünkü sut
28 Mayıs 2021 (57 puan) tarafından yorumlandı
Ay canm  valla ne desem bilemedim doktora git eniyisi
0 oy
28 Mayıs 2021 (14 puan) tarafından cevaplandı
Gecmjs olsun canim vakit kaybetmeden doktora git bence yorumlarini okudum ugrasmissin genede acilmammis yengemin basina geldi daha gecen hafta ihmal etmis doktora gitmemis sertlik icin agri ypti iltihaplanma olmus icerden kesip cikarmislar cok kotu bisey dikis atmislar biraz daha ilerleseymis kesip alicaklarmis gogsu sertlik gecmiyosa hemen git canm
0 oy
28 Mayıs 2021 (125 puan) tarafından cevaplandı

Boza deneyebilirsiniz. Yorumda yazdığım boza

image

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tek göğüsten süt gelmemesi ve sertlik neden olur?
Tek göğüsten süt gelmemesi ve sertlik, emzirme teknikleri, meme ucu sorunları veya enfeksiyon gibi nedenlere bağlı olabilir. Bebeğin memeyi tam kavrayamaması, süt kanallarında tıkanıklık veya mastit gibi durumlar sertliğe yol açabilir. Bu belirtilerle karşılaşırsanız mutlaka bir uzmana danışmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tek göğüs yetmediğinde sütü artırmak için ne yapılmalı?
Tek göğüsten yeterli süt gelmediğinde, bebeği sık sık ve doğru pozisyonda emzirmek, bol sıvı tüketmek ve beslenmeye dikkat etmek sütü artırmaya yardımcı olabilir. Gerekirse doktor veya emzirme danışmanı ile görüşerek ek yöntemler hakkında bilgi alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sertleşen göğse ne iyi gelir, nasıl geçer?
Sertleşen göğse, sıcak kompres uygulamak, nazikçe masaj yapmak ve bebeği sık sık emzirmek veya sütü sağmak iyi gelebilir. Ağrı ve sertlik devam ederse, enfeksiyon riskine karşı tıbbi yardım almak önemlidir. Doktorunuz uygun tedaviyi önerecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tek göğüsten süt gelmemesi durumu için hangi doktora gidilmeli?
Tek göğüsten süt gelmemesi ve sertlik gibi durumlarda öncelikle bir Kadın Hastalıkları ve Doğum uzmanına veya bir Meme Cerrahına başvurmanız önerilir. Emzirme konusunda destek almak için emzirme danışmanlarından da yardım alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirirken tek göğüsten az süt gelmesi normal midir?
Emzirirken tek göğüsten diğerine göre daha az süt gelmesi bazı durumlarda normal olabilir. Ancak belirgin bir fark, sertlik ve ağrı varsa, altta yatan bir sebep olup olmadığını anlamak için mutlaka bir sağlık profesyoneline danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 601 göst.
24 Mart 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Busra1416 (1,045 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 504 göst.
6 Haziran 2022 Ek gıda & Beslenme kategorisinde Lokumcuk (274 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 453 göst.
22 Ocak 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Ali Asaf ın annesi (118 puan) tarafından soruldu
0 oy
12 cevap 902 göst.
22 Ekim 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Shr46 (21 puan) tarafından soruldu

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...