Bebek Mama Reddi ve Ek Gıdaya Geçiş Tecrübeleri Nedir?

+1 oy
618 göst.
12 Eylül 2021 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (64 puan) tarafından soruldu
Kızlar bebeğim 4.5 aylık sadece mama ile besleniyor 2. Aydan itibaren mama reddi yaşıyorum 3 4 saate bir 60 cc anca içiyor doktora götürdüm geçen ay kilo boy iyi diyip gönderdi şuan 5 6 saat mama icmese yine 50 60 cc içiyor aranızda böyle olan varmi tavsiyeniz var mı ek gıdaya başlamalı miyım

5 Cevaplar

0 oy
12 Eylül 2021 (2,107 puan) tarafından cevaplandı
Ek gıda için çok erken daha 4 buçuk aylık.ya mamanizi değiştirin yada bir doktora başvurun
15 Eylül 2021 (64 puan) tarafından yorumlandı
Mamaho değiştirdim. Ama fark yok
15 Eylül 2021 (2,107 puan) tarafından yorumlandı
Hangi mamalari kullandınız?
-Reklam-
0 oy
12 Eylül 2021 (697 puan) tarafından cevaplandı
Ek gıdayada baslasan yemeyen cocuk yemıyo. Mmasını degıstırmeyı denesene bı canm. Mamayı sevmemız olabilirsen bı mamasını degıstır olmadı doktora gotur yıne 
15 Eylül 2021 (64 puan) tarafından yorumlandı
Mmayi değiştirdim canım ya ona rağmen içmiyor
0 oy
12 Eylül 2021 (1,668 puan) tarafından cevaplandı
ek gida başlasan bile doymur zaten ne yicekler 1 kaşik 
15 Eylül 2021 (64 puan) tarafından yorumlandı
Yani oda doğruda işte napicagimi bilemiyorum
0 oy
12 Eylül 2021 (157 puan) tarafından cevaplandı
Bizde 5 ayligiz aynı dediğiniz gibi bekleyim surada
15 Eylül 2021 (64 puan) tarafından yorumlandı
Allah yardımcınız olsun çok zor
0 oy
12 Eylül 2021 misafir tarafından cevaplandı
Bebeğin daha çok küçük. Ek gıda zaten ilk aylar doymak için değil tattırmak ve o yiyeceğe alıştırmak için veriliyor. Sen bilirsin ama bence geçme. Mamayı değiştir diycem ama benim kızımda aynısı. Ne yapsam yemiyor 3saatte 120 CC içmesi lazım bazen 4 bazen 5 saati buluyor bitirmesi. Aylık 700 Gr alıyordu 5 aylık kontrolünde 600 Gr almis
15 Eylül 2021 (64 puan) tarafından yorumlandı
600 gram almasında iyi bir şey bence
15 Eylül 2021 misafir tarafından yorumlandı
Zaten çok zayıf bir bebek

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4.5 aylık bebek mamayı reddederse ek gıdaya ne zaman başlanmalı?
Genellikle 4-6 ay arası ek gıdaya başlanabilir. Mama reddi durumunda doktorunuza danışarak, bebeğinizin gelişimine uygun ek gıdalara geçişi doktorunuzla planlayabilirsiniz. Özellikle 6. aydan önce ek gıdaya başlamak için doktor onayı şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek mama içmiyor, 5-6 saat sonra bile az içiyorsa ne yapılmalı?
Bebeklerin beslenme düzenlerinde dalgalanmalar olabilir. 5-6 saat sonra bile az mama içmesi durumunda, bebeğinizin genel sağlığı ve huzuru yerindeyse ve kilo alımı normalse doktorunuza danışarak farklı mama markalarını veya beslenme yöntemlerini deneyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama reddi yaşayan 4.5 aylık bebeklere hangi ek gıdalar verilebilir?
Doktor tavsiyesiyle, 4.5 aylık mama reddi yaşayan bebeklere pirinç unu, yulaf ezmesi gibi tek bileşenli ve alerji riski düşük ek gıdalar denenebilir. Başlangıçta az miktarda ve püre kıvamında verilmesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama reddi neden olur ve bu durumda ne gibi tavsiyeler verilir?
Mama reddinin nedenleri arasında diş çıkarma, hastalık, mama tadı veya kıvamı, reflü gibi pek çok faktör olabilir. Bu durumda sabırlı olmak, farklı mama markalarını denemek ve doktor tavsiyesiyle ek gıdaya geçişi değerlendirmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4.5 aylık bebek sadece mama ile beslenirken mama reddi yaşarsa ne yapılmalı?
4.5 aylık bebeğiniz mama reddi yaşıyorsa, öncelikle doktorunuza danışmalısınız. Doktorunuz, bebeğinizin kilosunu, gelişimini değerlendirerek mama miktarını veya türünü değiştirebilir, gerekirse ek gıdaya geçiş sürecini planlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 243 göst.

1,512,767 soru

24,673,449 cevap

367,407 kullanıcı

...