2 Aylık Bebekte Sarılık Ne Zaman Geçer? Doktora Gitmeli mi?

0 oy
749 göst.
17 Ekim 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (82 puan) tarafından soruldu
Bebeğim iki aylık ve çok hafif az sarılığı kaldı gibi sizce normal mi doktora götürmem gerekiyor mu yoksa zamanla geçer mi bilgisi olan

7 Cevaplar

0 oy
17 Ekim 2021 (417 puan) tarafından cevaplandı
2 aylık bebek de sarılık yoktur ya 
17 Ekim 2021 (82 puan) tarafından yorumlandı
Göz cevresin de çok hafif kaldı bugün farkettim bende öyle göze batıcak kadar çok değil uzayabiliyomus diye duydum ama emin olamadım
17 Ekim 2021 (82 puan) tarafından yorumlandı
Göz cevresin de çok hafif kaldı bugün farkettim bende öyle göze batıcak kadar çok değil uzayabiliyomus diye duydum ama emin olamadım anne sütü sarılığı deniyormus
17 Ekim 2021 (798 puan) tarafından yorumlandı
Evet benim öyle 4.gün değeri yüksek çıkınca 1 hafta boyunca sık sık emzir gel dedi 1 hafta sonra sarılığı artmıştı ama kilo alımı iyiydi demekki anne sütü sarılığı dedi doktor 3 gün emzirmeyi yasakladı mama verdi 3 gün sonra değerimiz düşmüştü emzirmeye başlayabilirsin korkma artık yükselmez 12 haftaya kadar yavaş yavaş bitecek dedi
-Reklam-
0 oy
17 Ekim 2021 (55 puan) tarafından cevaplandı
1 aylıktan sonra olmaz anne sütü uzamis sarilik fln olmazsa diger sarılık kalmamasi lazim doktor bize oyle demisti biraz daha bekleyin olmazsa doktora gosterirsiniz 
17 Ekim 2021 (417 puan) tarafından yorumlandı
Benım kızım da bu gece tam 40 gunluk oldu cok sukur ama durduk Bı tuhaflastı uyuyor kalkmıyor  gıdıkladım bir suru ama kalkmadı. Sanki sarılık olmus gibi davranıyor. Ama sarılık la ilgisi yok neden oluyor boyle biliyor musunuz
0 oy
17 Ekim 2021 (183 puan) tarafından cevaplandı
Canım çok normal benim oğlum 75 günlük son on gündür falan normale döndü kan uyuşmazlığı vardı uzadı sarılık ama hicbi sıkıntı yok gözlerden zor geçer zaten
0 oy
17 Ekim 2021 (7 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emzir emzirdikce gecer saglik ocagi oyle soylemisti bana 
0 oy
17 Ekim 2021 (237 puan) tarafından cevaplandı
Uzayan sariliktir cnm emizir yinede sen eğer içinde bir şüphe kalırsa doktora gösterirsin 
0 oy
17 Ekim 2021 (798 puan) tarafından cevaplandı
Doktorum 12.haftaya kadar geçecek demişti değerimiz düşünce bizde 46 günlük olduk hala göz çevremizde var 
0 oy
17 Ekim 2021 (145 puan) tarafından cevaplandı
Bol bol emiyorsa emzirin düzelir Allahın izniyle 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

İki aylık bebekte sarılık ne zaman geçer?
İki aylık bir bebekte hafif sarılık genellikle zamanla geçer. Ancak, sarılığın devam etmesi veya şiddetlenmesi durumunda mutlaka doktora danışılmalıdır. Doktor, bebeğin durumunu değerlendirerek gerekli görürse tedavi yöntemleri önerebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılık için ne zaman doktora başvurulmalı?
Bebeklerde sarılık genellikle doğumdan sonraki ilk birkaç gün içinde belirginleşir ve çoğu zaman 1-2 hafta içinde kendiliğinden geçer. Ancak, sarılık 2 haftadan uzun sürerse, bebeğin beslenmesinde sorunlar yaşanırsa, uyku hali artarsa veya idrar rengi koyulaşırsa acilen doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılığın belirtileri nelerdir?
Bebeklerde sarılığın en belirgin belirtisi, cildin ve göz aklarının sarı renk almasıdır. Ayrıca, bebeklerde iştahsızlık, halsizlik, uykuya eğilimde artış ve nadiren kusma gibi belirtiler de görülebilir. Bu belirtiler fark edildiğinde doktora danışmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde bebeklerde sarılık için neler yapılabilir?
Evde bebeklerde sarılığın tedavisi genellikle doktor kontrolünde ilerler. Doktorun önerdiği tedavi yöntemlerine uyulmalıdır. Yeterli beslenme ve sıvı alımı sarılığın atılmasına yardımcı olabilir. Güneş ışığına maruz bırakmak bazı durumlarda faydalı olabilir ancak bu konuda mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde sarılığın nedenleri nelerdir?
Bebeklerde sarılığın en sık nedeni, karaciğerin henüz tam olgunlaşmamış olması nedeniyle bilirubini yeterince atamamasıdır. Doğum travması, anne sütü sarılığı, kan grubu uyuşmazlığı veya enfeksiyonlar gibi başka nedenler de sarılığa yol açabilir. Teşhis ve tedavi için doktor muayenesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+1 oy
7 cevap 831 göst.
19 Temmuz 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Yenianne1211 (65 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 390 göst.
13 Haziran 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Kumrucan00 (5 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 432 göst.
8 Haziran 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Angel24 (471 puan) tarafından soruldu

1,512,722 soru

24,672,936 cevap

367,371 kullanıcı

...