Sezaryen Sonrası Göbek Şişliği ve İştah Artışı Neden Olur?

0 oy
660 göst.
13 Aralık 2021 Doğum Sonrası Anne kategorisinde (45 puan) tarafından soruldu
Sezaryan olali 3 bucuk ay oldu. Adet görmedim karnim 2 inci ayda inikti sanki bu ay sismis hamile gibi duruyor adet gormedigimdem olur mu acaba cok moralim bozuluyor yemek konusunda kendimide durduramiyorum bebegim emiyor cok acikiyorum. Napsam kendimi nasil durdursam bi yolu var mi cok korkuyorum gobegim kalcak kocaman olcak diye 

3 Cevaplar

0 oy
13 Aralık 2021 (529 puan) tarafından cevaplandı
Şu an sen tamda bensin:) bizde 5 aylık olduk ve dediğin gibi doğumdan bir süre sonra karnım daha inikti sanki bende adet olmadım ona bağlı bence daha şişkin olmasını inşallah öyledir olunca gider azda olsa
-Reklam-
0 oy
13 Aralık 2021 (996 puan) tarafından cevaplandı
Daha cok erkek 6 aydan sonra spora başlarsın ekmek azalt cok yersen suyunu artır yapabılecegın cok tatlıya gırme gobek ıcın daha cok erken 15 aylık oldum hala ıstedıgım gıbu degıl yanı
0 oy
13 Aralık 2021 (1,054 puan) tarafından cevaplandı
Sezeryanda kendim de dahil2 3 kişiden de duydum 

İlk 1 ay sanki çok kilo vermişiz zayıflamışız gibi oluyo ama 2. 3. Ayda bi şişkinlik başlıyor gitmiyo 
13 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Nasıl gitmiyo ama ya bende 4 ay oldu ilk ay bu kadar değildi düz gibiydi sanki sonra şişti hamile gibiyim üst ve alt göbek var neden sonra şişkinlik basliyo
13 Aralık 2021 (293 puan) tarafından yorumlandı
Bende öyle suan 3 buçuk aylık olcaz ilk ay düz gibiydi şuan sanki 4 5 aylık hamile gibi göbeğim var napcaz bu göbekleri
13 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Sporda yapamıyorum yemeye dur da diyemiyorm kalıcı olacak benim ki bu gidişle
13 Aralık 2021 (293 puan) tarafından yorumlandı
Bende aynı şekil emziriyom ama mama da kullanıyoruz biz ilk ay emzirdim sadece sonra azaldı sütüm ilk ay baya zayiflamistim 75 kiloyla doğuma gittim 59 a kadar düştüm şuan 66 67 kiloyum çok kilo almisim ya
13 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Biz de sadece mama artık keşke emseydi evet çok kilo verdirouo ama malesef bıraktı artık
13 Aralık 2021 (293 puan) tarafından yorumlandı
Benimkide aynı şekil çok az günde iki veya üç kez emiyo ama ardından mecbur mama yapıyorum doymuyo
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
İlk zamablar çok uğraştım sütüm daha çok gelsin mamayı birakiym die ama olmadı işte belki 1 hafta beklesem mama vermeden böyle olmuckti ama Dr önerdi ve korkuttu tabi öyle olunca ben memeden çok mama vermeye baktım kilo alamaz hastaneye yatırırlar falan diye korktum sonra da böyle oldu ben de 2 ay emmisim sonra bırakmism benim gibi oldu kızım da
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Bide kızım çok uyurdu hep uyurdu nerdeyse o kadar ugrasirdik uyansın die ayaklarının altına çimdik falan atardık bı ağlardı gözünü actigi gibi geri kapatıp uyurdu meme versem de güçlü emmiyodu o yüzden aç kalmasin dedim işte öyle oldu yine moralim bozuldu keşke emseydi çok güzel bisey hem sağlıklı hem  o duygu
14 Aralık 2021 (293 puan) tarafından yorumlandı
Bende öyle 3 ay anca emmisiim oğlumda aynı oldu kuvezde kaldı zaten 15 gün ilk doğunca solunum sıkıntısndan orda da mama alışmıştı çıktığında
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Geçmiş olsun iyi olsunlar da napalim
14 Aralık 2021 (1,054 puan) tarafından yorumlandı
Hanımlar hiç bişy için geç degil 7. 8. Ayda bebeğini memeye döndürar kadınlar var
Önce sütü arttırmaya bakın artmaz demeyin artıyor
Her 2 satte otirup düzenli sağın çıkmasa bile
Çoğalır sütünüz
Emmese bile sağdığınız anne sütü nü alır bebek
İnanın oluyor
Eğer gerçekten istiyorsanız
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Sagdigimda çok az çıkıyor ama onu da çok denedim
14 Aralık 2021 (293 puan) tarafından yorumlandı
Bende denedim hala daha deniyorum saginca hiç cikmiyo çocuğun emmesiyle bir olmuyo ddemekki sağlıkli olsun da aç kalmasınlar napalim mamayla büyüsünler
14 Aralık 2021 (1,054 puan) tarafından yorumlandı
Nısıl sağıyorsunuz hanımlar
Elektrikli pompa ile bir göğüsü 25 dkka olcak şekilde mi sağıyorsunuuz
Masaj modunda 5 6 dkka sağıp sonra kademeli şekilde attırıp 25 dkka sağım yapmanız gerekiyor
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Evet hatta daha uzun bile durduruyodm ama az. İkiyo işte uzmanlar da bebeğin emmesiyle aynı olamaz az çıksa da sürünüz az demek değil dio ama bazı anneler saginca çok fazla çıkıyo onlarınki neden çok anlamadim
14 Aralık 2021 (1,054 puan) tarafından yorumlandı
Sütlü tatlı ye günde 3 litre su iç
Birde dilruba hanım var ürünlerini çook güveniyor
Momstok
Benim bebeğimde emmiyor gece emiyor sadece
Gündüz  sağıyorum ilk zmnlar hiiç çıkmezdı zmnla arttı biraz daha
14 Aralık 2021 (516 puan) tarafından yorumlandı
Bı bakiyim teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryandan sonra göbek neden hala şiş duruyor, ne yapmalıyım?
Sezaryandan 3.5 ay sonra göbekte şişlik hissi, adet görmeme ve aşırı iştah, doğum sonrası hormonal değişimler ve emzirme nedeniyle olabilir. Öncelikle doktorunuza danışarak altta yatan tıbbi bir sebep olmadığından emin olun. Beslenme düzeninizi gözden geçirin; protein ağırlıklı ve lifli gıdalar tercih edin. Emzirirken su tüketimine dikkat edin ve porsiyon kontrolü yapmaya çalışın. Egzersize başlamadan önce mutlaka doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası karın şişliği ve iştah artışını kontrol altına almanın yolları nelerdir?
Sezaryen sonrası karın şişliği ve iştah artışını kontrol altına almak için öncelikle beslenme alışkanlıklarınızı düzenlemelisiniz. Bol lifli gıdalar (sebze, meyve, tam tahıllar) ve protein kaynakları (tavuk, balık, baklagiller) tüketmek tokluk hissini artırır. Öğünlerinizi küçültüp sıklaştırmak da faydalı olabilir. Stres yönetimi için hafif egzersizler (doktor onaylı) ve yeterli uyku da önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası adet görmemek karın şişliğine neden olur mu?
Sezaryen sonrası adet görmemek, özellikle emzirme döneminde yaygındır ve hormonal dengesizlikler nedeniyle geçici karın şişliği hissine yol açabilir. Vücudunuzun normale dönmesi zaman alabilir. Eğer uzun süre adet görmezseniz veya endişeleriniz varsa, mutlaka bir kadın doğum uzmanına başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası göbeğin kalıcı olmaması için ne gibi önlemler alınmalı?
Sezaryen sonrası göbeğin kalıcı olmaması için ilk adım, doktorunuzun onayını alarak kontrollü bir şekilde egzersize başlamaktır. Karın kaslarını güçlendiren egzersizler ve genel vücut egzersizleri zamanla toparlanmaya yardımcı olur. Dengeli ve sağlıklı beslenme, bol su tüketimi ve yeterli uyku da iyileşme sürecini destekler ve vücudun forma girmesine katkı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası emzirirken kilo verme ve karın toparlanması nasıl hızlandırılır?
Sezaryen sonrası emzirirken kilo verme ve karın toparlanmasını hızlandırmak için öncelikle doktorunuzun onayladığı, dengeli ve besleyici bir diyet uygulamalısınız. Yeterli protein alımı kas onarımına yardımcı olurken, bol lifli gıdalar tokluk sağlar. Doktorunuzun izin verdiği ölçüde hafif karın egzersizlerine başlamak ve bol su içmek de süreci destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 668 göst.
0 oy
2 cevap 406 göst.
12 Mart 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Burcuhafsa (16 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 304 göst.
3 Şubat 2023 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Merve48 (40 puan) tarafından soruldu
0 oy
10 cevap 1,069 göst.
21 Kasım 2022 Doğum Sonrası Anne kategorisinde R.R.M24 (12 puan) tarafından soruldu

1,512,749 soru

24,673,344 cevap

367,397 kullanıcı

...