1 Aylık Bebek Kabızlığı: Ne Zaman Doktora Gitmeli?

0 oy
525 göst.
30 Aralık 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (118 puan) tarafından soruldu
Kızlar merhaba bir aylık bir bebeğim var 8 gündür kakasını yapmıyor emziriyorum ben ve günde iki kez çok az şekilde doktor tavsiyesiyle mama veriyorum.en son yaptığında acayip doldurmuştu o günden beri yapmadı ama aşırı bir huysuzlugu filan yok kulak cubuguyla uyardım bir kez başka da birşey yapmadım sizce nedendir ya 
Bebek Ayı 1 aylık

5 Cevaplar

0 oy
30 Aralık 2021 (1,497 puan) tarafından cevaplandı
Anne sütü aldığı için normal ama mama alıyor içine zeytinyağı koyabilirsiniz faydasını göreceksiniz
30 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Koydum ama olmadı ya
31 Aralık 2021 (1,497 puan) tarafından yorumlandı
Kimyon çayı deneyebilirsiniz tane kimyon
31 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Onu bilmiyorum bebeğe mi verielcek ama daha 1 aylık zararı olmaz mı
31 Aralık 2021 (1,497 puan) tarafından yorumlandı
Sende iç ben çay kaşığı ile bir iki kaşık verdim yani kabızlık sıkıntısını yaşadım
31 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Anladım denerim teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
30 Aralık 2021 (134 puan) tarafından cevaplandı
Gaz çıkışı varsa 10 güne kadar kaka yapmaması gayet normal kabul ediliyor.  Kızım 31 gün boyunca kendi kendine kaka yapmadı. 10 günde bir fitil veriyordum. Gitmediğimiz bölüm kalmadı ama normalmiş yani
30 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Evet gaz skntimiz yok çok şükür ama ikinci çocuk aslında ama korkutuyor ilk 15 gün her gün yapıyordu doymuyor mu diyorum ama bezi baya dolu aliyorum
30 Aralık 2021 (134 puan) tarafından yorumlandı
Bi de bizi aile hekimi korkuttu 7. Günde gittik bugünde yapmazsa karın filmi çektirmek gerekir diye falan diye. En son gastroenterolojiye gittik. Günde 2 kez 1 er çay kaşığı zeytinyağı ver dedi. Öyle yapınca 1 hafta sonra yapmaya başladı. Şimdi 2 günde bir 3 günde bir yapıyor
0 oy
30 Aralık 2021 (4,617 puan) tarafından cevaplandı
Sizin tuvalet duzeniniz nasil kabizlik var mi
30 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Bende mi yok çok şükür babası hep sıkıntılı aslında ona mi benzedi anlamadim
0 oy
30 Aralık 2021 (211 puan) tarafından cevaplandı
Benm kizimda 2 aylik hem mama hem meme emiyor. 5 gün kaka yapamadığı oldu. Aile hekimi doktoruna götürdük. Bezine az az lekelenme seklinde kakasi oluyordu. Cok zorluyor bazen ağlıyordu. Kabiz oldugunu düşündük. Makat darlığı olan bebeklerde böyle durumlar olabiliyormus. Aile hekimi doktoru parmağı ile makatina islem yapti ve aninda kakasini yapti kizim. Kabiz vs degildi kaka yaptiginda. Bir sure izleyin kontrol edin, Eger devam ederse çocuk cerrah doktoruna goturebilirsiniz dedi. 
30 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Anladım bende götüreceğim de sorayım dedim sağolun
0 oy
30 Aralık 2021 (679 puan) tarafından cevaplandı
Mamayı değiştir bide belki mama kabız ediyordur aptamilin prosyneo diye mama sık var hem gazını rahat çıkartıyor hemde gayet rahat yapiyo hangi mama kullaniyorsun
30 Aralık 2021 (118 puan) tarafından yorumlandı
Humana kullanıyorum ben de bilemedim ki

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1 aylık bebek 8 gündür kaka yapmıyor, normal mi?
Bazen emzirilen bebeklerde 7-10 güne kadar kaka yapmama durumu normal kabul edilebilir. Ancak bebeğinizde aşırı huzursuzluk, kusma veya kilo kaybı varsa mutlaka doktorunuza danışın. Doktor tavsiyesiyle az miktarda mama alması da dışkılama düzenini etkileyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan kabızlığı için evde neler yapılabilir?
Öncelikle bebeğinizin masajını deneyebilirsiniz. Karın bölgesine saat yönünde nazikçe masaj yapmak bağırsak hareketlerini teşvik edebilir. Bacaklarını bisiklet çevirir gibi hareket ettirmek de gaz çıkarmasına yardımcı olabilir. Kulak çubuğu gibi yöntemler doktorunuza danışmadan uygulanmamalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirilen bebeklerde kabızlığın nedenleri nelerdir?
Emzirilen bebeklerde kabızlık daha nadir görülür. Nedenleri arasında annenin beslenmesindeki değişiklikler, bebeğin yeterince anne sütü alamaması veya sindirim sisteminin henüz olgunlaşmamış olması yer alabilir. Eğer bebek mama da alıyorsa, mama türünün veya miktarının da etkisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan kabızlığında ne zaman doktora başvurulmalı?
Bebeğiniz 3 günden uzun süredir kaka yapmıyorsa, kakası sert ve kuruysa, kusuyorsa, beslenmede sorun yaşıyorsa, kilo almıyorsa veya aşırı huzursuz ve ağlıyorsa mutlaka bir sağlık profesyoneline başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama alan bebeklerde kabızlık nasıl giderilir?
Mama alan bebeklerde kabızlık durumunda ilk adım doktorunuza danışmaktır. Doktorunuz mama türünü değiştirmeyi, mama miktarını ayarlamayı veya doktor tavsiyesiyle probiyotik takviyesi önerebilir. Evde yapılacak masajlar ve egzersizler de destekleyici olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 481 göst.
0 oy
4 cevap 389 göst.
30 Ocak 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Yenianneadayi1 (72 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 509 göst.
30 Ekim 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde duru877 (137 puan) tarafından soruldu

1,512,337 soru

24,667,949 cevap

367,096 kullanıcı

...