Kehribar Kolye Faydalı mı? Anneler Deneyimlerini Paylaşıyor

0 oy
1,323 göst.
31 Aralık 2021 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (1,768 puan) tarafından soruldu

Sevgili annler kehribar kolye önerirmi kullananlar :)

Faydasini gordunuz mu

8 Cevaplar

0 oy
31 Aralık 2021 (485 puan) tarafından cevaplandı
Doktorlar önermiyor bilimsel de bır acıkcası yok biz almadık
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Anladim canim tesekkur ederim psikolojik sanirim anneler icin bebekler pek anlamazda:)
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından yorumlandı
Yook gayette öneren Dr lar var. Bilimsel olarak açıklaması da var ayrıca. Dünyanın pek çok yerinde kullanılıyor. Ben de kullanıyorum ve çok faydasını gördüm.
31 Aralık 2021 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Doktorlar bogulma riski oldugu icin onermiyorlar. Bilimsel aciklamasini paylaşabilir misiniz, biz de okuyalim oyle bir sey varsa.
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Benimde oglumun egzamasi var bogazinda  kokye takarbilirsin hem hava alir dedi orasi oyuzden de sordum    ama oglum 4bucuk aylik allah korulsun bogulma tehlikesi gecirse ses cikarir  tepki verir cok sukur yeni dogani gectik tesekkur ederim kiymetli yorumlariniz icin
31 Aralık 2021 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Bogulma tehlikesi illa bogazini sıkması anlaminda degil. Yutmasi anlaminda da kullaniliyor. Bu linkte bir cocuk doktoru tavsiyesi bulabilirsiniz.

https://www.instagram.com/p/CLKUzBvnfvI/?utm_medium=copy_link
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından yorumlandı
Kehribar Nedir?
Kehribar, doğada bulunan ve şifalı olduğuna inanılan bir çeşit taştır. %90’ı Baltık denizinden çıkarılan kehribar taşı, açık sarıdan kızıla kadar çeşitli renklerde olabiliyor. Yarı saydam bir formu olan bu taş, aslında bir çam türü olan pinus succinifera ağaçlarının fosilleşmiş reçinesidir. İçinde yoğun miktarda süksinik asit barındırdığı için doğal bir ağrı kesici olduğu ve antibiyotik etkisi gösterdiği düşünülüyor. Bu nedenle kehribar, geçmişten günümüze kadar birçok medeniyette tedavi amacıyla kullanılmış, halen de birçok rahatsızlığa iyi geleceğine inanıldığı için kullanılmaya devam ediliyor. Örneğin Antik Roma’da kehribar tozu ve bal karışımının boğaz hastalıklarına iyi geldiği düşünülüyordu. Türk bilim insanı İbni Sina da kehribarı birçok hastalığa karşı ilaç olarak niteliyordu. Bugün ise Litvanya’da hala birçok kadın, kehribar kolyelerinin guatrdan koruduğunu düşünerek bu taşı boyunlarından çıkartmıyor.
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından yorumlandı
Öncelikle kehribarın ne olduğu ile başlayalım. Kehribar aslında bilinenin aksine bir taş değildir. Kozalaklı ağaçların doğal reçinesinin yıllar içinde fosilleşmiş halidir. Ama bizler onu görüntüsü itibariyle taş olarak adlandırıyoruz. Açık sarıdan kızıla kadar renkleri olan bu taş yarı saydam bir görüntüye sahiptir. Kehribar, çok eski zamanlardan beri şifa için kullanılmış ve kehribarın içerisinde bulunan süksinik (amber) asidin özellikle ağrı kesici ve antibiyotik etkisi olduğu biliniyor.

Büyük çoğunluğu Baltık Denizi’nden çıkarılan bu şifalı taşın çocuklarda kullanımı Avrupa’da ve Uzak Doğu’da çok eski bir gelenektir. Ayrıca kehribar, boğaz, kulak ve mide yanmalarını, enfeksiyonları ve solunum rahatsızlıklarını azaltıcı etkisiyle de bilinmektedir. Bu nedenle bazı hastalıklarla baş etmek için özellikle takı şeklinde vücutta taşınması oldukça yaygındır
31 Aralık 2021 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
İyi niyetinizi anliyorum ama bunlar bilimsel veri degil. Kehribarin agriya iyi geldigi yonunde bilimsel bir arastirma yok. En azindan ben hic rastlamadim ve takip ettiğim cocuk doktorlari da olmadigini soyluyor.
31 Aralık 2021 (485 puan) tarafından yorumlandı
Valla ben kullanmadım kullananan alan arkadaslarımda var hıc bır faydasını da gormedık dedıler para tuzagından baska bırsey degıl bence
31 Aralık 2021 (485 puan) tarafından yorumlandı
Yanı ben bılımsel acıklama falan görmedım. Benım doktorumda hıc önermedı.
-Reklam-
0 oy
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından cevaplandı
Kullaniyoruz canim 3 aylıkken taktık suan 6 aylik olacak hiç çıkarmadım kızım usludur gece uykusu düzenli çok  salyası vardı şuan çok az daha diş.problemi yaşamadık.  Alırsanız güvenilir sertifikalı olsun. Öneriyorum yukardaki arkadas doktor önermiyo demiş ama yanlış bilgi vermiş kuzum her kontrolunde görüyor doktorumuz hic oyle birsey demedi. 
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Himmm benim oglum 4 bucuk aylik ole cok sorunlu bi bebek degil sakin genel olarak   salyasi asiri var yakinda gelir disler belki faydasimi goruruz diye dusunmustum ama kararsizim
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından yorumlandı
Salyasını hemen kesiyor bence deneyin birley kaybetmezsiniz.
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Kendi kararın canim ben memnunum
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Gercekden miii esim hemen kosa kosa alir:Dsalyasi degset akiyo
0 oy
31 Aralık 2021 (249 puan) tarafından cevaplandı
Hiçbir işe yaramıyor. İlk taktigimda salyası kesmişti. Şimdi alti aylık diş çıkarıyor ve hiçbir işe yaramıyor kızım aşırı huysuz. Ateşi de arada çıkıyor sürekli keyifsiz. İki aydan fazla kolyeyi kullandım yalan onlar işe yaramıyor verilen paraya yazık pahalı bide
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim yorumun icin canim:)
0 oy
31 Aralık 2021 (134 puan) tarafından cevaplandı
Ben kolyeyi tehlikeli buluyorum. Kontrole gittiğimizde kolunda ince bir bileklik vardı  doktorumuz onu bile yasakladı 
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Evet o acidan da tehlike  klasik sifa:)bi taraf iyi yaparken bi taraf kotu riskleri var
0 oy
31 Aralık 2021 (285 puan) tarafından cevaplandı
Aldım hiçbir işe yaramıyor. Ve boğulma tehlikesi çok fazla. Boşuna para v3rmeyin
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Bebeklere özel tasarlanmış boğulma teklikesi yok her boncuğun arasında düğüm var
31 Aralık 2021 (285 puan) tarafından yorumlandı
Benm elimde de var o şekilde olduğunu bende biliyorum :) boğulma sadece boncuk tutmakla mı oluyo :)
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Hic de duymadım kehribarda bebek boğuldu diye tehlikeli olsa niye bu riski alsınlar adi üstünde bebek kolyesi. Bizimkine fayda etti ama  bakalim dişde nasil olacak belirtisi yok daha  :)
31 Aralık 2021 (285 puan) tarafından yorumlandı
Nete yazınca yararından çok tehlikelerinden bahseder. Bende aldım salyası geçsin diye 3 aylıkken. 2 hafta kullandı çnkü hiç rahat edemedim. Ve bebeğinz biraz daha büyüyüp herşeyi ağzına alma aşaması arttığında eli ona da giderdi eminim. Ha şunu da söylym inşallah bebeğinzn dişi rahat çıkar. Ama çıkarsa ona bağlamayın. Maşallah kızım hiç ateşsz Sıkıntız çıkarttı dişlerini. Ben hala kolyeyi kullanıyor olsaydım ona bağlardım :)
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Tehlikeli olarak denk gelmedim annelik duygusu illaki endişe ediyor insan ama şuan bi sıkıntımız olmadı daha 6 ayliķ elini atar çekmeye çalışırsa cıkartırım bende. Bizde rahatca cikaririz insallah sağolasın.
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Birde size birsey sorucam kızınız varmış. :) kulağını deldirdinizmi
31 Aralık 2021 (285 puan) tarafından yorumlandı
Bizimki 7 buçuk aylık oldu kız bebek. İnan şu an beni bile ağzına götürüyo :) yok delirmedim.delirmeye karşı değilim ama bnm kulaklar la bebekken delinmiş. Bir delik daha içte delinmiş küpe takarken zorlanıyorum. E onlarında kulakları büyüyor sonuçta. O yüzden kendisi büyüyüp özendğinde delirdimeyi düşünüyorum
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim canim
31 Aralık 2021 (108 puan) tarafından yorumlandı
Anladim bende cok merak ediyorum ama kararsız kaldım ilerisi için sordum tesekkurler.
0 oy
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından cevaplandı
Bende sizin gibi burada post açtım. Sonra biraz haa detaylı araştırdıktan sonra civilden aldım. Kolye aldım bileklik olarak kullanıyorum. 3 aylıktı aldığımda. Salyası akıyordu çok fena bir de tam covid olduğumuz sırada idi. Bileğine taktım 3 gün içinde salyasını kesti akmadı. 7 aylık oldu kızım her gün kolunda. 2 diş çıkardı ve o kadar rahat çıkardı ki hiç anlamadım bile. Ne gece uykusuzluğu ne ateşi ne salyası hiçbir şey olmadı. Sadece 2 gün çok huysuzdu o da normal. Kızımın gece uykularıda çok düzenli. Akşam 19.00 da uyut sabah 07.30 a kadar. Gece uyanmamız yok. Alternatif tıp olarak her yerde herkes kullanıyor. Ayrıca nazar konusunda da ben faydasını gördüm. Ben tavsiye ederim kullanmanızı. Doğal bir taş. Herşeyi deniyoruz iyi olmaları adına yani bir bileklik takmışsınız bir zararı olmaz. 
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim cok  yorumun icin  salya kestigini bilmiyodum mesela sirf onun icin bile alinabilir:)oda rahatlar belki gogusunu usutcek diye aklim gidio zaten ameliyatli yavrum hasta olmasindan korkuyorum
31 Aralık 2021 (300 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim ne demek. Her anne yavrusu için en güzeli en iyisini yapmak ister. Sizinde çabanız bundan dolayı.
0 oy
31 Aralık 2021 (257 puan) tarafından cevaplandı
Kesinlikle faydasını gördüm. İpek kehribar sertifikalı ürün satıyor. Gönül rahatlığıyla alabilirsiniz
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim canim cok
0 oy
31 Aralık 2021 (116 puan) tarafından cevaplandı
Bazen ise yarıyor seli fazla akmıyor ama diş döneminde yine ağrıları oluyor bebeklerin
31 Aralık 2021 (1,768 puan) tarafından yorumlandı
Tesekkur ederim canim yorum icin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kehribar kolye bebeklerde diş çıkarma ağrısına iyi gelir mi?
Evet, kehribar kolye bebeklerde diş çıkarma döneminde salgılanan süksinik asidin vücut tarafından emilerek ağrı kesici ve iltihap giderici etki gösterdiğine inanılır. Bu doğal bir yöntemdir ve fayda gören pek çok anne bulunmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kehribar kolye kullanırken nelere dikkat edilmeli?
Kehribar kolye kullanılırken öncelikle güvenlik önlemleri alınmalıdır. Kolye bebeğin boynunda güvende olmalı ve uyku sırasında çıkarılmalıdır. Orijinal ve sertifikalı ürünler tercih edilmeli, temizliğine özen gösterilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kehribar kolyenin faydaları nelerdir?
Kehribar kolyenin en bilinen faydası, diş çıkarma dönemindeki bebeklerde yaşanan ağrı, huzursuzluk ve salya akıntısını azaltmasıdır. Ayrıca sakinleştirici ve bağışıklık sistemini destekleyici etkileri olduğu da söylenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kehribar kolye kaç yaş bebeklerde kullanılabilir?
Kehribar kolyeler genellikle bebeklerin diş çıkarma dönemine başladığı 3-6 aylık gibi erken yaşlarda kullanılmaya başlanabilir. Ancak en önemli nokta, kolye kullanımının her zaman bir yetişkin gözetiminde olmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kehribar kolye işe yarıyor mu, kullananlar ne diyor?
Kehribar kolye kullanan annelerin büyük çoğunluğu, bebeklerinin diş çıkarma dönemindeki ağrı ve huzursuzluklarında belirgin bir azalma gözlemlediklerini belirtmektedir. Fayda görenlerin deneyimleri genel olarak olumludur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 462 göst.
3 Ekim 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde ahzelesev (145 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 722 göst.
11 Nisan 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Birprensannesi :) (480 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 725 göst.
0 oy
8 cevap 889 göst.
4 Şubat 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Gizem14 (32 puan) tarafından soruldu

1,512,782 soru

24,673,779 cevap

367,418 kullanıcı

...