Aşılar Hakkında Bilinmeyenler ve Gerçekler

0 oy
4,625 göst.
9 Şubat 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (263 puan) tarafından soruldu
11 Şubat 2019 tarafından düzenlendi
Hanımlar bebeklerimize yapılan aşıların içerdiği kimyasal ilaçlar hakkında ne kadar bilgi sahibiyiz?? HİÇ.. peki bebeklerimizi aşılamaya götürürken hemşireler ve doktorlar bize bu konuda bilgi veriyor mu? Hayır. Peki ama NEDEN?? Hiç merak ettiniz mi? ÇÜNKÜ masum yavrularımız üzerinden bu aşılarla milyardolarlar kazanıyorlar da ondan. Bu yüzden bizim kuzu gibi sisteme itaat edip bu çarkı çevirmemizi istiyorlar. Size tavsiyem instagramda yağmur mirzayeva hocanın aşı ve paket gıdalar hakkındaki içerikleri okuyun. Kendisi araştırmacı bir köşe yazarı olan Yağmur hoca dindar ve Allah'a karşı sorumluluk duygusuyla dolu bir kadın.  Aşıların domuz,maymun,tavuk parçacıkları taşıdığını söylüyor.! Ve daha neler neler... benim oğlum şuan 5 aylık ve bundan sonraki hiçbir aşısını yaptırmayı düşünmüyorum. Araştırmalarımız sonucunda bu karara vardık eşimle. 
Bebek Ayı 5

15 Cevaplar

+1 oy
9 Şubat 2019 (4 puan) tarafından cevaplandı
10 Şubat 2019 tarafından seçilmiş
 
En İyi Cevap

Çok şükür ki hala bilinçli anne adayları var :) benim 3 buçuk aylık oğlum var ona ve hamileyken kendime hiç bir aşı vurdurmadım.. Kolay olmadı çok araştırdık en son gittiğim dr da hiç bir aşının helal sertifikası yok diyince kararımı verdim :) youtube da Dr Alişan Yıldıran var aşı hakkında bilgi veriyor izlemenizi tavsiye ederim 

5 Mart 2019 misafir tarafından yorumlandı
Bir sorun oldu mu peki canım. Aşı vurulmayinca bnde istemiyorum da çevremde baskı baskı anlatıyorum olsn vurulsun deniliyor
5 Mart 2019 (4 puan) tarafından yorumlandı
Şuan tam 4 aylık oldu elhamdülillah hiç bir sıkıntımız yok :)
5 Mart 2019 (164 puan) tarafından yorumlandı
Vurdurmazsak sağlık Ocagi pesimizi birakmazki. Çok gerek duymadığım izleme bile her defasında arıyor ısrarla gelin diyo
30 Mart 2019 (4 puan) tarafından yorumlandı
Bırakmak zorunda :) çünkü sen aşı yaptırmak zorunda değilsin :)
-Reklam-
+1 oy
9 Şubat 2019 (373 puan) tarafından cevaplandı

Aşının bunları taşıdığı kanıtlanmış mı ? Peki neye inanacagiz biz ? belki bu aşıyı kötüleyen vurdurmayin diyenler bizim çocuklarımızın kötülüğünü istiyorsa nerden bileceğiz ? nasıl ispatlanacak içindekiler yararı zararı vs ?

12 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Peki merve hanım. Siz neye inanıyorsanız o hal üzre devam edin. Tartışmaya girmenin bir anlamı yok. Hayırlı geceler dilerim.
12 Şubat 2019 (373 puan) tarafından yorumlandı
Aynen herkes inandığı gibi yaşar hayırlı geceler hakkınızı helal edin :)
12 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Hakkım varsa helal olsun:) siz de helal edin bana
12 Şubat 2019 (373 puan) tarafından yorumlandı
Helal olsun varsa benimde :)
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Katılıyorum.
+1 oy
10 Şubat 2019 (934 puan) tarafından cevaplandı

oglum 5 aylik bende yaptirmiyorum

10 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Zararın neresinden dönersek kârdır. Kaç aydır o kimyasalları tertemiz bedenlerine zerk ettirdikleri yeter.:(
11 Şubat 2019 (934 puan) tarafından yorumlandı
yok ben doğduğundan beri hic yaptirmadim
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Zararın neresinden dönersek kardır demeyin eksik doz aşı kaynaklı türkiyede bir sürü sspe hastası var. Aşıları eksik bırakmayın yaptırdiysaniz. Yaptirmadiysaniz da o size kalmış.
0 oy
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından cevaplandı

Her ay çığlık çığlığa ağlatarak yavruma bu aşıları yaptırıp eve gelince acı ve ateşle halsiz düşen bebeğime bu zulmü artık yaşatmayacağım inşallah. Çünkü öğrendim ki aşılar patent alınmadan üretilemiyor. Patent mevzusu da ayrı bir problem. Bugüne kadar üretilmemiş yeni bir ilaç bulmanız gerekiyor ki patent alasınız. Bu da ilaçların genetiğini değiştirerek oluyor ancak. Yani Genetiği  Değiştirilmiş Organizma(GDO)enjekte ediliyor çocuk ve yetişkinlere. Ve bu vücudumuzdaki bakterilerin yapısına benzemediği için vücudumuz bu mikropları kabul etmiyor. Sonuç olarak boş yere vücudumuza kimyasal ilaçlar zerk ediliyor.zararları da cabası

9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Bununla ilgili gerçek bir şeyi de anlatayım hatta,2 ay evvel, benimle aynı vakitte doğum yapmış bi arkadaşım dedi ki kış geldi grip salgını var.benle eşim grip aşısı olacağız bebeğe bulaşmasın diye. Aşı oldular.sonrasında grip de oldular hem de bildiğiniz her tarafı sızlatacak cinsten. Üzerine bi de bebeklerine bulaştı.  Şimdi burda sormak lazım "Ee hani nerde grip aşısının koruyuculuğu?? Hani vücut daha dirençli olacaktı??" Şimdi anlatabiliyor muyum..?
10 Şubat 2019 misafir tarafından yorumlandı
Grip asisi gecen seneki grip mikrobuna karsilik uretilir ve grip virüsü her yil metamorfoz geçirerek baskalasir yeni bir virus olarak karsimiza cikar ve uretilen aşının hicbir faydasi yoktur aslinda ticari amacla yapilan bir aşıdır her yil ki grip virüsü birbirinden farkli ozelliklere sahiptir o yuzden fayda saglamiyor grip aşıları ama bebeklerimize yapilan asilar böyle degiller gecmiste asilar yaygin degildi ama ani bebek ölümleri daha coktu sebebini de kimse bilmiyordu tip gelişti ve asilar üretildi hastaliklar bagisiklik uretmek icin bir etkendir ama soruyorum hangimiz yuzde yuz organik dogal katkisiz besleniyoruz eskiden varmiydi boyle paket gida varmiydi boyle hazir yemekler ayrica su anda bütün gidalardan tutun pamuklarda bile gdo var cenabi Allah bizi ve dunyayi kusursuz yaratti ama biz insanlar kendi elimizle butun dogalliklari mahvettik bu aşılari yaptirmak istemeyen anneler bu riski göze almaya deger mi ben 31 yasindayim butun asilarim yaptırılmış bana birsey olmuş mu bu yasa kadar olmamis demekki o kadar zararli degil benim fikrim bu tercih sizin..
10 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Siz 31 yaşında olduğunuzu söylüyorsunuz . bundan 30 sene önceki aşılarla şuanki  aşılar aynı içerikte değil. Eskiden Türkiye kendi aşılarını üretirdi ve bu problemler yaşanmazdı şu an Batı menşeli aşılar yapıldığı ve helal olmayan şeylerden üretildiği için millet aşı yaptırmaya yanaşmıyor
0 oy
9 Şubat 2019 misafir tarafından cevaplandı

Bu sizin karariniz herkez yaptirir veya yaptirmaz kendi hür iradesi. Ben asiya devam etmeyi dusunuyorum. Nedeni ise. Eşimin bir ablasi ebe hemsire toplum sagligi merkezinde hem okullari geziyor hemde bebeklerin aşısini yapiyor. Diger ablasida doktor. Ben danistim yaptir dedi kendi cocuklarina ucretli olanlari bile yaptirmis. Ayrica eşimle ben ilaç firmasinda mümessiliz ben pediatri doktorlarina calisiyorum. Yaklasik 9 senedir oglumun doktoru cok samimi oldugum bir doktor ihmal etme dedi. Herkezin kendi gorusu bu konuyla ilgili hep bir ayrim var zararli diyende var zararsiz diyende. Ben yaptirmaya devam edicem.  

9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Ben yaptırıp yaptırmama kararınıza zaten müdahale edemem. Benim anlatmaya çalıştığım şey şu ki; ilaçların zararları,ciddi yan etkileri ve içerikleri hakkında bilgilendirilmiyoruz. Ilaç firmasında çalışıyor olmanız tüm ilaçların içeriğini bildiğiniz anlamına gelmiyor ayrıca. Doktor ve hemşireler sistemin personeli. Elbette ki size yaptırmanızda bir sakınca olmadığını, gönül rahatlığıyla yaptırabileceğinizi söyler.  Bizler Müslümanız değil mi? Helal ve haram nedir biliyoruz. Dikkat etmeye çalışıyoruz. Size bi doktor domuz etini,kılını, jelatinini yedirmeye çalışsa tepkiniz ne olurdu? Ve bir de bunu aşı ve ilaçlarla doktor reçeteleriyle  bize yedirdiklerini düşünün... bilinçlenmek ZORUNDAYIZ . Bu ,Allah ve Resûlünün bizden istediği bir şey. Türkiye'nin kendi aşı ilaçlarını üretmesine neden izin vermiyor Batı ve biz bunları ithal ediyoruz diye bi araştırın derim.
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Ben pediatri doktorlarına çalışıyorum dediniz ya,aklıma pediyatrik ilaçlar geldi. Hani şu bebek ve çocuklar için ayrıca üretilenler! 2 hafta evvel oğlumu hastaneye götürdüm kan değerlerini ölçtürmek için.  Doktor kan ilacı ve D3 yazdı.  Bi prospektüsü okuyayım etken bileşenleri nedir diye. Demir ilacının içerisinde seker,ve 2 çeşit paraben vardı.  D3 içerisinde de Alkol! Ben parabenli ıslak mendil dahi almazken,parabeni oğluma ilaç diye nasıl içiririm? Hele alkol? Basit bir D3 vitamininde bile alkol varken lütfen bana ilaçların faydasını savunmayın.
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Bebek ve çocuk ilaçları daha böyle bir sürü  haramlarla ve koruyucu maddelerle dolu. Madem yavrularımızın sağlığını çok düşünüyorlar,neden koruyucusuz,boyasız, kimyasaldan uzak tamamen bitkisel karışımlardan ilaç üretmiyorlar? Biz bebeklerimize 6 aydan önce su bile vermezken, bu ilaçların içerisindeki civa,alüminyum,paraben,SLS vs. Ağır koruyucu maddelerin direkt onların kanlarına karışmasına göz mü yumacağız ?
9 Şubat 2019 misafir tarafından yorumlandı
Odenen ilcalarin hepsi saglik bakanligi onayli. Kullanilan etken maddeler saglik bakanligi listesinde mevcut. Siz alkol diyorsunuz ya alkolun cesitleri var. Zararli ve zararsiz. Ethil alkol methil alkol giib. Eger ilac etken maddesi listede yoksa bakanlik onay vermez. Bi ilacin piyasaya surulmesi 3-5 yili buluyor. Ots grup var odenmeyen pahali gida takviyeleri onlar tarim bakanligi onayli saglik bakanligi karismiyor ruhsati cabuk cikar.  Sls maddesi ilaclarda degil kozmetikte kullanilir ayrica. Bitkisel ilac diye birsey yoktur. Bitkisel icerikli ots grubu urunlerde bulunur. Tartismaya cok musait bi konu. Ben kendi dusuncemi aktardim. Size hayirli aksamlar diliyorum.
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Çıkacak olası bir salgın hastalıkta bu dediginiz zararlı ilaçların on katini kullanıp belki de yavrularımızı kaybedecegiz. Belki yine kazanan bahsettiğiniz o dış mihraklardaki ilaç şirketleri kazanacaktır. Ben şunu bilip şunu söylerim. Dünyada dönen oyunlar hiçbir zaman bizim bu şekilde basite indirgeyerek anlayacağımız boyutta değildir. Dış ülkelerin bir oyunu deyip işin içinden siyrilmak en basit ve en akla gelen yoldur. Ben zaten Türkiyedeki insanları birşeyden vazgeçirmek istesem ortaya bir laf atarım dış ülkenin oyunu bilmem neyi diye herkes de inanır. Bu bizim ülkemizde maalesef  ki çok basit ama tutan bir mantık. Belki salgın hastalıkları ortaya çıkarıp dirençli hale getirip başka ilaçları bize denetmeye çalışıyorlar. Ne biliyoruz? Allahtan başka kimse bilemez. Sen tedbirini alıp takdiri Allaha bırakacaksın. Aşı olmuş ya da olmamış eğer bir şekilde hastalacaksa hastalanir. Ama yarın benim çocuğum aşı olmadığı hastalığa yakalanirsa ne diye dua ederim onu düşünüyorum. Ya da pismanlik duyarmiyım?!
0 oy
9 Şubat 2019 (1,916 puan) tarafından cevaplandı

Bişey merak ettim çocuğunuza hiç ilaç kullanmıyor musunuz? 

9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Mesele ilaç kullanıp kullanmamaktan ziyade bebekler için zararsız ilaç üretmemeleri. Ilaç kullandım ve kullanıyorum.4 aylık aşısını yaptırdıktan sonra ateşi çıktı ve ağrısı var diye hiç durmadı diye bi çay kaşığı kadar ağrı kesici ateş düşürücü şurup vermiştim. Kan ilacı kullanmıyorum .D3 vitamini de piyasada gördüğüm Ocean markalı bir vitamini kullanıyorum.içerisinde sadece saf zeytinyağı ve D vitamini var. Ben bu tarz ilaç bulursam kullanırım tabi. Ama bebeğimin böbrek ve karaciğerine etki edecek, Katkı maddeleriyle ve kimyasallarla  dolu ilacı hiç kullanmasam daha iyi
9 Şubat 2019 (1,916 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim cevap için
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Rica ederim. Umarım bu paylaşımım başka anneleri de araştırmaya ve yavrularimiza ne yedirip içirdiğimize dikkat etmeye vesile olur.  Helal ve haram sadece bizim basitçe bildiklerimizden oluşmuyor malesef:(( Artık öyle kimyasallar üretiliyor ki yediğimiz tüm paket gıdaların içerisine konuluyor. En basiti sakız mesela. Içerisinde yoğun miktarda Titanium Dioksit var. Ve bu koruyucu madde beyinde toplanıp vücuttan atılamayan cinsten. Siz sanıyor musunuz ki savaşlar sadece silahla füzeyle oluyor? Günümüz savaşları ilaç ve gıda sektörü üzerinden yapılıyor. Bizim toplumumuza bunlarla saldırıyorlar. Artık gözlerimizi açmamız gerekiyor. Yoksa 5-6 nesil sonrası sağlıklı çocuk dünyaya getiren anne sayısı belki oldukça azalacak. Hatta çocuk sahibi olmak bile zorlaşacak.
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Eğer söylediklerim size felâket senaryosu gibi geliyorsa hastanelerdeki tüp bebek sırasına giren çiftlerin sayısına bir bakın. Neden kısırlaşan bir topluma doğru gidiyoruz?? Ve neden her 2 anneden biri emzirirken aniden sütüm kesildi.mecburen mama veriyorum bebeğime diyor??
9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Eskiden annelerimizin bize verdiği tek mama ek gıda mamalarıyken şuan anne sütü yerine geçecek formül mamalar veriliyor bebeklere:( Ve buna neyin sebeb olduğunu yediğimiz şeylerde, kullandığımız ilaçlarda aramıyoruz..
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
O zaman size buyurun gerçekler. Asıl bilerek kullandığımız ilaçlar değil problem. Bilmeyerek ve bilinçsiz kullandığımız ilaçlar. İneğe, tavuğa, yumurtaya eklenen antibiyotikler ve kimyasallar. Gıda ve tarım Bakanlığı hayvanlara verilen ilaçları önümüzdeki yıllarda titbaren denetlemeye başlayacak. Yediğimiz bu ürünlerin de aşı kartı gibi ilaç kartı olacak. Neden peki? İşte saydığımız bu yukardaki sebeplerden. Artan hastalıklar kısırlık cart curt hep bunlardan. Elimizdeki cep telefonundan, dibinden ayrilmadigimiz televizyondan ve diger elektronik, pilli aletlerin yaydığı radyasyondan. Temizlik yapıyoruz diye kullandıgimiz kap kacaga kadar ulaşan kimyasaldan. Aşıya gelene kadar bunlara dikkat edin. Çocuğunuzun elinden telefonu tableti alın tv izlemeyin izletmeyin.
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Aşı yaptırmıyorsun ateslenince napiyorsun mesela? Onu merak ettim. Nasıl düşürüyorsun ateşi? Yani ben de aşı yanlısı gibi konuştum ama yapılan yorumların çoğunun altı boş. Gösterilmek istenen gerçekler bu kadar basit olamaz. Ben mutlaka altını ararım. Ve bana bu aşı yaptırmayın olayı da çok basit bir mantık gibi geliyor. Dedigim gibi herkesin kendi tercihi
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Hızımı alamadım da :) bebeğinizin ürünlerini neyle yikiyorsunuz? Elinizde toprakla falan mı? Onu da merak ettim. Ve eminim aşıdaki kimyasal kadar bebekler için olan deterjandada yok deseler bile vardır. Sizin bu mantığınız buraya çıkıyor. Mesela ben olsam aşı ya dikkat çeker bebekler için denilen diğer ürünleri zararsız gösterir zararlı yaparım. Çoğu da yurt dışı menşei bu ürünlerin. Mesela emzikleri zararlı bir maddeden yaparım. Ne bileyim mamalar yurt dışı menşei içine ufak doz bişeyler katarım. Bebek şampuan sabunu ne varsa hepsini zararlı yaparım. İnsanlar aşıyı sorgular ama bunu sorgulamaz. Üzerine de organik yazarım. Olur biter. Daha kolay değil mi? Bebek bezleri yada
0 oy
9 Şubat 2019 (51 puan) tarafından cevaplandı

Tamamilə razıyam. Mən də imtina etmişəm. Heç bir faydası yoxdu. 

0 oy
9 Şubat 2019 (175 puan) tarafından cevaplandı

Aşıların böyle olduğunu biliyorum cnm benim ablam hiçbir aşısını yaptırması ve çocuğu çok sağlıklı. Bende yaptırmak istemiyordum ama ileride birşey olursa keske yaptirsaydim denemek için yaptırıyorum yoksa gerçekten zararlı şeyler var icinde

9 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Bak önünde ne güzel bir örnek varmış zaten canım:). Bişey olur korkusunu bu sektörden para kazanalar bize empoze ediyor .
0 oy
10 Şubat 2019 (111 puan) tarafından cevaplandı
Ben bu hafta asiya goturdum oglumu canim d vitamini kulanmiordum kizdi doktor kullan dedi gunes isigi almadigi icin gerekiomis ilerde bacaklari carpik olur dedi kemikleri gucleniomus bide kafasindaki kemikler falan ***** olir dedi onemliymis baya kullaniorum artik
10 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Kış ayındayız, D3vitamini kullan canım ama içerisinde koruyucu olmayan bi tane kullan. Bunun için sana Wellcare ve Ocean markalı iki üründen birini kullanmanı tavsiye ederim. Devletin verdiği ve doktorların yazdığı D vitaminleri hep koruyucu içeriyor.
10 Şubat 2019 (175 puan) tarafından yorumlandı
Ben kullanmıyorum hava güzel olduğu sürece dışarıya çıkartıyorum 3.5aylik2ay garanti cikarmisimdir. Bizim burada güneş var ama bazı bölgelerde hiç yokolmayanlar kullanmalı
10 Şubat 2019 (111 puan) tarafından yorumlandı
Kac gunudr yoktu ama var suanda tekrar cikmis
0 oy
10 Şubat 2019 (23 puan) tarafından cevaplandı

bende aşı yaptirmiycaktim ama çocuğu gelip götürüyor dediler acaba götürmesem mı bende ya

10 Şubat 2019 (934 puan) tarafından yorumlandı
kimse çocuğu bi yere götüremez canim korkma aşı yasal bi zorunluluk degil sağlık ocağına imza vermen yeterli
10 Şubat 2019 (23 puan) tarafından yorumlandı
peki cnm 6 aylık aşısı var o zaman gittiğim zaman ne diyeyim
10 Şubat 2019 (934 puan) tarafından yorumlandı
bundan sonra asi yaptırmama kararı aldık imzalamam gereken evrakı verin imzalayım diceksin orda baya ısrar ediyorlar falan ama hiçbişe zorla degil
0 oy
10 Şubat 2019 (111 puan) tarafından cevaplandı

Yorumlarini okuduktan sonra doktorunda bize verdigi kan ilacinin icine baktim icndekiler seker,metil paraben,propil paraben, cream esansi ve sodyum hidroksit vardi

10 Şubat 2019 (934 puan) tarafından yorumlandı
biz çocuğunun altını temizlemek icin bile paraben içermeyen islak mendil alalım ama bizzat agiz yoluyla aldığı ilaçta paraben olsun :/
10 Şubat 2019 (111 puan) tarafından yorumlandı
Aynen oyle yaa ve etilide arastirdim alkolmus internetten baktim
10 Şubat 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Okuyup araştırmanıza çok sevindim:) Bu bilgileri hamile ve bebekli olan ne kadar tanıdığımız varsa onlara da aktaralım. Eski devir yok artık. Yavrularımız üzerinden oynanan oyunların farkına varıp bilinçlenmek zorundayız hanımlar. Doktorun yazdığı bir ilacın prospektüsünü okumadan kesinlikle çocuğunuza o ilacı vermeyin
10 Şubat 2019 (111 puan) tarafından yorumlandı
Bu yaziyi okuduktan sonra butun ilaclara baktim ve resmen yavruma verdigim burun spreyinde bile alkol var ya inanamadim gozlerime
0 oy
5 Mart 2019 (1 puan) tarafından cevaplandı
Aşıların içeriği hakkında bilgi sahibi değilim. Çok araştırma falan da yapmadım. Ama... Salgın Hastalıklar neden azaldı o zaman? Bebek ölümleri neden azaldı? Ya da olası bir salgın hastalığa sebep olacak olmak da mı korkutmuyor sizi? Uzmanlar aşısız çocuk sayısı ile birlikte hastalıkların arttığını ve bu durumun aşı olmuş çocukları bile etkileyeceğini söylüyor. Bilmiyorum tarihe karışmış hastalıkları hortlatmak ne kadar doğru? Ayrıca en büyük göstergesi de az gelişmiş ülkelerdeki aşısız çocuklar. Bakınız Suriyeliler ile gelen hastalıklar... Bilmiyorum. Herkesin kendi tercihi. Sen yaptırmayabilirsin. Elbetteki saygı duyarım. Ama kitleleri etkileyip tamamen yüzde yüz emin olmadığın birseyi siyasetçi mantığı ile körü körüne savunmak ne kadar doğdu tartışılır.
8 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Aşılı olan bebekler zaten o hastalığı sözümona kolay atlatsın diye yapılıyor ya hani,neden aşısızlardan korkuyorsunuz ki? asıl aşısız olan annelerin bu durumda korkması lazım. Ayrıca körü körüne savunmuyorum. Lütfen bebeğinizin bir sonraki aşısını vurdurmadan evvel hemşireye prospektüsü sorun. Size içeriğini anlatsın.  Ya bu aşıların prospektüsünde canlı ****** DNA ları var. Bunu kendileri belirtiyor. Bu ne demek biliyor musunuz?? Bebeğinizin DNA sını etkileyecek maddeler enjekte ediliyor demek. Lütfen bana karşı çıkmadan evvel aşı prospektüsü okuyun
11 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
2 tane yüksek lisans yaptım birisi Tıp fakültesi Tıbbi Biyolojide :) gen tedavisi ve genetik üzerine dersler aldım daha dediginiz gibi birsey duymadım. Dna dediginiz hemen aktarılan birsey olsa suan kansere bile tedavi bulunmuş olurdu. Gerçi çok az kaldı bulunmuş bile olabilir :) Ayrıca insan Dnasını hemen öyle etkileyecek bir madde yok. Çok çok zor bu dediginiz radyasyon falan olmasi lazim hemen etki etmesi için. O da çok ciddi boyutta olmalı. Çernobil gibi mesela
11 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Türkiye'de şuan 450 bin otizmli çocuk ve binlerce hiperaktivite sorunu olan çocuk var. Bunların böyle olmasına ne sebep olabilir? Otizm bundan 10 yıl öncesine kadar bile duymadığımız bir rahatsızlıktı. Benim şuan dayımın oğlu, eltimin oğlu ve bi komşumuzun kızı otistik malesef.
11 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Aşıları öyle masum görseniz dahi canlı ****** ve cenin hücrelerinin ve bebeklere enjekte edilmesi ne kadar doğru?? CMR-5  diye prospektüste geçen madde 14-16 haftalık erkek bebek cenin hücresi.bunu da biliyor muydunuz?
15 Mart 2019 (1 puan) tarafından yorumlandı
Kök kücre yani? :) kök hücre diye bas bas bağırilan tedavi şekli. Organ naklinden farkı ne bunun? Ben bir Fizyoterapistim benden çok engelli çocuk görmemişsinizdir ama saydığınız şeylerin sebebi aşı değil benim daha önce yorumda belirttigim nedenledir. Aşı varsa bile sizin dediğiniz gibi bu nedenler arasında bence en masum olanıdır. Bebeğin gaz sancısı geçsin diye karnına saç kurutma makinesi tutan anneler var. En fazla radyasyon yayan cihazlardan biri bu. Aşıya gelene kadar radyasyon ve diger kullandığımız kimyasallara bakalım diyorum
0 oy
5 Mart 2019 (291 puan) tarafından cevaplandı
herkesin kendi fikri 
0 oy
5 Mart 2019 (185 puan) tarafından cevaplandı
Kucukken bizlere de aşı yapilmis 26 yasindaym cok sukur biseym yok. Ona bakarsaniz yedgmz gidalar bile gdo lu hormonlu dogal olan ne varki.. aşıları hic arastirmadim ama devlet uygun gormese herkeze yapilmazdi diye dusunuyorum.. pazara gidip aldgmz herseyde hormon var yuzde 75 oranında ama yiyoruz yapck hic bisey yok allahim kotu hastalktan korusun hasta olanlarada acil sifa versin insallah.
0 oy
5 Mart 2019 misafir tarafından cevaplandı
Bn ilk ay yaptirdim acaba ikinciyi yaptirmasam mi? Bnde çok tereddüt ediyorum. 
5 Mart 2019 (122 puan) tarafından yorumlandı
Hayır canım kesinlikle yaptır. Bu aşılarını yaptirmayanlar yüzünden kızamık su çiçeği verem tekrar ortaya çıkmaya başlamış. Bu sene çok yaptırmayan olmuş oyuzden bu hastalıklar tekrar türedi. Kötü bişey olsa devlet neden yaptırsin
8 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Ya Allah aşkına siz hastalıkların aşısızlık yüzünden çıktığını mı zannediyorsunuz?? Hanginizin annesi babası 50 sene evvel aşılandı söyler misiniz?? Aşılanmadılar diye onlara bir şey olmuş mu?! Bill Gates kendi çocuklarını aşı yaptırmıyor ama söz konusu başka ülkelerin çocukları olunca mutlaka aşı yaptırılmalı diyor.Niye kendi çocuklarına kıymet vermiyor mu bu adam ki aşı yaptırmıyor?!
8 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Ve çoğunuzun gözardı ettiği bir şey var ki, aşı firmaları ürettikleri aşılar üzerinden para kazanıyorlar. Bugün bir annenin bile çocuğuna aşı yaptırmaması demek,onların para kaybetmesi demektir. Bu yüzden bu kadar aşıları önemsiyorlar.bizim sağlığımızı önemsedikleri falan yok. Eğer öyle olsaydı anne sütünden başka birşey vücuduna girmemesi gereken bu masum yavruların kanına domuz,maymun,kız-erkek cenin DNAsı alüminyum ve civalı kimyasallar enjekte edilmezdi.! Türkiyede otizmli, rehabilitasyona giden çocukların sayısının neden arttığını da bi düşünün.  Sara,epilepsi nöbeti geçiren. Alerjik astımı olan, çoklu besin alerjisi olan çocukları bu hale ne getirmiş olabilir?
8 Mart 2019 (263 puan) tarafından yorumlandı
Haşa Allah bizim hastalıklı nesiller mi dünyaya getirmemizi murad ediyor ki adını dahi bilmediğimiz hastalıklar buluyor yavrularımızı?? Sistemin sorgusuz itaatkâr elemanları olmamalıyız.

📚 Sıkça Sorulan Sorular

Bebek aşıları hangi kimyasalları içerir ve bu bilgiler ebeveynlere verilir mi?
Bebek aşıları, etken madde olarak zayıflatılmış veya inaktif virüs/bakteri ile birlikte, koruyucular, dengeleyiciler ve yardımcı maddeler gibi çeşitli kimyasalları içerebilir. Bu içerikler hakkında doktorlar ve hemşireler genellikle aşı öncesinde detaylı bilgi vermemekle birlikte, aşı prospektüslerinde bu bilgiler yer alır. Ebeveynler, aşıların içeriği hakkında daha fazla bilgi edinmek için prospektüsleri inceleyebilir veya doktorlarına danışabilir.
Bebek aşılarının içeriğindeki domuz, maymun veya tavuk parçacıkları hakkında ne bilinmelidir?
Bazı aşıların üretim süreçlerinde kullanılan hücre kültürleri nedeniyle, eser miktarda domuz, maymun veya tavuk kaynaklı proteinler içerebileceği belirtilmektedir. Ancak bu parçacıklar, aşıların güvenliğini ve etkinliğini tehlikeye atmayacak düzeydedir. Bu tür endişeleri olan ebeveynler, aşıların içeriği ve üretim süreçleri hakkında doktorlarından veya sağlık kuruluşlarından ek bilgi alabilirler.
Bebek aşıları ile milyarlarca dolar kazanıldığı iddiası ne kadar doğrudur?
Aşı üretimi ve dağıtımı, küresel sağlık ekonomisinin önemli bir parçasıdır ve bu sektörde büyük bir ekonomik döngü bulunmaktadır. Ancak bu durumun, aşıların etkinliği ve halk sağlığına olan katkıları ile doğrudan ilişkilendirilmesi karmaşıktır. Aşıların geliştirilmesi ve üretimi yüksek maliyetli süreçlerdir.
Yağmur Mirzayeva gibi araştırmacı yazarların aşı içerikleri hakkındaki iddiaları nasıl değerlendirilmelidir?
Yağmur Mirzayeva gibi araştırmacı yazarların aşı içerikleri hakkındaki iddiaları, bireysel yorumlar ve araştırmalara dayanabilir. Ancak, bu tür iddiaların bilimsel geçerliliği ve doğruluğu, bağımsız bilimsel otoriteler ve uzmanlar tarafından incelenmelidir. Ebeveynler, bu tür bilgilere temkinli yaklaşmalı ve bilimsel kanıta dayalı kaynaklara başvurmalıdır.
5 aylık bebeğimin gelecekteki aşılarını yaptırmama kararı alırken nelere dikkat etmeliyim?
Bebek aşılarını yaptırmama kararı alırken, bebeğinizin sağlığı ve bağışıklık sistemi üzerindeki potansiyel etkilerini göz önünde bulundurmak önemlidir. Bu karar, güncel tıbbi bilgiler ve doktorunuzun tavsiyeleri doğrultusunda verilmelidir. Aşı takviminden sapmalar, bulaşıcı hastalıklara karşı bebeğinizin savunmasız kalmasına neden olabilir.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 221 göst.
0 oy
4 cevap 326 göst.
0 oy
3 cevap 335 göst.
0 oy
0 cevap 167 göst.
11 Aralık 2023 12-24 ay arası bebekler kategorisinde Minamiracrb (634 puan) tarafından soruldu

1,490,298 soru

24,356,046 cevap

346,750 kullanıcı

...