İştahsız Bebek Ek Gıda Reddi Çözümleri Nelerdir?

0 oy
1,000 göst.
19 Aralık 2019 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (484 puan) tarafından soruldu
Arkadaşlar 194 günlük bir oğlum var. Mama ile besledim. 6. ayimizi doldurduğumuz için ek gıdaya da başladık. 

Oğlum şuan 7700gr. Çok kilolu olsun derdinde değilim ama bu zamana kadar zorla besledim hala da öyle devam ediyor. 

Hangi mamayı sever diye sma,hipp, Aptamil, Bebelac da denedim hepsine aynı tepkiyi verince sma da kaldım. Mamasını yesin diye onaylamadigim tlfla yedirme bile yaptım. 

Oğlum zorla yemek yiyen bir bebek ve şuan ek gıda da sadece yoğurt yedi diyebilirim. Mamada da günlük toplam 780-850cc civarı yiyor. 

Oğluma rahat iştahlı yemek yedirebilmek için ne yapabilirim acaba. Çok teşekkür ederim.

5 Cevaplar

+1 oy
19 Aralık 2019 (553 puan) tarafından cevaplandı
Günlük mama alımı ve kilosu yeterli gibi duruyor. Ek gıda için de zaman vermelisiniz,zaten şu an tadımlık dönemde, az yemesi gayet normal. Canınızı sıkmadan ve pes etmeden 3 gün kuralı ile ek besin denemelisiniz
19 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Bal kabağında bugün 3. Günümüz ama bir türlü yediremedim. 1 çay kaşığı bile yemedi. Mamanın yarısında yememeye başlıyor mecbur tlfdan video açıyorum. Yemek yeme saatleri olusturayim diyorum ama az beslendiği için 3-4 saate bir 120cc mama yapıyorum.
22 Aralık 2019 (35 puan) tarafından yorumlandı
Bal kabagina ben 25 yaşımda ancak alistim bazen bile iğrenç kokar yani o da minik insan sevmeyebilir
22 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Mama bile yemek istemiyorum zorla yediriyorum.
-Reklam-
0 oy
19 Aralık 2019 (502 puan) tarafından cevaplandı
Kilosu yapısal olabilir. Ama istahsizliginin altında başka sebepler olabilir kan eksikliği enfeksiyon gibi bence kan idrar tahlili yaptırın bebeğinize 
19 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
15 gün önce yaptırdık. Çok şükür herşey temiz sadece kanı düşük çıktı onun için de kan damlasını 10 damlaya çıkarttık. Demin 120cc mama yapmıştım biraz yedikten sonra ağzından fışkırtma ile kustu.mamayi yememis ağzında biriktirmiş.
0 oy
19 Aralık 2019 misafir tarafından cevaplandı
Benimde aynı. Öğlen çorba yedi sadice. Yoğurt verdim yemedi. Zırlıyor açmadı ağzı. Dün çok güzel yedi. Bugün yok. Uyandı mı emdikten sonra vericem tekrar. Zorlamak istemiyorum ama gene içim el vermiyor. 
19 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Ağzını kitliyor benimki zorla ne yedirebilirsem artık o kadar. Daha çorbaya geçemedim
19 Aralık 2019 misafir tarafından yorumlandı
Yoğurtla pirinç unu karıştırım ocakta yedi biraz gecen gün. Aynı kitliyor bizimde.
19 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Hipp in pirinçli kaşık maması aldım çok az yedi. Yemeyen bebek çok zor.
19 Aralık 2019 misafir tarafından yorumlandı
İçine biraz pekmez kat. Biraz da meyve. Tek vermiyorum. Doktorumuz öyle tavsiye etti.
20 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkürler bende öyle veriyorum ama zorla yediriyorum.
21 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Günde ne kadar kaşık maması veriyorsunuz acaba.
0 oy
20 Aralık 2019 (46 puan) tarafından cevaplandı
Bende aynı dertten muzdaribim. Ağlaya ağlaya elini kolunu tutarak veriyorum. Saatlerce vermesen bana mısın demiyor
20 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Aynen bugün Dr ye gitmiştik Dr ek gıdaya alıştır diyor ama oğlum yemiyor. Sadece yoğurt yedirebildim. Havuç,kabak, patates,bal kabağı hiçbirini yediremedim.
20 Aralık 2019 (590 puan) tarafından yorumlandı
Tv açıyorum. Eline oyuncak verip yediriyoru. Cok zor gercekten
20 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Ben de tlfdan video açıyorum öyle yediriyorum.
20 Aralık 2019 (590 puan) tarafından yorumlandı
Yapcak birşey yok canım bizim cocuklar böle. Yiyen cocuk anneleri tepki gösterebilir ama
21 Aralık 2019 (484 puan) tarafından yorumlandı
Ek gıda olarak ne yedirebildiniz ben oğluma özel yaptığım şeyleri pek yediremiyorum. Kaşık mamasına yeni alıştı günde 1 kere içine muz rendeleyerek 2 yemek kaşığı kadar veriyorum.
21 Aralık 2019 (590 puan) tarafından yorumlandı
Yediriyorum canım. Çrba (havuc patates balkabagı sogan pirinç) irmik muhallebi yapıp içine elma muz bebe bisküvisi yogırt yesiriyorum. İstersen özelden konusalıö canm
0 oy
22 Aralık 2019 (484 puan) tarafından cevaplandı
Arkadaşlar bana bir akıl verin lütfen oğluma mama dahil bişi zorla yediriyorum. Cuma günü menenjit aşısı yapılmıştı. Oğlum bugün sabahtan beri sadece şuana kadar toplamda 420cc mama yedi. Çeyrek de muz yedi. Başka bişi yemedi. 

Oğluma nasıl yedirebilirim.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

194 günlük ek gıdaya yeni başlayan bebek ek gıdayı reddederse ne yapılır?
Öncelikle bebeğinizin ek gıdayı reddetmesi normaldir. Zorlamadan, farklı tatlar ve dokularla denemeye devam edin. Yoğurt yiyorsa, bu iyi bir başlangıçtır. Farklı meyve püreleri veya sebze püreleri sunmayı deneyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ek gıdaya geçişte bebeklerin iştahsızlığı neden olur ve nasıl çözülür?
Bebeklerde iştahsızlık diş çıkarma, hastalık veya gelişimsel döneme bağlı olabilir. Bebeğinizin genel sağlığı yerindeyse, sabırlı olun. Yemek saatlerini keyifli hale getirin, katı gıdaya geçişi yavaş yavaş yapın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama reddeden bebek için hangi mama markaları denenmeli ve kaç cc mama içmeli?
Mama reddeden bebekler için farklı markaları denemek yerine, mevcut mamayı az miktarlarda ve sık sık vermeyi deneyebilirsiniz. 194 günlük bir bebek için günlük 780-850 cc mama alımı ortalama kabul edilebilir ancak doktorunuza danışmak en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Zorla yemek yedirilen bebeklerde iştah açmak için neler yapılabilir?
Zorla yedirme bebeğinizde yemeğe karşı olumsuz bir ilişki geliştirmesine neden olabilir. Öncelikle yemek saatlerini oyun ve keyifli aktivitelere dönüştürün. Bebeğinizin kendi kendine beslenmesine izin verin (blw metodu gibi).
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğim sadece yoğurt yiyor, ek gıda çeşitliliğini nasıl artırabilirim?
Bebeğinizin yoğurdu sevmesi harika bir adımdır. Yoğurdun içine az miktarda sevdiği meyveleri (muz, elma püresi gibi) karıştırarak farklı tatlar sunabilirsiniz. Sebze pürelerini de yoğurda karıştırarak denemek iyi bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 446 göst.
13 Şubat 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Baby.by (53 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 481 göst.
0 oy
23 cevap 2,525 göst.
30 Ekim 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Prenseees Annesi (71 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 780 göst.

1,512,773 soru

24,673,507 cevap

367,408 kullanıcı

...