8 Aylık Bebek İştahsızlığı Nasıl Geçer?

0 oy
422 göst.
25 Şubat 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (12 puan) tarafından soruldu
Bebegim 3 aylikken beridir yeme sorunu yaşıyoruz mama içiyor  biberonu ağzına zor tutturuyorum. 40 dkka belkide fazla ugrasiyorum almasi için. Suan 8 aylik olacagiz. Ama 6.ayindan beri ek gida yediremiyorum mamayi zor iciyor ek gidayi hic almak istemiyor. Tahlilleri temiz mama degisimi de yaptik.istah surubu da kullandik. Hic bir işe yaramıyor. Ne gibi bir yol izlemem lazim. Sinir sistemlerim cok bozuk. 

2 Cevaplar

0 oy
25 Şubat 2022 (448 puan) tarafından cevaplandı
O sinir sistemleri bozulması çok normal ben çok çektim dişten yapıyo olabilir bizimki 8.ayda bi başladı yememeye şuan 20aylığız yeni yemeye oda az az tabi başladı ama bunada şükür diş çıkardıktan sonra rahatlıyorlar canım ben sürekli ağlıyodum bide yemek yemiyo diye ne yaptıysam yemiyodu 
25 Şubat 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
Ayni sekilde ben oyleyim şuan. Ne yaptiysam yediremiyorum sinirimden istemsiz cocuga bagiriyorum. Yada oturup agliyorum
25 Şubat 2022 (448 puan) tarafından yorumlandı
Bende yaptım ama yapmamaya çalış kuzum korkuyolar bazen elimizde olmuyo evet ama sonra özür diliyorum tekrar ağlıyorum bende geçiçi bi dönem zorlama ama sakın yemekten soğumasın birde yemek verirken sende ye görsün oyun oynarken yedir ağzının kenarında minik minik ver bakalım bir dene istemiyosa kaldır masasından yarım saat sonra tekrar oturt ama bişey verme yemek yediysede sevdiği bişey ver kek yap canım bol bol ben öyle yapıyorum havuç tarçın kuruyemiş hepsinden koyuyorum keki severek yiyo şuan çok şükür tabi bazen yemediğide oluyo ama olsun bunada şükür diyorum yediği zaman çok seviniyorum zayıf ise bebeğin milletin konuşmasına kulak asma bana çok diyen oldu zayıf cılız çelimsiz vs. İnsan üzülüyo gerçekten ama o insanla görüşme yada ağzının payını ver benim kayınvalidem çok derdi ama ya cevap verirdim dayanamayıp yada susardım yemek yedi mi diye sorduğnda onlara gittiğimzde yedi derdim sende böyle söyle öyle insanlar varsa etrafında
25 Şubat 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
Yani şuan sadece mama ile mi devam etmeliyim sizce. 8 aylik olucaz cunku. Yarim saatt ara ile de denesem 2 saat ara ile denesem olmuyor  yedirmek için 40 şekle giriyorum yine yok.
25 Şubat 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
Inanin artik sinir stresten karın kaslarima ağrılar giriyor. Sinir hastasi olucam doye korkuyorum. Ki ben cok sakin ve sabırlı bir kisilige sahip insandim.
25 Şubat 2022 (448 puan) tarafından yorumlandı
Bende aynıyım canım senin gibi ama öyle olmuyo hiç işler bi süre sonra sakin kalmıyosun gerçekten çok iyi anlıyorum seni yemeklerden ikram et yemek istemiyosa mama ver canım bi süre daha ki zayıflamasın bizimki sadece anne sütü aldı mama aldık bi kaç tane ama içmek istemedi hiç zaten ne emzik ne biberon kabul etmişti sürekli meme beni öldürüyodu mama aldığı içn kilosunu korur bizimki öyle olmadı maalesef kilo alımı durdu çünkü bi süre sonra anne sütü sadece takviye olarak geçiyo ana öğün olmuyor ama siz acıktığında deneyin bakalım belkide mamaya güveniyoda yemiyo bi gözlemle bakalım
26 Şubat 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
Inanin cok ac birakip denedim
 Inada bindiriyor artik. Kasigi görür görmez kafa çeviriyor. Tadina bile bakmak istemiyor. Mamayi da zorla agzina tutturuyorum. Insalah duzelir.
26 Şubat 2022 (448 puan) tarafından yorumlandı
Bizde öyleydik kuzum hatta daha kötüydük dişleri çıkana kadar böyle üzgünüm :( ama zorlama sakın yemeğe küsmesin
-Reklam-
0 oy
25 Şubat 2022 (258 puan) tarafından cevaplandı
Covid aşısı oldunuz mu ya da emzirirken hamileyken covid geçirdiniz mi uzun süredir aynı şeyleri yaşıyoruz ben de kafayı yemek üzereyim 
25 Şubat 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
25 günlüktü bebegim covid olmuş ondan bize geçmişti. Ama covidli iken yeme sorunumuz yoktu. 3 ayliktan sonra başladı. Mama yiyor sadece inanin biberonu bile zor aldiriyorum benim zorumla
25 Şubat 2022 (258 puan) tarafından yorumlandı
Zaten 25 günlük bebek ne kadar verirsen o kadar yer covidin geç etkisi olarak düşünüyorum ben bunu.ben de aşı olmuştum emzirme döneminde başka bı sebep bulamıyorum  bizim de 2.ayda başladı şu an 6 ayligiz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 aylık bebeğim mama ve ek gıdayı reddediyor, iştahsızlık sorunu nasıl geçer?
8 aylık bebeğiniz mama ve ek gıdayı reddediyorsa, öncelikle doktorunuza danışarak altta yatan tıbbi bir nedenin olmadığından emin olmalısınız. Doktorunuzun önerisiyle iştah açıcı şuruplar deneyebilir, mama ve ek gıda seçeneklerini çeşitlendirebilirsiniz. Bebeğinizin beslenme rutinini gözden geçirmek ve uyku düzenini sağlamak da iştahını olumlu etkileyebilir. Sabırlı olmak ve zorlamaktan kaçınmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İştahsız bebeklerde ek gıdaya geçiş süreci nasıl yönetilmeli?
İştahsız bebeklerde ek gıdaya geçiş, sabır ve yaratıcılık gerektirir. Öncelikle bebeğinizin ilgi duyabileceği farklı tatlar ve dokular sunun. Küçük miktarlarla başlayıp, bebeğinizin tepkilerine göre porsiyonları artırın. Mama saatleri dışında, bebek uykulu değilken ve açken ek gıda teklif etmek başarı şansını artırır. Kaşıkla besleme yerine el ile besleme gibi farklı yöntemler deneyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama reddeden bebeklerde mama seçimi ve sunumu nasıl olmalı?
Mama reddeden bebekler için farklı mama markalarını ve içeriklerini doktorunuza danışarak deneyebilirsiniz. Mamanın sıcaklığı, kıvamı ve biberon ucunun bebeğinizin ağzına uygunluğu önemlidir. Biberonun tutuşunu kolaylaştırmak için farklı pozisyonlar deneyebilir, mama saatlerini daha keyifli hale getirmek için oyunlaştırma yöntemleri kullanabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde iştahsızlığın psikolojik nedenleri nelerdir ve nasıl başa çıkılır?
Bebeklerde iştahsızlığın psikolojik nedenleri arasında beslenme sırasında yaşanan stres, zorlama veya olumsuz deneyimler yer alabilir. Bu durumu yönetmek için öncelikle beslenme anını sakin ve keyifli hale getirin. Bebeğinizi beslenme sırasında zorlamaktan kaçının, ona seçim hakkı tanıyın ve porsiyonları kendi belirlemesine izin verin. Güvenli ve sevgi dolu bir beslenme ortamı yaratmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İştahsız bebekler için doktor tavsiyesi dışında evde uygulanabilecek doğal yöntemler var mı?
Doktor tavsiyesiyle birlikte, iştahsız bebekler için evde uygulanabilecek bazı doğal yöntemler şunlardır: Bebeğin uyku düzenini sağlamak, fiziksel aktiviteyi artırmak, beslenme saatlerini düzenli tutmak ve besinleri renkli ve eğlenceli sunmak iştahını artırabilir. Ayrıca, doktorunuza danışarak bebeğinizin sevdiği meyve ve sebzeleri püre haline getirerek ek gıdalara ekleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 324 göst.
27 Nisan 2023 12-24 ay arası bebekler kategorisinde Özgetas2608 (48 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 225 göst.
10 Haziran 2022 12-24 ay arası bebekler kategorisinde Sevda__aa (145 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 344 göst.
0 oy
0 cevap 149 göst.
11 Ocak 2021 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Elif Nur (379 puan) tarafından soruldu

1,512,749 soru

24,673,346 cevap

367,397 kullanıcı

...