5 Aylık Bebeğe Bisküvi Verdim, Hata mı Yaptım?

0 oy
983 göst.
7 Mart 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (127 puan) tarafından soruldu
Arkadaşlarım kızım 5 aylik olmasına 9 gün var bugün çok huzursuzdu aç olduğunu düşünerek bebe bisküvisini anne sütüyle mama kıvamına getirdim verdim bu ilkti sadece anne sütü içiyordu bugün bisküvi verdim hata mı yaptım.
notu ile kapatıldı: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

3 Cevaplar

+4 oy
7 Mart 2022 (1,104 puan) tarafından cevaplandı

Bebe bisküvisinde şeker, tatlandırıcı, raf ömrü için koruyucu maddeler var. Şuan bebeğinizin vücudu reaksiyon göstermemiş olabilir ama beslenmek bir süreçtir. İlerleyen yaşlarında midesinde ya da sindirim sisteminde sorunlar oluşabilir. Açık ve net şöyle söyliyeyim: her gün bir bardak asitli içecek içen bir kişi o an vücuduna verdiği zararı anca yıllar sonra farkeder. Bisküvinin içindeki maddelerden herhangi birine alerjisi varsa anlayamazsınız. Bence aç olduğunu düşünüyorsanız, önce doktorunuza danışın, sütünüzü arttırın ya da formül mama vererek doyurun, henüz çok küçük 

7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Ona bakarsak herşeyin zararı olduğu kadar faydası da var. Atıyorum süt mesela çocuk için çok faydalı hatta en faydalısı olabilir diyebilirim ama fazla kaçtı mı çocuğu korutuyor. Herşeyin fazlası zarar. Kimse çocuğunun kötülüğünü istemiyor ben veriyorum ama öyle fazla ya aşırıya da her gün her gün de vermiyorum. Verecek çok faydalı şeyler de var
7 Mart 2022 (1,104 puan) tarafından yorumlandı
Kendiniz diyorsunuz verecek çok faydalı şeylerin olduğunu. Faydalılar yerine sindirim sistemine veya ileri bir tarih için yemek yeme alışkanlığına zararlı şeyleri vermeyi mi savunuyorsunuz tam anlamadım. Süt ve içinde şeker barındıran bebe bisküvisini de aynı terazide karşılaştıramayız diye düşünüyorum. Dediğiniz gibi herkes çocuğunun iyiliği ister, ama neyin zararlı neyin faydalı olduğunu da bilmek zorunda bence.

Ayrıca annelerimiz sütü suyla açıp verirmiş, pirinç unu verirmiş ya da bebe bisküvisi koyup verirmiş, evet. Ama şuan bir sürü insan var alerjiyle boğuşan sindirim rahatsızlığı olan, çevrenizde yoktur belki. Ve en önemlisi eskilerin tükettiği besinlerin şimdiki zaman besinleriyle alakası yok. Artık doğal ürün kalmadı, dolayısıyla zararlı ama az veriyorum diyerek kendinizi kandırmayın bence, naçizane tavsiyem tabi sizin bileceğiz iş ben sadece tavsiye edebilirim. İyi akşamlar
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Ben kimseye zorla birşeyin verin demiyorum burda banane ister verin ister vermeyin ben bisküvi veriyorum sütü kime önerdim ben kimse bilmiyor mu 1 yaşına kadar sütün verilmiyor diye kadın verdim bisküvi dedi bende ben veriyorum. Ben kendim veriyorum başkası beni ilgilendirmez. Bisküvi ne gibi bir zararı olmuş bugüne kadar. Ben bir tane çocuğumu büyüttüm ve verdim. Kimse vermek zorunda değil ki. Sen farklı büyütüyor. Tavsiyeniz için teşekkür ederim. Beni de annem büyüttü bana da vermiş. 30 yaşındayım çokta güzel büyüttü hiç bir sağlık sorunum da yok çok şükür. Millet harıl harıl vermiyor ki. Bende yedi yirmidört vermiyorum ki. Yine yazdım orda yemesi gereken çok güzel yiyeceklerde var sağlık açısından. Her gün bisküvi yemiyor benim çocuğum. Ama veriyorum. Siz okudunuz ha kafanıza yatmadı vermezsiniz olur biter. Ben artık yorum yapmak istemiyorum size de iyi akşamlar
-Reklam-
0 oy
7 Mart 2022 (103 puan) tarafından cevaplandı

Yok cnm zehir değil ya 4 aylıkken vermeye başladım ben hıc bı sıkıntı yapmadı severek yiyor 

7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Günde kaç tane verdiniz nasıl verdiniz
7 Mart 2022 (103 puan) tarafından yorumlandı
Dediğin gibi kaşık mama kıvamına getirdim . Öyle verdim günde 2 kere 4 aylık olduğu için
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Bende verdim dört buçuk ayında başladım sadece anne sütü alıyordu duymadığını bende anladım ve verdim.
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
İçimi rahatlattiniz bende korktum hata mı yaptım diye
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Günde 2 bisküvi mi verdiniz
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Yok canım 4 5 tane sütüm ile bende kaşık maması haline getirdim verdim hatta şimdi beş aylık olduk çok azıcık pekmez bile koyuyorum
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Fazla değil mi cok tatli zaten bn kecisutlu buskivi aldim 1 tane koyoyrm pirinç ununa
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Ben öyle veriyorum.  Siz verdiğinizden korkmayın diye dedim. İki üç çay kaşığı üstüne su veriyorum. Yani bilmiyorum herkes kendine göre bişeyler veriyor. Ben herşeyde veriyorum valla. Bir çocuğumu da öyle büyüttüm
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Bir şey olmadı mı kabızlık falan ya da kusma
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Başka ne verebilirim yardımcı olur musunuz
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Burakdefne bnde ayni cnm patates havuc püresi pirinç unu cici bebe norml kasık maması meyve püresi bnm dgerleri yemedi işkence idi Buda yiyince gec vermk istemedim masallh yiyor da sadece yoğurt ta tereddüt ediyorum
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Canim bn arı mama kasık olandan kullnyrum sonra sade pirinç unu ile kecisutlu cici bebe veriyrum meyve puresi patates havuc içine pirinç unu ile kıvam verip blndera vuruyorum
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Ben yoğurtta henüz öyle fazla fazla vermedim parmak ucu kadar denedim bir iki defa birşey olmadı
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Patatesi haşlayıp sütüyle yumusatip mi vereyim
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Elma rendeledim. Kullanılmamış temiz bir tülbent kestim. İçine koydum bağladım. Eline verdim emiyor ve onunla çok mutlu oluyor bittiğini fark ettiği anda ağlıyor:)
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Hafif kizardi yüzü bnmkinin o yüzden bekletyrum ama ayran corbasindan verdim bir kaşık bisry yapmadi
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Bn onun için aparat aldim içine koyoyrum dislerinide kasıyor güzel oluyor
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Benim iki çocuğumda da çok şükür hiç besin alerjisi olmadı
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Canim bn patatesi hasladim şu ile sulandrdim sutunle de yapabilirsin
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Aparatı bende çok istedim almayı da. İki çocukla çıkamıyorum. Eşim ben anlamıyorum dedi iyisimi bir hafta sonu yanına bırakıp kendim alayım
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Cok rahatlık valla bide benm kiz dış çıkardı
7 Mart 2022 (147 puan) tarafından yorumlandı
Kaç bebe bisküvisi verdiniz acaba bende bugün vermeyi düşünüyorum sanırım aç kızım ve hazır sütle sulandırmayı düşünüyorum
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Kaç aylık bebeğiniz
7 Mart 2022 (147 puan) tarafından yorumlandı
5 ay 10 günlük
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
İki tane ile deneyin önce bence aç olduğu belli olur
7 Mart 2022 (1,107 puan) tarafından yorumlandı
Nurcan hanım 5aylik bebek süt veremezsiniz sakın 1yas öncesi yasak Drlar kesinlikle önermiyor aman diyeyim formül mama yada hatta 5ay için olan kaşık mama hani imkanın yoksa canım süt kesinlikle olmaz bisküvide şimdi değil erken ve süt 1yasindan sonra bile alerjik ürün yani
7 Mart 2022 (85 puan) tarafından yorumlandı
Bir yaş öncesi süt zaten önerilmez.
7 Mart 2022 (453 puan) tarafından yorumlandı
Süt mü aman allahim şu ile yap yada emziriyor isen sütünle oda yok mama veriyor isen formül mama ile ver süt cok erkn
0 oy
7 Mart 2022 (426 puan) tarafından cevaplandı
Bisküviyi evde kendiniz yapsanız daha güzel oldurdu :) afiyet olsun  yine de bi doktora danışmakta fayda var
7 Mart 2022 (127 puan) tarafından yorumlandı
Aylik kontrollerde sorarım dr

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

5 aylık bebeklere hangi ek gıdalar verilebilir?
5 aylık bebeklere ek gıda vermeye genellikle başlanmaz. Dünya Sağlık Örgütü'ne göre ek gıdaya geçiş için ideal zaman 6. aydır. Bebeğinizin beslenme düzenine doktorunuzla karar vermeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklere neden 6. aydan önce ek gıda verilmemeli?
Bebeklerin sindirim sistemleri 6. aya kadar tam gelişmediği için 6. aydan önce ek gıda verilmesi sindirim sorunlarına, alerjilere ve besin emiliminde yetersizliğe yol açabilir. Anne sütü veya formül mama bu dönemde yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
5 aylık bebeğe bisküvi vermek zararlı mı?
5 aylık bir bebeğe bisküvi vermek genellikle tavsiye edilmez. Bisküviler şeker ve gluten içerebilir ve bebeğin hassas sindirim sistemi için uygun olmayabilir. Ayrıca alerjik reaksiyon riski taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütüyle beslenen 5 aylık bebek neden huzursuz olabilir?
5 aylık bir bebeğin huzursuz olmasının birçok nedeni olabilir: diş çıkarma, gaz sancısı, uyku düzeni bozukluğu, gelişimsel sıçramalar veya sadece ilgi ihtiyacı. Açlık tek sebep olmayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ek gıdaya geçişte nelere dikkat edilmeli?
Ek gıdaya geçişte öncelikle doktorunuza danışılmalı. Genellikle 6. aydan sonra başlanır, tek besinle başlanır, alerji kontrolü yapılır, bebeğin tepkileri gözlemlenir ve püre kıvamında verilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 1,033 göst.
0 oy
9 cevap 1,810 göst.
0 oy
5 cevap 995 göst.

1,512,749 soru

24,673,346 cevap

367,397 kullanıcı

...