Bebek Kaka Yapmıyor Ama Çiş Yapıyor: Nedenleri Nelerdir?

0 oy
538 göst.
12 Nisan 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (15 puan) tarafından soruldu
1 buçuk ayliğiz ilk 1 hafta  kaka yapiyordu sonlarda yapmamaya başladi ama çok çiş yapiyor her seferinde altini değiştirmemde. Çok emzirmeme rağmen çevremdekiler senden doymuyo cocuk aç diyorlar bu seferde mama yapip veriyorum ama yine yapmiyo sizce neden olabilir?

4 Cevaplar

+1 oy
12 Nisan 2022 (48 puan) tarafından cevaplandı
Normal bir durum bu anne sütü içen bebek bazen kaka yapmaya biliyor 10 güne kadar normal görülüyor doktor söylemişti anne sütünü tamamen öğütüyor ve sindiriyor çiş yapıyorsa günde 5 6 kez dolu dolu doyuyor demektir emen bebeğe mama alıştırma sonra 3. Ayda meme reddi başlıyor biberon kullanan daha çok zorlanıyor . Ozman neler diyecekler sana kim bilir benim 3. Ayda sadece uykuluylen emerdi diğer türlü kıyamet kopardı sonra 4. Ay da filan oda geçiyor o süreçte de mama vermeni kendi tecrübem ile söylüyorum tavsiye etmem . Mama kötü değil elbet verilebilir ama emen çocuğa sütün yetiyorsa verme şuan 7 aylığız hiç mama vermedim doktor ek gıdaya geçtiğim de de kilosu iyi sütüm yetiyor mamaya gerek yok dedi bende almadım emzir hep dedi 
12 Nisan 2022 (15 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkur ederimm bazen memeyi tutamadiği için ağliyor saatlerce dayanamiyorum kiyamiyorum o zaman mama yapiyorum aç kalmasin diye mamayi içiyo yaşiyorum bende çevremdekiler sayesinde
-Reklam-
+1 oy
12 Nisan 2022 (201 puan) tarafından cevaplandı
Bebeğinizi büyütürken özellikle " bu çocuk doymuyor, aç bu" diyenlere kulaklarınızı tıkayın.  Sonuçta emziren sizsiniz ve bebeğinizi gören gözlemleyen de. Haliyle aç mı yok mu bunu en iyi siz bilirsiniz.  Çişli bez sayısı bebeğinizin doydugu anlamına gelir.  Anne sütü alan bebeğin on güne kadar kaka yapmaması da normaldir. Hatta bazı yerlerde kakayı geç yapan çocuklar için kilo topluyor yani kilo alıyor da derler.  Sağlıcakla büyütün bebeğinizi 
12 Nisan 2022 (15 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim. Bunu dile getiriyorum ama israrla bebek tok olsa kaka yapardi aç birakiyorsun bebeği diyorlar. Bazen o kadar doluyorum ki çevremdekiler yüzünden oturup ağliyiorumm
12 Nisan 2022 (201 puan) tarafından yorumlandı
Kim bu çevrendekiler aileden kişiler mi? Çok konuşan olursa sor hangi okulu bitirmişler mübarek bir bebek dünyaya gelmesin herkes çocuk sağlığı uzmanı kesiliyor
12 Nisan 2022 (15 puan) tarafından yorumlandı
Eşimin aileleri. Hepsi sanki doktor herkesin ağzindan farkli şeyler çikiyor. Bildiğimi yapiyorum yinede ama mamayi vermeme onlar vesile oldu inşallah memeyi reddetmez
12 Nisan 2022 (201 puan) tarafından yorumlandı
Yerinizde olsam bebek daha da alışmadan keserdim biberonu.  Atak donemlerinde zaten meme reddi yaşıyorlar. Bu defa aç kalacak diye mamayı arttırırsanız daha da emmez sizi.  Aylık kontrolüne goturdukten sonra doktoru kilosu gayet iyi sütün yeterli mamayı kesmemi söyledi dersiniz.  Boş yere şişiriyormuşum çocuğu dersiniz.  Bu şekilde susturabilirsiniz.  İnanın mamayla beslemek çok daha zahmetli
12 Nisan 2022 (201 puan) tarafından yorumlandı
Ayrıca adı üstünde bebek.  Yetişkin değil ki afedersin yediğini hemen çıkarsın.  Hem süt dediğin sıvı zaten.  Midenin onu sindirip bağırsağın kakaya dönüştürmesi yetişkinlerdeki gibi olacak değil bunu beklemeyin dersin aile eşrafına
12 Nisan 2022 (15 puan) tarafından yorumlandı
Çok teşekkür ederim. Fazla da vermiyorum mamayi sadece bazen memeyi ememiyor cok ağliyor o zaman mama yapiyorum iciyo günde bir kere
0 oy
12 Nisan 2022 (1,325 puan) tarafından cevaplandı
Ah kuzum etrafini dinleme benimkide cok kaka yapiyor etrafdakiler sütün yaramiyor diyorlar. 10 yapmamasi 10 kez yapmasi normalmis
12 Nisan 2022 (15 puan) tarafından yorumlandı
Evet biliyorum doktor şöylemişti. Elimde değil insan ister istemez söylediklerini düşünüyo evladin için. Bunalmadim değill bağirasim geliyor hepsine de kimsenin kalbini kirmamak için susuyorum
0 oy
12 Nisan 2022 (1,026 puan) tarafından cevaplandı
Benimki ozamanlar 2 3 günde kaka yapardı toplu bı bebekti 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1.5 aylık bebek kaka yapmıyor ama çok çiş yapıyor, neden olabilir?
1.5 aylık bir bebekte kaka yapmama ve sık çiş yapma durumu çeşitli nedenlere bağlı olabilir. Öncelikle, bebeklerin sindirim sistemleri henüz tam gelişmediği için bu tür durumlar yaygın görülebilir. Bebeklerin beslenme düzeni, anne sütü veya mama alımı, bağırsak hareketleri ve genel sağlık durumu bu durumu etkileyebilir. Bir uzmana danışmak en doğru teşhisi koyacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doyuyor mu anlamak için kaka ve çiş sıklığı yeterli mi?
Bebeklerin doyup doymadığını anlamak için kaka ve çiş sıklığı önemli göstergelerden biridir. Ancak tek başına yeterli olmayabilir. Genel olarak, yenidoğanların günde en az 6-8 kez çiş yapması ve günde 2-5 kez kaka yapması beklenir. Bebeğin kilo alımı, genel huzuru ve beslenme sırasındaki davranışları da doygunluk hakkında bilgi verir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mama takviyesi bebeğin kaka yapmamasına çözüm olur mu?
Mama takviyesi, eğer bebek anne sütüyle yeterince beslenmiyorsa veya kilo alımı yetersizse bir çözüm olabilir. Ancak, bebeğin kaka yapmama sorunu sadece beslenmeyle ilgili olmayabilir. Mama takviyesi yapmadan önce mutlaka bir çocuk doktoruna danışılmalıdır. Doktor, bebeğin durumuna göre en uygun beslenme önerisini sunacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde kaka yapmama durumu ne kadar sürerse endişelenmeli?
Bebeklerde kaka yapmama durumu, özellikle 2-3 günden fazla sürerse ve bebekte huzursuzluk, karında şişlik, kusma gibi belirtiler varsa endişelenmek gerekir. Bazı bebekler günde bir kez, bazıları ise daha seyrek kaka yapabilir. Önemli olan bebeğin genel sağlık durumunun iyi olması ve kilo alımının normal seyretmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
1.5 aylık bebekte sık çiş yapmanın zararı var mı?
1.5 aylık bir bebekte sık çiş yapmanın genellikle bir zararı yoktur. Aksine, bu durum bebeğin yeterli sıvı aldığının ve böbreklerinin iyi çalıştığının bir göstergesi olabilir. Eğer bebek sık çiş yaparken aynı zamanda huzursuz, keyifsiz veya başka olumsuz belirtiler gösteriyorsa, bir uzmana danışmak faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 453 göst.
13 Ağustos 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Sedagul (264 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 424 göst.
5 Temmuz 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Sedagul (264 puan) tarafından soruldu
0 oy
8 cevap 679 göst.
0 oy
6 cevap 715 göst.
8 Haziran 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Nrnesgn (213 puan) tarafından soruldu

1,512,752 soru

24,673,360 cevap

367,398 kullanıcı

...