Doğum Sonrası İlişkiye Ne Zaman Girilir? Riskler ve Öneriler

0 oy
3,526 göst.
2 Temmuz 2022 Doğum Sonrası Anne kategorisinde (28 puan) tarafından soruldu
Merhaba Anneler.1aydir dogum yapdim normal dogumdu dikslerim vardi.İliskiye ne zaman girile bilir erkenmi?Yoksa 20 beklesem dahami iyi olur?
Bebek Ayı 25 günlük

26 Cevaplar

+1 oy
2 Temmuz 2022 (2,577 puan) tarafından cevaplandı
Canim dinen de 40 in çıkması lazım biraz daha bekleyin hem sen toparlanirsin kolay değil dikişler iyi olsa da yeri bi süre aciyor 
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Evet canim dikisler olmayan yerlerde acıyor
3 Temmuz 2022 (2,577 puan) tarafından yorumlandı
Dogum yaptın canim kolay değil esin anlayış gosterecektir
3 Temmuz 2022 (257 puan) tarafından yorumlandı
Aynen dinen de uygun değil 40 gün geçmesi gerek  ben 2 ay sonra yapmıştım yinede canım yanmıştı
3 Temmuz 2022 (2,577 puan) tarafından yorumlandı
Evet dikişler atmış olsa da yine de aciyor ilk zamanlar
-Reklam-
+1 oy
2 Temmuz 2022 (98 puan) tarafından cevaplandı
Hem dinen hem de sağlık için kırkının çıkmasını beklemek lazım canım
0 oy
2 Temmuz 2022 (750 puan) tarafından cevaplandı
40 ın çıkmasını bekle daha çok erken bence dikiş yerleri zarar görebilir
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Bende dokdor kendisi kesmisdi halada aciyor dikis olmayan yerlede aciyor
2 Temmuz 2022 (750 puan) tarafından yorumlandı
Acıların kesilmesi 40 ı bulur canım dikişlerin düşse bile bir süre acı olur acele etmeyin dikişler zarar görürse daha çok acı çekersin
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Dogur canım təşəkkür ederim
2 Temmuz 2022 (249 puan) tarafından yorumlandı
40 ın çıkması lazım hem dinen hem tıbben zararlı. İyi ol olma yani. En az 40 gün beklenir
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,154 puan) tarafından cevaplandı
Sezeryan veya normal doğum farketmez rahminin toplanması için 40ı beklemende fayda var 
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
9 gün kladi zaten 40 inşallah
2 Temmuz 2022 (1,154 puan) tarafından yorumlandı
40ında mutlaka doktora kontrole git rahmine dikişlere baktır
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,085 puan) tarafından cevaplandı
40ini bekle canim neden acele ediyorsunuz?
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Acele etmiyoruz canim esim hatda 40dan sonrada bir az bekleyelim dedi tam iyles sagligimi dusunuyor zor doğum gecirdim halada dikslerimin yeri aciyor.Ben 9 ay esimle iliskiye girmedim hic.Bilgiye tafsiyeye ihtiyacim var
2 Temmuz 2022 (1,085 puan) tarafından yorumlandı
Bende girmedim hamileyken düşük riskim vardı doğumdan sonrada 40 gunden fazla bekledim sezeryan diye
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Bende hic bir risk sorun yokdu esimle isdemedik hamileyken ilisikiye girmeyi 9 ay boyunca 1kez bile ilskiye girmedik
0 oy
2 Temmuz 2022 (168 puan) tarafından cevaplandı
Önce sağlığınızı düşünseniz ya ne bu acele uzvu kaçan mı var?
2 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Sagligimi dusunupede bu soruyu buraya yazdim 40 9 gun kaldi yukarda 20 dahami bekliyim diye sordum iyi okursaniz lutfen.Hemen lincliyirsunuz ilk dogumum bilgiye ihtiyacim var
2 Temmuz 2022 (1,480 puan) tarafından yorumlandı
Arkadaş güzelce bir soru sormuş ne gerek var bu kadar sert tepki vermeye?
3 Temmuz 2022 (747 puan) tarafından yorumlandı
Ya sizene acele si mi var yok kadin bilgi almak icin sormus
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Aynen canim dikislerim cok aciyordu bi soru soruyum dedim amma boyle cevaplarla karsilasincs insan sinirleniyor zaten cok zor doğum yapdim risk vardi piskolojim sarsilmis bilip bilmeden lincliyorlar.
5 Temmuz 2022 (747 puan) tarafından yorumlandı
Iste agzi olan konuşuyor
0 oy
2 Temmuz 2022 (483 puan) tarafından cevaplandı
Walla bebişim 3 ayı bitirmek Uzere oyle bişi dusunmedım bende eşimde cnkı kızım cok huysuz 
3 Temmuz 2022 (288 puan) tarafından yorumlandı
3.5 ay oldu kixim kolik hala iliskiye girmedik o kadar yorgunumki ve esimden sogudum neden bilmiyorum boyke hissettigim icinde cok uzuluyorum sizde boyle mi hissediyorsunuz
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Canim yani söyle anlatiyim ilk dogumum bilgi almak isdedim esimde cok anlayisli.Zaten oğlum bi cay iceyim desem hemen ağlıyor
0 oy
2 Temmuz 2022 (12 puan) tarafından cevaplandı
Kendi sağlığın için doğumdan 6 hafta sonra ilişkiyi doğru buluyor doktorlar 6 haftada 42 gün yapar. Rahim anca toparlanır ve dikişin varsa zarar görebilir. 
0 oy
2 Temmuz 2022 (92 puan) tarafından cevaplandı
Bu soruyu çok gördüm yani bu şekilde soran işin birazda dini tarafına bakın günah 
2 Temmuz 2022 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Ben de bu cevabi cok gordum. Kanama varsa olmaz ama kanama yoksa iliskiye girmek gunah degil. Tıbben tavsiye edilmiyor, illa girilsin demiyorum ama günah olmayan bir seye de gunah demeyin.
2 Temmuz 2022 (92 puan) tarafından yorumlandı
Valla canım herkesin kendi iradesi büyük ilmihal denen bi dini kitap var 6 haftadan önce ilişki dinen ve tıppen sakıncalı bizde hocalarımızda öyle duyduk
2 Temmuz 2022 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Sakincali demek baska gunah demek baska. Gunah olmayan seye gunah derseniz şirke girer. Emin olmadan konusmayalim.
2 Temmuz 2022 (1,085 puan) tarafından yorumlandı
Katılıyorum bnde kanama varsa günah kanama yoksa niye gunah olsun ki? 40 gun muhabbeti şu; genellikle kanama 40 gune kadar uzayabiliyor ve uzayabilir o kadar. Ee herkesin kanamasi 40 gün sürmüyor benim kanamam 4.gunde bitti 40 gün beklememin tek sebebi sağlıksal sebeplerdi gunah değil
3 Temmuz 2022 (71 puan) tarafından yorumlandı
Kitapta tam olarak nerde yazıyor bu dediğiniz.sayfa vs bilgi verir misiniz.
3 Temmuz 2022 (180 puan) tarafından yorumlandı
Dinimiz zorba bir din değil, bazı şeyleri okumadan dinen günah diyerek geçiyoruz. Dinen sakıncalı olmasının sebebi de kadınları korumak içindir, çünkü eski zamanlarda kadınlara köle gibi davranılırdı eğer 40 çıkmadan ilişkiye girmek caiz değildir denmese idi bir çok kadın doğumdan hemen sonra ilişkiye zorlanırdı, aynı şekilde adet iken de ilişkiye girilmez eğer kadın istemez ise. Bu da yine kadınları korumak için
3 Temmuz 2022 (71 puan) tarafından yorumlandı
Bu daha mantıklı bir açıklama oldu aslında kitap için şöyle diyebiliriz o halde.O zamanın zor sartlarinda insanları daha iyi bir yola getirmek için yazılmış bir kitap.O zamanın insanlarını ancak bu şekilde din adı altında korkutarak birşeyleri başarmışlar örneğin pis oluslarini 5 vakit namazla yani abdestle ve gusül abdestiyle çözmüşler.Aslinda bu kitap tamamen kurmacadir saygılar.
3 Temmuz 2022 (1,841 puan) tarafından yorumlandı
Gerçekten araştırıp etmeden gözleri kapalı günah deyip geçiliyor. Nasıl adette en az süre 3 gün,en fazla süre 10 gün ise ve 10 günden sonrası özüre giriyorsa lohusalıkta da öyle 40 günün mantığı kanaman bitene kadar lohusasin 20 sinde de bitebilir 40inda da bitebilir. Kanama 20.gun biterse lohusalik biter. Kanama 40 günü geçerse özüre girer ve 40.gunden sonra namaz da kılınabilir ilişki de olabilir. Yine aynı şekilde 20.gun biterse yine namaz da kılınabilir ilişki de olabilir. Önünüze gelene günah deyip geçmeyin lütfen neye dayanarak vaaz veriyorsunuz? Tabiki sağlığımız açısından rahim 40, günden önce toparlanmadigi için en güzeli 40,. Gün beklemek
0 oy
2 Temmuz 2022 (9,848 puan) tarafından cevaplandı
Normal dogumdan sonra 6 hafta, sezaryenden sonra 4 hafta beklemek oneriliyor.
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,480 puan) tarafından cevaplandı
Dinen günah diyenler neye dayanarak bunu söylüyorlar anlamış değilim. Bilginiz yoksa araştırın?? İnsanları yanlış yönlendirmeyin lütfen. Dinen kanaman bitince ilişkiye girebilirsin yani 40 günü beklemeye gerek yok. 40 günün şöyle bir şeyi var 40 günlük olmana rağmen kanaman devam ederse bu kanama özür kanaması olur yine ilişkiye girilebilir. Ama doktorlar genelde dikiş varsa toparlanmamız için 40 gün sonrası için ilişkiyi öneriyorlar. Biz bugün 41 günlük oldu dikişlerim düştü ama ben kontrole gitmeden yapmak istemiyorum 
2 Temmuz 2022 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Duzeltmekten dilimde tuy bitti. Haram olmayan seye haram demek de şirktir. Durduk yere buyuk gunaha giriyorlar.
2 Temmuz 2022 (1,480 puan) tarafından yorumlandı
Maalesef canım çok görüyorum hem burda hem annelerle sohbet kısmında..  dediğin gibi dinde olmayan bir durumu var gibi gösteriyorlar bilmiyorlar yaptıkları günah
2 Temmuz 2022 (1,943 puan) tarafından yorumlandı
Bence siz bilginiz yoksa araştırın bunu bizaat hocaya sordum bedeninide açıklamıştı ama tam hatırlamıyorum yanlış bilgi vermekte istmem
2 Temmuz 2022 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Fatma hanim, arastirdigim butun siteler ve diyanet kanama yoksa iliskiye girmekte problem yok diyor. Dinen problem yok bu arada. Tibben elbette tavsiye edilmiyor. 40 gun dolmadan kanama kesilirse abdest alip ibadetlere de devam edilebiliyor. Yani ben arastirdim.
2 Temmuz 2022 (1,480 puan) tarafından yorumlandı
Biz araştırdık Fatma Hanım merak etmeyin.. Sorduğunuz hocanın bu konudaki delili nedir acaba çünkü ben sahih hadisler okudum bu konu ile ilgili fıkıh kitaplarından. Kaynak verebilirim
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,361 puan) tarafından cevaplandı
Valla bızım ilk ilişki nerdeyse 3 ay sonra oldu bebeğim hiç durmadıği için şuandada oyle Kanka Kanka takılıyoruz 40 gunu bekle hatta 1 hfta daha bekle eşin anlayışlıysa 
0 oy
2 Temmuz 2022 (507 puan) tarafından cevaplandı
Sezeryan oldum 40 kontolumde doktorm 15 gun daha bekletti bizi ic dikislerim icin
0 oy
2 Temmuz 2022 (188 puan) tarafından cevaplandı
En az 45 gün canım mutlaka beklemen gerek biz iki ay bekledik toparlanman gerek 
0 oy
2 Temmuz 2022 (24 puan) tarafından cevaplandı
sağlık açısından 40 gün ilişkiye girilmemeli
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,054 puan) tarafından cevaplandı
Ben sezeryan olmamam rağmen 45 gün bekledm hem dinen günah haram hemde tıbben zararlı 
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Çox təşəkkürler canim ❤️
0 oy
2 Temmuz 2022 (1,943 puan) tarafından cevaplandı
Valla benim şahsen doğum yapriktan 3 ay sorna bile korkudan aklima gelmedi dinen ve sağlık açısından 40 i bekleyin tabi iyilestiyseniz gerçi soruyu sorduğunuzda göre iyileşmiş olmanız lazım bekleyin 
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
10 gün kaldi 40 amma hala tam iylesmedigimi hiss ediyorum.Bir az daha bekliyecegim
0 oy
2 Temmuz 2022 (670 puan) tarafından cevaplandı
Vala ben 4 ay bekledim cunku hem korkuyordum dikislerime bisi olcak diye hem hazir degildim 40 bittikten sonra hazir hissederseniz dr kontrolde de olabolir derse sorun olmaz
3 Temmuz 2022 (288 puan) tarafından yorumlandı
Ben 3.5 ay oldu kizim asiri huysuz kolik. Esimdende sogumus gibi hissediyorum bu normalmi
3 Temmuz 2022 (670 puan) tarafından yorumlandı
Normal ama esinizin sucu yok o tuzden sogumayin bide esinizin gözünden bakin derim :)
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim canim ❤️
0 oy
2 Temmuz 2022 (57 puan) tarafından cevaplandı
2 buçuk ayda ben bekledim cnm dikiş yerlerim çok aciyordu
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Evet canim dikis olmayan yerlərde cok aciyor
0 oy
3 Temmuz 2022 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
Dinen 40 ın çıkması gerek aslında dinen dediğimiz şey yine kadın sağlığı açısından. 40 ı geçene kadar her kadının doğum sonrası komplikasyon yaşaması riski vardır. Buna engel olmak için taaa o zamanlarda yasak koyulmuş. Modern tıp da bunu destekliyor 
5 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Komplikasyon nedir canim?
5 Temmuz 2022 (10,940 puan) tarafından yorumlandı
Doğum ve ameliyata bağlı kendiliğinden oluşabilecek her hangi bir aksilik durumu. İç kanama, enfeksiyon VS vs ve bilmediğim bir sürü vardır kesin
7 Temmuz 2022 (28 puan) tarafından yorumlandı
Anladim canim təşəkkür edirəm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası ilişkiye ne zaman girilebilir?
Genellikle normal doğum sonrası 6-8 hafta beklenmesi önerilir. Dikişlerinizin iyileşme süreci ve genel iyilik haliniz bu süreyi etkileyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40 gün sonra ilişkiye girmek erken mi?
40 gün, doktorunuzun onayını almadığınız sürece erken kabul edilebilir. Dikişlerinizin tamamen iyileşip iyileşmediğini kontrol etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğum sonrası ilişki öncesi nelere dikkat edilmeli?
Öncelikle dikişlerinizin iyileştiğinden emin olmalısınız. Ağrı, akıntı veya enfeksiyon belirtileri varsa doktora danışmadan ilişkiye girmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası cinsel ilişki için 20 gün beklemek yeterli mi?
20 gün genellikle yeterli değildir. Vücudunuzun toparlanması için en az 6 hafta beklenmesi tavsiye edilir, ancak bu kişiden kişiye değişebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası ilişki sonrası ağrı yaşanırsa ne yapılmalı?
Doğum sonrası ilişki sonrası ağrı yaşanması normal değildir. Bu durumda mutlaka doktorunuza başvurarak nedenini öğrenmeli ve tedavi almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
10 cevap 1,614 göst.
9 Ekim 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde PrensesAnnesi24 (126 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 932 göst.
7 Ağustos 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Asli232 (21 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 2,298 göst.
11 Ekim 2023 Doğum Sonrası Anne kategorisinde eylrmcnr (28 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 692 göst.
11 Ekim 2023 Doğum Sonrası Anne kategorisinde eylrmcnr (28 puan) tarafından soruldu

1,512,812 soru

24,674,101 cevap

367,434 kullanıcı

...