Bebeklerde 39 Derece Ateş: Diş Çıkarma Mı, Ne Yapmalı?

0 oy
891 göst.
9 Ağustos 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (34 puan) tarafından soruldu
Oğlum 9 buçuk aylık dün ilk dişi çıktı. Gece ateşi 39 a kadar çıktı. Dün sabah doktora da gittik kan tahlili temiz çıktı enfeksiyon başlangıcı dedi dişe bağladı doktor daha çok.Calpol ve dolven verdi. 3 gün takip et dedi. Bugün 2.gün bitti halâ ateşi yükseliyo 38 buçuklara kadar. Çevredekiler de diş ateşi bu kadar olmaz diyo, yarın tekrar doktora gideceğim bu şekilde olursa. Başına gelen var mı ateş bu kadar yükseliyo muydu 
Bebek Ayı 9 buçuk

11 Cevaplar

0 oy
9 Ağustos 2022 (459 puan) tarafından cevaplandı
Diş ateşi bu kadar olmaz demişti bize doktor
-Reklam-
0 oy
9 Ağustos 2022 (21 puan) tarafından cevaplandı
Terleme yapiyormu bebeginiz
10 Ağustos 2022 (34 puan) tarafından yorumlandı
Hayır yapmıyo
0 oy
9 Ağustos 2022 (110 puan) tarafından cevaplandı
Diş ateşi o kadar olmuyor gerçekten bizde yaşadık 8 aylıkken dış dediler ama on aylık olduk hala diş yok ve enfeksiyon kapmış ilaç kullandım geçti çok şükür zor bir dönemdi ama diş diye çocuğu ona göre beklettik boşuna bence biran önce başka doktora gitmelisin ilaç falan verir bebiş rahatlar 
0 oy
9 Ağustos 2022 (143 puan) tarafından cevaplandı
Canım dış ateşi o kadar çıkmıyor bir. İkincisi calpol verdiyse dolveni sıralı kullanmak gerekiyor. Calpolun ateşi dusurmedigini farkediyirsen dolven verirsin. Ayrıca benim bebeğimde de üç gün boyunca sürekli ateşlenme oldu drlar soğuk algınlığı cereyan da kalmış vs vs dediler dört ayrı Dr en son kendi bulunduğumuz ile geldik bende de grip gibi başladı bebekten bulaştı dedim ve Dr dedi belki covidsiniz test yapıldı ki ikimizde covid. İnşallah değildir bebeğiniz ama takip edin ateş iştahsızlık istiğfar ya da ishal gibi bir durum olursa dişe bağlamayın vizede disten olabilir dediler hep ama değilmiş Allah esirgesin inşallah geçmiş olsun 
10 Ağustos 2022 (34 puan) tarafından yorumlandı
Kusması ishali yok. Bugün henüz ilaç vermedim ateşi çıkmadı çok şükür
0 oy
9 Ağustos 2022 (1,096 puan) tarafından cevaplandı
Dis çıkarmaya bağlı enfeksiyon değeri yükselmiş demis..dis çıkaran çocuklarda olabiliyor benim kızımda dış çıkarmada zorlanıyor şuan kısımında enfeksiyon değeri yüksek çıktı dişe bağlı 
0 oy
9 Ağustos 2022 (910 puan) tarafından cevaplandı
Diş ateşi en fazla 38 olmalı
0 oy
9 Ağustos 2022 (301 puan) tarafından cevaplandı
Dış ateşi 39lari bulmaz doktorumuz demişti bize ve ben sağlık ocağına ateşi var diye götürmüştüm bı kere 39 lardaydi bana distendir bişey olmaz dedi ben doktorumuzun dediğini dedim hayır olur filan dedi tabiki inanmadım ve çocuk doktorumuza da götürüp anlattım kan istedi verdik enfeksiyon çıktı kanda antibiyotik başladık ateş gitti yaşadım tastikledim biliyorum da artık dış ateşi 39lari bulmaz asla enfeksiyon varsa antibiyotik başlanmalı muhakkak
10 Ağustos 2022 (34 puan) tarafından yorumlandı
Antibiyotiklik bi durumu yok dedi bize doktor, vermedi antibiyotik. Ama çok şükür bugün ateşlenmedi
0 oy
9 Ağustos 2022 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
14 aylık geçen benim başıma geldi. 2 gün ateş düşürücü vermedim düştü duş aldırdım ara ara. 2 gün sonra tekrar başladı sadece calpol verdim 6 saat ara ile. 2 gün doju ateş düştü ve yoğun burun akıntısı oldu.

Söyleki sorduğum doktorun açıklaması bu. 

Diş yüksek ateş yapmaz ama grip vs gibi ateş yaoan virüs hastalıkları dişin çıkma sürecini hızlandırır. 

Gerçekten de dış çıktı grip hafifledi artık. Sıcak buhar uyguluyorum, izotonik ioe burun temizliği yapıyorum artık sadece. Bizim azı diş çıkıyordu
0 oy
10 Ağustos 2022 (1,927 puan) tarafından cevaplandı
Evet diş ateşi 38i geçmez enfeksiyona bağlıdır başka bir doktora gösterin 
0 oy
10 Ağustos 2022 (31 puan) tarafından cevaplandı
Bizim de 8 ay bitti geçen hafta da bizde ateş oldu 2 gün  ağzının içi çok sıcaktı hocam dışlandım dedim yok dedi bu kadar ateş olmaz dıştan dedi yok yere kan aldılar çocuğu ağlata ağlata enfeksiyon varsa kanda diye temiz çıktı sonra eve gönderdi orda fitil verdiler yarım saat sonra ateş düştü gecede ateşledi ılık duş aldırdım ayaklarının altına limon sürün çok iyi geliyor sonra yine fitil verdim ertesi gün bitti şükür 5 gün sonra da diş ortaya çıktı....

Çok geçmiş olsun şiruplardan fayda görmedik biz calpol biraz iyi gibi ama fitil düşürdü biz de
0 oy
10 Ağustos 2022 (3 puan) tarafından cevaplandı
Yükseliyor canım benim oğlum 2 yaşında hala her diş çıkarışında acil lik oluyoruz 40 a dayanıyor ateşi serum falan yiyor ama ne fayda tabi kısa süre de tekrar yükseliyor ben fitil kullanıyorum çok yüksek ateşi olduğunda normal yani dişden dir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde diş çıkarırken 39 derece ateş normal mi?
Bebeklerde diş çıkarma sürecinde hafif ateş görülebilir, ancak 39 dereceye kadar çıkan yüksek ateş genellikle tek başına diş çıkarmaya bağlanmaz ve mutlaka doktor kontrolü gerektirir. Doktorunuzun verdiği ilaçlarla ateşi kontrol altında tutmaya çalışın ve belirtileri gözlemleyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde diş ateşini düşürmek için neler yapılabilir?
Bebeklerde diş ateşini düşürmek için öncelikle doktorunuzun önerdiği Calpol veya Dolven gibi ateş düşürücü şurupları doğru dozda kullanın. Ilık duş aldırmak veya alnına ılık bez koymak da rahatlama sağlayabilir. Bol sıvı tüketmesi önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş çıkarırken ateşi yükselen bebeklerde ne zaman doktora gidilmeli?
Bebeklerde diş çıkarırken ateş 38.5 dereceyi geçerse veya 3 günü aşarsa, genel durumu kötüleşirse, huzursuzluk, beslenme güçlüğü, kusma, ishal veya döküntü gibi ek belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
9.5 aylık bebekte ilk diş sonrası yüksek ateş tehlikeli mi?
9.5 aylık bir bebekte ilk diş çıktıktan sonra 39 dereceye kadar çıkan ateş, diş çıkarmaya bağlı olabileceği gibi başka enfeksiyonların da belirtisi olabilir. Doktorunuzun verdiği ilaçlarla ateşi düşürmeye çalışın ve doktorunuzun 3 günlük takip önerisine uyun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Diş ateşinden şüphelenilen durumlarda hangi belirtiler gözlemlenmeli?
Diş ateşinden şüphelenildiğinde bebekte hafif huzursuzluk, iştahsızlık, uyku düzeninde değişiklikler ve hafif ateş (genellikle 38-38.5 dereceye kadar) görülebilir. Ancak 39 derece gibi yüksek ateş veya başka rahatsız edici belirtiler varsa diş ateşinden şüphelenmek yerine tıbbi yardım alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 738 göst.
28 Aralık 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Seda123 (257 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 192 göst.
0 oy
14 cevap 880 göst.
4 Kasım 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Edam. Eymen (162 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 499 göst.

1,512,824 soru

24,674,387 cevap

367,447 kullanıcı

...