Verem Aşısı Sonrası 1.5 Ayda Reaksiyon Normal Mi?

0 oy
510 göst.
18 Ağustos 2022 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (70 puan) tarafından soruldu

Kızlara 3 aylıkken vuruldu 4.5 aylık şuan ama 1 hafta içinde böyle oldu normal mı yoksa bir sorun mu var 

image

Bebek Ayı 4.5

4 Cevaplar

0 oy
18 Ağustos 2022 (1,021 puan) tarafından cevaplandı
Ev et canim o asidan sonra oyle oluyor iz kalıyor iste. Hic elleme bastirma sen
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından yorumlandı
Tamam canım aşı da olur demişti ama sonrasında olunca mikrop kaptı sandim
18 Ağustos 2022 (1,021 puan) tarafından yorumlandı
Yok canim bana mesela asidan 1 yada 2 ay sonra kızarabilir şişebilir demisti.
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından yorumlandı
Bana da söylendi ama 1 2 ay sonra dememisti biraz önce 1.5 yaşında çocuk gördüm ve kolu aynı oğlumun kolu gibiydi geçmemiş hala içim rahat etti
-Reklam-
0 oy
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından cevaplandı
Merhabalar endişelenmeyin çok normal tekrar yara olur sonra tekrar şişer kabuklanir falan derken  bu durum bir kaç defa tekrarlayabilir o bölgeye dokunmayın hiç bir şey sürmeyin 6. Aya kadar bu şekilde olabilir 
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkürler canım
0 oy
18 Ağustos 2022 (3,114 puan) tarafından cevaplandı
Normal canım sen dokunma sıkma iltihabı kendi kendine patlarsa da korkma. Banyoda lifini oraya değdirme. 
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkürler canım
0 oy
18 Ağustos 2022 (116 puan) tarafından cevaplandı
Bizimde ayni oldu hatta burada post acmistim normal demişlerdi normal :)
18 Ağustos 2022 (70 puan) tarafından yorumlandı
:) ilklerin korkusu

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Verem aşısı sonrası 1.5 ayda kızarıklık, şişlik normal mi?
Evet, verem aşısı (BCG) sonrası aşı bölgesinde kızarıklık, şişlik ve hatta küçük bir yara oluşumu ilk 1-3 ay içinde yaygın olarak görülen normal bir reaksiyondur. Bu durum, vücudun aşıya verdiği bağışıklık yanıtının bir göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Verem aşısı yerinde oluşan iz ne kadar sürede iyileşir?
Verem aşısı sonrası oluşan yara veya iz genellikle 3-6 ay içinde iyileşir. Bazı durumlarda bu süre uzayabilir ve kalıcı bir iz bırakabilir. Önemli olan yaranın enfekte olmamasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
BCG aşısı sonrası aşı yerinde iltihaplanma veya akıntı olursa ne yapılmalı?
Eğer verem aşısı yerinde aşırı kızarıklık, sıcaklık artışı, iltihaplanma, irinli akıntı veya şiddetli ağrı gibi belirtiler varsa, bu durum enfeksiyon belirtisi olabilir. Acilen bir sağlık kuruluşuna başvurarak doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Verem aşısı sonrası aşı yerinde oluşan kabarıklık ne zaman geçer?
Verem aşısı sonrası aşı yerinde oluşan kabarıklık, genellikle aşıdan sonraki ilk birkaç hafta içinde belirginleşir ve sonra yavaş yavaş iner. Tamamen kaybolması birkaç ayı bulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde verem aşısı yan etkileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
BCG aşısının en sık görülen yan etkisi aşı yerinde kızarıklık, şişlik ve hafif akıntıdır. Nadiren ateş veya lenf bezlerinde şişlik görülebilir. Aşırı reaksiyon, iltihaplanma veya yüksek ateş durumunda mutlaka doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 778 göst.
0 oy
5 cevap 810 göst.
0 oy
8 cevap 787 göst.
15 Eylül 2023 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Çilekannesi1 (38 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 451 göst.
27 Ekim 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Yagmuras (204 puan) tarafından soruldu

1,512,755 soru

24,673,400 cevap

367,400 kullanıcı

...