4 Yaş Çocuğum Dürtüsel mi, Şımarık mı? Uzman Yorumu

0 oy
817 göst.
30 Ağustos 2022 36-48 ay arası bebekler kategorisinde (362 puan) tarafından soruldu
Erhana kızlar 4 yaşında oğlum var çok hareketli hiç söz dinletemiyoruz surekli bize vuruyor vurmak istemediginde bile hareketleri çok sert canımızı acıtıyor kapıyı kapatırken açarken çoğu zaman  çok sert vuruyor kapıları oyuncaklarını da aynı şekilde oynuyor genelde çoğu zaman çok sinirli istediği birşey olmadığında hemen agliyor sürekli mız mız 7 aylık bir oğlum daha var. Doğum yapmadan önce de vardi biraz ama bu aralar daha da arttı. Yüksek sesle oynuyor çoğu zaman eşimi pedagoga götürmeye ikna edemiyorum çocukta birşey yok deyip çıkıyor. Çoğu zaman birileriyle gezmeye gittiğimizde sürekli ağlama mız mız modunda ne yapmalıyım fikirlerinizi istiyorum . Sürekli ilgi istiyor ilgilendiğimiz de problem yok evde birlikte etkinlik yapabiliyoruz ama hep kendi istediği olsun istiyor. Sürekli elimi yıkar misin diye bunaliyoruz birşey yediğinde kirlenmesi bile bn yedirdigimde dahi yıkanmamış. Eliyle dokunduğu arabasını sildiriyor  kirlendi diye çok bunaldım artık evde yalnızım dışarı çıkınca da birlikte birileriyle çıkamıyoruz oğlum huysuzluk yapıyor. Ama hastaneye vs mecbur olduğu yerlere gidince paşa paşa bekler sorun çıkarmaz acaba çok mu simarttik yoksa baska birşey mi anlamadım. Birde babaya çok bağımlı babası gelince bnmle isi bitiyor tuvaleti bile gelse babasına söyler. 

7 Cevaplar

+1 oy
30 Ağustos 2022 (712 puan) tarafından cevaplandı
Söylediğiniz şeyler bana o kadar normal geliyor ki hatta siz bebeği asla ve asla abisi ile yalnız bırakmayın ben den size tavsiye .bu hâlleri artabilir de bebek büyüdükçe konuştukça daha da çıkılmaz hal alabilir ama biz böyle görüyoruz. Ama oğlunuz a yapılması gerekeni yapıyorsunuz sabırla onun yanında olduğunuzu bebeğin ihtiyacı dışında sadece onunla ilgilendiğinizi ve gerekirse kreşe yazdırdım kafası dağılır ileri derecede sert olursa  psikiyatriye görünün kötü birşey değil ilgi çekmek için herşeyi yapar bunlar sadece sabırla karşısında kararlı olduğunuzu belirtin simarikligi bilmezler bunlar ama biraz daha dikkat ve sabır rabbim.sabir versin INŞALLAH tez zamanda sakinleşir 
-Reklam-
0 oy
30 Ağustos 2022 (712 puan) tarafından cevaplandı
Tek problem kardeş ve ilgi onun icinde
0 oy
30 Ağustos 2022 misafir tarafından cevaplandı
Her istediği şeyi ağlayarak yaptırıyorsa ve siz de sırf ağlamasın diye yapıyorsanız artık ağlamanın ona bir şeyler getireceğini çözmüş. İstediği bir şeye siz hayır diyorsanız hayırınızın arkasında durmanız lazım. Eğer onun yararına değilse ağlaması daha iyi çünkü. Kararlı olmalısınız. İkilemde kalmamalısınız aman bağırmasın ağlamasın endişesi ile... Ebeveynin kararlı tutum sergilemesi çok önemli şu süreçte. Hırçın olmasına gelince: çocuğunuz bebekken sevdiğinizde şiddetli sever miydiniz? Bazı anneler öyle söyler ben ben şiddetli sevmeyi seviyorum diye. Örneğin poposuna vurarak sevme, mıncıklama, hafiften ısırma gibi?
30 Ağustos 2022 (362 puan) tarafından yorumlandı
Ben genelde hayır dersem yapmam açıklarım , ama baba herşeyde çok rahat her çıktıklarında sürekli araba oyuncak alırlar
0 oy
30 Ağustos 2022 (411 puan) tarafından cevaplandı
Bence çok el bebek gül bebek büyütülmüş sımartılmiş
0 oy
30 Ağustos 2022 (79 puan) tarafından cevaplandı
anne duzeltmeye calişsa bazi babalar simartiyor ve butun zoru anneler cekiyor benimde esim diyor cocugum yaramaz olsun butun zorluk bana gelicek ve kiziyorum boyle yaparsan dahada cocuk getirmem oda duzeldi ama sizin bebe buyumus artik sanirim biraz zor olur artik
30 Ağustos 2022 (362 puan) tarafından yorumlandı
Zorluğun çoğunu baba çekiyor bana fazla yapamıyor ama babasıni perişan ediyor.
0 oy
30 Ağustos 2022 (512 puan) tarafından cevaplandı
Sizi çok seviyor ve sevginizi kardeşiyle paylaşmak istemiyor. Hala ben merkezci düşünüyor gayet normal. O ağladıkça ilgi gösteriyorsunuz diye kodlamış. Sakin olduğu zamnlarda da onunla oyun oynayıp ilgi göstermeye çalışın. Çocukların sevgi dili başkadır kimi dokunmak ister kimi duymak ister. Serbest oyun zamnı yapmaya çalışıp sizi yönlerdirmesine izin verin. Yani o ne isterse onu oynayın. Sürekli emir kipiyle konuşuruz biz farkında olmadan. Yapma koşma vurma gelme bekle vs. Daha açıklayıcı olun. Çok zordur eminim 7 aylık bebekle. Ama zamanla kardesini kabul edecektir. Siz elinizden geleni yapmaya çalışın. Bunu sorun gibi diil de gelişim dönemi geçecek diye düşünün. Daha sakin kalmanızı sağlar ve yardım istemekten çekinmeyin yakınlarınızdan. 
30 Ağustos 2022 (362 puan) tarafından yorumlandı
Sürekli oyun oynuyoruz vakit buldukça babası eve gelene kadar evde zorunlu ihtiyaçlar dışında hicbirsey yapmıyorum. Oyun oynarken gayet iyi ama oyun oynamadigimda ortalığı yıkıyor biz yalnızken yıkması çok önemli değil. Gezmeye gidiyoruz lunaparka orda ağlıyor pikniğe gidiyoruz orda ağlıyor sürekli bı mız mız aglak
0 oy
30 Ağustos 2022 (8,034 puan) tarafından cevaplandı
Aynisi olmasa da benzer durum bizim evde var.34aylik kizim ve 2.5aylik oglum var.kizim genelde cok uysal bir bebek kardesini de sever ama kardesi benim ve ya babasinin kucaginda olsun hemen bir seyler bulur dikkati kendine cekmek icin.mesela bebegi emziryorum su istiyor ve ya kitap okuyalim felan.hep gozunun icine bakiyorum kendini kotu hiss etmesin diye.hep bir gozum onda.etrafa da tembihledim asla kardesini kiskanyor tipli soylemler kullanmasinlar.kizimin yaninda "bebeklr yalniz birkma,aman dikkat et vurmasin" gibi cumleler kurulmasina asla izin vermiyorum ki bilinc altina yerlesmesin.

Haftaici krese gidiyor.geldikden sonra da kizimla ben ilgileniyorsam esim bebekle ilgileniyor.sonra beraber zaman gecirmeye ozen gosteryorim.bebek zaten kisa sure sonra uyuyor.3muz tekrar 20dak felan zaman geciryoriz kizimi babasi uyutur.cok sukur pek bi sorun yasamiyiruz.

Kresin cok faydasini goruyorum.hem kizim evde butungun bebekle beni gormuyor hem de kresde guzel etkinlikler oluyor arkadaslari ile guzel zaman geciryor.haftasonlari zaten hep beraber disari cikmaya calisyoruz.evde zor oluyor cunki.

Size tavsiyem size ve bebeginize uygun bir kres bulun hem sıkilmaz.
30 Ağustos 2022 (362 puan) tarafından yorumlandı
Bu sene kreşe başlayacağız son 1 hafta kaldı bende çalışıyorum . Annemle küçük yalnız kalacaklar.
30 Ağustos 2022 (8,034 puan) tarafından yorumlandı
Kres en guzeli.Insallah zamanla alisir kardesine de.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 yaşındaki çocuğumun dürtüsellik mi yoksa şımarıklık mı olduğunu nasıl anlarım?
4 yaşındaki çocuğunuzun dürtüsellik mi yoksa şımarıklık mı gösterdiğini anlamak için davranışlarının kalıcılığını, tetikleyicilerini ve şiddetini gözlemleyin. Eğer sürekli ve kontrol edilemeyen hareketlilik, ani tepkiler ve zorlayıcı davranışlar varsa, dürtüsellik olasılığı daha yüksektir. Şımarıklıkta ise genellikle isteklerin karşılanmaması durumunda ağlama ve mızmızlanma görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 yaşındaki hareketli çocuğumun vurma ve sert vurma davranışları nasıl kontrol edilir?
Öncelikle çocuğunuza vurmanın yanlış bir davranış olduğunu sakin bir dille anlatın ve alternatif davranışlar gösterin. Vurma eğilimi gösterdiğinde dikkatini başka yöne çekin veya sakinleşmesi için ona zaman tanıyın. Kapı gibi eşyalara sert vuruyorsa, bu tür davranışların zarar verebileceğini ve sakin kullanması gerektiğini öğretin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğum sürekli ilgi istiyor, bu durumla nasıl başa çıkabilirim?
Çocuğunuzun ilgi ihtiyacını karşılamak için her gün belirli bir süre onunla birebir kaliteli zaman geçirin. Birlikte etkinlikler yaparak bağınızı güçlendirin. Ancak her istediğinin hemen olmaması gerektiğini de nazikçe öğretin. İlgi gösterdiğinizde sakinleştiğini fark ederseniz, bu ihtiyacını zamanla daha dengeli hale getirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 yaşındaki oğlumun babaya aşırı bağımlılığı nasıl azaltılır?
Babanın olmadığı zamanlarda çocuğunuzla daha fazla vakit geçirin ve onunla güvenli bir bağ kurmaya odaklanın. Babasıyla yapabileceği etkinlikleri sınırlayın ve sizle de keyifli aktiviteler planlayın. Çocuğunuzun sizden de destek alabileceğini ve sizinle de güvenli bir ilişkisi olduğunu hissettirin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 yaşındaki çocuğumun sürekli mızmızlanması ve sinirli olması için ne yapmalıyım?
Çocuğunuzun sinirli veya mızmız olduğu durumlarda sakin kalmaya çalışın ve onun duygularını anlamaya çalışın. Neden böyle hissettiğini sorun ve ona duygularını ifade etmesi için kelimeler sunun. İstediği bir şey olmadığında hemen ağlamak yerine alternatif çözümler bulabileceğini öğretin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

+1 oy
22 cevap 2,252 göst.
0 oy
1 cevap 396 göst.
0 oy
8 cevap 646 göst.
22 Kasım 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Miraç toprak 2128 (463 puan) tarafından soruldu

1,512,234 soru

24,666,657 cevap

367,029 kullanıcı

...