Bebek 2. Ay Aşısı Ne Zaman Yapılır? Tam 2 Aylıkken mi?

0 oy
610 göst.
11 Eylül 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (117 puan) tarafından soruldu
İkinci ay aşısı tam iki aylıkken mi yapılması gerek ilk ay asisinds kartını götürmeyi unutmuşum yazamamisti eve getirin yazarın dedi ama götüremedim ikinci ayda aşıya gideriz diye yarın tam iki ayına giricez yarın mi goturmeliyim aşıya sizler nasıl yaptınız 

9 Cevaplar

0 oy
11 Eylül 2022 (948 puan) tarafından cevaplandı
2 ay 10 günlükken karma aşısı oldu bayram girmişti araya 2 ay 20 günlükken veren aşısı oldu
-Reklam-
0 oy
11 Eylül 2022 (324 puan) tarafından cevaplandı
Hemşire bana bi aşının açılınca 20 bebeğe mi ne yapılması lazım demişti yani o kadar bebek bşr araya gelince çağırcam demişti tam sayıyı hatırlamıyorum 
11 Eylül 2022 (117 puan) tarafından yorumlandı
Oha ciddi misiniz bize öyle birşey diyen olmadı
11 Eylül 2022 (324 puan) tarafından yorumlandı
Evet cnm öyle dedi bakalım bizde ne zaman olcaz
0 oy
11 Eylül 2022 (315 puan) tarafından cevaplandı
Biz Tam 2 Aylıkken Oldu 3 Aşı Birden Oldu 2Ayaktan Bi Koldan Aşının Toplu Yapıldığı Gün Oluyor Onu Aile Hekiminden Öğrenin Ona Göre Götürün
11 Eylül 2022 (117 puan) tarafından yorumlandı
Bize öyle birşey demedi sadece aşı kartını getrin tarihi yazarım dedi
0 oy
11 Eylül 2022 (451 puan) tarafından cevaplandı
Benim oğlana 2 ay 9 günlükken yapılmış şimdi baktım aşı takvimine ama normalde pc ye kaydediyorlar ve aşıdan 2 gün önce arıyorlar sizde numarası varsa arayıp sorun pcde vardır
11 Eylül 2022 (117 puan) tarafından yorumlandı
Canım hafta sonu ya arayamiyorum o yüzden bilmiyorum yarın götürsem mi kararsız kaldım
11 Eylül 2022 (451 puan) tarafından yorumlandı
Valla canım 2 aylıkken 3 tane aşı yapılıyor aynı anda yapılıyor ve bildiğim kadarı ile 15 bebeği aynı güne denk getirmeye çalışıyorlar tek paket aşı Bi anda olsun diye o yüzden götürsen de yapmayabilir sabahtan Bi ara derim ama karar tabikide senin
11 Eylül 2022 (117 puan) tarafından yorumlandı
Aynrn öyle yapım.csnim
0 oy
11 Eylül 2022 (3,665 puan) tarafından cevaplandı
2. Ayin içinde yaptirman gerek illa 2 Aylik oldu diye hemen götürmeye gerek yok. Saglik ocagina telefon edin onlar zaten her şeyi kayıt altına alıyor. Size randevu verecektir.
0 oy
11 Eylül 2022 (748 puan) tarafından cevaplandı
2 ay dolduktan sonra aşi yapilma hakki geliyor. Saglik ocagina cokta zaman gecirmeden gidip yaptirabilirsiniz. İlla o gun gitmeniz gerekmiyor.
0 oy
11 Eylül 2022 (35 puan) tarafından cevaplandı
Bana hemşire mesaj attı biz ilk aşıyı  5 gün geçince yaptirabilmistik buna mutlaka öğün gel başka gün yapılmıyor dedi yani bebek 2 ay olunca. Demekki toplu yaptıkları için bana saat verdi çağırdı çakallar daha gitmedik :)
0 oy
11 Eylül 2022 (44 puan) tarafından cevaplandı
Hayır 3. Aya kadar sarkabilir. Ben sağlık ocağında hemşire yardımcılığı yaptım. 2. Ayda verem aşısı var bu aşı tek bir şişe. Şişe açılınca 20 30 bebeğe aynı gün yapılıyo. O yüzden bütün 2 aylık bebeklerle ortak gün tayin edilip o gün açılıyo. Merak etmeyin aşı zamanı geçmez, geçiremezler her yerden uyarı alıyolar aşı vakti yaklaşınca bile. Telefon numaranızın ebede kayıtlı olması şart.  Gitmeden önce banyo yaptırmanız gerek 3 gün koluna su değmeyecek. Aşı kola yüzeysel yapıldığı içinde hiç.bir şekilde aşı yeriyle oynamamanız, kabuğunu kavlatmamanız, dokunmamanız gerek.
11 Eylül 2022 (117 puan) tarafından yorumlandı
Her yerde mi aynı şey geçerli nebilyim bana demedi söyle söyle olunca gelin diye sadece aşı kartına tarihini yazim dedi neyse ben arayıp sorayım en iyisi belki her yerde aynı değildir
11 Eylül 2022 (44 puan) tarafından yorumlandı
Evet her yerde aynı tabi sorun
0 oy
11 Eylül 2022 (7,203 puan) tarafından cevaplandı
Bizi tam 2 aylıkken çağırmıştı 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeklerde 2. ay aşısı tam 2 aylıkken mi yapılmalı?
Evet, bebeklerde 2. ay aşısı genellikle tam 2 aylıkken yapılmalıdır. Aşı takvimini takip etmek önemlidir. İlk ay aşı kartını götürememeniz durumunda, ikinci ay randevusunda durumu doktorunuza bildirmeniz ve aşı kartını yanınızda getirmeniz önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşı takviminde 2. ay aşısı ne zaman yapılır?
Bebeklerde 2. ay aşısı, bebeğin doğumundan sonraki 2 aylık olduğunda yapılmalıdır. Bu aşılar genellikle Hepatit B, DaBT-İPA-Hib (5'li karma aşı) ve Konjuge Pnömokok aşısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşı kartı unutulursa ne olur?
Bebek aşı kartını unutmanız durumunda, doktorunuz muayenehanesinde bebeğinizin aşı geçmişini kontrol edebilir. Ancak, aşı sonrası kartınıza işlenmesi ve eve götürmeniz önemlidir. Bir sonraki randevuda kartınızı yanınıza almayı unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
2 aylık bebek aşısı için yarın gitmeli miyim?
Eğer bebeğiniz yarın tam 2 aylık oluyorsa ve aşı randevunuz varsa, evet yarın aşıya gitmelisiniz. Aşı takvimine uyum sağlamak bebeğinizin sağlığı için kritiktir. Doktorunuza aşı kartını götürmeyi unutmayın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek aşıları gecikirse ne gibi riskler oluşur?
Bebek aşılarının gecikmesi, bebeğinizi önleyici aşılara karşı korumasız bırakabilir. Bu durum, aşıyla önlenebilir hastalıklara yakalanma riskini artırır. Doktorunuzla konuşarak aşı takvimini en kısa sürede tamamlamanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 526 göst.
0 oy
8 cevap 590 göst.
0 oy
7 cevap 416 göst.
9 Ekim 2020 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Ali eymenn (118 puan) tarafından soruldu
0 oy
8 cevap 691 göst.
22 Şubat 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Cikolataaa (88 puan) tarafından soruldu

1,512,737 soru

24,673,055 cevap

367,375 kullanıcı

...