Hamilelikte Sütü Kesilen Bebek İçin Güvenli Mi?

+1 oy
696 göst.
17 Kasım 2022 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (293 puan) tarafından soruldu
Merhabalar 16 aylik bebeğim var 4 haftalık hamileyim emzirme sakıncalı  dedi doktorum  3 gündür emdirmiyorum  ve göğsüm  kafam kadar  sis oldu  bugün sandıktan sonra  cocuga versem olumu. Bıraktık die  çok huysuz 

8 Cevaplar

0 oy
17 Kasım 2022 (436 puan) tarafından cevaplandı
Bence sağdığınız sütü verebilirsiniz meme emmiyor sonuçta. Ama bu konuda tecrübeli anneler yazarsa daha iyi olur tabii. Belki de sütün tadını alınca devamını bekler meme gelir aklına 
17 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim.
-Reklam-
0 oy
17 Kasım 2022 (169 puan) tarafından cevaplandı
Doktorunuz sakıncalı dediyse burda bu soruyu sormanızdaki mantık ne anlayamadım hickimse burda doktor değil ve ondan daha iyi bilgi verecek olan da kimse yok 
17 Kasım 2022 (3,665 puan) tarafından yorumlandı
Onu sormamış ki annemiz 3 gündür sagmiyorum gogusum cok doldu sagip versem olur mu diyor :))
17 Kasım 2022 (169 puan) tarafından yorumlandı
Doktoru emzirmenin sakıncalı olduğunu söylemiş o bebeğine vermekten bahsediyor sağıp sütünü bebeğine vermesi değil dökmesi gerekiyor
17 Kasım 2022 (3,665 puan) tarafından yorumlandı
Normalde saglikli beslenirsen aslinda emzirmek sorun değil vitamin degerleri annede cok düşmesin diye söylemiştir buyuk bir ihtimalle yoksa bir cok anne emzirirmeyi bırakmaz. Ayrica kadının gogusu cok dolmuş belli ki o acının nasil bir sey olduğunu cok iyi biliyorum ben ağladığımı biliyorum bu yuzden mastit olma ihtimali var. Anne de kararsiz kalınca versem olur mu demis. Hani çoğu anne o yuzden burada soru soruyor ya yoksa kimse doktor değil:))
18 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Benim sormamdaki  amac  doktorum  birakmami  soyledi  ve 2 gündür  vemedim  uyumaya dalamiyir  emmeden  .sagdigim  sütüm ziyan olmasın  son kez biberonla versem  tekrar istermiş sütü  die .elbette kimse doktor  değil burda ama illaki tercubeli  aynı durumu yasayan  birileri vardir  die sormak istedim  .ama bazen insanı soru sorduğuna pişman ediyorlar  ne yazıdkki
0 oy
17 Kasım 2022 (167 puan) tarafından cevaplandı
Vere bilirsin ama biraz sanki yeni süt gelsin bide bebryine emmeye vermesen bile sutu temizle sağ yani. Süt öyle kalfikda gogusde ateş vere bilir sana sonradan problem ola bilir. Bende birkaç gün bundan önce öyle şiş oldu ve atesim yukseldi 38 e kadar baş donmesi oluyur bulanti kendine sorun yaratmadan sutu bebek yemesede Sen sağ bunun için süt temizleyicilerde var ala bilirsin daha rahat olur
0 oy
17 Kasım 2022 (3,665 puan) tarafından cevaplandı
Neden emzirmek sakıncalı canim iyi beslenirsen emzirmende bir sakınca olmuyor.
0 oy
17 Kasım 2022 (12 puan) tarafından cevaplandı
Bende hamileyim doktor 25.haftaya kadar verebilirsin ondan sonra meme uyarimini yapma dedi 
18 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Bana direk birak  dedi çok erken  hamile kaldin  en az 2 sene geçmesine lazimdi  dedi
18 Kasım 2022 (12 puan) tarafından yorumlandı
Hastanede emzirme danışanlari oluyo istersen onlara bi sor ben hamile kalmadan öncede bana emzirebilirsin demişlerdi
20 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Sordum canım. Doktorun  dediklerini  anlattım  oda birakmami  söyledi  ama sağlık ocağındaki ebe. Benim oğlum 10 aylikdi  hamile kaldım doğum yapana kadar  emdirdim  tek göğsümü ama dedi dogumdansonrada emdirdim  şimdi bile istedikçe veriyorum  dedi
0 oy
17 Kasım 2022 (167 puan) tarafından cevaplandı

Iste Ben bundan kullaniyurum tafsiyye ederim

image

18 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Ondan var benim  canım bende cok memnunum  gercekten  ama dün sagdim hala dolu  nepcam bilmiyom  doktorum 1 kere sag dedi
20 Kasım 2022 (167 puan) tarafından yorumlandı
Ama dolu kalmasida zarar domturuna danis bence bendede oyle dolu kaldikda boyle kucuk toplar gibi oluyur oyle agriyorki insan dayanamiyor bende oyle dolu bikackez sakladim sora duzeliyodu ama gecen dafa atesim bile yukseldi . Sut kaldikda ates yukseliyor
20 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Aynen  1 kere  sağım yaptım 3 gün oluyor  biraz atesim var  hala sertlik olmaya dvm ediyor  bugün  yine sağım yapcam
21 Kasım 2022 (167 puan) tarafından yorumlandı
Senin gunde 7-8 kez yapman gerekiyor. Sora sana sorun ola bilir. Bendede bidefa ates oldu oldum sanki simdi korkuyurum her gun yapiyurum. Hamilelere neden zararki sagim yapmak?
22 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Emme refleksi  ile ayni  oluyor  oyuzden saymakla sakınca dediler. Rahim kasiliyir mus. 1kere sağım yap dar sudyen  giy dedi doktor
23 Kasım 2022 (167 puan) tarafından yorumlandı
Anladim zor durum. Bende onu duydum dar giydikde süt kaybiluyurmus ama Ben ne zaman dar giysem süt daha da artiyor
0 oy
17 Kasım 2022 (1,102 puan) tarafından cevaplandı
Mastitis olmaktan sa sağın bebeğiniz biberon la içiçek nede olsa hiç bir sıkıntı olmaz bence hasta olursunuz ateş yapıyor göğüste süt birikimi olunca yaşadım rabbim sağlıkla kucağına almayı nasip etsin inşallah 
18 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Aynen canim bqs dönmesi ve agr8 çöl oldu ateş olmadi  çok sukur
0 oy
17 Kasım 2022 (144 puan) tarafından cevaplandı
bazen emziren annemlerde düşük riski olabiliyor bence doktoruna tekrar danış ve öyle hareket et emzirmk ve sağmak ayni şey sonuçta sen donguyu saklıyorsun sut miktarının azaltmiyorsun ki 
18 Kasım 2022 (293 puan) tarafından yorumlandı
Aynen düşük  olabilecek icin  borqkmamo söyledi bende birden bıraktım  ve çok kötü oldu dun doktora söyledim  1 kere mahsus sağın  dedi .oğlumda  uyumadan önce  emdiği icin zor günler geçiriyorm  oyuzden bir kereliğine sagayim  vereyim son kez sagdihim  süt ziyan olmasin  die sormak istedim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 haftalık hamileyken 3 gündür süt vermediğim bebeğime göğüs sütü verilebilir mi?
Hayır, 4 haftalık hamilelikte ve doktorunuz emzirmeyi sakıncalı bulduysa, 3 gündür süt vermediğiniz bebeğinize göğüs sütü vermeniz önerilmez. Hamilelik sırasında vücudunuzdaki hormonal değişiklikler süt kalitesini ve miktarını etkileyebilir, bu da hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için risk oluşturabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sütü kesilen anneler için göğüs şişliğini azaltma yöntemleri nelerdir?
Hamilelikte sütü kesilen annelerde göğüs şişliğini azaltmak için soğuk kompres uygulamak, rahat ve destekleyici bir sütyen kullanmak ve nazikçe masaj yapmak gibi yöntemler denenebilir. Eğer şişlik ve ağrı şiddetliyse mutlaka bir sağlık profesyoneline danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra oluşan göğüs şişliği ne kadar sürer?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra oluşan göğüs şişliği genellikle birkaç gün ila bir hafta sürebilir. Bu süreçte vücut süt üretimini durdurmaya adapte olur. Şişlik ve rahatsızlık devam ederse veya artarsa tıbbi yardım almak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bırakılan göğüs sütü bebeğe verilirse herhangi bir sorun olur mu?
Hamilelik nedeniyle sütü bırakılan ve uzun süredir emzirilmeyen göğüs sütünün bebeğe verilmesi genellikle önerilmez. Sütün içeriği değişmiş olabilir ve enfeksiyon riski gibi durumlar söz konusu olabilir. Doktorunuza danışmanız en sağlıklısıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 aylık bebeğimi emzirmeyi bırakmak zorunda kaldığımda huysuzluğunu nasıl giderebilirim?
16 aylık bebeğinizi emzirmeyi bıraktığınızda huysuzluğunu gidermek için ona sevginizi ve ilginizi bolca göstermelisiniz. Alternatif beslenme yöntemleri, bol bol oyun oynamak ve sakinleştirici aktivitelerle bebeğinizin bu geçiş sürecini daha rahat atlatmasını sağlayabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 1,091 göst.
8 Kasım 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Ayasa (459 puan) tarafından soruldu
0 oy
7 cevap 753 göst.
0 oy
2 cevap 454 göst.

1,512,749 soru

24,673,344 cevap

367,397 kullanıcı

...