8 Aylık Bebek Ek Gıda Sorunları: Gaz, Kabızlık ve Reddi Çözümleri

0 oy
1,265 göst.
31 Ocak 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (120 puan) tarafından soruldu

7.ay 13 gunluguz ve suanda 10 kilo nerdeyse . 6 ayliktan beri sabah aksam biseyler veriorum  ama şu 2 haftadir belki dahadabonceden vardi ben fark edemedim , ikinio huysuzluk yapio gunde 1 defa kaka yapar ama kabiz degil neyse bunun ikindigini goren kaynanam eşim gorumcem kaynatam  bu cpcuga bisey verme ozel corba purer yapma sabah bisey verme , gaz yapio sindiremio diolar . Hatta az once ihlmur icirdik oyle rahatladi .emeklemio sürünüyo .harket edemedigi icin sindiremio diolar . Bana bu dusunceler hepsi cok ters ben tecrubeli degilim ama az cok arastiriyorum evladim icin ama onlar surekli bunu soyluo ne yapacagimi sasirdim 

E ben bu cocuga yedirmeyi ogretmessem anne sutuyle nereye kadar ki bi akil verin biseyler soyleyin tek tarafliyim destege ihtiyacim var bu konuda 

15 Cevaplar

0 oy
31 Ocak 2023 (156 puan) tarafından cevaplandı
Bende çok bilgili değilm açıkçası ama söylediklerinize katılıyorum. Eğer zorlanıyorsa çorba tarzı gıdalar yapabilirsiniz bide gün içerisinde bol sıvı almasına dikkat edebilirsiniz ek gida vermemek çok saçma olur sadece sindirimi kolaylasmasi için destek olabilirsiniz mesela kayısı ile hosaflar yaparak daha rahat sindirim sağlayabilir 
31 Ocak 2023 (120 puan) tarafından yorumlandı
Havuclu patatesli haslayip corbasini yaparim tarhana sehriye bazende az mercimek verirdim . Ama ozelikle ona corba yapmicakmisim bizimyediklerimizim suyundan yicekmis .
31 Ocak 2023 (156 puan) tarafından yorumlandı
Hahahaha bizi yediklerimiz mi :D Canım bosver sen bildiğin gibi yap. Küçücük çocuk yağlı salçalı tuzlu mu yesin. Tövbe tövbe onları kendileri tesin
-Reklam-
0 oy
31 Ocak 2023 (641 puan) tarafından cevaplandı
Kim diyo bunlari bu cocuga bise vermezsen ilerde ne yicek bu cocuk dedigin gibi ver ama az az ver cok abartma ki günde bi kez kaka yapiyosa neyi sindiremiyo kilosu fazla diye mi diyolar ki 8 aydan sonra az alicak kiloyu bence ver sakin vermemezlik yapma bu sefer ileride hic bise yemez cocuk ki dis surecinde hastalik surecinde hic bise yemiyolar vala 9 aylik gozunun icine bakiyorum bise yesin diye sen takma bence kendi bildigini yap 
31 Ocak 2023 (120 puan) tarafından yorumlandı
Ya yapcam da hep beraber oturup  yiyip icioz yemeklerde e haliyle nenyedirdigimide goruolar bi cay tabagi kadarcik yiyo jemen cok verdin diolarya topladan 2 3 yemek kasigi . Sabahlari sindirim kolay olsun diye armutlu yogurt veya elmali yogurt icinide 1 tane bebe bukuvisi tamam . Kalkip ne yumurta ne peynir vermedim daha
31 Ocak 2023 (641 puan) tarafından yorumlandı
Kiz sacmalama ver sen millete nie bakiyom cocuk zaten anca alisiyo  yeni tadlara yeni lezzetlere 1 yasindan sonra biz ne yersek yicek e nasi yicek bu cocuk tabismadigi seylerle hep meyve nereye kadar gunde bi yumurta sarisi sart mesela sen ne bakiyon millete ki az da yiyomus hani sindirimle ne alakasi var bunun
0 oy
31 Ocak 2023 (128 puan) tarafından cevaplandı
Bebeğim su an 13 aylık ..ama 5.aydan itibaren ek gıdaya yavaş yavaş başlamıştım..kahvaltıyı mesela üç gün kuralına göre peynir yumurta sarısı şeklinde sürdürdüm hep.. pekmez tahin zeytin avokado...bende etrafinizdakilere kulak vermeyin. Sağlıklı bir beslenme planı yapın...gaz yapıcı besinleri erteleyin hatta süs de tüketmeyin..ama ek gıdaya önem verin..sisin yediklerinizi su an yiyemez.ayrica yemek sularının hiçbir besleyici yanı da yok..
0 oy
31 Ocak 2023 (897 puan) tarafından cevaplandı
Ay benim kaynanada verme sütten kesilir seni emmez diyodu kızım bir yasinda valla hiçte sütten kesilmedi. Sen onlara bakma sadece ne kabız yapıyor ne gaz yapıyor onları dikkat ederek ver.
0 oy
31 Ocak 2023 (39 puan) tarafından cevaplandı
Benimki 9 kilo oda sürünüyor kiloyla ilgili olduğunu düşünmüyorum 2 aydır sürünüyor 9 aylık olmamıza 10 gün kaldı. Bana bir kesim tembel diyor bir kesim emeklemeden yürücek diyor bence kimseyi dinlemeyin en iyisini annesi bilir :)
31 Ocak 2023 (39 puan) tarafından yorumlandı
Sindirimi için zeytin yağı içirin çok zorlandığında poposunada sürüyorum
0 oy
31 Ocak 2023 (780 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım da 7 aylıkken 9600 di ve iki öğün bir de meyve öğünü yemek verirdim duan dokuz aylık hala öyle sakın bakma kimseye yapısı öyledir ben 25 yaşındayım bagirsaklarim hep yavaş çalışırdı hala öyle belki bebeğinin yapısı böyledir ikinmak bir kez yapmak vs. Ek gıda siz olmaz canimysadece süt olmaz artık 
0 oy
1 Şubat 2023 (165 puan) tarafından cevaplandı
Herşeyi çok biliyorlar insanı bunaltiyorlar resmen bende ilk kızıma özel yapardım şekerli ve tuzlu yedirmemistim belli bir dönem ona özel çorba ekmek bisküvi peynirler aklınıza ne geliyorsa herşeyini kendim yapıyordum malzemeleri doğal içerik tercih ediyordum neymiş ne zamana kadar böyle gidecekmiş böyle yaparsam bu çocuk hiç yemezmis tatbyok tuz yokmuş bizim yediklerimizden vermiş bildiğimden sasmadim nasıl bildiysem öyle yaptım iyi ki yaptım şükür simdi çocuğum herşeyi yiyor hatta çok yedirme kilosu çok diyor şimdide kayınvalidem kimseyi dinleme kendi bildiğini yap annesi sensin en iyi sen bilirsin eskiden o mu vardı bu mu vardı biz doğdu yedirmeye başladık ikinciye kızım oldu yine aynı laflar dönüyor dönecekte yine bildiğimi yapacağım çok ikinir gibiyse doktorunuza danış gittiğin zaman o sana ne olduğunu söyler zaten birde belki mercimek yapıyordur 
0 oy
1 Şubat 2023 (46 puan) tarafından cevaplandı
Yaptığın gıdaya çok az da zeytinyağı eklemeye çalış canım iyi gelir bence sakın kesme ek gıdayı
0 oy
1 Şubat 2023 (940 puan) tarafından cevaplandı
Verin tabiki yiyorsa ne güzel ek gıda yesin diye bekleyen ne kadar çok anne var burda dışardan hazır bişey vermeyin evde yaptıklarınızın hiçbir zararı olmaz sindirir merak etmeyin 
0 oy
1 Şubat 2023 (270 puan) tarafından cevaplandı
Canım geçen hafta doktora gittik biz kontrole 3. Aydan sonra kilo almadı bebeğim doğduğunda zaten kilolu doğdu 4.ayda sıfır kilo almış ama kilosu iyi dedi doktor 5. Ayda kontrol yoktu ama hasta oldu başka bir doktora götürmek zorunda kaldım gece ateşlendi sabahı doktora götürdüm. 6. Ay kontrol vardı gittik neyse 500 Gr almış doktora kilo almadı bende ek gıdaya başladım önce bana kızdı çocuk çok kilolu niye başladın dedi daha sonra ben son iki aydır kilo almadı kontrolü yoktu getirmedim hasta oldu bende başladım dedim bana sonra iyi olmuş kilo almadıysa başlaman dedi. Demem o ki bir anne kendi bebeğine ne iyi ne kötü bilir şakasına ek gıdayı bırakayım dedim doktora bırakma devam et doyumluk verme 1-2 yemek kaşığı ver dedi sen bildiğinden şaşma bebişini takip et ne yedirdigin de huzursuz oluyorsa onu verme zaten her ay farklı tat deneyecek hepsine alışır 
0 oy
1 Şubat 2023 (9,840 puan) tarafından cevaplandı
Ek gıda, vermelisiniz ama ne verdiğiniz ve ne kadar verdiğiniz önemli. 7,5 aylık bebek günde 2 kere yarım çay bardağı ek gıda, alabilir. Onda, da tahıl içerikli gıda çok çok az olmalı. Taze sebze meyve püreleri ve yoğurt yiyebilir. Patates, muz gibi gıdaları her gün yememeli. Onun yerine lifli gıda vermelisiniz (bal kabağı, kabak, brokoli, armut gibi) 
0 oy
1 Şubat 2023 (507 puan) tarafından cevaplandı
Her yaptigin seye zeytinyagi koy birde ikinma sureci oldumu yulafli muhallebi yapiyorum o gun mutlaka rahatlar
0 oy
1 Şubat 2023 (539 puan) tarafından cevaplandı
Ya sen boşver onları belki son zamanlarda verdiğin bişey dokunmuştur yada yeterince su içmemiştir bi iki gün takib et sorarlarsa yaptı yaptı dersin benim bebeğim de günde 1 kere kaka yapar normal bence ben hiç kabız mı diye düşünmedim soranlara da yapıyo şükür diyorum bırak bari kakasını bilmeyiversinler burunlarını her şeye sokmasınlar onları aç bırak sadece su ver bakalım dayanabilecekmiymişler
0 oy
1 Şubat 2023 (1,348 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım 10 aylıkken emekledi ilk başlarda kaka yapmakta zorlanma oluyo benimki hala daha yaparken ıkınır. Kabız değilse sıkıntı yok. Ek gıdayı kesmeyin ekstra olarak armut kayısı felan verebilirsiniz bağırsaklarını çalıştırır. Yemek yeme alışkanlığı kazanması lazım sonuçta.
0 oy
1 Şubat 2023 (350 puan) tarafından cevaplandı
Etrafinizdakilere kulak asmayın yarın öbür gün o çocukta başka sorunlar çıkarsa sen yaptin derler yine boşverin annesi sizsiniz çocuğun.Yemeği kesmeyin ama her yediğine mutlaka zeytinyağı kullanın cok faydasini görürsünüz ben gördüm gunde 1 defa 1 çay kaşığı da icirebilirsiniz ve gazlı yiyeceklerden çorbalardan uzak durun yedirmeyin yediklerine birazcik kimyon ekleyebilirsiniz gaz oluşumunu önler.Cocuk ıkınabilir normal çünkü katı gidaya geçen bebeklerde bu sorun yaşanır doktorada gotursen başka bir problemi yoksa bu cümleyi kurar sana.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 aylık bebekte ek gıdaya geçişte gaz ve kabızlık sorunu yaşanır mı?
Evet, 8 aylık bebeklerde ek gıdaya geçiş sürecinde gaz ve sindirim sorunları yaşanabilir. Bu durum, bebeğin sindirim sisteminin yeni besinlere adapte olmaya çalışmasından kaynaklanır. Öncelikle, bebeğinize sebze püreleri gibi kolay sindirilebilir gıdalarla başlayın ve yavaş yavaş çeşitliliği artırın. Gaz yapabilecek besinleri (brokoli, karnabahar gibi) azar azar ve iyi pişirilmiş olarak verin. Bol su tüketimi ve anne sütü/formül mama devamlılığı sindirime yardımcı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde ek gıda reddi ve huysuzluk neden olur?
Bebeklerde ek gıda reddi ve huysuzluk, besinlerin tadına veya dokusuna alışma süreci, diş çıkarma, hastalık veya çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. 7 aylık ve 10 kilo civarındaki bebeğinizde gözlemlediğiniz huysuzluğun nedeni, yeni tatlara adapte olmaya çalışması olabilir. Sabırlı olun, aynı besini farklı şekillerde sunmayı deneyin ve bebeğinizin sinyallerini dinleyin. Emekleme veya sürünme gibi fiziksel gelişimlerin sindirimle doğrudan bir ilişkisi olsa da, beslenme reddinin ana sebebi genellikle bu değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ek gıdaya erken başlayan bebeklerde sindirim sorunları nasıl giderilir?
Ek gıdaya 6. aydan itibaren başlayan bebeklerde sindirim sorunları için öncelikle püre kıvamında ve tek malzemeli besinlerle başlanması önerilir. 7. ayda 10 kilo olan bebeğiniz için gaz yapan veya alerji riski taşıyan besinleri (domates, çilek, baklagiller gibi) dikkatli ve azar azar ekleyin. Pişirme yöntemleri (buharda pişirme, haşlama) ve iyi ezilmiş kıvam sindirimi kolaylaştırır. Rezene, kimyon gibi gaz giderici çaylar doktorunuza danışarak verilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 aylık bebeğe ek gıda yedirmeyi öğretmek için ne yapılmalı?
8 aylık bebeğe ek gıda yedirmeyi öğretmek için sabırlı ve tutarlı olmak önemlidir. Bebeğinizin ilgisini çekecek renkli ve çeşitli sebze-meyve püreleri, yoğurt, peynir gibi besinleri sunun. Kendi kendine beslenmesine izin vererek (blw - bebek öncülüğünde beslenme yöntemini araştırarak) motor becerilerini de geliştirmesini teşvik edebilirsiniz. Kahvaltıda yumurta sarısı, öğlen sebze püresi, akşam yoğurt gibi öğünler oluşturabilirsiniz. Anne sütü veya formül mama ana besin kaynağı olmaya devam etmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde gaz ve sindirim sorunları için hangi ek gıdalar tercih edilmeli?
Bebeklerde gaz ve sindirim sorunlarını en aza indirmek için ilk ek gıdalar olarak pirinç unu, yulaf ezmesi, kabak, havuç, tatlı patates gibi kolay sindirilebilen sebzeler tercih edilmelidir. 7 aylık ve 10 kilo civarındaki bebeğiniz için, daha sonraki aylarda brokoli, karnabahar, elma, armut gibi besinleri azar azar ve iyi pişirilmiş olarak deneyebilirsiniz. Yoğurt ve peynir gibi probiyotik içeren besinler de sindirime yardımcı olabilir. Her yeni gıdayı tek başına ve az miktarda deneyerek olası reaksiyonları gözlemleyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 491 göst.
28 Temmuz 2021 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Naz Kağan (412 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 546 göst.
0 oy
5 cevap 718 göst.

1,512,782 soru

24,673,814 cevap

367,419 kullanıcı

...