Doğumda Alttan Muayene Acıyor Mu? Korkularınızı Giderin

+1 oy
879 göst.
3 Şubat 2023 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (417 puan) tarafından soruldu
Kızlar ben ilk gebelikte normal doguma asırı ısteklıydm ve hıc bir sancı vs yokken tansıyon oldugu ıcın Dr yatısımı yaptı tabı bu sırada suni sancı verip normal ıstedıgım için deneyelim dedi. Once alttan bir hap gıbı bsıy koydular. 4 saat beklediler hıc işe yaramadı ardından suni sancı en dusuk dozda verılmıs asla ama asla sancı yapmadı. Seviyesinı az artıralımdedı Dr yine asla sancı olmadı sonra bana geldi alttan bakalım dedi. Aman Allahım cıglık cıgılıga agladım. Alttan bakmayın diye yalvardım. Asırı acıyor 9 ay hayalimi kurduğum seyı alttan bakılma nın berbat bsıy oldugunu gorunce seseryan olmak istiyorum dedim. Doktor da zaten alttan bakılmaya dayanamayan normal doguramaz ki dedi. İsabet oldu dedi. Sımdı diyorum ki acaba o gıcık doktor beni yanlış mı yonlendırdı süreci kotu mu ilerlettı yoksa ben *9 ay hıc ılıskı ye gırmedım şeyim mi küçüldü de acıdı ayy bilmiyorum. *Yoksa diyorum ki her kadının ki agrıyor da dayanıyor mu acaba ben mi dayanamadım suclu ben mıyım *yoksa her kadının agrımaz bir benım mi agrıyor  lutfen fıkır verin  ben yine gebeyım Allah nasip etti ssvd istiyorum ama diyorum ki ben alttan bakılmaya yine dayanamam boşa heyecan arama 
notu ile kapatıldı: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden konu dışı sorular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

5 Cevaplar

0 oy
3 Şubat 2023 (165 puan) tarafından cevaplandı
Canım ben normal doğum yaptım. Alttan bakılma kadar berbat bı şey yok. Doğumla da ağrısıyla da hiç alakası yok. Doğumda hiç rahmin ağrımıyor. Sadece verilen sancı ya da senin sancın karnını ve belini ağrıtıyor. Dogurunca da hiç ağrı kalmıyor hemen çocuk çıkınca geçiyor o ağrı. Yani demem o ki o doktorun dediği sadece senle uğraşmamak istememesi.
3 Şubat 2023 (417 puan) tarafından yorumlandı
Hay Allah razı olsun senden tam aradığım bilgi buydu. Sormadıgım halde yazmısım.  Dogum yapamazsın sen dedın bana alttan bakılmaya bile sabrın yokken  nasıl elimi sokup cıkartcam cocugu dedi bana. Bende tamam dedim. Kabul ettim
3 Şubat 2023 (165 puan) tarafından yorumlandı
Ben hatta doktorumun elini tutup çığlık attım. Doktorum kızmadi. Normal bı şey bu tepkin dedi. Canını tabiki bakarken acıyacak dedi. Sadece şu var canım normal doğumda 3 -4 kere açılma var mı diye bakıyorlar ilkinde çok ağrıyor yine ama sonraki bakmalarında açılma olduğu için ağrın hafifliyor. Ama doğumla alakası yok inanki. Afedersin tuvaletini yaparken nasıl ağrımıyor onun gibi oluyor.ayrica ne elini sokup çocuk çıkarması. Sen ıkınıyosun çocuğu sadece o oradan tutuyo
3 Şubat 2023 (138 puan) tarafından yorumlandı
Ben alttan bakılmayla doğumun başlamasını birebir yaşadım kızlar  bence alakalı bir durum 3 ay önce 38. Haftada sabah muayeneye gittim nst de hiç sancı çıkmadı. Ama gebelik şekerim olduğu için almamız lazım bebeği diye yatışım yapıldı iki saat boyunca nstde bağlıydım ve yinede hiç sancım yoktu ebe geldi alttan muayne etti ve haklısınız inanılmaz Bi acı muayeneden yarım saat sonra ufak ufak sancı çıkmaya başladı iki saat sonra sancım arttı tekrar alttan muayne ettiklerinde nişanım geldi ama hiç acı hissetmedim ni kaç saate de doğurdum zaten toplam 7 saatin içinde oldu hepsi ilk gebeliğim. Bana suni sancımı verdiniz dedim vermemişler kendi sancımla doğurmuşum yani doğumu tetikliyor bence
3 Şubat 2023 (138 puan) tarafından yorumlandı
Ama doğumla o acının hiç bir alakası yok yani tamamen farklı şeyler alttan muayne okey doğumu tetikleyebilir  ama doğurmak o muayeneden daha kolay bence yanlış yönlerdirmiş
3 Şubat 2023 (265 puan) tarafından yorumlandı
Benimde son haftalarda doktorum alttan bakmaliyiz dedi cok korkuyrdum birakmadim sonra orda hemsire vardi ziyaretine gelmisti gittigim yer ozel muayeneydi doktorum senin dogumunda buyuk ihtimal bu hemsire olacak gel o bi denesjn  dedi eger isyltyorsan bende tamam dedim bindeneyelim tabi muayeneyi inlettim birakmadim sonraki randevumda doktorum peki nasil olacak bunu haletmemiz lazim cunku kirk haftayida geciyordu gebeligm p.tesine kadar dogmazsan evde kendini hazirla beyinen dedi sonra pazar dogumum oldu sadece haastenede epidural yaptrcgim icin acilmanin dort cm olmasi gerek oyuzden yavastan bi deneyelim ki epidural yapabikeyim dedi cok ilimli ve anlaysla yakslti bana esimde yanimdaydi ondanda destek aldim ama tabi ole binisirmisim ki kolunu morartmistim.zar zor dayaanabilmistim dogumdan cok beni alttan mudahale rahtsz etti ama doktrum cok iyi cok anlysliydi sen nasil dogum istyrsan ben senle varim demisti hic alttan baktrmazsan doguramzsin demedi hic sezeryan lafi bile etmedi ama bunlar seni korkutmasin herkeste ayni olmuyor dogum aninda bi kadina alttan muayene etti ebe odada kadinin giki cikmadi ne kadar rahat okadar kolay geciyo sanirim.
3 Şubat 2023 (174 puan) tarafından yorumlandı
Valla ben sancı ile gittim ebe beni alttan muayne ederken suyumu patlattı ondan sonra çektiğim sancıları hala unutamıyorum sancı sırasında ikinmak kendimi kasmaktan nefessiz kaldım resmen ben yapamadım valla normal doğuramadim sezaryenle doğurmak istiyorum dedim doktorum geldi yalvardı bana bak normal doğurman için hiç bir engel yok vs diye ama yapamadım ve sezaryenle doğum yaptım. Şimdi bende kendimi suçlu yorum acaba zorlasam dayanabilir mıydım diye ama yok yani yapamazdim yapamam da o sancılar travma gibi hala beynimde doğum yapalı daha 5 ay oldu . O sancı aninda nts ye bağlanıp yatmak bence çok kötü o kadar kendimi normal doğuma hazırlamıştim ki anlatamam evde sürekli pilates topunda zıplamalar özel dersler hareketler falan ama olmadı normal doğum bana göre değilmiş demek ki . Şimdi kendi kendime diyorum normal doğuranlara helal olsun ama herkesin acısı ve çektiği sancı bir olmuyor işte. Neyse işin en güzel yanı öyle yada böyle hepimiz anneyiz Allah Evlatlarımıza sağlık versin:)
3 Şubat 2023 (265 puan) tarafından yorumlandı
Bende cok kastim kendimi ve ben ikinamadim bile ebe karnima bastira bastira dogutlrttu bildgin karbimin ustine cikti resmen oylebi bastryorduki  ama ikinabiksydim cok rahat yapardim doktr ikin dediginde ikinmak gerek doktorun ebenin dedgi hc biseyi yapamadim onlari dinlemek gerek bn kendimi dogum koltugunda asagi atyrdum nerdeyse ama en buyuk destek ebe oldu cok ii kadindi doktrla ole hep onlara guvndim yoksa bende azdaha dyrdum sezryana alin iyiki de norml yaptim dyrum simdide ve sanirim tekrr hamile kalsam yine nirml isticem sadce alttan muayenyi dusundukce hevesim kaciyor ama tabi ilk deneyimi atlakttigimiz icin ikinciye belki daha rahat oluruz
3 Şubat 2023 (165 puan) tarafından yorumlandı
Evet yanlış anlamışsınız doğumu tetiklemesini sormuyor. Aynı ağrıyı doğururken rahimde hissedip hissetmediğini soruyor. Soruyu iyi okuyalım. Korkutmayalım ,:)
3 Şubat 2023 (417 puan) tarafından yorumlandı
Allah razı olsun ya ne guzel anlatmışsınz hemde sormadgm halde. Anlamıssnz alttan bakılması berbat tüm kadınlarca ama acılma olduktan  sonra alttan bakılma yok ve doktor elını vajınaya sokmuyor. Cocuk tuvalet yapar gıbı kendisi iniyor asagı.
3 Şubat 2023 (50 puan) tarafından yorumlandı
Canım ben 2 defa normal doğum yaptım doğumlarım çok şükür güzel ve kolay geçti ama o alttan muayenelere hiçbir şekilde dayanamıyordum doğumla onun alakası bile yok bence hatta alttan muayene doğumdan bile zor ama benim sonradan gittiğim bir doktor alttan muayeneyi ultrasonla yapıyordu canım o beni çok rahatlatmıştı öyle bakan doktor varsa  bakabilirsin belki yeni çıkmıştır bu bilmiyorum ama son gittiğim doktor alttan muayenemi jeep ultrasonla yaptı  açılmama heepoylebaktı
-Reklam-
0 oy
3 Şubat 2023 (2,577 puan) tarafından cevaplandı
Doğumda vajinayi gissetmiyorsun canım alttan muayene farklı bisi eğer jel sürmeden kuru şekilde bakmak istedilerse ve sende kendini siktiysan acimasi normal onun dışında dışarıdan girmeyle bebegin şu ile çıkması farklı bi olay ki uyuşuk oluyor dikerlerken bile hissetmiyorsun
0 oy
3 Şubat 2023 (65 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebeğim sezeryanla doğdu ters olduğu için bana da alttan bakıldı. Acı eşiği yüksek biriyimdir ama o alttan bakilma kadar iğrenç bir şey yok. Benim de çok canım acımıştı. Alttan bakan ebe istersen bağırabilirsin demişti hatta
0 oy
3 Şubat 2023 (577 puan) tarafından cevaplandı
Sezeryan yaptim ama altan baktılar çünkü suyum geldi sandim ve hemşire kolu içeme girdi çok acıdı iliskiye bile girmiyordum bile 
0 oy
3 Şubat 2023 (190 puan) tarafından cevaplandı
Evet özellikle ilk defa alttan baktıklarında cok acımıştı bnmde. Benim kendi açılmam başladığı için alttan suni sancı taktılar 3 4 saat içinde doğum oldu ilk dogumdu 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğumda alttan muayene neden yapılır ve acı verir mi?
Doğumda alttan muayene, rahim ağzının açıklığını ve bebeğin pozisyonunu değerlendirmek için yapılır. Bazı kadınlarda bu muayene acı verici olabilir. Acı eşiği kişiden kişiye değişir ve gebelik durumu, kasılmaların şiddeti gibi faktörlere bağlıdır. Doktorunuz muayene sırasında nazik davranmaya özen gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Normal doğumda alttan bakılma korkusuyla sezaryen tercih edilebilir mi?
Evet, doğumda alttan muayene korkusu veya bu muayenede yaşanan şiddetli acı, bazı kadınların sezaryen doğum tercih etmesine neden olabilir. Doktorunuzla bu endişelerinizi konuşarak size en uygun doğum yöntemini belirleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik süresince cinsel ilişkiden uzak kalmak alttan muayenede acıya neden olur mu?
Gebelik süresince cinsel ilişkiden uzak kalmak, vajinal daralmaya neden olmaz ve alttan muayenede acı yaşanmasının ana sebebi değildir. Alttan muayenedeki acı daha çok kasılmalar, vajinal kuruluk veya hassasiyet gibi faktörlerden kaynaklanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda alttan bakılma acısına dayanmak normal midir, yoksa herkes mi acır?
Doğumda alttan bakılma sırasında hissedilen acı kişiden kişiye büyük farklılık gösterir. Bazı kadınlar hafif bir rahatsızlık hissederken, bazıları daha yoğun bir acı yaşayabilir. Bu durum sizin dayanıklılığınızla değil, fizyolojik ve psikolojik faktörlerle ilgilidir. Acı eşiği herkeste farklıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
SSVD planlayanlar için alttan muayene korkusu göz önünde bulundurulmalı mıdır?
SSVD (sezaryen sonrası vajinal doğum) planlayanlar için doğumda alttan muayene korkusu veya daha önceki deneyimlerde yaşanan acı, süreci yönetirken dikkate alınmalıdır. Doktorunuzla bu konuyu detaylı konuşarak, muayeneler sırasında rahatlatıcı yöntemler veya alternatifler üzerine fikir alışverişinde bulunabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 521 göst.
15 Kasım 2019 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Muhammedumit (382 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 297 göst.
11 Ağustos 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde misafir tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 577 göst.
22 Mayıs 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Sonayyavuz (24 puan) tarafından soruldu
0 oy
6 cevap 534 göst.
25 Mayıs 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Mervekose123 (72 puan) tarafından soruldu

1,512,706 soru

24,672,803 cevap

367,361 kullanıcı

...