19 Aylık Bebeğim Pasif mi? Neden ve Çözümleri Nelerdir?

0 oy
572 göst.
10 Mart 2023 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (1,339 puan) tarafından soruldu
Merhabalar, 19 aylık kızım yaşıtlarının yanında çok pasif kalıyor . Biri elinden alınca al diyor bana kendi almak istemiyor . Yada biri vurunca itince karşılık vermiyor . Bizim evde bağırmak itme vurma veya hırçınlık yok acaba ondan mı diyorum . TV de çok izlemiyor görebileceği bir yer yok . Yeni yeni oyun grubuna başladık çocuklar elinden balonu almak istediğinde çekiyor kaçıyor onlardan hayır diyor onlara vermiyor ama kimsenin elinden oyuncak alan onları iten vuran bir cocuk değil . Olmasını da istemiyorum ama neden yapmıyor . Çevresinde yok diyemi acaba çok kafam karışık kimseyle görüşmek istemiyorum . Sonra da gördükçe öğrenir diyorum napcam bilmiyorum 

6 Cevaplar

0 oy
10 Mart 2023 (913 puan) tarafından cevaplandı
Canım evde sakin sakin davranıyorsanız ve tv izlemiyorsa zıtlaşmıyorsanız çok normal ve sana şunu diyeyim olması gereken çocuk sizinki :) Açıkçası ben evime misafir geldiğinde yüksek sesle bile konuşmalarına izin vermiyorum çocuğu olumsuz etkilemesinler diye. Bence takılma bu konuya bırak sakin bir çocuk olsun. Şüphelendiğin başka bir durum varsa doktoruna danış ama içinde kalmasın. 
10 Mart 2023 (1,339 puan) tarafından yorumlandı
Ay ne bileyim çevremdekiler hep öyle olunca benim ki mı anormal diyorum:/ diğer gelişimsel basamakları çok güzel sadece bu elinden alma itme vurma vs yok tabiki olmasın ama başkaları hep böyle olunca insan yadirgiyor
-Reklam-
0 oy
10 Mart 2023 (910 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebegim de boyle. Biri elinden bisey aldigi zaman hemen yanima gelir anne al diye cekip asla almaz. Yada yanlis bi hareket gordugunde sadece parmagini kaldirip hiiiii diye kizar. Bana benimki normal geliyo dgerleri cocuklarini yetstirememis gbi. Zaten bu annelik ebeveynlik yapmayak isteyenler ve istemeyenlerin savasi gibi daha cok
10 Mart 2023 (1,339 puan) tarafından yorumlandı
Ne bileyim bende mi yanlış onlarda mi yanlış :/// çok kafam karıştı. Çok zitlasmam kızımın huyuna giderim bagirmam etmem ben de sakin bir insanım benden kaynaklı ezilmiş biri olmasını istemiyorum
10 Mart 2023 (6,551 puan) tarafından yorumlandı
Arkadasim oğlum 17 aylık son 1 aydır hakkını savunmaya başladı elinden oyuncağı alınınca istiyor vermiyorlarsa tepki gösteriyor bu gayet normal bir durum her bebek bir olmaz şimdi biz bu çocuğu yetiştirememis mi oluyoruz yapmayın Allah aşkına böyle şeyler yazarken elinizi vicdanınıza koyun
10 Mart 2023 (910 puan) tarafından yorumlandı
Merak etme icgudusel olarak kendini korumayi ogreniyolar. Simdi deprem korkusuna kaynanamda kaliyoruz bebegim 19 aylik 1 bcuk yas buyuk kuzeni var pasta pasif kaliyodu simdi ona vurmuyo elinden almiyo ama onunla inatlasmaya basladi o oyuncaklarni alcak diye hemen sakliyo falan boyle boyle ortama ayak uydirmasini ogrenecekler
10 Mart 2023 (910 puan) tarafından yorumlandı
Hayir demek istedigim size yetistirememissiniz demedim ama bebegi devamli vuran devamli sorun cikaran cocuklarda ne yazikki aile bu durumu onemsememis ve malesefki yetistirememis oluyor. Ustteki yorumda da bahsettigim gbi bebeklerin ic gudusel olarak kendini savunmasi farkli karsidaki bebege devamli vuran isiran bebek farkli ve malesef ki bu durumda aileden kaynakli yetistirememe bunu bir problem gibi gormemekten kaynakli bir vurdumduymazlik oluyo benim demek istedigim bu.
0 oy
10 Mart 2023 (506 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım da öyleydi. Ben doğum yaptım kızım kayınvalidem de kaldı 1 hafta orda görümcemin 3 yaşında kızı da var. Senin dediğin gibiydi aynı kızım 1 hafta orda kalınca bambaşka Bi bebek olmuş her şeyi isteyip vermeyince sinirlenip vuran kızan. Şimdi bizde bişey görsün alır kaçar vermez yeğenlerim gelir onların elinden oyuncakları almak ister alana kadar uğraşır. Evde tek bakmak ile yanında başka Bi bebekle durması çok fark ediyor hele ki şu 1 hafta da olan süre içinde 
0 oy
10 Mart 2023 (527 puan) tarafından cevaplandı

Yorumlarda herkes çocuğunun böyle olduğunu söylemiş benim oğlumda böyle canım . Eğer herkesin çocuğu böyleyse bu dışarıdakiler kimin :D

0 oy
10 Mart 2023 (10,940 puan) tarafından cevaplandı
21 aylık benim çocuğum da yapmıyor  ilk çocuğum da yapmazdı. Büyüdü 11 yaşında hala hiç zorbalık yapmadı bu yaşına kadar. Mizaç mı dersiniz eğitim mi bilmem. Ama o daha bebek vursun diye çocuk vururken anneye babaya kehkeh gülen kişiler var mesela. Evde çok hırgür olabiliyor. Çocukta bir saldırganlık vardır aile önlem almaz. Yiğidim, prensesim ne isterse i. Çocuk bekletilmez. Ağladığı zaman herkes ne istiyor ise yapar. Yani üzerine düşünmesi gereken kişi siz değilsiniz 
0 oy
10 Mart 2023 (790 puan) tarafından cevaplandı
Daha küçük ama kendisini savunmayı bilmesi lazım sakin çocuk belki hayatı boyunca annesi yanında olmayacak tabiki hadi sende vur al öğretmeyin kibarca istemeyi gösterin beraber yapıp benim oğlum da alır benden istemes işin içine şiddet girerse kızarim uyarırim şimdi çok daha uyumlu salfirmiyor ama kendibi kolluyor da

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 aylık bebek pasifse gelişiminde neler beklenir?
19 aylık pasif bir bebekte, yaşıtlarına göre daha az sosyal etkileşim, oyunlarda geri planda kalma ve kendini ifade etmede zorlanma gibi gelişimsel farklılıklar görülebilir. Çevresini keşfetme isteği daha az olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuklarda pasiflik nedeni ne olabilir?
Çocuklarda pasifliğin birçok nedeni olabilir; bunlardan bazıları genetik yatkınlık, sosyal çevrenin etkisi, ebeveyn tutumları, gelişimsel farklılıklar veya çocuğun mizaç özellikleridir. Evdeki sakin ortam da bir etken olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Pasif 19 aylık bebeğe nasıl destek olunur?
Pasif 19 aylık bebeğe destek olmak için onunla bol bol oyun oynamak, onu nazikçe sosyal ortamlara dahil etmek ve olumlu davranışlarını pekiştirmek önemlidir. Oyuncakları paylaşmayı ve karşılık vermeyi teşvik edebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde pasiflik ne zaman endişe verici olur?
Bebeklerde pasiflik, eğer çocuğun genel gelişimini olumsuz etkiliyorsa, sosyal etkileşimden tamamen kaçınıyorsa veya sürekli bir çekingenlik halindeyse endişe verici olabilir. Bir uzmana danışmak faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Pasif bebekler oyun gruplarında nasıl uyum sağlar?
Pasif bebekler oyun gruplarında başlangıçta daha çekingen olabilirler. Onlara zaman tanımak, diğer çocuklarla nazik etkileşimleri teşvik etmek ve güvende hissetmelerini sağlamak uyum sürecini kolaylaştırır. Kendi başlattığı oyunlara ortak olmak da etkili olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 382 göst.
2 Nisan 2026 24-36 ay arası bebekler kategorisinde Gokce0706 (1,400 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 425 göst.
0 oy
2 cevap 416 göst.
2 Eylül 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde TakvaAnne (179 puan) tarafından soruldu

1,512,276 soru

24,667,009 cevap

367,046 kullanıcı

...