7 Aylık Bebeklerde Aşırı İştahsızlık: Mama Reddi ve Çözümleri

0 oy
159 göst.
19 Temmuz 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (766 puan) tarafından soruldu
Merhabar kziim 6 gün sonra 7 aylik alacak.Hic emmedi 4.5 ay kadar sagip sirf anne sutu verdim daha sonrasında sutum kesildi ve formül mamaya geçtim. Denediğim mamalar sma,bebelac,bebelac gold,aptamil,babevita, ek gida sureside sancılı gidiyor. İki kaşık yesin 5 kasik kusuyor ağzını açmıyor cok istahsiz .Kan idrar temiz kilosu ayına göre önde olduğu için takip eden doktor nrml buluyor .Ama mamaya geçtiğinden beri kilo alımı yok denecek kadar az .Suan aptamil veriyorum gunduz 4 gibi 100 cc icti 00.00 da 50 cc zorla ocirdim kac kere mama yapıyorum döküyorum içmeyince. Tavsiyesi önerisi olan varmi .Anne sutuairken hiç bir sorun yoktu iciyordu.

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

7 aylık bebeklerde aşırı iştahsızlık neden olur ve ne yapılmalı?
7 aylık bebeklerde aşırı iştahsızlık, geçiş dönemleri, diş çıkarma, hastalık belirtileri veya beslenme reddi gibi çeşitli nedenlerle ortaya çıkabilir. Öncelikle bebeğinizin genel sağlığını ve gelişimini gözlemleyin. Eğer doktorunuz tarafından bir sorun görülmüyorsa, beslenme şeklini ve alternatif mamaları deneyebilirsiniz. Sabırlı olmak ve zorlamamak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütünden formül mamaya geçen bebeklerde mama reddi nasıl aşılır?
Anne sütünden mama geçişinde mama reddi sık görülür. Bebeğinizin sevmediği mamayı zorla içirmek yerine, farklı marka ve tatlardaki mamaları azar azar deneyin. Mama kıvamını hafifçe değiştirerek veya doktorunuza danışarak mama içeriğinde ayarlamalar yaparak kabulünü artırabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ek gıdaya geçerken kusma ve iştahsızlık yaşayan bebekler için öneriler nelerdir?
Ek gıdaya geçerken kusma ve iştahsızlık yaşayan bebekler için öncelikle az miktarda ve tek çeşit besinle başlayın. Bebeğinizin ilgisini çekecek farklı doku ve tatlardaki besinleri sunun. Yemek saatlerini eğlenceli hale getirin ve bebeğinizin yemeğini kendisinin denemesine izin verin. Kusma durumunda doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Formül mama ile beslenen 7 aylık bebeğin kilo almaması normal midir?
Formül mama ile beslenen 7 aylık bir bebeğin kilo alımının az olması, mama türü, miktarı ve bebeğin genel sağlık durumu ile ilgilidir. Doktorunuz kilosunu 'normal' buluyorsa endişelenmeyin, ancak mama geçişinden sonra belirgin bir duraklama varsa doktorunuza danışarak mama değişikliği veya ek beslenme önerileri alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğim mama içmek istemiyor, mama reddini önlemek için neler yapılabilir?
Bebeğiniz mama içmek istemiyorsa, öncelikle mama sıcaklığını kontrol edin, farklı biberon ve emzik uçları deneyin. Mama yapımına farklı tatlar eklemeyi (doktorunuza danışarak) veya mama markasını değiştirmeyi düşünebilirsiniz. Yemek zamanlarını daha sakin ve keyifli hale getirmek de önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 263 göst.
13 Haziran 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Haticeasel8 (15 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 585 göst.
12 Aralık 2023 Ek gıda & Beslenme kategorisinde Sarph (766 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 315 göst.
9 Nisan 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Kübra2551 (994 puan) tarafından soruldu

1,512,790 soru

24,673,897 cevap

367,425 kullanıcı

...