Emzirme Bırakıldıktan Sonra Süt Gelmesi Normal Mi?

0 oy
252 göst.
5 Kasım 2023 Doğum Sonrası Anne kategorisinde (163 puan) tarafından soruldu
Merhabalar bebeğimi emzirmeyi bırakali dört buçuk ay oldu göğsümden süt gelmiyordu şimdi tekrardan geldi bı problem olabilir mi bilgisi olan varmı normal bir durummu

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirmeyi bıraktıktan 4.5 ay sonra süt gelmesi normal mi?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra göğüsten süt gelmesi genellikle normal bir durumdur. Bu durumun nedeni, vücudun hala süt üretmeye devam edebilmesidir. Çoğu zaman endişe edilecek bir durum olmasa da, bazı durumlarda tıbbi değerlendirme gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek emzirme sonrası süt gelmesi tehlikeli midir?
Genellikle tehlikeli değildir. Ancak, süt gelmesiyle birlikte ağrı, kızarıklık, şişlik veya ateş gibi belirtiler varsa, bu bir enfeksiyon veya tıkanıklık işareti olabilir ve bir sağlık profesyoneline danışmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme sonrası süt gelmesini tetikleyen faktörler nelerdir?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra süt gelmesini tetikleyen faktörler arasında hormonel değişimler, göğüslerin uyarılması (kazara veya bilinçli olarak), stres veya bazı ilaçlar yer alabilir. Vücudun prolaktin seviyesinin düşmesi zaman alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüsten süt gelmesi durumunda ne yapılmalı?
Eğer süt gelmesi sizi rahatsız etmiyorsa ve başka belirti yoksa, genellikle müdahale etmenize gerek yoktur. Ancak, rahatsızlık veriyorsa, göğüsleri nazikçe boşaltmak veya doktorunuza danışmak seçenekler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme sonrası süt gelmesi ne kadar sürer?
Emzirmeyi bıraktıktan sonra süt gelmesinin ne kadar süreceği kişiden kişiye değişir. Bazı kadınlarda birkaç hafta sürerken, bazılarında birkaç ay devam edebilir. Vücudun hormonel dengeyi yeniden kurmasıyla zamanla azalması beklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 713 göst.
24 Şubat 2020 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Meryemsena (185 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 520 göst.
2 Aralık 2020 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Efenin. Annesi (161 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 600 göst.
0 oy
5 cevap 542 göst.

1,512,452 soru

24,669,314 cevap

367,168 kullanıcı

...