9 Aylık Bebeğe Kızamık Aşısı Yaptırmalı Mıyım?

0 oy
653 göst.
13 Kasım 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (66 puan) tarafından soruldu
Kızlar iyi akşamlar size bişi sormak istiyorum saglık ocagı aradı beni hamileligimde dolayı neyse bende kızımı da aşısı olucak 9 aylık dedim kızamık aşısı isterseniz vurdurun isterseniz yapmayabilirsiniz dedi size sormak istedim ne yapayım siz vurdurdunuz mı yan etkileri oluyor mu 

5 Cevaplar

0 oy
13 Kasım 2023 misafir tarafından cevaplandı
 
En İyi Cevap
Vurdurdum bir yan etkisi olmadı. Zaten normalde de vuruluyor bu aşısıyı. Sadece çok fazla göç olayı olduğu için öne çektiler aşı zamanını. 
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Anladım bende vurdurayım o zaman çok tşk ederim bacaktan mı vuruyorlar
13 Kasım 2023 misafir tarafından yorumlandı
Evet canım bacaktan.
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Çok tşk ederim cnm Allah razı olsun
13 Kasım 2023 misafir tarafından yorumlandı
Rica ederim canım. Geçmiş olsun şimdiden
-Reklam-
0 oy
13 Kasım 2023 misafir tarafından cevaplandı
O aylarda hasta idi huysuzluk cabası o yuzden biz 9 da olmadık 12.ay olduk
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Anladım bende vurdurayım o zaman tşk ederim kaç kere vuruyorlar acaba bacaktan mı tek  tşk ederim
13 Kasım 2023 misafir tarafından yorumlandı
Valla şu an kızım 2 yaşında pek hatırlamıyorum. Ama yürüyordu kızım 12 aylıkken o yuzden koldan olmuştu sanırım
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Anladım çok tşk ederim Allah bagışlasın
0 oy
13 Kasım 2023 (6,551 puan) tarafından cevaplandı
Normalde 12. Ayda zaten vurulacak canim 9 da vurulmazsa 1 yaşta vurulacak 
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Anladım tamam o zaman çok tşk ederim acaba yan etkisi olur mu felan diye çok takıldım da bir alerjisi felan da çok şükür şimdilik yok bakalım ertelemeden vurdurayım en iyisi tşk ederim
0 oy
13 Kasım 2023 (103 puan) tarafından cevaplandı
Kızamık aşısı çok önemli mutlaka yapılması gerekiyor diye biliyorum ben hem sağlık ocağı hemde doktorumuz öyle söyledi hatta bjzjm yumurta alerjisi olduğu için 1 yaş yada daha sonrasında olucak doktorumuz okul zamanina kadar mutlaka bir şekilde de yapmamız gerekiyor demişti bence sizde ertelemeyin mutlaka yaptırin eğer alerjisi yoksa
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Çok şükür öyle bir alerjisi felan yok yumurta veriyorum hiç bir belirtisi yok çok tşk ederim bende götüreyim vurdurayım en iyisi acaba etkisi olur mu diye düşünüyordum acıkcası dediginiz gibi ertelemeden vurdurayım bitsin valla çok tşk ederim
13 Kasım 2023 (103 puan) tarafından yorumlandı
Her aşının yan etkileri mutlaka vardır doktordan destek alırsınız zaten iyi olsunlarda herşey oluyor:) sağlıkla büyütün evlatlarınizi
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Amin çok tşk ederim ewt saglıkları iyi olsunda gerisi hiç önemli değil sizde saglıkla büyüsin inşallah
0 oy
13 Kasım 2023 (152 puan) tarafından cevaplandı
Ben yaptirdim  sadece huysuzluk oldu 1 çay kaşığı calpol vermiştim.
13 Kasım 2023 (66 puan) tarafından yorumlandı
Anladım çok tşk ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

9 aylık bebeğe kızamık aşısı yaptırmak zorunlu mu?
Hayır, 9 aylık bebeğe kızamık aşısı yaptırmak zorunlu değildir. Sağlık ocağı tarafından 'isterseniz vurdurun, isterseniz yapmayabilirsiniz' şeklinde belirtilmiş olması, aşının takvim dışı veya isteğe bağlı uygulandığını göstermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kızamık aşısının olası yan etkileri nelerdir?
Kızamık aşısının olası yan etkileri genellikle hafif ve geçicidir. En sık görülenler arasında aşı yerinde kızarıklık, şişlik, hafif ateş ve huzursuzluk yer alır. Nadiren daha ciddi reaksiyonlar görülebilir, ancak bu durumlar oldukça seyrektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kızamık aşısı ne zaman ve hangi durumlarda önerilir?
Kızamık aşısı, rutin aşı takviminde genellikle 12. ayda (MMR aşısının ilk dozu) yapılır. Ancak salgın durumları veya bireysel risk faktörleri nedeniyle daha erken yaşlarda veya özel durumlarda doktor önerisiyle uygulanabilir. 9 aylıkken yapılan aşı, bu özel durumlardan biri olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken kızamık aşısı yaptırmak bebeğimi etkiler mi?
Hamileyken canlı virüs aşıları (kızamık aşısı gibi) genellikle önerilmez. Sağlık ocağının sizi arayarak kızamık aşısı hakkında bilgi vermesi, sizin hamileliğinizle değil, bebeğinizin aşı takvimiyle ilgili bir bilgilendirme olabilir. Kendi aşı durumunuz için doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kızamık aşısı yaptırmadan önce nelere dikkat edilmeli?
Kızamık aşısı yaptırmadan önce bebeğinizin genel sağlık durumunun iyi olması, ateşi olmaması ve herhangi bir ciddi alerjisi bulunmaması önemlidir. Aşının olası faydaları ve riskleri hakkında doktorunuzla konuşarak karar vermeniz en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 256 göst.
0 oy
2 cevap 443 göst.
0 oy
1 cevap 421 göst.
9 Ekim 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Aynur633 (821 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 936 göst.
24 Haziran 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Paşam !!! (448 puan) tarafından soruldu

1,512,730 soru

24,673,024 cevap

367,375 kullanıcı

...