Antibiyotik ne zaman bırakılmalı? Çocuklarda grip sonrası öksürük

0 oy
724 göst.
12 Ocak 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde (80 puan) tarafından soruldu
Kızım grip atlattı hafif öksürük ve hırıltısı var hava veriyorum hala antibiyotikte veriyorum ama ne zaman biraksamki antibiyotiği 
Bebek Ayı 11

9 Cevaplar

+1 oy
12 Ocak 2024 (238 puan) tarafından cevaplandı
Antibiyotik yarıda bırakılmaz şişe bitene kdr devam
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
Fazla gelmezmi aceba şuan şişe yarım 10 gündür kullanıyoruz bı 10 gün daha kullanmamız gerekir bitmesi için
12 Ocak 2024 (238 puan) tarafından yorumlandı
10 günde biterdi aslında o 12 saat arayla 2 kere veriliyor şişede küçük nasıl verdiniz
12 Ocak 2024 (238 puan) tarafından yorumlandı
Bize dr bitirin dedi hastalık tekrar nuksedebilir dedi
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
Sabah akşam 2.5 ml verdim 10 günde 50 ml oluyor 100 ml şişe bı kaç gün daha devam edeyim bakiyim bende
-Reklam-
0 oy
12 Ocak 2024 (1,915 puan) tarafından cevaplandı
Dr ne dedi  bazi dr 1 haft 10 kadar kullanabiliyor ama burda dr ne kadar kullansin dedigi onemli cnm isdersen dr ara 
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
Doktorun dediğini hatirlamiyirumki dedi mi onu da bilmiyorum gerçi doktorun numarası falan yokki arayamam yani
12 Ocak 2024 (1,915 puan) tarafından yorumlandı
Gittiginiz hastaneyi arayin dr ismini soyleyin  bi sorun olursa bni ara dedi de yonlendiriyorlar
0 oy
12 Ocak 2024 (202 puan) tarafından cevaplandı
Zaten üstünde yaziyor on gün süresi oluyo genelde on günden sonra icirilmez ama yinede doktorunuza sorun
0 oy
12 Ocak 2024 (1,261 puan) tarafından cevaplandı
Bize genel de 10 gün diyor ama size doktor farklı birşey söylediyse onu yapmaniz lazım 10 güne tamamladıktan sonra bırakalım diyor şişenin içinde kalıyor bende çöpe atıyorum doktorun söylediği miktar ve günde kullanmak lazım fazla antibiyotik kullanımı da iyi değil 
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
Evet bende boşuna fazladan kullandırmak istemiyorum çocuğuma ama tam iyilesmemişse diye de emin olamadim
12 Ocak 2024 (1,261 puan) tarafından yorumlandı
10 gün kullandıktan sonra tekrar doktora götürmeniz gerekiyor zaten ona göre doktor da karar verir bizim doktorumuz öyle yapıyordu
0 oy
12 Ocak 2024 (351 puan) tarafından cevaplandı
Antibiyotik br hafta sonra işe yarıyor o yüzden doktorlar 1 hafta 10 gün kullan diyorlar. Fazla kullanmaya gerek yok. 
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
Bı kaç gün daha kullanıp bırakayım bnde o zaman
0 oy
12 Ocak 2024 (1,602 puan) tarafından cevaplandı
10 gün kullandıysanız yeterdir ama en azından bi sağlık ocağı doktoruna falan danışın
12 Ocak 2024 (80 puan) tarafından yorumlandı
1 2 gün daha kullanıp bırakacağım teşekkür ederim
0 oy
12 Ocak 2024 (3,665 puan) tarafından cevaplandı
Doktorunuz ne dedi ise o şekilde ilerlemeniz lazim. 
0 oy
12 Ocak 2024 (23 puan) tarafından cevaplandı
Bence daha vermeyin zaten iyi bir şey degil 
0 oy
12 Ocak 2024 (49 puan) tarafından cevaplandı
Canım antibiyotikler açıldıktan sonra en fazla 10 gün kullanılabiliyor zaten etiketlerinde de yazar ne kadar kullanılacağı. bize doktor 7 günden fazla kullandırmadı bir hafta sonra kontrole gittik biZde devam etmek gerekmedi ama doktora danışmadan uzun süre kullanma.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Antibiyotik tedavisi ne kadar sürmeli, belirtiler geçince bırakılır mı?
Antibiyotik tedavisi, doktorunuzun reçete ettiği süre boyunca ve belirtiler tamamen geçse dahi tam olarak tamamlanmalıdır. Erken bırakmak, enfeksiyonun geri dönmesine veya antibiyotik direncine yol açabilir. Doktorunuz aksini belirtmediği sürece ilacı bitirin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumda öksürük ve hırıltı varken antibiyotik ne zaman kesilmeli?
Çocuğunuzun öksürük ve hırıltısı devam ederken antibiyotiği kesip kesmemek tamamen doktorun kararıdır. Doktorunuz, öksürük ve hırıltının antibiyotik tedavisinin bitiş süresiyle ilişkisini belirleyecektir. Kendi başınıza karar vermeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Grip sonrası kalan hafif öksürük için antibiyotik kullanımı doğru mu?
Grip genellikle viral bir enfeksiyondur ve antibiyotikler virüslere etki etmez. Hafif öksürük ve hırıltı viral enfeksiyonun devamı olabilir. Antibiyotik kullanımı, ancak bakteriyel bir komplikasyon geliştiğinde doktor tarafından önerilmelidir. Bu durumu doktorunuzla görüşün.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumda antibiyotik kullanırken dikkat etmem gerekenler nelerdir?
Çocuğunuzda antibiyotik kullanırken, ilacı tam dozda ve doktorun belirttiği saatlerde verdiğinizden emin olun. Yan etkileri (ishal, döküntü vb.) gözlemleyin ve herhangi bir olağandışı durumda derhal doktorunuza başvurun. Probiyotik kullanımı doktorunuza danışılarak düşünülebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hava terapisi ile birlikte antibiyotik kullanmanın faydası olur mu?
Hava terapisi (nebulizatör kullanımı) solunum yolu rahatsızlıklarında semptomları hafifletmeye yardımcı olabilir. Ancak, antibiyotik kullanımı bakteriyel bir enfeksiyonun varlığına bağlıdır. Hava terapisi, antibiyotik tedavisinin yerine geçmez veya onunla doğrudan etkileşime girerek antibiyotiğin ne zaman kesileceğini belirlemez. İkisinin birlikte kullanımı doktor tavsiyesine bağlıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,781 soru

24,673,712 cevap

367,414 kullanıcı

...