Çocuklarda Hastalık Sonrası İştahsızlık: Ne Zaman Düzelir?

0 oy
445 göst.
15 Ocak 2024 24-36 ay arası bebekler kategorisinde (255 puan) tarafından soruldu
Kizlar bugün 3. Gün ateşi falan düştü ilk gün ama boğazı galiba açıyor hâlâ su bile içmek istemiyor ağlıyor. Yemek de yemiyor biseyde içmiyor. Normalde yiyen içen bir çocuktu sonradan düzelir mi bu iştah. Çok üzülüyorum hicbisey yemek içmek istemiyor 

4 Cevaplar

0 oy
15 Ocak 2024 misafir tarafından cevaplandı
Salgina mi yakalandı 
15 Ocak 2024 (255 puan) tarafından yorumlandı
Evet malesef
-Reklam-
0 oy
15 Ocak 2024 (24 puan) tarafından cevaplandı
Aynı durum bizde de var ağzını açmıyor ne versem ilaç sanıyor yemiyor
15 Ocak 2024 (255 puan) tarafından yorumlandı
Geçmiş olsun sizede
15 Ocak 2024 (24 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim size de çok geçmiş olsun.
15 Ocak 2024 (255 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim
0 oy
15 Ocak 2024 (93 puan) tarafından cevaplandı
1 hafta sonra düzeliyor benim oğlum da öyleydi herseyi ilaç sanıyordu hiç bisey yemiyordu sonra düzeldi 
15 Ocak 2024 (255 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah ya geçmiş olsun sizede
0 oy
15 Ocak 2024 (841 puan) tarafından cevaplandı
Yer merak etmeyin şuan iştahsız olması çok normal 
16 Ocak 2024 (255 puan) tarafından yorumlandı
Yemeyi gectim su bile içmek istemiyor ona çok üzülüyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Çocuklarda hastalık sonrası iştahsızlık ne kadar sürer?
Çocuklarda hastalık sonrası iştahsızlık genellikle birkaç gün ile bir hafta arasında sürer. İyileşme süreci bireysel farklılıklar gösterebilir. Öncelikle çocuğunuzun genel durumunu gözlemleyin. Eğer iştahsızlık 1 haftadan uzun sürerse veya endişe verici başka belirtiler varsa mutlaka bir doktora danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğum hasta sonrasında su bile içmiyor, ne yapmalıyım?
Çocuğunuz su bile içmiyorsa, öncelikle küçük yudumlarla ve sık aralıklarla sıvı vermeye çalışın. Kaşıkla, pipetle veya sevdiği bir oyuncakla teşvik edebilirsiniz. Doktorunuza danışarak elektrolit içeren özel sıvıları veya mama formüllerini de değerlendirebilirsiniz. Dehidrasyon belirtilerine dikkat edin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastalık sonrası çocuğun iştahını açmak için neler yapılabilir?
Hastalık sonrası çocuğun iştahını açmak için öncelikle sevdiği ve hafif yiyecekleri az miktarda sunun. Zorlamayın. Renkli ve eğlenceli sunumlar, parmak gıdalar veya püre kıvamında besinler iştahını uyarabilir. Doktorunuza danışarak vitamin takviyeleri de düşünülebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çocuğumun ateşi düştü ama hala yemek yemiyor, normal mi?
Evet, çocuğunuzun ateşi düştükten sonra bile bir süre yemek yememe eğilimi normaldir. Vücudun toparlanması zaman alabilir. Boğazı rahatsız ediyorsa, yumuşak ve kolay yutulabilir gıdalar sunun. Sabırlı olmak ve beslenme konusunda baskı yapmamak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hastalık sonrası iştahsızlık yaşayan çocuğa hangi sıvılar verilmeli?
Hastalık sonrası iştahsızlık yaşayan çocuğa öncelikle su, şekersiz bitki çayları (ılık veya oda sıcaklığında) ve doktor önerisiyle elektrolit içeren sıvılar verilmelidir. Süt veya meyve suları gibi şekerli içecekler yerine daha hafif seçenekler tercih edilmelidir. Mideyi yormayan besin değeri yüksek sıvılar önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 182 göst.
4 Eylül 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Umay80 (12 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 222 göst.
0 oy
1 cevap 237 göst.
16 Ekim 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde eminbaby2023 (13 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 506 göst.
4 Eylül 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Umay80 (12 puan) tarafından soruldu

1,512,812 soru

24,674,101 cevap

367,434 kullanıcı

...