4 Aylık Bebeğe Ek Gıda: Hipp Kaşık Mama Başlangıcı Güvenli mi?

0 oy
1,262 göst.
3 Mayıs 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (4 puan) tarafından soruldu
Hipp toz mama 4.aydan itibaren olan kaşık maması yarım ölçü günde 1 kez veriyorum bunu yapan varmı daha önce doktorumuz ilgisiz maalesef ona güvenemedim sizlere danışmak istedim normalde de mama ile besleniyor bu arada. Kusması çok olduğu için katı mama daha besleyici olur diye düşünerek başladım doktor olur ver falan dedi ama test falan bi şey istemedi zararını yaşayan oldumu bunun ilerleyen zamanda 
Bebek Ayı 3.5

7 Cevaplar

0 oy
3 Mayıs 2024 (1,565 puan) tarafından cevaplandı
Hem erken hem çok yanlış başlamışsınız. Normalde mamayla besleniyor diye kaşık maması verebileceğiniz anlamına gelmiyor. Bence hemen bırakın. Çocukta gelişim geriliği yoksa kilo alımı normalse 6 aydan önce başlanmaması gerekiyor. Ek gıdaya başlangıçta günlük miktar 1 yemek kaşığıyken siz yarım ölçü kaşık maması veriyorsunuz ki ölçüden kastınız nedir bilemiyorum.. çocuk kabız olur çok zorlanırsınız
3 Mayıs 2024 (4 puan) tarafından yorumlandı
Yorumunuz için teşekkür ederim tereddütüm vardı zaten iki kez verdim 20 grm toz mama 65 ml su şeklinde sonra bi zararı olursa diye düşündüm bırakmıştım
3 Mayıs 2024 (1,169 puan) tarafından yorumlandı
Kesinlikle katılıyorum
3 Mayıs 2024 (1,565 puan) tarafından yorumlandı
İyiki bırakmışsınız. Bence doktorunuzu da değiştirin. Benim kızım 5 aylıkken ek gıdaya başladık ama onun kilo alımı durdu doktoru kesinlikle kaşık maması, pirinç unu, cici bebe gibi şeyler vermeyeceksin dedi. Sadece sebze, yoğurt ve meyve tadımı yapıp sonra çorbalara geçtik. Ona rağmen kabızlık yaşadı çocuk erken olduğu için
3 Mayıs 2024 (4 puan) tarafından yorumlandı
İlçede bi doktor var sadece ona gidebiliyoruz merkeze gidemiyoruz maalesef yol baya sıkıntılı geçiyor araba olmadığı için
-Reklam-
0 oy
3 Mayıs 2024 (1,441 puan) tarafından cevaplandı
Kasik mamasi için hipp 4+ ay olanı 4 ayın sonunda verebilirsiniz 3.5 ayda veremezsiniz ağır gelir . Ben doktor önerisiyle bu mamayi kullanıyorum benim bebegimde 3.5 aylik ama bu şekilde değil normal mamasını biberona hazırlayıp içine bir tatlı kaşığı kasik mamasını koyup çalkalayıp öyle biberonla iciriyorum illede içirmek isterseniz en azından böyle verin
3 Mayıs 2024 (4 puan) tarafından yorumlandı
Mama ölçüsünün üzerine ekleme yapılabilir mi doktorum bahsetmedi bundan
3 Mayıs 2024 (1,441 puan) tarafından yorumlandı
Evet zaten hipp kasik mamalari formül mama yada suyla yapılıyor  ben 90 cc mama yapıyorum  içine bir tatlı kaşığı hipp 4 ay kasik mamasi koyuyorum devam sütüyle içmiş oluyor
0 oy
3 Mayıs 2024 (156 puan) tarafından cevaplandı
Biz 4 aylıkken doktor muayenesine gitmiştik doktor ek gıdaya başla demişti bizde mama kullanıyoruz malesef 1 aydır sütüm tamamen kesildi iştahı çok fazla mama yetmiyor. Doktor gerekli kan tahlilleri istedi onların sonucuna göre de ek gıdaya başla dedi ama ben başlamadım 5 aylık olmasını bekliyorum en azından çünkü gerçekten çok erken zaten mideleri çok küçük öyle fazla aşırı veripte mideyi büyütmeye gerek yok ki. Birde siz kaşık mamadan bahsediyosun. Mesela küçük küçük tadım olarak başlaman gerekiyor. lütfen ek gidaya geçiş listeleri oluyor onlara göre başla bebeğinin gelişimi için doğru yoldan ilerlersen daha proteinli daha sağlıklı olur 
3 Mayıs 2024 (4 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim.
0 oy
3 Mayıs 2024 (445 puan) tarafından cevaplandı
4 gibi az az yoğurt tattirdim, 4 buçukta da sebze meyve vs, şuan 5 buçuk aylık bir sorun yaşamadık çok şükür, benimde sadece mama ile besleniyor ve dediginz gibi çok kusardi şuan azaldı kusması ek gıdaya gectgmzden bu yana
0 oy
3 Mayıs 2024 (158 puan) tarafından cevaplandı
Benim ilk oğlum da sadece mama ile beslendiği için 4.5aylik iken doktor başlayabilirsin demisti
0 oy
3 Mayıs 2024 (9,848 puan) tarafından cevaplandı
Çok yanlış bir durum. Kaşık maması normalde de sağlıklı bir şey değilken bu kadar erken tüketmesi ileride sindirim sistemi problemleri yaşamasına sebep olabilir. Kusması çoksa çocuk doktoruna danışarak reflü için olan mamalardan tüketebilirsiniz. Ama kaşık maması asla formül mama yerine geçemez. 
3 Mayıs 2024 (4 puan) tarafından yorumlandı
Reflü maması kullanıyoruz ama onu daha çok kusuyo gerçekten o kadar çaresizim ki bu konuda doktor gastroentrolojiye git dedi ama korkuyorum parça alma falan çocuğa sıkıntı olur diye bende biraz katı yerse belki düzelir dedim ama sonra bıraktım zaten belki yanlış olursa diye
3 Mayıs 2024 (9,848 puan) tarafından yorumlandı
Ben kusma için gastroenterolojiye gitmiştim. Parça alma gibi bir durum olmadı, bence mutlaka gidin. Dinleyip ona göre bir tedavi uyguluyorlar. Gaviscon infant da önerebilirler.
4 Mayıs 2024 (3,396 puan) tarafından yorumlandı
3.5 aylık bebeğe katı birşey verme düşüncesi zaten başlı başına yanlış. 6.ayda vermeniz gerekirken 3.5 ayda yani yarı yolda veriyorsunuz daha bebeğinizin dünya da yaşadığı zamanı ikiye katlayıp alması gereken besini erken verdiğinizde ortaya çıkabilecek sorunları bir düşünün derim. 4 aylık başlayanlarda bir sorun olmaması sizde de olmayacağı anlamına gelmiyor. Onda olmaz sizde bı bakarsınız Allah korusun olabilir. Sindirim problemleri alerjik sıkıntılar çabası yani. Küçücük bebeklere doktor kontrolü dışında başlamak eziyet yani. 5.5 ayda başladık doktor kontrolü ile ilk3 gün resmen acı çekti ilkdefa katı yediği için. Sindiremedigi için mide alışana kadar huysuzlandi. Bı de siz bunu 4 aylık bebekte düşünün onun midesi cok cok küçük. Bebeğiniz kusuyorsa gaviscon onerebilirler farklı bir doktora daha götürün. Reflu mamasinda da kusuyorsa yapılacak şey belli demek ki çocukta midede olabilir sinirimde olabilir gazdan olabilir ama bir sorun var ki tedaviye cevap vermiyor reflü maması etki etmemis. Sorunu kendiniz çözmek yerine profesyonel destek alın çok çok geçmiş olsun
0 oy
3 Mayıs 2024 (13 puan) tarafından cevaplandı
Oğlum 4 aylık ve bugün aşıları için sağlık ocağında önce ebe hemşiremiz sonra da aile hekiminiz kontrol etti. Doğumdan itibaren mama ve anne sütü ile gidiyoruz fakat oğlum istiyor diye bugünden itibaren günlük 1 yemek kaşığı yoğurt verebileceğimi söylediler... 3 gün kuralına uyarak yoğurt yarım çay bardağını geçmeyecek şekilde elma veya havuç suyu alacak 6 aylık olana kadar ve diğer besinlerin zarar verebileceğini ekledi doktorumuz... Bence sizde önce takip eden doktorunuzu değiştirin ve verecekseniz dahi bunlar dışında bir şey vermeyin derim... 
4 Mayıs 2024 (171 puan) tarafından yorumlandı
Merhaba  hangi yogurttan  vereceksiniz  kendimiz mi yapmalıyız ☺️
7 Mayıs 2024 (13 puan) tarafından yorumlandı
Ben evde günlük mayalanmış ev yoğurdu verdim 3 gün fakat inek sütü 6 aydan önce alerji yapabiliyormuş ve biz oğlum da yaşadık o yüzden doktorumuz mamaya devam kararı verdi... Eğer imkanım olsaydı keçi sütünden mayalanmış ev yoğurdu verebileceğimi söyledi ama keçi sütü bulamadığım ve kilo alımın da sorun olmadığı için 5-5,5,5 aylık olana kadar mamaya devam edeceğiz ve ek gıda sürecine buharda pişmiş sebze ile başlayacağız...

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4 aylık bebeğe Hipp kaşık mama ne zaman ve nasıl verilmeli?
4 aylık bebeğe Hipp kaşık mama, genellikle doktor tavsiyesiyle ve günde bir kez yarım ölçü olacak şekilde başlanabilir. Bebeğin sindirim sistemine uyum sağlaması için az miktarda verilmesi önemlidir. İlk başlandığında yarım ölçü mama ile başlanıp, bebeğin tepkisine göre miktar ayarlanabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık bebekte kusma için ek gıda ne zaman düşünülmeli?
4 aylık bebekte sık kusma durumunda, doktor kontrolünde ek gıdaya geçiş düşünülebilir. Katı mamaların daha besleyici olabileceği düşünülse de, kusmanın altında yatan nedenin doktor tarafından araştırılması esastır. Kusma devam ederse mutlaka doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hipp 4. aydan itibaren kaşık mama zararlı mı, yan etkileri nelerdir?
Herhangi bir ek gıdanın erken veya yanlış kullanımı bebekte sindirim sorunlarına, alerjik reaksiyonlara veya beslenme dengesizliklerine yol açabilir. 4. aydan itibaren kaşık maması kullanılırken bebeğin alerjik bir tepki gösterip göstermediği yakından takip edilmeli, herhangi bir olumsuz durumda hemen doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık bebeğe ek gıda doktor onayı olmadan verilir mi?
4 aylık bir bebeğe ek gıda verilmeden önce mutlaka çocuk doktoruna danışılmalıdır. Doktorun önerisi ve takibi olmadan ek gıdaya başlamak, bebeğin sağlığı için risk oluşturabilir. Doktor, bebeğin gelişimine uygun zamanı ve mamayı belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4 aylık mama ile beslenen bebeğe kaşık mama geçişi nasıl yapılır?
Mama ile beslenen 4 aylık bebeğe kaşık mama geçişi, doktorun önerisiyle ve yavaş yavaş yapılmalıdır. Başlangıçta günde bir kez yarım ölçü gibi az miktarda başlanıp, bebeğin sindirim sisteminin bu yeni gıdaya adapte olup olmadığı gözlemlenmelidir. Kusma, ishal veya alerjik belirtiler görülürse hemen doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 504 göst.
5 Aralık 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Kaan umut (2 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 803 göst.
0 oy
6 cevap 1,988 göst.

1,512,748 soru

24,673,332 cevap

367,397 kullanıcı

...