3.5 Aylık Bebeğe Ne Kadar Su Verilmeli? Sıcak Hava Rehberi

0 oy
436 göst.
8 Haziran 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (11 puan) tarafından soruldu

image

Günde 3 çay kaşığı şu veriyorum ama yetmiyor heralde? Ne yapmam gerekiyor İzmir'de hava çok sıcak.

6 Cevaplar

0 oy
8 Haziran 2024 (106 puan) tarafından cevaplandı
Benim üç aylık bir çay kaşığı veriyorum o da çok sıcak olduğu günler diğer türlü anne sütünden ihtiyacı olan suyu alıyor üç çay kaşığı fazla geldi bana ama doktoruna sordunuz mu ben sorarak vermeye başladım
-Reklam-
0 oy
8 Haziran 2024 (3,396 puan) tarafından cevaplandı
Her beslenmeden sonra 2-3 çay kaşığı verebilirsiniz bunu doktorlar pamukçuk olmaması için öneriyor zaten. Bu şekilde yapabilirsiniz bezde pembelik olmuş susuz kalmış. Bol bol emzirin emiyorsa sizde bol su için ona gecsin
0 oy
8 Haziran 2024 (767 puan) tarafından cevaplandı
Bende Denizli'de yaşıyorum çok sıcak burası da Ağustosta doğdu kızım 6 aya kadar hiç su vermedim. Çişi turunculaştıysa doymuyordur. Emziriyorsanız daha sık emzirin mama veriyorsanız biraz daha arttırın. Çişi turuncu diye su verirseniz midesini suyla doldurursunuz o şekilde bağışıklığınıda düşünürsünüz kilo alımı da durur
0 oy
8 Haziran 2024 (489 puan) tarafından cevaplandı
Sen bol su iç ve daha sık emzir canım.. Bebeğine su vermene gerek yok.. 
8 Haziran 2024 (11 puan) tarafından yorumlandı
Doktorum dışında çevremde herkes ver diyor. Kafam çok karıştı. Gündüz 40 dk bir emziriyorum neredeyse ama gece 2-3 saatte bir emziriyorum. Bende geceden kalma bu şekilde
0 oy
8 Haziran 2024 (4,297 puan) tarafından cevaplandı
Daha sık beslemeniz lazim sicak havalarda, 2 cay kasigi su bi ise yaramaz. Arti zaten 6 aya kadar su verilmez. Iki cocugumda yaz bebesi sayilirdi, baharda dogmuslardi hic su vermedim daha sık emzirdim sıcak havalarda. Zaten huzursuzlanarak o size sinyal veriyor. Emziriyosaniz sık sık emzirin, mama veriyosaniz daha sık mama verin.
0 oy
8 Haziran 2024 (954 puan) tarafından cevaplandı
3.5 aylık benim bebeğimde sürekli emziriyorum bende gün içinde 3-4 litre su içiyorum çok şükür böyle bi sorun yaşamadım 6 aya kadar doktor önermediği sürece su verilmesi doğru değil zarar verebilir

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

3.5 aylık bebeğime ne kadar su vermeliyim ve hangi durumlarda?
3.5 aylık bebekler genellikle anne sütü veya formül mama ile yeterli sıvı alırlar. Ek suya ihtiyaç duymazlar, ancak hava sıcaklığına ve bebeğin genel durumuna göre doktor tavsiyesiyle az miktarda verilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde susuzluk belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Bebeklerde susuzluk belirtileri arasında ağız kuruluğu, az idrar yapma (günde 6'dan az ıslak bez), gözlerde çöküklük, huzursuzluk ve halsizlik bulunur. Bebek az emiyorsa da susuzluk işareti olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sıcak havada 3.5 aylık bebeğe su vermek zararlı mı, dikkat edilmesi gerekenler neler?
Sıcak havada az miktarda su, özellikle doktor önerisiyle verilebilir. Ancak ana besin kaynağı anne sütü veya formül mama olmalıdır. Aşırı su vermek elektrolit dengesini bozabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3.5 aylık bebeğe su yerine ne verilebilir, anne sütü yeterli mi?
3.5 aylık bebekler için ana sıvı kaynağı anne sütü veya formül mamadır. Bu besinler su ihtiyacını büyük ölçüde karşılar. Doktor onayı olmadan ek su veya başka sıvı verilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde su verme miktarı yaşa ve kiloya göre nasıl değişir?
Genellikle 6 aya kadar bebeklerin su ihtiyacı anne sütü veya formül mama ile karşılanır. 6 aydan sonra ek gıdalarla birlikte azar azar su verilebilir. Miktar, bebeğin genel sağlık durumu ve hava koşullarına göre hekim tarafından belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili bir soru bulunamadı


1,512,337 soru

24,667,949 cevap

367,096 kullanıcı

...