16 Aylık Bebekler İçin Evde Oyun ve Gelişim Önerileri

0 oy
783 göst.
18 Temmuz 2024 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (267 puan) tarafından soruldu
Kızlar bebegım 16 aylık olacak ama evde çok sıkılıyor gündüz çok sıcak oluyor cıkartmıyorum dısarı gece parka götürüyorum. Sızde durumlar nasıl? Dıl gelışımı nadıl? Tv izletiyor musunuz? 
Bebek Ayı 16

9 Cevaplar

0 oy
18 Temmuz 2024 (102 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba kızım 21 aylık şimdi. bizim o aylarda hayvanların bazısını söylemeye çalışıyordu. onun dışında anne baba dede abi gel gibi tek basit kelimeler söylüyordu. Tv de genellikle açık bizim evde yanliş evet ama bizler de hep tv ile büyüdük diye düşünüyorum. Bol bol oyun oynuyoruz zaten açik olsa da . Sağlıkla büyüsün evladınız
18 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Allah razı olsun. Bende artık acıyorum çünkü oda sıkılıyor. Kızınızın suankı dıl gelişimi nadıl neler soluyor.
19 Temmuz 2024 (102 puan) tarafından yorumlandı
Şu anda hayvanların ismini ve çıkardığı sesleri söylüyor. Baba gitti, kedi mama yedi , indir beni ,anne gel gibi basit cümleler söylüyor. Derdi varsa söylemeye başladı acıyo diyor neresi deyince gösteriyor. Aslında konuşuyo parkta çocuklarla falan ama anlaşılmıyor tam dili çözülmedi.
-Reklam-
0 oy
19 Temmuz 2024 (6 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım 16 aylık basit kelimeler kullanıyor dede baba gel ver bişey istemediginde kafa salliyor öpücük ver dediğimizde veriyor uykuları sürekli uyaniyordunmeme istediği için memeyi kestim oda düzeldi dış cikartiyor hafif huysuz evde cani sıkılıyor televizyona bakıyor oyuncaklarıyla oynuyor evi dağıtıyor :) oylen zaman geciriyor akşam parka götürüyoruz yeni yeni yurumeye başladı bı kaç adım atıp bırakıyor sizinki yürüyormu
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Bızımkı yürüyor bınların aynısını yapıyor ama çok aglıyor gınduz çok... Sız cızgı fılm izletiyor musunuz
19 Temmuz 2024 (306 puan) tarafından yorumlandı
Memeyi nasıl kestiniz acaba benimki 17 aylık surekliuyaniyor emmeden de uykuya geçmiyor
21 Temmuz 2024 (6 puan) tarafından yorumlandı
Evet izletiyorum ama çok aşırı deyil genelde şarkı açıyorum iş yaorken ona bakiyor
21 Temmuz 2024 (6 puan) tarafından yorumlandı
Vallahi bebeğim parkta meme isteyince dedim tamamdır bu iş gece de çok kalkınca vermedim oyalasim bı kac gece zor oldu ama alisti
0 oy
19 Temmuz 2024 (480 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebeğim de ağustosun altısında 16 aylık olacak aynıyız... Sabah kalktıktan sonra çizgi film izlerken kahvaltı yapıyor sonrasında balkon serin olduğu için biraz balkonda oynuyor içeri dışarı dolanıyoruz 10 gibi uyuyor uyuduktan sonra 12'de kalkarsa hava biraz esintili burada o zaman senin olursa eğer apartmanın önüne çıkıyoruz orası gölge oluyor orada biraz oyuncaklarla oynuyor dolanıyor sonrasında içeri giriyoruz tekrar biraz oyuncakları ile oynuyor ben yemek yaparken bir şeylerle uğraşıyor yine televizyonun karşısında yemek yediriyorum. Akşam saat altıya kadar odalar arasında dolanıyoruz koşturuyoruz saklambaç oynuyoruz. Akşam 18.00'da babamız geliyor biraz onunla beraber oynuyor. Yemek yeme Faslı hava serinlemeye başladıktan sonra 8-9 gibi parka çıkıyoruz çünkü daha öncesinde yine sıcak olduğu için çok fazla çıkmıyor dışarı. Akşam saat 10.00 gibi falandı yatıyor. Hani havalar sıcak olduğu için gündüz çıkamıyoruz o yüzden mecbur televizyon açıyoruz çünkü evin içinde yapacak başka çok bir aktivite olmuyor biraz Zaman geçiriyoruz beraber ama yine canı sıkılıyor
0 oy
19 Temmuz 2024 (480 puan) tarafından cevaplandı
Kelime söylüyor mu konusuna gelince aç al baba şu anda bu kelimeleri söylemeye çalışıyor anne demeye çok yatkın değil genelde ıh ıh diyerek bütün işini görmeye çalışıyor hav hav diyor yani bu kadar şu anda
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Anladım canım brnım kızımda aynı bu krlımeletı soluyot arada tv ızlıyor
0 oy
19 Temmuz 2024 (76 puan) tarafından cevaplandı
Merhaba güzel anne. Kızım bugün tam 16aylık. Sabah 6da ayaktayız beşiğine kitap oyuncak vs bırakıyorum yarım saat kadar yatak keyfi yapıyor. Sonra yanıma alıyorum ben oynuyorum mıncıklıyorum ısırıyorum en büyük keyfimizsonra mutfağa qidip kahvaltı hazırlayıp yiyoruz. Ben hazırlayana kadar evi karıştırıyor. 2 3 aydır yürüyoruz koşmaya çalışıyoruz sürekli düşüp ağlıyoruz. 8de balkonda havuz var küçük ona sokuyorum 9a kadar sonrasında banyo yaptırıp uyutuyorum. 10.30gibi uyanmış oluyor. Parka gidiyoruz. Bazen havuza sokmuyorum direk parka gidiyoruz dönüşte duş ve uyku yapıyoruz. Öğlen yemeği hazırlıyorum o arada. Anne baba dede mama abla anane elma dıgıdık, yok,  dur, su ,gel, al, gitti geldi, hav hav diyoruz şu anlık unuttuğum da olabilir bilmiyorum, tamam demeye çalışıyor daha beceremedi. Ben çalışıyorum 11.30da dükkanımı açmam gerekiyor. Onuda alıp yanıma gidiyorum. Sonrası birlikte müşteri ağırlama, pas pas yapma cam silme toz almak, bisikleti var ona bindiriyorum, akşam 8e kadar kitap okuyup boya yaptırıyorum müzik açıp dans ediyoruz. Bu aralar oyun havalarında oynamayı öğrendi el şıklatıyor. Akşam 8de babamız alıyor, babasıyla tekrar park duş masal diye rutin oluşturduk fakat çoğu zaman rutinleri bitirmeden bayılıyor zorla 9a kadar oyalıyoruZ. Gece de bir kere susadığı için uyanıyor. Emmeği yaşına girmeden bıraktı maalesef. Bizim böyle geçiyor. 
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Tv ızletıyotmusunuz? Bırde kahvaltıda neler yapıyorsunuz? Aksam yemeyınde neler yıyor?
19 Temmuz 2024 (52 puan) tarafından yorumlandı
Benim çocukta 6 gun sonra 16 aylık olacak benim çocukta mi bişey var acaba hic kelimesi yok tek dede diyor ama herşeyi algılıyor al bunu babaya ver diyom gidiyor baba diyom dededeee diyo babaya dede diyor hala dedirttim lala diyo ona o normal kedi görünce dedi diyordu laaaa diye seviyor
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Kıtap okuyun mutlaka bısey ıstedıgınde adını tekrara edın şu verırkem bunun afı su dıyın mesela
19 Temmuz 2024 (76 puan) tarafından yorumlandı
Evimizde tv yok dükkanda da yok bizde izlemiyoruz hiç satın almadık o yüzden kahvaltıda peynirli yumurta kefir bi bardak pekmez tahin salatalık vs yiyor bizimle aynı o çay yerine kefir yada ayran içiyor sadece. Tuzunu biz pek atmayız zaten onada az bişey tuz atıp patates kızartması başlaması biber kızartması, bazen ciğer, kavurma et kıyma falan yediriyorum. Akşamda öyle bamya taze fasulye bazen köfte makarna salata, balık biz ne yiyorsak onu yiyor menü olsun diye uğraşıyoruz sadece yoğurt salata çorba vs olsun diye
19 Temmuz 2024 (52 puan) tarafından yorumlandı
Kitabı elimden çeker alır çok yaramaz su verirken diyorum mesele suyunu getir icireyim diyom biliyor mama yiyelim diyom dudaklarini birleştirip ses çıkarıyor mama diyince
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Benım kızım çok secıyor aburcubur asla yok ama herseyı yemıyoryenı bıseyın tadına bakmıyor bıle emmek istiyor sureklı
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Önceden benım kızımda öle yapıyordu artık kendı getırıp bak dıyor bıde hep kenarlarını yedı :))))
0 oy
19 Temmuz 2024 (194 puan) tarafından cevaplandı
Biz 18 aylık olacağız ama bu ara aşırı zorlanıyorum çok sıcak gidebileceğim bir yer yok. Çok sıkılıyor dil gelişimi güzel bir sürü kelimesi var 2li cümle anlamsız bazen oluyor yeni yeni. Kitap okurum bazen dinler bazen kapat der ama okumaya çalışıyorum gene. Tv yada çizgi film hiç izletmek istemiyorum ama bazen o kadar zorlanıyorum ki açıyorum 15 dk falan yada yarım saat sonra ben kendimi kötü hissediyorum. Ama mecbur kalinca açtım şu son günlerde 
0 oy
19 Temmuz 2024 (571 puan) tarafından cevaplandı
TV izletmiyorum vaktimiz olmuyor çünkü oturmayı seven bir bebek değil şuan 18 aylık
19 Temmuz 2024 (194 puan) tarafından yorumlandı
Bizde 18. ayımızdayız kızım da çok hereketli ama sürekli evde sıkılıyor İzmir'de oturuyorum dışarısı aşırı sıcak gidip geldiğim kimse yok. Bir sürü oyun kuruyorum aktivite kitap okuma ama genede çok sıkılıyor siz neler yapıyorsunuz gün içinde
19 Temmuz 2024 (194 puan) tarafından yorumlandı
Kendime hiç vakit ayiramiyorum bazen uyuyanca anca yemek yapıyorum biraz evi topluyorum o arada uyanır zaten günler bu sekilde geçiyor
19 Temmuz 2024 (571 puan) tarafından yorumlandı
Ben ev işi yapıyorum oda arkamdan geliyor bana yardım ediyor sözde etkinlik yapmayı sevmez dediğim gibi oturup birşeylerle uğraşmayı sevmez hep ayakta mesela çamaşır katlarken müzik açarım hem dans eder hem zıplar hemde katladigim çamaşırları bozar bulaşık makinasini bosaltirim bana yardım eder ev süpürge yapınca viledayi alır arkamdan siler onun dışında yemek uyku derken akşam olur günde iki kere uyku yapıyor toplam 4 saat uyuyor gündüz öyle yani yemek yaparken bana yardım eder ben ne yaparsam bana yardım eder yada ettiğini sanar öyle aktivite yapmıyoruz bu ara boya yapmayı seviyor bı 10 15 dakika boya yapıyor o kadar
19 Temmuz 2024 (571 puan) tarafından yorumlandı
İş yaparken çocuğunuzla beraber yapmayı deneyin evet 10 dakikalık iş 1 saate çıkıyor ama hem o sikilmiyor hemde sizi bunaltmiyor
19 Temmuz 2024 (194 puan) tarafından yorumlandı
Bizimkide seviyor ev işi yaparken yardım etmeyi ama hemen sıkılıyor. Bide 11. aydan beri tek uykj yapar onuda 1.5 saat yada 2 saat uyur bu arada uyanıp 2 defa emer. O yüzden hiç vakit kalmıyor bana. Bide 2 yaş sendromuna girdi sanırım huysuzlugu başladı ağlama krizleri sebebsiz yere
19 Temmuz 2024 (194 puan) tarafından yorumlandı
Bide İzmir o kadar sıcak ki 2 tane klima var evde ama mutfakta yok mesela yada bebek oadasinda o yüzden evde fazla iş yapılmıyor. Biran önce işimi bitirip o odadan çıkmak istiyorum çin sıcak
19 Temmuz 2024 (571 puan) tarafından yorumlandı
2 yaş sendromu bizdede var çamaşır katlarken sıkıldığını fark edince başka bir işe yöneliyorum hemen dediğim gibi biz günde toplamda 4 saat uyuyor
0 oy
19 Temmuz 2024 (909 puan) tarafından cevaplandı
16 ayına yeni girdik . 1 yaşından önce yürümeye başladı oğlum.  Sıcak yüzünden annemlere köye geldim . Burada kedi var . Dede kedi demeye başladı.  Gitti sabit kelimemiz.  Anne gitti falan diyor. Aksam kopek sesi duydu dinliyor hav diyor  . Komutlara uyuyor ama çok konuşma isteği yok . Bugün bebek resmine bebe dedi . Tv izlemiyoruz aksam babam haber açıyor sadece . Sürekli dışarıda kedilerle oynuyor 5 yavru var. 

1 yaşından beri yapboz oynamaya bayılıyor onu yapıyoruz.  5 farklı şeyi aynı anda karıştırıyorum buluyor yenileri eklemeye çalışıyorum.  Yemek zorla yiyor maymun oluyoruz iki kaşık yerse yiyor . İstediği olmayınca Bi köşeye git ağla dedim . Yaralanır düşersin dedim . Gidip o köşede ağlıyor. Aksama kadar koşuyoruz kisacasi
0 oy
19 Temmuz 2024 (287 puan) tarafından cevaplandı
Benim oğlumda 16 aylık tv izlemiyorum kitaplar alıp okuyorum daha sonra kendi kitaplatınj alıp teker teker bakıp inceliyor tabak çanakla oynamayı çok seviyor akşama doğru parka götürüyoruz. Dil gelişimi şuanlıkk iyi anne baba dede anane gel gitti dur mama meme cici cik cik mee mööö hav hav pisi abla abi araba ata(atatürk) hayda hadi bak bir iki çuf çuf yağıyo ay miyav gibi kelimeleri söylüyor unuttuklarım da vardır burnunu kulağını falan göster deyince gösterir çirkin ol bıcı bıcı yap her gösterdiğini yapıyor ben bunu tv izletmemeye bağlıyorum ve kitaplara 
19 Temmuz 2024 (267 puan) tarafından yorumlandı
Ne tür kitap lar okuyorsunuz mesela cırt cırt kıtabımı kullanıyormusunız
20 Temmuz 2024 (287 puan) tarafından yorumlandı
1 yaş kitapları alıyorum hayvanlar taşıtlar meyveler onların ne olduğunu söylüyorum o da öğreniyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

16 aylık bebekler evde sıkılır mı? Neler yapılabilir?
Evet, 16 aylık bebekler evde sıkılabilir. Bu yaşta motor becerileri geliştiği için keşfetmek ve öğrenmek isterler. Evde yapabileceğiniz aktiviteler arasında bloklarla kule yapma, basit yapbozlar, müzikli oyunlar, resim yapma ve kitap okuma bulunur. Güvenli bir alan oluşturarak serbest keşfe de izin verebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 aylık bebeklerin dil gelişimi için neler önerilir?
16 aylık bebeklerin dil gelişimi için en önemli şey bol bol konuşmaktır. Günlük aktiviteler sırasında nesneleri isimlendirin, basit komutlar verin ve bebeğinizin çıkardığı seslere yanıt verin. Resimli kitaplar okumak, şarkılar söylemek ve tekerlemeler öğrenmek de dil gelişimini destekler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 aylık bebekler için TV izleme süresi ne kadar olmalı?
Genel olarak 16 aylık bebekler için TV izleme süresi çok sınırlı tutulmalıdır. Amerikan Pediatri Akademisi'ne göre, 18-24 ay arası çocukların ekran süresi mümkün olduğunca az olmalı, bu yaşın altındaki bebekler için ise ekran süresi önerilmez. Eğer izletecekseniz, eğitici içerikleri kısa sürelerle ve ebeveyn gözetiminde izletin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sıcak havalarda 16 aylık bebekle dışarı çıkılamıyorsa evde nasıl vakit geçirilmeli?
Sıcak havalarda 16 aylık bebekle dışarı çıkmak zorsa, evin içinde güvenli ve uyarıcı bir ortam yaratın. Su oyunları (küvet veya büyük kap içinde), yumuşak toplarla oynama, battaniye tünelleri kurma, müzik eşliğinde dans etme gibi aktiviteler bebeğinizin hem enerjisini atmasına hem de eğlenmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
16 aylık bebeklerin gelişimini destekleyen oyunlar nelerdir?
16 aylık bebeklerin gelişimini destekleyen oyunlar arasında nesneleri istifleme (bloklar), basit şekilleri eşleştirme, nesneleri kutulara atıp çıkarma, taklit oyunları (telefonla konuşma, süpürme hareketi), müzik aletleriyle ses çıkarma ve yürüyüş oyunları bulunur. Bu oyunlar hem motor hem de bilişsel becerileri geliştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 372 göst.
0 oy
4 cevap 847 göst.

1,512,751 soru

24,673,353 cevap

367,397 kullanıcı

...