Otizmli Bebek Konuşmuyor mu? Annelerden Tecrübe ve Yardım!

0 oy
971 göst.
12 Ağustos 2024 24-36 ay arası bebekler kategorisinde (99 puan) tarafından soruldu
Sevgili anneler 25 aylık bir oğlum var hala konuşamıyor baba diyor ama çizgi film izlerken şarkıya eşlik ediyor ne dediği anlaşılmıyor tabi. Oğlumun tüm gelişimleri aslında normal gidiyordu 17 aylıkken kardeşi doğdu ondan sonra oğlumda farklılıklar başladı. Yurt dışında yaşıyoruz ilk zamanlar tek başımayım diye onu kreşe verdik kreşte sürekli hastalandı, ****, infiluenza, idrar yolu enfeksiyonu, defalarca grip geçirdi. En son aldım okuldan bir iki gün gidiyordu bir ay hastaydı. Zeka konusunda hiç bir şüphe yok ama son dönemde sürekli çığlık atıyor bişeyleri fırlatıyor ilk zamanlar okula başladığı zaman kendi yaşıtları ile oynamazdı ama artık kardeşi ile oynuyor acıkınca kendi bebek sandalyesi işaret ediyor. Yada oturma odasında bisküvi var işaret ile istiyor paketi eline veriyorum içinden bir tane alıp kalanını yerine geri koyuyor. Ona saat şeklinde oyun tahtası aldım mesela sayısı şekilleri ve renkleri olan bir tahta hepsini doğru yapıyor. Açıkçası otizm hakkında sadece izlediğim videolar kadar bilgim var bir annenin tecrübesini dinlemek istiyorum nasıl anladınız belirtiler nelerdir neler Yapıyorsunuz nasıl farklı davranıyor konuşuyor mu. Sabah sabah içime sıkıntı düştü beni en iyi annler anlar ne olur bir akıl verin. 
Bebek Ayı 25

6 Cevaplar

0 oy
12 Ağustos 2024 (3,644 puan) tarafından cevaplandı
xocugun iki yas sendromuna girmis olabilir otizimle alakasi yok sadece ciglik atiyo diye suphelenmen bence yersiz.konusamamasi tabi uzuyodur seni ama konusma terapistleri var onlara gotur.muhtemelen yeniden kres onerecektir sosyallesmesi onemli
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Sadece çığlık atması değil aslında mesela komut dinlemiyor anlıyor ama yapmıyor mesela bişey gösteriyorum getir diye getirmiyor. Göz teması var sosyal de biri ama eşimin babası her aradığı zaman otizmli bu diyor iyicene sinirim bozuldu eşim gece çalışıyor saat 6 da WC kalktım eşime de bakayım dedim Otizm hakkında video izliyor araştırma yapıyor içime sıkıntı düşürdü sabah sabah
12 Ağustos 2024 (385 puan) tarafından yorumlandı
Eşinizin babasi doktor mi bu konuda bilgi sahibi mi ? Adam sağdan soldan duyduklarını anlatıyor bir iki kişinin demesiyle olacak şey deil bu sen her söylenene bakma tabi esin babasından duymuş acaba mi diye araştırmış bunda gerçeklik payı yokki
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Kendisi her bokolog da o yüzden. Her şeye fikri var bilgisi olup olmaması önemli değil. Çocuğuma durup dururken öyle diyor. Sabah eşim dedi babam sürekli böyle diyince sana çekmiş baba eğer otizmliyse senden almış demiş susmuş sonra
-Reklam-
0 oy
12 Ağustos 2024 (4,297 puan) tarafından cevaplandı
Cocugunda otizm yok. Anladigim kadariyla fazla ekrana maruz kaldigi icin konusma geriligi ve hircinlik olusmus. Ekrani kesmen gerekiyor. Bir ikincisi kitap oku bol bol. Henuz o da kucuk bebegin olmasi onu buyuk yapmiyo.
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Evet haklısın ben de ekranı kesmeye çalışıyorum amcası tablet almış iki gğm baktım babası sürekli eline veriyordu kavga çıkardım aldım elinden bir hafta çocuk unutsun diye uğraştım. Bide selanikte yaşıyoruz burası cehennem gibi sıcak ve köy yerindeyiz. En yakın park bile iki km ötede o da sadece iki salıncak var oynayabilecek. 15 gün önce de komşumun bebeğini evin avlusunda yılan soktu o yüzden iyice korktum artık avluya da çıkmıyor acaba eve hapis olduğu için sıkılıyor o yüzden mi diye düşündüm
12 Ağustos 2024 (4,297 puan) tarafından yorumlandı
Ev icinde ev islerine dahil etmeye calis yapabilecegi seylerde. Ben buyuk ogluma oyle yapiyordum.
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Evet bende onu düşünüyorum dün mesela üstünü değiştirirken çıkardığım kirli tişörtünü aceleyle onun kirli sebetinin üzerine attım geldi aldı onu kirli sepetinin kapağını açtı içine koydu. Az önce ona bardağa portakal suyu koydum içti götürüp tezgahın üzerine bıraktı. Tüm bu hareketlerinin can sıkıntısı ve 2 yaş sendromu yüzünden olduğunu düşünüyorum
12 Ağustos 2024 (4,297 puan) tarafından yorumlandı
Kesinlikle oyle dogru dusunuyosun
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Öyle valla hatta dün babasına takıldım oğlum elbise nasıl kirli sepetinin içine atılır babana da öğret dedim
0 oy
12 Ağustos 2024 (2,414 puan) tarafından cevaplandı
Otizm asla böyle bir şey degil çocuğunuz normal bir çocuk eşimin kuzeninin oğlundan var bir kaç şey yazayım mesela yan bakıyor yan bakarken duvarda ileri geri yakın bir şekilde koşuyor bir yere carpacagini farektmiyor bile o esnada kimseyi de dinlemiyor. Bir dönem çok dönüyordu yerinde transa geçmiş gibi şimdi onu birakti. Eşyaları oyuncakları yere surtuyor ya da çeviriyor arabaları vin vin yaptırmak gerine çevirip tekerini döndürüyor göz teması falan kuruyor bir kaç kelimesi var baba dede falan ama çok anlaşılır değil anlaşılmaz bir dilde konuşuyor vidi vidi yaparvgibi gibi... eğer otizm olsa inanın suphelenmezdiniz. 
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Benim oğlum da başını sallıyor o arada bazen koşuyor. Gözlerini deviriyor yan bakıp yanını görmeye çalışıyor. Keşfetmeye mi çalışıyor bişeyleri anlamadım. Çok yemek seçiyor yemek yedirmek işkence haline geldi.
12 Ağustos 2024 (2,414 puan) tarafından yorumlandı
O zaman şöyle yapabilirsiniz bu hareketleri yaparken trans halinde gibi mi seslendiginizde dönüp bakıyor mu yoksa duymuyor mu durdurmak istediğinizde sinirleniyor mu? Koşarken seslenince bakıyorsa sorun yoktur
13 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Hareketi yapıyor dönüp bize bakıp gülüyor annecim yapma diyorum gülüyor tekrar yapıuuama yaptığı herşeyi biz gördük mü diye bakıyor sonra gülüyor eğer görmediğimiz bişey varsa gelip önümüze yüzümüze bakıp gülüyor
14 Ağustos 2024 (2,414 puan) tarafından yorumlandı
O zaman bu otizm değil sadece dikkatinizi çekmeye çalışıyor
0 oy
12 Ağustos 2024 (385 puan) tarafından cevaplandı
Canım benim bir bebeğin bir iki hareketinden dolayı otizim teşhisi koyman çok aceleci bir davranış googleye birşey sorma ona kalırsa ben her hafta kanser oluyorum çocuklar zaman zaman farklı davranabilir çocuk konusamadigi icin kendini ifade edemiyor ve  bağırıyor evet normalde konuşması gerekiyor tam anlamıyla olmasa bile kelimeleri ikişerli kelimeleri söylemesi gerek ama arkadaşımın 4 yaşındaki ogluda hiç konusamiyordi zamanla düzeldi şuan bülbül gibi hiç kafana takma cnm iyi bir pedagogla görüş sana net bir bilgi verir bir doktorun demesiyle kalma 
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah yoktur ya çok endişe ettim. Bizim çocuk doktoru da dedi insanı çok ikilemde bırakıyor siizn oğlunuz. Ne var diye biliyorum ne de yok diyebiliyorum . Çok zeki bir çocuk göz teması var taklit ediyor mesela telefon ile konuşur gibi telefon yada ona benzer bişey alıp alo diyor işaret ile istediğini anlatıyor ama bazı davranışları anlam veremiyorum dedi. Eşim biizm doktordan bir akıl danışacak yine en azından bu alanda uzman tanıdığı var ise dedi ona gideriz bizde bir yıldır buradayız henüz bir yerleri bilmiyoruz.
16 Ağustos 2024 (385 puan) tarafından yorumlandı
Asla otizim olacagini sanmiorm hiç takma kafana
21 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
İnşallah dediğiniz gibidir.
0 oy
12 Ağustos 2024 (324 puan) tarafından cevaplandı
Bebeğinde hiçbişey yok sapasağlam. Komutlarını yerine getirmemesi inadından. Kardeşide olmuş hırçınlaşmış bu kadar. 
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Ay inşallah öyledir ya inşallah başka bir şey çıkmaz
0 oy
12 Ağustos 2024 (450 puan) tarafından cevaplandı
Çocuğunuzu ekrandan uzak tutun ekran konuşma geriliği ve hırçınlık yapar agresif olurlar onun yerine etkinlikler yapın siz oyunlar oynayın sosyalestirin yaşıtlarıyla oynasın otizm teşhisi koymak öyle kolay değil kendinize ve çocuğunuza hayatı sırf bir iki kişinin lafıyla zehir etmeyin 
12 Ağustos 2024 (99 puan) tarafından yorumlandı
Biz burda dil bilmiyoruz da en büyük sıkıntımız o kreşe verdik sürekli hastalandı en son almak zorunda kaldık Türkiyede olsaydık böyle sorunlar olmazdı. Bide çocuk 4-5 dile maruz kaldı iyice afalladı. Son iki aydır tamamen Türkçe duyuyor hem okula gitmediği için hem bizde evde Türkçe çizgi film açıyoruz sadece. Boya kalemleri falan aldık onunla arada oynuyor fırça ve yağlı boya aldık bide ama kardeşi de katılmak istiyor onu rahatsız edip kalemleri ağzına atıyor o da şimdi 8 aylık

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Otizmli bebeklerde konuşma gecikmesi belirtileri nelerdir?
Otizmli bebeklerde konuşma gecikmesi, göz teması kurmama, tekrarlayan davranışlar, sosyal etkileşimde zorluklar ve isimlerine tepki vermeme gibi belirtilerle kendini gösterebilir. 25 aylıkken baba dışında kelime söylememesi ve işaretle iletişim kurması dikkat çekicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Otizm şüphesi durumunda anneler ne gibi adımlar atmalı?
Otizm şüphesi durumunda öncelikle bir çocuk gelişim uzmanı veya çocuk psikiyatristine başvurmak en doğrusudur. Erken teşhis ve müdahale, çocuğun gelişimini olumlu yönde etkiler. Annenin gözlemleri ve yaşadığı endişeler uzmanla paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Otizmli çocuklar için evde yapılabilecek destekleyici aktiviteler nelerdir?
Otizmli çocuklar için evde sayıları, şekilleri ve renkleri içeren oyun tahtaları gibi gelişimsel oyuncaklar kullanılabilir. Çocuğun ilgisini çeken konulara yönelik oyunlar ve tekrarlayan aktiviteler, iletişim becerilerini geliştirmeye yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Otizmli bebeklerde davranışsal sorunlar (çığlık atma, fırlatma) nasıl yönetilir?
Çığlık atma ve eşya fırlatma gibi davranışlar, otizmli çocuklarda duyusal hassasiyet veya iletişim kurma güçlüğünden kaynaklanabilir. Öncelikle bu davranışların nedenini anlamaya çalışmak, sakin bir ortam sağlamak ve alternatif iletişim yolları sunmak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Otizm tanısı konulmadan önce anneler nelere dikkat etmeli?
Otizm tanısı konulmadan önce anneler, çocuğun sosyal etkileşimde bulunma şekli, göz teması kurma isteği, tekrarlayan hareketleri olup olmadığı ve dil gelişimi gibi alanlardaki farklılıklara dikkat etmelidir. Kardeş doğumu sonrası başlayan değişimler de önemli bir gösterge olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 1,033 göst.
0 oy
22 cevap 2,283 göst.
0 oy
4 cevap 1,003 göst.
0 oy
4 cevap 1,609 göst.

1,512,782 soru

24,673,814 cevap

367,419 kullanıcı

...