Bebek maması hazırlarken suyu nasıl hazırlamalıyım?

0 oy
591 göst.
19 Temmuz 2025 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (98 puan) tarafından soruldu

Ben su kaynatıyorum sonra soğumasını bekliyorum şişeye koyuyorum. Bebeğime mama yapacağım zamanda o suyu biraz ılık yapıyorum Cok sıcaksa kaynattığım Sudan biraz da soğuk su ekleyip ılık hale getiriyorum. Siz nasıl yapıyorsunuz. Ben yanlış birşey yapmıyorum umarım o yüzden Buradaki annelere sormak istedim

Bebek Ayı 2

6 Cevaplar

+1 oy
19 Temmuz 2025 (889 puan) tarafından cevaplandı

Ben de aynisini yapiyorum. Icme suyunu kaynatiyorum. Biraz soguyunca cam siseye koyuyorum gun icinde de onu cezvede isitip mama yapiyorum. Cezvesi ayri, sadece mama suyu isitmak icin kucuk cezve aldim. Zaten cok isitmaya gerek olmuyor bu havalarda ocakta hemen kivama geliyor. Keza cok isitirsam yanlislikla cam sisedeki sudan ilave edip ilik yapiyorum. Doktorumuz da zaten kaynatilmis sogumus steril edilmis su kullanin demisti.

19 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Çok teşekkür ederim yorumunuz için
-Reklam-
0 oy
19 Temmuz 2025 (261 puan) tarafından cevaplandı

Bende sizin gibi yapıyorum hemen hemen bir sorun olmaz doktoruma da sormuştum bir şey dememişti

19 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Anladım çok teşekür Ederim
0 oy
19 Temmuz 2025 (27 puan) tarafından cevaplandı

Bende öyle yapıyorum içme suyuyla ama :)

19 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Bende arıtma suyuyla yapıyorum
Ne bileyim her defasında kaynatıp soğumasını bekleyen kadar bebeğim çok ağlar. O yüzden kaynatıp şişeye koyuyorum. Orda da soğuyor. Kama yapacağım zaman ısıtıyorum o zamanda çok ısınıyor bazen. Öyle olunca önceden kaynattığım soğuk suyu biraz ekliyorum. Yine de kafama takıldı acaba yanlış birşey mi yapıyorum diye kaynamış sıcak suyu ile diğerini karıştırıp ılık yaparken
23 Temmuz 2025 (27 puan) tarafından yorumlandı
Canım suyu çok yap sende ağlamasın bebişin suyu beklerken ağlar evet çok yapabilirsin mesela günde mamasina 1 litre su mu gidiyor sen 1 buçuk litre yap
23 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Günde 1 litre kadar içiyor suyu az kalınca ben kaynatıyorum baştan. Yoksa suyun soğumasını beklerken ağlar
0 oy
20 Temmuz 2025 (10 puan) tarafından cevaplandı

Mama hazırladınız suyun sıcaklığı nedir  Google araştırdım da hazırlama suyun sicakligi kaynatildiktan sonra 70 düşünce mamayi koyun diyor toz mamada olan bakterileri de ölmesi için bu bana mantıklı geldi....uygun sicakliga gelincede en az 40 derece altı bilek ile konyrol ederek verin diyr ..

21 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Bileğime döküp içilebilir kıvamda olduktan emin olduktan sonra bebeğime veriyorum
0 oy
21 Temmuz 2025 (121 puan) tarafından cevaplandı

Ben içme suyunu 40 °C yapıp veriyorum

21 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Anladım teşekkür ederim
0 oy
21 Temmuz 2025 (9,836 puan) tarafından cevaplandı

Benim bir termosu ve bir soğuk su şişem vardı. Termosa kaynar su, cam şişeye soğuk su koyardım. Mama yapacağım zaman önce sıcak sudan biraz koyup sıcaklığına bakardım, çok sıcaksa üzerini soğuk su ile tamamlar, sonra, da mamayı eklerdim. Mamayı önce koyarsanız çözünmesi zorlaşır, topaklanır, bir de suyun ölçüsü yanlış olur. Bir tavsiyem de mamayı çalkalayarak eritmeyin, kaşıkla karıştırın. Böylece daha az gaz yapar

22 Temmuz 2025 (98 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim yorumunuz için bende yuvarlak şekilde karıştırıyorum gaz yapmaması için. Dediğiniz gibi önce suyu koyup sonra mamayı ekliyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek maması hazırlarken suyu neden kaynatıp soğutuyoruz?
Bebek maması hazırlarken suyu kaynatıp soğutmak, sudaki zararlı bakterileri öldürerek bebeğinizin sağlığını korumak için önemlidir. Kaynatılmış su, mama hazırlamadan önce ideal sıcaklığa kadar soğutulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek maması için suyun ideal sıcaklığı kaç derece olmalı?
Bebek maması için suyun ideal sıcaklığı genellikle 70°C civarındadır. Bu sıcaklık, mamayı hazırlarken hem hijyen sağlar hem de besin değerlerinin korunmasına yardımcı olur. Mama hazırlandıktan sonra bebeğinizin tüketebileceği ılıklığa (yaklaşık 37°C) kadar soğutulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kaynatılmış suyu soğuturken ne kadar beklemeliyiz?
Kaynatılmış suyu doğrudan kullanmak yerine, bebeğinizin mamasını hazırlamadan önce yaklaşık 30 dakika kadar soğumasını beklemek en doğrusudur. İdeal ılıklığa getirmek için gerekirse biraz daha soğuk su eklenebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek maması hazırlarken soğuk su eklemek zararlı mı?
Kaynatılmış suyu ılıklığa getirmek için az miktarda soğuk su eklemek genellikle zararlı değildir. Önemli olan, mamayı hazırlayacağınız suyun başlangıçta kaynatılmış olması ve ardından bebeğinizin rahatça içebileceği bir sıcaklığa getirilmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek maması hazırlama suyunun hijyeni nasıl sağlanır?
Bebek maması hazırlama suyunun hijyenini sağlamanın en etkili yolu, suyu en az bir dakika boyunca kaynatmaktır. Ardından, hazırlayacağınız mamayı hemen kullanacaksanız, suyu uygun sıcaklığa kadar soğutmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 1,044 göst.
0 oy
3 cevap 488 göst.
0 oy
1 cevap 379 göst.
15 Nisan 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Banu.28 (199 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 461 göst.
8 Aralık 2020 6-12 ay arası bebekler kategorisinde EbruMeva (395 puan) tarafından soruldu

1,512,324 soru

24,667,770 cevap

367,081 kullanıcı

...