4. Ay Aşısı Sonrası Bebek Ateşi: Normal mi, Ne Yapmalı?

0 oy
203 göst.
7 Ocak 2026 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (23 puan) tarafından soruldu

Bebeğim bu gün 4.Ay aşısı oldu ateşi var şuan da 4.ay sonra si ateşi olan oldu mu hemşire ateş yapmaz demişti 

Bebek Ayı 4
notu ile kapatıldı: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

1 cevap

0 oy
7 Ocak 2026 (173 puan) tarafından cevaplandı

bızde 29 Aralıkta yaptırdık 4.ay asısını kızımda aksam 6 7 gıbı ateslenmeye basladı 37.5 38 falan calpol verdım gectı biraz sonra gece emmek ıcın uyanmıstı emdıkten sonra bezını degıstırdım uyandı uyanınca yıne ateslendı bu sefer fitil verdim paranox iyi geldi rahat uyudu 

-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

4. ay aşısı sonrası bebeklerde ateş yükselmesi ne kadar sürer?
4. ay aşısı sonrası bebeklerde ateş yükselmesi genellikle 24-48 saat içinde kendiliğinden geçer. Eğer ateş 48 saatten uzun sürerse veya 39°C'nin üzerine çıkarsa mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4. ay aşısı sonrası bebeğimin ateşi çıkarsa neler yapmalıyım?
Öncelikle bebeğinizin genel durumunu gözlemleyin. Ateşini ölçün ve doktorunuzun önerdiği dozda ateş düşürücü şurubu verebilirsiniz. Bol sıvı tüketmesini sağlayın ve rahat edebileceği bir ortam oluşturun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4. ay aşısı sonrası ateşlenen bebeklerde hangi belirtilere dikkat edilmeli?
Ateş dışında bebeğinizde halsizlik, iştahsızlık, uyku eğiliminde artış, huzursuzluk, kusma veya ishal gibi belirtiler varsa dikkatli olun. Bu belirtilerle birlikte yüksek ateş devam ederse acil tıbbi yardım alın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4. ay aşısı sonrası ateş kaç derece olunca tehlikelidir?
Genellikle 38.5°C ve üzeri ateşler takip edilmelidir. Ancak bebeğinizin genel durumuna göre 38°C ateş bile doktor kontrolünü gerektirebilir. 39°C üzerindeki ateşler acil müdahale gerektirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
4. ay aşısı sonrası ateş dışında başka yan etkiler görülebilir mi?
Evet, 4. ay aşısı sonrası ateş dışında aşı yerinde kızarıklık, şişlik, hassasiyet, huzursuzluk ve uyku düzeninde geçici değişiklikler gibi yan etkiler görülebilir. Bu belirtiler genellikle hafif ve geçicidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 184 göst.
0 oy
6 cevap 544 göst.
0 oy
2 cevap 217 göst.
0 oy
3 cevap 307 göst.

1,512,747 soru

24,673,231 cevap

367,383 kullanıcı

...