2,5yas daha yeni yeni bebeklikten cikma yasi zaten annesi, hala bebek sayilirlar:) dusunsenize sadece iki bucuk senedir bu dunyada varlar her yeni sey onlar icin kesif demek,merak demek...
Benim de 2.5 yas kizim var genel olarak uyumluyuz ama inadi tuttu mu inadindan donduremem.tehlikeli olmayan herseyi yapmasina izin veriyorum.tehkikeli olanlarda aglasa da zirlasa da gormezden duymazdan geliyorum birazcik sakinlesince nedenini acikliyorum. "Boyle desem anlamaz,daha kucuk" demiyorum.birinde anlamazsa digerinde kavrayabilir diye.
Cocuklarin duygularini agir yasadigi anlarda -aglamak,inatlasmak gibi- bir sure gormezden gelip o duygusunu yasamasina izin verilmeli bence.sonra aciklama evresine gecebilirsiniz. "Yapma"diyorsunuz ve yapiyor mu o zaman "yapma" demeyin:) secenek sunabilirsiniz