Anne sütüm neden azaldı, nasıl artırabilirim?

0 oy
576 göst.
12 Mayıs 2026 Doğum Sonrası Anne kategorisinde (778 puan) tarafından soruldu

Kızlar sütüm çok ciddi oranda azaldı bebeğime yetemiyorum çok moralim bozuldu sürekli ağlıyorum sütüm olsun diye incir ceviz bol bol su süt yani arttıran ne varsa yiyorum içiyorum ama yok git gide azalıyor sütüm birde bebeğim prematüre daha çok küçük nasıl arttıracağım sütümü lütfen akıl verin bana 3. çocuğum hepsi prematüre ama ilk defa başıma böyle bir şey geldi 

Bebek Ayı 2

8 Cevaplar

0 oy
13 Mayıs 2026 (59 puan) tarafından cevaplandı

Bol bol dinlenin stres yapıyorsunuz sütün gelmiyor diye belli ki çocukları uyutun en son küçügünü uyutun dinlenin dinlenmeyince de azalıyor ben çocuklar uyanıkken işlerimi yapıyorum onları uyutup kendim de uyuyorum başka türlü olmuyor bulgur pilavı falan da yiyebilirsiniz yağlandırıyor sütü hem 

13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Guatr hastasıyım bulgur yiyemiyorum, büyük oğlumdan yana sıkıntım yok ortanca oğlum çok yoruyor uyumuyor onu uyutmak sıkıntı haklısın çok stresliyim yaşda geçince iyice zorlanmaya başladım :(
13 Mayıs 2026 (59 puan) tarafından yorumlandı
Abla bizde stres oluyoruz bazen stresi yönetemiyoruz biz bile ben 27 yaşındayım ilk oğlum aşırı hareketli 3 buçuk yaşında ikinci oğlanda 3 buçuk aylık bi tek hunim eksik
13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Kız çokta yaşlı değilim 33 yaşımdayım bende büyük oğlum 10 küçük oğlum 5 yaşında kızım 2 aylık huniyi çok oldu takalı ben :)
13 Mayıs 2026 (59 puan) tarafından yorumlandı
Allah kolaylık versin abla cümlemize
13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Amin cümlemize
-Reklam-
0 oy
13 Mayıs 2026 (1 puan) tarafından cevaplandı

Uyumak çok önemli ve sıvı alımı tahin kuruyemiş rezene al iç tatlı ye bol bol emzir uyku kaliten iyi olursa çok iyi olur


13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Onları yiyip içiyorum uyuyorum da şükür 5 6 saat uyuyorum kaliteli bir uyku zor ama sürekli uyu uyan uyu uyan zor sanırım stresten dolayı oluyor :(
0 oy
13 Mayıs 2026 (2,251 puan) tarafından cevaplandı

sadece su ic

13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Günde 3 litre su içiyorum daha ne yapayım ya
15 Mayıs 2026 (68 puan) tarafından yorumlandı
Su süt yapar ama kaliteli bir süt olmaz diye duymuştum yani yağlı olmaz demislerdi
16 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Evet sulu süt oluyor onun içinde sürekli bir şeyler yemek zorundayız kalitesi artsın diye
0 oy
13 Mayıs 2026 (54 puan) tarafından cevaplandı

Benim kızımda her ay 1 kilonun üstünde alıyor du bu ay sadece, 400 gram almış ebe hemen mama başlamayalım 1 ay daha bakalım dedi

13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Kaç aylıkki şu an 4 5 aydan sonra kilo alımı doğal olarak azalıyor zaten ayda yarım kilo kadar alıyorlar bebek hareketlendiği için
13 Mayıs 2026 (54 puan) tarafından yorumlandı
4 aylık tam 500 gramdan sonrası normal diyorlar ama kızım 400 grm almış bende mama vermek istemiyorum sütümü arttırmaya çalışıyorum ve rezene ile şerbetli tatlılar çok güzel süt yapıyor birde bol su tabi en önemlisi
13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Onları bende yapıyorum ama yok olmuyor
0 oy
13 Mayıs 2026 (18 puan) tarafından cevaplandı

Önceki cocukarin ve günlük hayatın yorgunluğundan dinlenemeye zaman olmuyor bendede aynısı oldu 2 aylıkken sütüm çok çok azaldı ve Bebekte biraz kilo verince özelikle emip doymayincada mamaya başladık doktor  dedi çünkü ve mama anne sütüyle devam ettik simdi 18 aylık hala mama veiyorum kendi sütüm 15 aylıkken kesildi tamamen msela ben ilk çocuğumu sadece emzrmistim ama ikincide ne yesemde dinlenemedigim için sütüm azalmsti  bide ilk çocukta kullandığım ama ikincide kullanmadığım bir çay var humana rezene kimyonbide onun emziren anne çayı onlar iyi geliyordu ayrıca bunları alamasanda aktardan rezene al kaynat iç o iyi gelir süt yaglanskn sitede kuru üzüm Fevzi fındık kayısı falan tüket bol su bide düzenli Yemen lazm Allah kolaylık versin

13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Çocuk 1 değil ki 2 tane 1 de bebek oldu hangi birine yetişeceğimi şaşırdım rezene falan o dediklerini bende kullanıyorum ama yaş 30 geçince eskisi gibi olmuyor diğer çocuklarımda hiç mama kullanmadım sadece anne sütü aldılar ama kızım onlar kadar şanslı değil
0 oy
13 Mayıs 2026 (60 puan) tarafından cevaplandı

Benim sütüm tamamen kesilmişti psikolojim bozuldu 3 gün kesildi 3 gün durmadan ağladım tabi bu süreçte mamaya da başladım. Durmadan ye kuruyemis meyve su iç. En önemlisi dinlenmek. Benim sütümü komposto ve hurma getirdi. Hurmayı şimdi bile yediğimde kendiliğinden akar göğsümden. Tabi tamamen kesildiği için eskisi gibi kaliteli değil sütüm. Ama hurma mutlaka yemelisin. 

13 Mayıs 2026 (60 puan) tarafından yorumlandı
Ve bol bol emzir. Emzirdikce sütün artar.
13 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Yaa ay bunu deneyim teşekkür ederim canım inşallah bendede işe yarar bende ağlamaktan bi hal oldum bebeğime yetemediğimi düşünmekten sürekli strese girip ağlıyorum sende işe yaramış ne güzel inşallah bendede yarar
14 Mayıs 2026 (60 puan) tarafından yorumlandı
Yarar inşallah damdan düşeni damdan düşen anlar boş kaldıkça emzir inşallah artar. Ama dönüp düşününce kendimi heba etmişim bebek zaten zor bide stres süt azalıyor kesiliyor.
14 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Aynen öyle dediğin gibi eskiden olsa neden bebeklerine mama veriyorlar diye eleştirebilirdim ama insan zor durumda kalabiliyormuş sütü gelmeyebiliyormuş çok zor bir durum kimsenin başına gelmemeli
0 oy
15 Mayıs 2026 (152 puan) tarafından cevaplandı

Ben motilium ilaç kullaniyorum o gözle görülür bi şekilde arttırdı ilk cocugumda görümcem söylemişti kullan sütü artırıyo diye internetten bakınca kullanmak istemedim bişey falan olur diye sütüm de olmadı mama verdim zaten ilkine bu 2. Bebeğim sütüm var ama bazen azalma oluyodu görümcem gene onu önerdi onunda 2 çocuğu var 2 sinde de kullanmış eltimin de yeni çocuğu oldu oda kullanmış sordum artırdı dedi bı deniyim dedim bende ne çıkar şimdi keşke önceden icseymisim diyorum 

15 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Ya birisi hurma ve hoşaf demişti bende hazır ürünleri kullanmayı sevmiyorum kendim alıp yapınca içime siniyor Allaha çok şükür denedim incir ve kuru kayısı falan yemeyi arttırdım su içmeyide arttırdım çok şükür geldi sütüm
0 oy
15 Mayıs 2026 (68 puan) tarafından cevaplandı

Kuru dut çok işe yarıyor bu konuda iki kaşık dutu biraz suda kaynat iç posasini ye kuru haliyle tüket. Birde bende tavuk yediğim zamanlar çok sütüm olurdu 

16 Mayıs 2026 (778 puan) tarafından yorumlandı
Teşekkür ederim canım annemde bunu dedi onuda deneyeceğim sütüm gelmeye başladı artık hurma ve komposto da çok işe yarıyor incir gün kurusu ceviz bol bol su tüketmeyi arttırdım

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Prematüre doğan bebeğim için anne sütünü nasıl artırabilirim?
Prematüre doğan bebeğiniz için süt miktarını artırmak amacıyla öncelikle sık ve etkili emzirme veya pompa ile sağım yapılmalıdır. Bebeğinizi her istediğinde emzirmek ve her boşaltımda süt üretimini tetiklemek önemlidir. Anne sütünün artması için bol sıvı tüketimi (su, bitki çayları) ve besleyici gıdalar (hurma, ceviz, badem, tam tahıllar, protein açısından zengin gıdalar) düzenli olarak alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütümün aniden azalmasının sebepleri nelerdir ve tekrar nasıl çoğaltabilirim?
Anne sütü miktarında ani azalmanın birçok nedeni olabilir: stres, yorgunluk, yetersiz beslenme, sıvı alımının azlığı, hormonel değişiklikler veya bebeğin emme düzeninde meydana gelen değişimler. Sütü artırmak için öncelikle stres yönetimine odaklanılmalı, dinlenmeye özen gösterilmeli ve beslenme ile sıvı alımı desteklenmelidir. Bol su içmek ve anne sütünü artırdığı bilinen besinleri tüketmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütünü doğal yollarla artırmak için hangi besinler ve yöntemler etkili olur?
Anne sütünü doğal yollarla artırmak için öncelikle bol su tüketimi kritik öneme sahiptir. Bunun yanı sıra, hurma, incir, ceviz, badem gibi kuruyemişler ve kuru meyveler, yulaf ezmesi, çemen otu, rezene gibi besinler ve bitki çayları süt üretimini destekleyebilir. Ayrıca, sık ve etkili emzirme veya pompa kullanımı da süt bezlerini uyararak üretimi artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütünün yeterli olmadığını düşündüğümde bebeğime ek mama takviyesi vermeli miyim?
Anne sütünüzün yetersiz olduğunu düşünüyorsanız, öncelikle bir emzirme danışmanından veya doktorunuzdan destek almanız önerilir. Süt artırma yöntemlerini denedikten sonra hala yetersizlik söz konusuysa, doktorunuzun önerisiyle bebeğinizin ihtiyacına uygun ek mama takviyesine başlanabilir. Bu süreçte bebeğin gelişimini yakından takip etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sürekli ağlamak sütün azalmasına neden olur mu ve bu durumu nasıl yönetebilirim?
Evet, aşırı stres ve sürekli ağlamak sütün azalmasına neden olabilir. Hormonal dengeyi etkileyen stres, süt üretimini olumsuz yönde etkileyebilir. Bu durumu yönetmek için öncelikle kendinize zaman ayırarak rahatlamaya çalışmalısınız. Destek gruplarına katılmak, eşinizle veya yakınlarınızla konuşmak, hafif egzersizler yapmak ve yeterli uyku almaya çalışmak süt üretiminizi olumlu etkiler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 496 göst.
0 oy
1 cevap 411 göst.
16 Şubat 2022 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Glsm12 (10 puan) tarafından soruldu
0 oy
9 cevap 932 göst.

1,512,743 soru

24,673,137 cevap

367,378 kullanıcı

...