Mastit Ameliyatı Sonrası İyileşme ve Emzirme

0 oy
1,317 göst.
24 Nisan 2019 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (94 puan) tarafından soruldu
3 ay 5 gunluk oglum bu aralar surekli kucakta gezmek istiyo emmeside azaldı sizler ne durumdasınız oglum neden boyle oldu

6 Cevaplar

0 oy
24 Nisan 2019 (582 puan) tarafından cevaplandı
Ne guzel iste kendini en güvenli buldugu yerde durmak istio sakin almamazlik yapma canim buyuyor artik atak haftasi olabilir dis huysuzligu baslamis olabilir ama bi sekilde sana siginmak istedigii kesin  geri cevirnemelisin
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
Yok canım geri cevirmiyorum ama bi sorunumu var acaba diye dusunmeye basladim 1 hafta oncesine kadar cok guzel emiyodu simdi emmesi de azaldı aglamıyo doyuyormu doymuyor mu bilmiyorum doymasa aglardi diye dusunuyorum
-Reklam-
0 oy
24 Nisan 2019 (86 puan) tarafından cevaplandı
Biz de yakında 3 aylık olacağız benim oğlum da öyle canım huzursuz bu aralar malesef emmek istemiyor sürekli meme de vakit geçiren uyuyan bebek başını çeviriyor ancak çok açıkirsa uykulu ise alıyor;( kendi başına kalmak istemiyor atak haftası mi ne diyorlar ya öyle bir şey mi acaba diye düşünüyorum ben de 
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
Ya bu atak haftası 1 haftamı sürüyo acaba benimkiside memede durmak isterdi hep aniden emmemeye basladı memeye fötüruyom iki cekiyo kafasini ceviriyo
24 Nisan 2019 (86 puan) tarafından yorumlandı
Canım inşallah bir hafta sürer inan bilmiyorum bende bir haftadır uğraşıyorum önceleri aynen bir iki emiyor başını çeviriyordu başka yere bakıyordu şimdi ağlıyor bazen emiyor bazen istemiyor kaç gündür yoruldum moralim bozuldu;( inşallah bir an önce düzene girer bebekler ;(*
0 oy
24 Nisan 2019 (139 puan) tarafından cevaplandı
Çok zor ve yorucu bu 3 -4 ay araligi. Oglum da oyle. Bir tek uykuluyken süt iciyor 20 25 dk, yoksa en fazla 5 dk icip kendini geri atiyor, agliyor. Atak haftasi 4 hafta suruyor malesef :( Bugun iyi gibi benimki bakalim artik. Surekli de ayakta ziplama dolaşma istegi insani yoruyor. Evde tek oldugu.da kollarim uyuşuyor artik. Her bebekte ayni sanirim bu aylarda huzursuzluk tavan yapiyor.
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
1 ay mı sürüyo of napcam 1 ay ya esim gorevlere gidiyo bende genelde hep tek oluyorum insallah cabuk gecer
24 Nisan 2019 (139 puan) tarafından yorumlandı
Evet atak takvimine bak istersen. Malesef gaz sorunuyla da baya bir sıkıntılı oluyor;ama sakin olmaya ve istemedigi zaman cok zorlamamaya calisin cunku inatlasir sonra. 10 dakika aradan sonra tekrar denersiniz.
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
Atak tavminine nasil bakiliyo
24 Nisan 2019 (86 puan) tarafından yorumlandı
Bir ay mı canım:((( Bir yandan aranıyor meme istiyor verince de ağlıyor hüngür hüngür uykulu iken emiyor ancak şaştım kaldım sanki ben vermiyormuşum memeyi gibi içli içli ağlayıp arıyor kucağıma filan alsam verince almıyor;( bir de benimki sadece emerek uyurdu şimdi uyutamiyirum uyumayınca daha da huysuz kaldım arada :(( sabır gerekiyor galiba
25 Nisan 2019 (139 puan) tarafından yorumlandı
Internette yazarsaniz gorsellerde cikar.
0 oy
24 Nisan 2019 (33 puan) tarafından cevaplandı
neden bilmiyorum araştırmadım ama bu aylarda emmek istemeyebiliyormuş, benimki de 3 ay 3 günlük, o da genelde kucakta gezmek istiyor, emmediği ve uyumadığı zamanlar ya gezdircen ya konuşup ilgilencen kendi haline bıraksam en fazla on dakika. 
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
Aynen canim benimde öyle surekli ilgi istiyo
0 oy
24 Nisan 2019 (6,550 puan) tarafından cevaplandı
Sıkıldığı zaman kucak istiyo kızım mama sandalyesinde dışarı bakıyor sıkılınca oyun halısına yatırıyorum sıkılınca odasına götütüyorum dönence ilgisini çekiyor her sıkıldığında kucak istiyo oyalayabildiğim kadar oyalıyorum doğru düzgün emmiyor sağlık ocağına gittik bugün gelişimi güzel dediler ne kadar emerse artık zorla almıyor. 3 ay 2 günlük kızım
24 Nisan 2019 (94 puan) tarafından yorumlandı
Canım mama sandaliyesine uturabiliyo mu daha kucuk degil mi
24 Nisan 2019 (704 puan) tarafından yorumlandı
Mama sandalyesi mi iyide oturamzlr ki bebekler 3 aylikkn
24 Nisan 2019 (6,550 puan) tarafından yorumlandı
3 kademeli mama sandalyesi yatış pozisyon yarı yatış pozisyonu ve oturuş pozisyonu var ben orta ayarı kullanıyorum ne yatık ne tam oturur
0 oy
25 Nisan 2019 (553 puan) tarafından cevaplandı
Benim kızım da 3 ay 6 günlük, aynı dediğin gibi canım, sürekli kucak istiyor, kucakta da dışa dönük olup bakınacak, sabit de durmayacağız sıkılıyor sürekli geziyoruz evin içinde, kollarım kopuyor.. Yatmayı hiç  sevmiyor, hemen kafasını kaldırmaya çalışıyor, oturmak istiyor ama oturtmuyorum tabi bazen kucağımda tutarken oturur gibi oluyor, korkuyorum bir şey olacak diye. Emme sorunumuz geçen hafta vardı, bu hafta daha iyi. Fakat benim kızım zaten son 1 aydır 2.5-3 saatte bir maksimum 10 dakika emiyor. Yetiyor diye düşünüyorum, emme kuvveti baya iyi önceye nazaran.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Mastit ameliyatı sonrası göğüs iyileşme süreci ne kadar sürer?
Mastit cerrahi drenajı sonrası göğüs iyileşme süresi genellikle 2-4 hafta sürer. İlk birkaç gün ağrı ve şişlik normaldir. Doktorunuzun önerdiği antibiyotikleri düzenli kullanmak ve yara bakımını aksatmamak iyileşmeyi hızlandırır. Emzirmeye devam etmek, süt kanallarının açık kalmasına yardımcı olabilir ancak ağrı hissederseniz ara vermek önemlidir. Tamamen iyileşme ve normal hissetme süresi kişiden kişiye değişebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit ameliyatı sonrası emzirme devam ettirilmeli mi, nasıl yapılmalı?
Mastit cerrahi drenajı sonrası emzirmeye devam etmek genellikle önerilir. Etkilenen memeden emzirme ağrılıysa, diğer memeden emzirmeye devam edin. Süt akışını sağlamak için mastit olan memeyi de düzenli olarak boşaltmak önemlidir. Boşaltma işlemini pompa ile yapabilir veya bebeğiniz ağrı hissetmiyorsa emzirmeye devam edebilirsiniz. Doktorunuza veya emzirme danışmanınıza danışarak en doğru yöntemi belirleyebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit ameliyatı sonrası göğüs ağrısı ve şişlik ne zaman geçer?
Mastit cerrahi drenajı sonrası göğüs ağrısı ve şişlik genellikle birkaç gün içinde azalmaya başlar. İlk 24-48 saatte ağrı kesiciler ve soğuk kompresler rahatlama sağlayabilir. Şişliğin tamamen inmesi ve ağrının kaybolması yaklaşık 1-2 haftayı bulabilir. Eğer ağrı ve şişlik artarsa veya ateşiniz yükselirse derhal doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit ameliyatı sonrası enfeksiyonun tekrarlamaması için neler yapılmalı?
Mastit cerrahi drenajı sonrası enfeksiyonun tekrarlamaması için en önemli adım, doktorunuzun verdiği antibiyotik tedavisini eksiksiz tamamlamaktır. Sık sık ve etkili şekilde memeyi boşaltmak, süt kanallarının tıkanmasını önler. Emzirirken bebeğin memeyi doğru kavradığından emin olmak da önemlidir. Yeterli sıvı tüketmek ve dinlenmek de genel iyileşmeye katkı sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit ameliyatı sonrası göğüslerde hissizlik veya sertlik kalıcı mıdır?
Mastit cerrahi drenajı sonrası göğüslerde geçici hissizlik veya sertlik hissedilebilir. Bu durum, ameliyat bölgesindeki ödemin ve iyileşme sürecinin bir parçasıdır. Genellikle zamanla düzelir. Tamamen iyileşme süreci tamamlandığında hissizlik ve sertlik kaybolur. Eğer bu durumlar uzun sürerse veya endişe vericiyse doktorunuza danışmanız önerilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 513 göst.
26 Ocak 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde SeiFer (135 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 498 göst.
0 oy
2 cevap 333 göst.
22 Ağustos 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Eslemmberat (14 puan) tarafından soruldu
0 oy
3 cevap 686 göst.
10 Mayıs 2023 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Kubra_16 (43 puan) tarafından soruldu

1,512,737 soru

24,673,071 cevap

367,375 kullanıcı

...