6 Aylık Bebeğe Süt Yoksa Ek Gıda ve Mama Nasıl Verilir?

0 oy
265 göst.
24 Mayıs 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (125 puan) tarafından soruldu
Arkadaslar sımdı sıze bılmedıgım ıcın sormak ıstıyprum pglum emıyor ama sutum suan yok bazı gun hıc olmuyor gunduz 40ml sıvı kıvamda bebek irmiği ve pırınc unlu karısık mama yapıyorum verıyorum ama akşam tekrar versem yanı sabah meyve puresı oglen mama akşam mama versem cokmu olur sutu olmayanlar neler yapıyor tabı sadece mama vermeyecem sutum oluyor emzırecegımde aynı zamanda sık sjk

1 cevap

0 oy
24 Mayıs 2020 (1,118 puan) tarafından cevaplandı
6 aylık bebeğe cok olur bnce. Sindirim sistemini yorar. Sütün yoksa formul mama vermelisin 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 aylık bebeğe ek gıda ne zaman ve nasıl verilmeli?
6 aylık bebeğe ek gıda genellikle doktor tavsiyesiyle başlanır. İlk olarak püre kıvamında, tek çeşit sebze veya meyve ile başlayıp, her yeni gıdayı 2-3 gün ara ile tanıtmak önemlidir. Mama ile birlikte verilecek ek gıdaların miktarı ve sıklığı bebeğin ihtiyacına göre ayarlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Anne sütü yetersizse bebeğe ek mama ne kadar verilmeli?
Anne sütü yetersizse ek mama miktarı, bebeğin yaşına, kilosuna ve genel sağlık durumuna göre doktor tarafından belirlenmelidir. Genel kural olarak, günde toplam beslenme miktarının büyük kısmını anne sütü oluşturmalı, ek mama sadece destekleyici olmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin ek gıdaya geçişinde sık yapılan hatalar nelerdir?
Bebeklerin ek gıdaya geçişinde sık yapılan hatalar arasında erken başlama, birden fazla yeni gıdayı aynı anda verme, püre kıvamından uzaklaşma ve bebeğin reddettiği gıdayı zorlamaktır. Sabırlı olmak ve bebeğin işaretlerini takip etmek önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
6 aylık bebeğin mama ve ek gıda dengesi nasıl olmalı?
6 aylık bir bebek için ideal denge, hala ana besin kaynağının anne sütü veya formül mama olmasıdır. Ek gıdalar, tadım ve besin çeşitliliği kazanımı için küçük porsiyonlar halinde ve öğün aralarında verilmelidir. Gün içinde toplam mama miktarını aşırı düşürmemek gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sütüm az geldiğinde bebeğimi nasıl beslemeye devam etmeliyim?
Süt az geldiğinde öncelikle emzirme sıklığını artırmak ve doğru emzirme tekniklerini uygulamak önemlidir. Doktorunuza danışarak ek mama takviyesi yapabilir, bebeğinizi ana öğünlerde emzirip, yetersiz kaldığı durumlarda ek mama verebilirsiniz. Sık sık emzirmek süt üretimini artırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 558 göst.
8 Mayıs 2023 12-24 ay arası bebekler kategorisinde melisakarali95 (23 puan) tarafından soruldu
0 oy
4 cevap 1,050 göst.
1 Nisan 2021 12-24 ay arası bebekler kategorisinde zehraaa (133 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 223 göst.
1 Mayıs 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Belma t. (133 puan) tarafından soruldu
0 oy
8 cevap 1,183 göst.
6 Şubat 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Sbl37 (30 puan) tarafından soruldu

1,512,339 soru

24,667,962 cevap

367,097 kullanıcı

...