Kek İçi Neden Ham Kalır? Püf Noktaları ve Çözümleri

0 oy
199 göst.
1 Temmuz 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde (58 puan) tarafından soruldu

Hanımlar kek yapıorum içi her zaman biraz ham kalıyor neden?????

3 yumurta

1 cay bardagı seker


1 cay bardagı süt
Yarım çay bardağı yağ

1 cay bardagı un

Kabartma tozu 

Vanılya

ÖNCEDEN ISTILMIŞ FIRINDA, ALTLI ÜSTLÜ 180 DERECE 40 DK PİŞİRİYORUM

Sorun nerde anlamıyorum?????? 
notu ile kapatıldı: Sohbet içerikli sorularınızı lütfen sohbet kısmına yaziniz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Kekim neden pişerken içi ham kalıyor? Hangi sırları bilmeliyim?
Kekinizin içi ham kalmasının en yaygın nedeni, pişirme süresinin yetersiz olması veya fırın sıcaklığının dengesizliğidir. Genellikle 180 derece alt-üst ayarda 30-40 dakika yeterli olsa da, fırınınızın performansına göre bu süre değişebilir. Kekin ortasına batırdığınız kürdan temiz çıkmıyorsa, pişirme süresini 5-10 dakika daha uzatmayı deneyin. Ayrıca, fırınınızın önceden tamamen ısındığından emin olun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kek hamurunun kıvamı neden pürüzsüz olmuyor ve içi ıslak kalıyor?
Kek hamurunun pürüzsüz olmaması ve içinin ıslak kalması, genellikle kuru ve ıslak malzemelerin karıştırma sırasındaki veya süresindeki hatalardan kaynaklanır. Unu ekledikten sonra çok fazla çırpmak glutenin aşırı gelişmesine ve kekin sertleşmesine neden olabilir, bu da ortasının daha az pişmesine yol açar. Malzemeleri sadece birleşene kadar nazikçe karıştırmak en iyi sonuçları verir. Ayrıca, tarifinizdeki yağ ve sıvı oranını kontrol etmek de önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yumurtalı kek tarifinde 3 yumurta, 1 bardak şeker ve diğer malzemelerle kek neden ortası ham kalır?
Tarifinizdeki yumurta, şeker ve yağ oranı dengeli görünüyor. Kekin ortasının ham kalmasının temel nedeni, fırın sıcaklığının doğru ayarlanmaması veya fırının önceden yeterince ısınmaması olabilir. 180 derece ideal olsa da, fırınınızın termometresi varsa kalibrasyonunu kontrol etmek faydalı olabilir. Fırını önceden 10-15 dakika ısıtmak, kekin daha homojen pişmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kek pişirme süresi ve derecesi 180 derecede 40 dakika olsa da içi neden ham kalıyor?
Kekinizin 180 derecede 40 dakika pişmesine rağmen içinin ham kalması, fırınınızın gerçek sıcaklığının ayardan düşük olması veya kekin kalınlığının fazla olmasıyla ilgili olabilir. Fırınınızın alt rafında pişiriyorsanız, ısıyı daha iyi dağıtmak için orta rafa almayı deneyin. Ayrıca, kürdan testi ile pişip pişmediğini kontrol etmek en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kek hamuruna kabartma tozu ve vanilya eklenmesine rağmen içi neden çiğ kalıyor?
Kabartma tozu ve vanilya, kekin lezzetini ve kabarmasını sağlayan yardımcı unsurlardır. Kekin içinin çiğ kalmasının ana nedenleri arasında fırın sıcaklığı, pişirme süresi ve hamurun homojenliği bulunur. Kabartma tozunun bayat olup olmadığını kontrol etmek de önemlidir, ancak genellikle sorun pişirme süreciyle ilgilidir. Kekin ortasına batırdığınız bir kürdanın temiz çıkması, pişmiş olduğunun göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 758 göst.
7 Eylül 2024 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Busom (4 puan) tarafından soruldu
0 oy
8 cevap 609 göst.
30 Ağustos 2024 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Veraaa (336 puan) tarafından soruldu
0 oy
0 cevap 207 göst.
10 Ocak 2024 Doğum Sonrası Anne kategorisinde Meraklı (104 puan) tarafından soruldu
0 oy
0 cevap 166 göst.
15 Kasım 2023 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Bahar_63 (19 puan) tarafından soruldu

1,512,202 soru

24,666,177 cevap

366,986 kullanıcı

...