13.5 Aylık Bebek Neden Konuşmuyor? Gelişim Süreci ve Destek Önerileri

0 oy
1,364 göst.
22 Ağustos 2020 12-24 ay arası bebekler kategorisinde (2,520 puan) tarafından soruldu

13,5 ayligiz. Kizim sadece baba ve mama diyor. Onlari da nadir olarak soyluyor. Baba derken de hani oyle seslenme olarak degil de ses olarak cikariyor. Benim ise icimde kalıyor kizim neden konusmuyor diye. Elbette zamani vardir ama merak etmemek elde degil ne zaman dillenir diye :)

Size ise bebeklerinizin ne zaman ve nasil konuştuğunu sormak istiyorum. Basligimda da yazdığım gibi konusmak acaba bir ihtiyac mi? Kizim her seyi ih ih diyerek, gosterek anlatiyor. Zaten ben onun bakislarindan anliyorum ne istediğini. Ve de yerine getiriyorum. Esimle dedik acaba biz her seyi yapiyoruz diye mi bu kiz konusma GEREĞİ duymuyor? Anlamazdan gelmeye calistik ama hem faydasi olmadı hem de istikrarli olamadik. Mama kelimesini de kraker sayesinde söylemeye basladi. İlk yediginde cok sevdi ve elindeki krakeri bitirince yenisi icin mammam demeye basladi. E bu kiz beni sevmiyor mu da anne demiyor :D Bir de kizim cok cabuk utaniyor. Bi ses cikardiginda tesvik olsun diye taklit ediyorum, kizim konustu diye alkisliyorum bu sefer ters tepiyor, kacip gidiyor :D Acaba gormezden mi gelmeliyim dilsel yenilikleri? 

Sizin surec nasil ilerliyor anlatabilir misiniz? 18ay civari 2kelimelik cumleler kurmasi beklenir bir bebegin. Telas etmek istemiyorum ama uzuluyorum da icten ice... (Bu arada dedigim her seyi anlayip yerine getirir, dili anlamada hic bir sorun yok, sorun uretimde.)

Bebek Ayı 13,5

9 Cevaplar

+1 oy
22 Ağustos 2020 (55 puan) tarafından cevaplandı
Benim bebegim daha 34 günlük tecrübem yok ama doğru bildiğim bir kaç tavsiye verebilirm. 

Bol bol onunla konuş uyuturken oyun oynarken kitap oku ya da şarkı,ninni söyle. 

Siz onunla ne kadar çok iletisine geçerseniz o daha kolay konuşur. Bir şeyler yedirirken giydirirken oyun oynatırken ne yapiyosaniz yaptığınız şeyleri soyleyerek yapın. Mesela hadi pijamamizi giyelim sıra çoraplarda.  Hatta bunları renklerini söyleyerek de yapabilirsiniz. Emzirirken onunla sürekli konuşun masal anlatın ne kadar çok kelime duyarsa sizinle ne kadar çok etkiledim kurarsa o kadar kolay konuşur.  Yemek yedirirken yedirdiginiz şeyler hakkında hikayeler uydurun . Onunla konuşurken tonlamalariniza dikkat edin . Hatta kendi yaş grubundan oyun oynayabileceği yakınlarda çocuklar varsa her gün belirli bir süre oyun oynamalarını sağlayın o çok etkili olur. Oyuncaklarıyla oynarken onları konuşturun.  Işin özeti onunla ne kadar çok konuşursanız o kadar erken konuşur . Inşaallah biran önce konuşur minik
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Canim hani dedim ya dedigim her seyi ama her seyi anliyor diye, zaten ben surekli onunla konustugum icin anliyor her seyi. İddia ediyorum benim kadar iletisimde (sozlu ve fiziksel) olan az insan vardir, 7/24 beraberiz. Dolaptaki meyveleri, sebzeleri bilir. Yedigi yemekleri bilir. Butun oyuncaklarinin A'dan Z'ye hepsinin bir adi var ve hepsini bilir. Verdigim karmasik komutlari yerine getirir.... Vs vs listeyi uzatabilirim. Dedigim gibi cok konusuldugu icin cok biliyor. Ama kendisi uretmek istemiyor. Demissin ya oyuncaklari konustur diye, hep yapiyorum zaten. Hatta once ben yapiyorum sesimi degistirerek sonra kizima veriyorum hadi pembiş (bir bebeginin adi) anne desin diye ama sadece agzini oynatiyor ses cikarmiyor :) ben de bunun nedenini merak ediyorum esasen. Utaniyor heralde diye dusunuyorum ama....
22 Ağustos 2020 (55 puan) tarafından yorumlandı
Belki yapıdadır canım bazı bebekler geç konuşuyor ya. Olmadi doktora gittiğinde sorarsın için rahat eder
-Reklam-
0 oy
22 Ağustos 2020 misafir tarafından cevaplandı
Hiç dert etme bnm büyük oğlan geç konuştu ama şimdi bi tuşu olsada arada kapatsak diyoruz hiç susmuyo 10 yaşına geldi aşırı çenesiz bi çocuk geç konuştuya içinde birikenleri hala atamadı diyom gülüyoz eşimle :)))
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Orasi kesin canim ama yine de istiyorum bi anne desin yaa :))
0 oy
22 Ağustos 2020 (1,230 puan) tarafından cevaplandı
Ben oğlum yeni doğduğundan itibaren yetişkin bir çocukmuş gibi hep onunla konuştum.7 aylıkken anne dedi.9 aylıkken baba ve gel dedi.Şuan 13 aylık anne baba dede dayı gel ver al mamma emme diyor.
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
İnputla alakali hic derdimiz yok. Yukaridaki yorumumu kopyaliyorum:
Canim hani dedim ya dedigim her seyi ama her seyi anliyor diye, zaten ben surekli onunla konustugum icin anliyor her seyi. İddia ediyorum benim kadar iletisimde (sozlu ve fiziksel) olan az insan vardir, 7/24 beraberiz. Dolaptaki meyveleri, sebzeleri bilir. Yedigi yemekleri bilir. Butun oyuncaklarinin A'dan Z'ye hepsinin bir adi var ve hepsini bilir. Verdigim karmasik komutlari yerine getirir.... Vs vs listeyi uzatabilirim. Dedigim gibi cok konusuldugu icin cok biliyor. Ama kendisi uretmek istemiyor. Demissin ya oyuncaklari konustur diye, hep yapiyorum zaten. Hatta once ben yapiyorum sesimi degistirerek sonra kizima veriyorum hadi pembiş (bir bebeginin adi) anne desin diye ama sadece agzini oynatiyor ses cikarmiyor :) ben de bunun nedenini merak ediyorum esasen. Utaniyor heralde diye dusunuyorum ama....
0 oy
22 Ağustos 2020 (248 puan) tarafından cevaplandı
Sürekli soru sorarak konuşun ve göstermesini söylemesini bekleyin kimi zaman cevap verin kimi zaman susun.

Sürekli konuşun birşeyler anlatın günlük hayatınızdaki rutinleri bir büyükle konuşur gibi anlatın ve eğitici kartlar alabilirsiniz faydası olur 
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
İnputla alakali hic derdimiz yok. Yukaridaki yorumumu kopyaliyorum:
Canim hani dedim ya dedigim her seyi ama her seyi anliyor diye, zaten ben surekli onunla konustugum icin anliyor her seyi. İddia ediyorum benim kadar iletisimde (sozlu ve fiziksel) olan az insan vardir, 7/24 beraberiz. Dolaptaki meyveleri, sebzeleri bilir. Yedigi yemekleri bilir. Butun oyuncaklarinin A'dan Z'ye hepsinin bir adi var ve hepsini bilir. Verdigim karmasik komutlari yerine getirir.... Vs vs listeyi uzatabilirim. Dedigim gibi cok konusuldugu icin cok biliyor. Ama kendisi uretmek istemiyor. Demissin ya oyuncaklari konustur diye, hep yapiyorum zaten. Hatta once ben yapiyorum sesimi degistirerek sonra kizima veriyorum hadi pembiş (bir bebeginin adi) anne desin diye ama sadece agzini oynatiyor ses cikarmiyor :) ben de bunun nedenini merak ediyorum esasen. Utaniyor heralde diye dusunuyorum ama....
0 oy
22 Ağustos 2020 (274 puan) tarafından cevaplandı
Bence konuşsun diye çok zorlamamak lazım benim oğlum çok erken konuşmuştu yaşıtlarına göre. Hemde benim ilgilenecek vaktim de yoktu üstelik kayınvalide ile beraber yaşıyordum. Ama etrafında çok fazla büyük vardı ve biz onunla hiç bebekce konuşmadık büyük insan gibi davrandık hep. Evet isaret dili ile başladı kimse anlamadı ben anladım sadece ama anlaşmazlıktan geldim hep dedim ya onunla ilgilenemedim beni istesin bana mecbur kalsin diye. Biraz arada büyüdü o yüzden ama konuşma çok iyiydi. Hatta 17 aylıkken kayınvalidem tutturmuştu bu herşeyi söylüyor çişini de söyler öğret öğret diye. Tabi ben iki yaşına kadar bekledim zor da olsa.  

Yani canım demem o ki onu yapsın bunu yapsın vs diye bekleme deme düşünme hiç. Anın tadını çıkar Allah izin verdiği müddetçe herşeyi yapacak. Onun ih ihlarini mammamlarini bir daha ne zaman duyabilirsin ki.
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Cok haklisin canim. Aslinda ben erken konusur gec yurur diyordum. Cunku hep parmak uclarina basti balerin gibi. Ama yaşında yurudu. Konusma olarak ise kendim hep ilgilendigim icin erken konusur heralde diyodum, o da tam tersi oldu :)
Ve yine haklisin ki bu ihlamalar, mamamlar gelmeyecek. Biraz tadini cikarmak lazim sanirim. Benim karakterimden de kaynakli iste. Oglak burcu olunca her seyi vakitlice yapsin, duzenli ilerleyelim istiyorum. Ama tabi karsimdaki bir proje degil, bebek :)))
22 Ağustos 2020 (274 puan) tarafından yorumlandı
Ve onunda bir burcu var :)))
0 oy
22 Ağustos 2020 (130 puan) tarafından cevaplandı
Yazdığın kadarıyla yapılması gereken herşeyi zaten yapmışsın, dil gelişiminin genetik boyutunu da göz ardı etmemek lazım anne baba geç konuşmuşsa misal çocuk da gec konuşabiliyor. Ben çok geç konusmusum Oğlum da 3 yaşına kadar kelime kelime konuşuyordu ama uzun cümle kuramiyordu sonra ilerletti şükür. Sizinki de zamanını bekliyordur acele etmeyin konuşur inşallah annesi.
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Evet canim gorsel (kelime kartlari, gercek nesneler), isitsel, dokunsal olarak aliyor verileri, ama uretim yok :)
Genetik boyutunu cok dusunmedim acikcasi. Yarin iki tarafa da sorayim esimle ben ne zaman konusmusuz :) cok sagol hatirlattigin icin ^^
0 oy
22 Ağustos 2020 (579 puan) tarafından cevaplandı
Ayni surecten geciyoruz ve senin yaptigin herseyi ben de yaptim..kizim da 13.5 aylik kelimeler mama baba dede birde kuzeni var ona sesleniyo lila diye okadar..dogdugundan beri konusuyorum yemek yaparken  anlatiyorum sebzeleri meyveleri hayvanlari ama simdilik sadece dedigim kelimeleri kullaniyo herseyi isaret ederek gosterip istiyo ihh ihhh ya da buuu buuu diyerek bi sorun oldugunu dusunmedim hic zamani vardir heralde yapilabilcek herseyi yapmisiz ama insan bi anneee desin istiyo artik :)
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Ayni canim ayni, birebir dedigin gibi :) ben de kesinlikle bir sorunu oldugunu düşünmüyorum. Goren herkes masallah kocaman cocuk gibi her seyi anliyor diyor. Lakin kendisi tam bir sessiz teyyare :D ve aynen dediğin gibi "anne"yi duymayi o kadar cok istiyorum ki ^^
0 oy
22 Ağustos 2020 (3,306 puan) tarafından cevaplandı
Bu kadar benzeyebilir kızlarımız gerçekten canım yaşında artık sadece mama ve baba o da baba diye seslenme şeklinde değil aynen anne de yok algısı çok iyi herşeyi anlıyor tüm komutları yerine getiriyor ben birazda buna bağlamaya başladım mesela biz ona perde kapatma öğretmedik geçen gün güneş geldi biri perdeyi çekse dedim inanırmısin gitti altından tuttu cekistiriyor yani şu yüzden anlatıyorum bence çok etkin bir şekilde dinleme anlamlandirma yapıyorlar dikkatleri tamamen burda ve o güdü yu bununla doyuruyorlar baba ve mama zaten yeterli kuzum şimdilik en geç 2 yaşında iki kelimelik cümle kuracaklarina eminim şu an dikkat etmemiz gereken şey basit komutları anlıyor mu ortak dikkat var mı göz teması var mı yine basit taklitler var mı görüyorum ki var gerisini akışına birakcaz canım eminim ki sohbetler kartlar vs yapıyorsun şimdilik herşey yolunda
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Canim galiba dedigin gibi bizim kizlar huy ikizi :) her seyi yapiyor ediyor masallah ama heves etmiyor da değilim. O mirildanmalari bile o kadar hosuma gidiyor ki :D
22 Ağustos 2020 (3,306 puan) tarafından yorumlandı
Ya evet ya arkadaşımin kızı annemm diyor yürüyerek gidiyor annesine sarılıyor öpüyor benim kız da bihaber ruloyu kaldırmış gözüne getirdi sanıp bakıp gülüyor:))))))
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
:D:D:D ay yerim ben onu ama :D Allahim esirgesin hepsini :)
22 Ağustos 2020 (3,306 puan) tarafından yorumlandı
Amin Canım aminnnn:)))
0 oy
22 Ağustos 2020 (149 puan) tarafından cevaplandı
Her bebeğin gelişimi farklı işte canm benim oğlanda 9.5 aylık baba dede nene mama gel anne cici bunları soyluyo ama mesela yüzüstü yatmiyo asla ağlar ne sürünme ne de diş var her bebek farkli gerçekten canları sağ olsn herşeyi yaparlar
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Cevabin icin cok sagol canim. Evet haklisin biliyorum, zaten bir sorun oldugunu düşünmüyorum. Ama icimden geciyor iste neden konusmuyor acaba diye, ben heveslendikce kiz konusmaz oldu :D
22 Ağustos 2020 (149 puan) tarafından yorumlandı
Hayırlısıyla konuşur cnm kuzu
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Oyle tabi canim, tekrar cok sagol (:
22 Ağustos 2020 (149 puan) tarafından yorumlandı
Sende saol cnm sağlıkla büyüt bebisini
22 Ağustos 2020 (2,520 puan) tarafından yorumlandı
Amin canim, hepimiz insallah..

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

13.5 aylık bebek konuşmaya ne zaman başlar?
Genellikle bebekler 18 aylık civarında iki kelimelik cümleler kurmaya başlasa da, her bebeğin gelişim süreci farklıdır. Kızınızın dil gelişiminde endişelenmeniz normaldir, ancak sabırlı olmak önemlidir. Dil gelişimini desteklemek için bol bol konuşmak ve etkileşimde bulunmak faydalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerin konuşması ihtiyaç mıdır, dürtü mü?
Bebeklerin konuşması hem bir ihtiyaç hem de doğal bir dürtüdür. İletişim kurma, isteklerini belirtme ve çevreleriyle etkileşimde bulunma ihtiyacı, konuşma becerilerinin gelişimini tetikler. Bu dürtü, ebeveynlerin geri bildirimleriyle beslenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebekler neden konuşmak yerine işaretle anlatır?
Bebekler, kelime hazineleri henüz gelişmediği için isteklerini ve duygularını işaret ederek, sesler çıkararak veya mimiklerle anlatırlar. Bu, dil gelişimlerinin doğal bir parçasıdır. Ebeveynlerin bu işaretleri anlaması ve yanıtlaması, bebeğin iletişim kurma becerisini pekiştirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Ebeveynler bebeklerin konuşmasını nasıl teşvik edebilir?
Ebeveynler, bebekleriyle bol bol konuşarak, kitap okuyarak, şarkılar söyleyerek ve oyunlar oynayarak dil gelişimini teşvik edebilir. Bebeğin çıkardığı sesleri taklit etmek ve olumlu geri bildirimde bulunmak, bebeğin konuşmaya daha istekli olmasını sağlar. Ancak aşırı baskı veya utangaçlığı tetikleyecek davranışlardan kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeklerde dil üretimindeki gecikmeler nasıl anlaşılır?
Bebeklerde dil üretimindeki gecikmeler, 18-24 aylıkken basit kelimeleri söyleyememe veya 2 yaş civarında iki kelimelik cümle kuramama gibi belirtilerle anlaşılabilir. Ancak her bebeğin gelişimi farklıdır. Eğer endişeleriniz varsa, çocuk doktorunuza veya bir dil terapistine danışmanız en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 880 göst.
15 Kasım 2020 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Nznfrt (252 puan) tarafından soruldu
0 oy
1 cevap 373 göst.
0 oy
1 cevap 409 göst.
0 oy
1 cevap 532 göst.
2 Şubat 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Halenur (44 puan) tarafından soruldu

1,512,782 soru

24,673,814 cevap

367,419 kullanıcı

...