Bebek Göbeği Yakma İşlemi: Akıntı ve Bakım

0 oy
2,293 göst.
18 Eylül 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (39 puan) tarafından soruldu

Kizlar akinti vardi doktora goturdum bi ilac sürüldü yakma islemiymis bu dun aksam biraz akinti oldu ama sabah gobegini yapistirmis normalmi acaba rsmde ne belli olmuyo gibi bi bakarmisiniz

image

4 Cevaplar

0 oy
18 Eylül 2019 (57 puan) tarafından cevaplandı
EVET OYLE OLUYOR
18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Ay cok şükür ya
-Reklam-
0 oy
18 Eylül 2019 (82 puan) tarafından cevaplandı
Canim o yakma işlemi gümüş nitrat kalemle yapılıyor dövme gibi uzunca bi süre lekesi kalıyor akıntı koku kızarıklık yoksa korkma ama bunlar olursa tekrar git doktora
18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Yok cnm oyle bisey yok sadece gobegi yapistirmis cok sagol cnm ya korkmustum öyle gorunce
0 oy
18 Eylül 2019 (69 puan) tarafından cevaplandı
Evet biz de yaktık ama öyle çok birleşmedi sizinki çok birleşmiş sanki ben mi yanlış görüyorum 
18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Aynen cnm baya yapismis gibi
0 oy
18 Eylül 2019 (69 puan) tarafından cevaplandı

Bizimki böyle oldu 

image

18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Canim altını degisirkwn simdi baktimda yakışıklık acilmis ama tamamen iyilesme yok senin bebek kac günlük
18 Eylül 2019 (69 puan) tarafından yorumlandı
77 günlük cnm bana bi hafta banyo yapma dedi bizimki de sarı sarı akıyordu sonra doktora götürdüm yaktı
18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Duzelir insallah ya ordan enfeksiyon kapma riski varya ondan korkuyorum biraz
18 Eylül 2019 (39 puan) tarafından yorumlandı
Ama iyi canim seninki duzeliyo gibi duruyo
18 Eylül 2019 (69 puan) tarafından yorumlandı
Yok cnm yakıldıktan sonra sorun olmuyor iyileşiyor  biz  çok cektik valla çok şükür yakıldıktan sonra sorun çıkmadı

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebek göbeğinde yakma işlemi sonrası akıntı normal midir?
Bebek göbeğinde 'yakma' olarak adlandırılan işlem (muhtemelen gümüş nitrat uygulaması) sonrası hafif akıntı görülebilir. Bu işlem, göbek bağının kurumasına ve düşmesine yardımcı olmak için yapılır. Eğer akıntı aşırı miktarda, kötü kokulu veya yeşil/sarı renkteyse mutlaka bir doktora danışılmalıdır. Sabah göbeği yapışmış gibi görünmesi, kremin veya ilacın etkileşimi sonucu normal bir durum olabilir, ancak endişe verici bir değişiklik olup olmadığını doktorunuz değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek göbeği yakma işlemi ne kadar sürer ve ne zaman iyileşir?
Bebek göbeği yakma işlemi genellikle birkaç dakika sürer. İşlem sonrası göbek bağının tamamen kuruması ve düşmesi genellikle 7 ila 21 gün arasında değişir. Bu süreçte annenin ve babanın dikkatli olması, göbek bölgesini temiz ve kuru tutması önemlidir. Eğer belirtilen sürede düşme gerçekleşmezse veya enfeksiyon belirtileri görülürse mutlaka bir sağlık profesyoneline başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek göbeği yakma sonrası bakım nasıl yapılmalıdır?
Bebek göbeği yakma işlemi sonrası bakım, bölgenin kuru tutulmasıyla başlar. Öncelikle, göbek bağının hava almasını sağlamak önemlidir. Bez bağlarken göbek bağının dışarıda kalmasına özen gösterilmelidir. Bölgeyi temiz tutmak için doktorun önerdiği şekilde nazikçe temizlenebilir. Herhangi bir kızarıklık, şişlik, kötü koku veya aşırı akıntı durumunda hemen doktora başvurulmalıdır. İşlem sonrası bebeğin banyosu da doktorun tavsiyelerine göre yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek göbeğinde yakma işlemi kaç gün sonra iyileşir?
Bebek göbeğinde uygulanan 'yakma' işlemi sonrası iyileşme süreci genellikle göbek bağının düşmesiyle tamamlanır. Bu süre kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama olarak 1 ila 3 hafta arasında sürer. Göbek bağının düşmesiyle birlikte altındaki yara da birkaç gün içinde kuruyarak iyileşir. Eğer bu süreç uzarsa veya enfeksiyon belirtileri ortaya çıkarsa doktor kontrolü şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek göbeği yakma sonrası akıntı ve yapışma durumu ne anlama gelir?
Bebek göbeği yakma işlemi sonrası hafif akıntı, bölgenin temizlenmesi veya ilacın etkileşimi sonucu normal olabilir. Sabah göbeğin yapışmış gibi görünmesi de uygulanan kremin veya ilacın cilde temas etmesiyle oluşabilir. Ancak, akıntının miktarı, rengi, kokusu ve yapışmanın sürekli hale gelmesi gibi durumlarda doktorunuza başvurmanız önemlidir. Doktorunuz, bu durumun normal olup olmadığını veya ek bir müdahale gerekip gerekmediğini belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 203 göst.
9 Aralık 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Hat ice (60 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 1,462 göst.
16 Kasım 2022 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Ezgi2 (54 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 273 göst.
21 Temmuz 2021 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde Meriç_Asena_Umayım. (50 puan) tarafından soruldu
0 oy
2 cevap 501 göst.

1,512,701 soru

24,672,730 cevap

367,357 kullanıcı

...