Emzirme Acısı ve Çatlakları: Ne Zaman Geçer?

0 oy
5,527 göst.
25 Eylül 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (390 puan) tarafından soruldu
Bebegimle 15. Günüm. 3 4 gun guzelce emzirip sonrasi yaralar çatlaklarla tanıştım. Cevremde herkes benim parçalandı, koptu, bebegimin agzindan kan akti emerken vs. Örnekleri veriyorlar. Benim suan sekilsiz catlak ve acılı... 

Vicdanim cok kötü durumda çünkü emzirme zamani gelince elim geri gidiyo:(  

Tabiki birakmayacagim ama yasayanlar lütfen ne zaman düzelecek söyleyin. 

Göğüs ucu koruyucu , ayva cekirdegi jeli, lansinoh kullanıyorum.. 
Bebek Ayı 15 günlük

52 Cevaplar

0 oy
16 Ekim 2019 (45 puan) tarafından cevaplandı
Dermolıfe lanolin  bana iyi geldi cnm 2 3 günde gecirdi yaralarımı 
-Reklam-
0 oy
16 Ekim 2019 (440 puan) tarafından cevaplandı
Bende hiç olmadı her emzirme sonrası ve başlarken göğsünün ucuna kendi üstünden sür ve kahverengi kısmının hepsini bebeğin ağzına koy çatlaklar genellikle yanlış emzirmeden dolayı oluyormuş ebe öyle söyledi Geçmiş olsun İnşallah en kısa zamanda arttırsın
0 oy
16 Ekim 2019 (330 puan) tarafından cevaplandı
Kantron ve zeytin yagi kullandım geçti mastır oldum çok zor günlerdi iki ayı buldu güzelce emzirebilmem mastır içinde doktora gittim bi de ılık duş çok iyi geliyor her ikisi içinde
0 oy
16 Ekim 2019 (35 puan) tarafından cevaplandı
Canim teramisin ve lansinoh kremi karistirip sur benim gogsumdende kan akiyodu artik bebegim kan kusuyodu saglik ocagi bunlari verdi inan 2 gunde geçti.  Her emzirmeden sonra sür gogsune. Emzirmeden ince gogsunu sil ama emzir sonra bdaha sür 
0 oy
16 Ekim 2019 (24 puan) tarafından cevaplandı
Canım her emzirmeden sonra göğüs uçlarına zeytinyağı sür ve küçük bir poşet yardımı ile kapat iki günde geçiyor. Her emzirdiginde de silersin poşet zaten yağlı olduğu için tekrar koyarsın. Bende oyle olmuştum, arkadaş tavsiyesi üzerine yaptım ve çok iyi geldi. Yapmanı tavsiye ederim. 
0 oy
16 Ekim 2019 (22 puan) tarafından cevaplandı
Lutfen etrafa bakma bana da ayni seyler soylendi tamam oluyor olmuyor degil ama sen kendini korkutma benimde sekilsiz catlaklarim vardi yaralar oldu aglayarak emziriyordum 2 ay sonra yavas yavas duzelti simdi 5 ayligiz ve hic sorun kalmadi rahatca emziriyorum Allah yardimcin olsun 
0 oy
16 Ekim 2019 (3 puan) tarafından cevaplandı
Bi kaç haftaya düzeliyor canim sen emzir meyi birakma lonsolin diye bi krem çok iyi geliyor 
0 oy
16 Ekim 2019 (41 puan) tarafından cevaplandı
Anlıyorum sizi acı cekiyorusunuz ama benim bebeğim emmedi hiç 3.5 aydır sağıyorum keşke emseydidide bu acıları çekmeye hazirdim
0 oy
15 Ocak 2020 (15 puan) tarafından cevaplandı
Ilk oglumda bende6 ay cok cektim canim herseyi ama herseyi denemistim en son avent gogus kalkanlari ise yaradi mutlaka al derim ve emzirdikten sonra havalandir kuru olmasi onemli dizlerime vura vura aglayarak emzirdim 6 ay Allah yardimcin olsun gogus kalkanlarinin delikli olanlarini kullan ilk once atlete yada sutyene surtmesini tahrisi engelliyo hava aldiriyo emzirme sonrasi acık tut gogusunu mutlaka kurusun birde memede uyumasini engelle emzik gibi cigniyordu oglum bu ikinci oglumdada tam yara olacakken hemen kalkanlarla atlattim cok sukur
0 oy
16 Ocak 2020 (246 puan) tarafından cevaplandı
Benimki 1 aya yakın sürmüştü. Sonrasında da 1 ay daha hassasiyet olmuştu. 
0 oy
16 Ocak 2020 (233 puan) tarafından cevaplandı
Bende aglayarak anneme once dogun sancisi sonra dikis simdi de gogus cikti ne zaman gececek bunlar diye aglamistim:) ama geciyor ben gogus kalkani var emzirdikten sonra peceteye bol zeytinyagini gogsume koyup sonra kalkanla tutturuyordum dahabsonra ilik suyla yikayip kebdi sutumu surdum ve kalkani kullandim benim 10 gun surdu oyle kopma kanama vs olmadi ama orayi nemli tut zeytinyagi etkili yikamana bile gerek yok bebek emsede onada yarar
0 oy
16 Ocak 2020 (671 puan) tarafından cevaplandı
Hakiki sarı kantaron yağı çok iyi gelir. Benimki su toplamıştı sadece iki emzirmeden sonra sürdüm iyileşti. 

Çok uzun sürmüyor her emzirmeden önce ve sonra göğsnzü nemlendirin. Öncesinde sütten, sonrasında da kantaron yağından sürebilirsiniz. Çok kısa zamanda geçtiğini göreceksiniz.
0 oy
16 Ocak 2020 (198 puan) tarafından cevaplandı
Ayva cekirdegi ve lansinohun bende hicbi faydasi olmadi cnm kesin çözümü garmastan ve hametanda buldum garmastan cok iyi geldi ikigunde agriyi siziyi kesti hametanda acisini azaltti emzirmeden önce yikaman gerek sicak suyla canım başka hicbiseyin faydasini gormedim ben 
0 oy
16 Ocak 2020 (134 puan) tarafından cevaplandı
Canım göğüs kapakları var ya onlardsn al bence, benimde öyle oldu ilk 1 hafta artık emziremioyordum acıdan birde sütyene yapıosu kuduyup. O kapakları aldım valla 2 güne kalmadı iyileşti. Ben cıkarmadım hiç kapakları, krem sürüodum göğüs ucum sütyenime değmesin die kapakları takıodum. Ebebekten aldım bi tane öle philips e faşan gerrk yok bence. İnşallah çabuj geçer canım
0 oy
16 Ocak 2020 (2 puan) tarafından cevaplandı
Canım şiddetle tavsiye edeceğim birşey var Ben onunla çok hızlı geçirdim Lanolin sürüp göğüs ucumu streç ile kapatıyordum ve hemen rahatliyordum Ondan sonra emzirirken hiç acımıyordu emzirme sonrası aynı streç ile kapatıyordum tekrar
0 oy
16 Ocak 2020 (19 puan) tarafından cevaplandı

Gümüş kapaklar var ben ilk günden itibaren kullandim hiç yara olmadı ise yarar belki:)

0 oy
16 Ocak 2020 (693 puan) tarafından cevaplandı
Ben bir buçuk ay çektim bu acıyı. Ne kullandıysam fayda vermedi. En son dokrorum artık mecbur kortizonlu bir krem verdi. Onu süyordum tek göğsüme diğeriyle emziriyordum. Çünkü o kremli göğüs yıkamadan bebeğime vermiyordum. Sonra yıkayıp emziriyorum diğer göğsümü kremliyordum. Böylr böyle 1 haftada geçti elhamdülillah. Çok kötüydü benimki kanıyordu sürekli. Kızım da kanlı emmedi pompala sağıp döktüm mecbur çünkü süt doluyordu. Ay çok kötüydü ya.. Şükür geçti
0 oy
16 Ocak 2020 (44 puan) tarafından cevaplandı
Inan benim o kadar kötüydü  ki  tam bere tutuyordu emerken bereyi yine koparıyordu tekrar sar başa sonra lokman hekimden bi krem aldık beyaz dut kremi diye 2 gün onu sürdüm  tamamen bere tutup kapandı sıkıntımız kalmadı ama süre zarfında tabiki yine emzirdim
0 oy
16 Ocak 2020 (26 puan) tarafından cevaplandı
Gümüş kalkan ve mamajoo silikon göğüs ucu aparatı kullan 1 haftaya iyileşir. 
0 oy
16 Ocak 2020 (1,241 puan) tarafından cevaplandı
Kizim dogdu ilk emdigi gun parcalandi daha ilk emdigi dk a parcalandi hemen gogus ucu ve lansinoh aldim ilk hafta resmen tepinerek emziriyodum kuzenimin esi her emzirme sonrasi kurulayip lansinoh surup kapak kapat ustune ic çamaşırını cek her emzirmeye bunu yap dedi yaptim ve 1 haftada 10 gunde fln gecti baya

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirme acısı ve çatlakları ne zaman geçer, iyileşme süreci nasıl?
Emzirme acısı ve çatlakları genellikle ilk birkaç hafta içinde azalmaya başlar ve doğru bakım ile 2-4 hafta içinde büyük ölçüde iyileşir. Öncelikle bebeğinizin doğru pozisyonda ve sıkıca kavradığından emin olun. Göğüs ucu koruyucu, ayva çekirdeği jeli ve Lansinoh gibi ürünler iyileşme sürecini destekler. Eğer acı şiddetliyse veya geçmiyorsa, bir emzirme danışmanından veya doktorunuzdan yardım almak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan emzirme sonrası oluşan göğüs ucu çatlakları için etkili doğal çözümler nelerdir?
Yenidoğan emzirme sonrası oluşan göğüs ucu çatlakları için etkili doğal çözümler arasında saf lanolin (Lansinoh gibi), ayva çekirdeği jeli ve anne sütü bulunur. Öncelikle her emzirmeden sonra göğüs uçlarınıza bir miktar anne sütü sürüp kurumaya bırakmak iyileşmeyi hızlandırır. Ayva çekirdeği jeli ise nemlendirici ve iyileştirici özellikleriyle bilinir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmeye bağlı göğüs ucu yaraları ve çatlakları için hangi göğüs ucu koruyucu ürünler önerilir?
Emzirmeye bağlı göğüs ucu yaraları ve çatlakları için en sık önerilen ürünler arasında saf lanolin içeren kremler (Lansinoh gibi) ve silikon göğüs ucu koruyucular bulunur. Öncelikle saf lanolin, cildin doğal nemini koruyarak iyileşmeyi destekler. Silikon koruyucular ise emzirme sırasında göğüs ucunu mekanik tahrişten koruyarak iyileşme sürecine olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek emzirirken göğüs ucunda ağrı ve çatlak oluşmasının temel nedenleri nelerdir?
Bebek emzirirken göğüs ucunda ağrı ve çatlak oluşmasının temel nedenleri genellikle bebeğin memeyi doğru kavrayamamasıdır. Öncelikle bebeğin ağzının memeyi genişçe kavraması gerekir. Yanlış kavrama, göğüs ucunun sadece uç kısmının bebeğin ağzında olması ve tahrişe yol açmasıyla sonuçlanır. Diş çıkarma veya emme gücündeki ani değişimler de bu duruma katkıda bulunabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme acısı ve çatlakları ne kadar sürede tamamen iyileşir ve anne sütü akışı normale döner?
Emzirme acısı ve çatlakları, doğru bakım ve destekle genellikle 1 ila 3 hafta içinde önemli ölçüde iyileşir ve anne sütü akışı normale döner. İlk 10-15 gün zorlu geçebilir, ancak bebeğin doğru emme tekniğini öğrenmesiyle ağrı azalır. Özellikle ilk haftalarda yaşanan şiddetli ağrı ve çatlaklar, bu süreden sonra belirgin şekilde azalacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 519 göst.
25 Haziran 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Syhinci25 (58 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 624 göst.
0 oy
1 cevap 244 göst.
17 Ağustos 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Dilllllaraaa (282 puan) tarafından soruldu

1,512,684 soru

24,672,284 cevap

367,326 kullanıcı

...