Emzirme Acısı ve Çatlakları: Ne Zaman Geçer?

0 oy
5,527 göst.
25 Eylül 2019 Yenidoğan (0-3 ay) kategorisinde (390 puan) tarafından soruldu
Bebegimle 15. Günüm. 3 4 gun guzelce emzirip sonrasi yaralar çatlaklarla tanıştım. Cevremde herkes benim parçalandı, koptu, bebegimin agzindan kan akti emerken vs. Örnekleri veriyorlar. Benim suan sekilsiz catlak ve acılı... 

Vicdanim cok kötü durumda çünkü emzirme zamani gelince elim geri gidiyo:(  

Tabiki birakmayacagim ama yasayanlar lütfen ne zaman düzelecek söyleyin. 

Göğüs ucu koruyucu , ayva cekirdegi jeli, lansinoh kullanıyorum.. 
Bebek Ayı 15 günlük

52 Cevaplar

0 oy
16 Ocak 2020 (170 puan) tarafından cevaplandı
Cnm gerçekten acılı bir süreç bu ne yaparsan yap işe yaramiycak emzirdikten sonra sürdüğün herşey anlık rahatlatır memeni ama emzirme zamanı geldiğinde yine aynı acı olucak göğsünde çünki bebeğin damagiyla dövüyo orayı onun için az daha sabir et 15 günlük olmuş bile bi 15 gün daha sabir et zamanla geciyo benim 1 ayda göğsüm anca anca geçti terbiye oldu acıdan artık her emzirmede ayaklarımı yere vuruyodum göğsümü verirken korkuyla veriyodum içimden hayır diyodum aciycaği için az daha sabir kuzum geçicek alışacak göğsün benim kız şimdide sündürüyo ağzına alıp göğsümün ucunu oyun yapiyo ağzında cadoloz anne olmak kolay mi dayanicaz  bizde zamanında annelerimize yaptık aynısını
-Reklam-
0 oy
16 Ocak 2020 (176 puan) tarafından cevaplandı
Gümüş kapak denediniz mi
0 oy
16 Ocak 2020 (406 puan) tarafından cevaplandı
Zeytinyağı iyi gelmişti bana 
0 oy
16 Ocak 2020 (287 puan) tarafından cevaplandı
Valla ben yarayı acıyı hiç takmadim çünkü sezeryan dogumdum sütüm geç geldi bebek sarılık olmuştu ağlayarak dua ediyordum sütüm gelsin diye gelince de hiç isyan etmedim acirsa acısın oğlumdan önemli değil dedim sukretmelisin sütun var diye
0 oy
16 Ocak 2020 (1,019 puan) tarafından cevaplandı
Benim 4 günde iyileşti açık yaraya dönmeden. Dezenfektan suyla emzirme öncesi ve sonrası yıkadım kuruladım lansinohu da emzirmeden sonra yikadiktan sonra surdum yikamadan emzirebilirsiniz diyolar ama yapis yapis o seyi kizima vermek istemedim emzirmeden once de yikadim bol bol havalandirdim iki gece üstsüz yattım atlet bile degmesin demisti ebe. Bi de doğru emzirdigimden emin olmak için ebeden yardım istedim doğru mu emziriyorum diye. 
0 oy
16 Ocak 2020 (59 puan) tarafından cevaplandı
Geçmiş olsun canım çok normal bir süreçten geçiyorsun bugünler geçecek öyle düşün. Ben yaralarım ilerlemesin diye lansinoh krem ilr avent koruyucu kalkan kullandım. Kremi sürüp kalkanı taktım meme ucu hiçbir yere değmediği sürtünmediği için daha çabuk iyileşti. İnşallah seninde hemen iyileşir keyifle emzirirsin bebeğini
0 oy
3 Ağustos 2020 (40 puan) tarafından cevaplandı
Ben zeytin yağı sürüyorum daha iyi besliyor 
0 oy
3 Ağustos 2020 (1,141 puan) tarafından cevaplandı
Ben antibiyotik içtim ve gogsumu göğüs kremi sürüp strecledim bir daha yara olmadı.
0 oy
3 Ağustos 2020 (886 puan) tarafından cevaplandı
Gümüş kapak kullan başka bir şeye gerek kalmıyor asla yara olmuyor sizlamiyor bile
0 oy
3 Ağustos 2020 (613 puan) tarafından cevaplandı
Her emzirmeden sonra ılık suyla yıkayıp kurutup lansinoh sürün. Kremliyken bebeğinizin emmesinde sakınca yok, kremi silmeyin sakın. Sürekli kapatmayın, sadece bol tişört giyebilirsiniz. Tahin yağı da iyi gelirmiş, gebe okulundaki hemşiremiz söylemişti. Bebeğinizi emzirirken sadece göğüs ucunu değil de kahverengi halkanın tamamını almasına gayret edin. Sadece ucunu emerse iyileşmesi gecikebilir. İnşallah çabuk geçer. 
3 Ağustos 2020 (241 puan) tarafından yorumlandı
Arkadaşın bebeği 10 aylık olmuştur bile çok eski bi soru :D
0 oy
3 Ağustos 2020 (97 puan) tarafından cevaplandı
Ben bu durumdan çok korktuğum için İnternetten çok araştırdım ne yapsam çatlamaz gibisinden. Şükürler olsun hiç acı çekmedim ne krem ne yağ. En önemli başta yapmamız gereken göğüs ucunu değilde kahverengi kısmını bebeğin ağzına vermek o ucundan tuttukça ben geri çıkardım o kahverengi kısmı alana kadar emzirme kısmına geçmedim eğer geçseydim yara olacaktı. Kahverengi kısmı vermeye çalışın göğsünü asılmasın çocuk bi parmağını ağzına sokarak çıkar göğüs ucunu geçmiş olsun 
–1 oy
16 Ocak 2020 (1,126 puan) tarafından cevaplandı
Benim de öyleydi.her emzirme zamanı işkence hâline gelmişti.1.5 ayda iyileşti ancak.kremler,ayva çekirdeği v.s sürdüm. Bir de sürdükten sonra hava alması gerekirmiş meme ucunun.acikta bırakmak gerekiyor bir sure

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Emzirme acısı ve çatlakları ne zaman geçer, iyileşme süreci nasıl?
Emzirme acısı ve çatlakları genellikle ilk birkaç hafta içinde azalmaya başlar ve doğru bakım ile 2-4 hafta içinde büyük ölçüde iyileşir. Öncelikle bebeğinizin doğru pozisyonda ve sıkıca kavradığından emin olun. Göğüs ucu koruyucu, ayva çekirdeği jeli ve Lansinoh gibi ürünler iyileşme sürecini destekler. Eğer acı şiddetliyse veya geçmiyorsa, bir emzirme danışmanından veya doktorunuzdan yardım almak önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yenidoğan emzirme sonrası oluşan göğüs ucu çatlakları için etkili doğal çözümler nelerdir?
Yenidoğan emzirme sonrası oluşan göğüs ucu çatlakları için etkili doğal çözümler arasında saf lanolin (Lansinoh gibi), ayva çekirdeği jeli ve anne sütü bulunur. Öncelikle her emzirmeden sonra göğüs uçlarınıza bir miktar anne sütü sürüp kurumaya bırakmak iyileşmeyi hızlandırır. Ayva çekirdeği jeli ise nemlendirici ve iyileştirici özellikleriyle bilinir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirmeye bağlı göğüs ucu yaraları ve çatlakları için hangi göğüs ucu koruyucu ürünler önerilir?
Emzirmeye bağlı göğüs ucu yaraları ve çatlakları için en sık önerilen ürünler arasında saf lanolin içeren kremler (Lansinoh gibi) ve silikon göğüs ucu koruyucular bulunur. Öncelikle saf lanolin, cildin doğal nemini koruyarak iyileşmeyi destekler. Silikon koruyucular ise emzirme sırasında göğüs ucunu mekanik tahrişten koruyarak iyileşme sürecine olanak tanır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek emzirirken göğüs ucunda ağrı ve çatlak oluşmasının temel nedenleri nelerdir?
Bebek emzirirken göğüs ucunda ağrı ve çatlak oluşmasının temel nedenleri genellikle bebeğin memeyi doğru kavrayamamasıdır. Öncelikle bebeğin ağzının memeyi genişçe kavraması gerekir. Yanlış kavrama, göğüs ucunun sadece uç kısmının bebeğin ağzında olması ve tahrişe yol açmasıyla sonuçlanır. Diş çıkarma veya emme gücündeki ani değişimler de bu duruma katkıda bulunabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme acısı ve çatlakları ne kadar sürede tamamen iyileşir ve anne sütü akışı normale döner?
Emzirme acısı ve çatlakları, doğru bakım ve destekle genellikle 1 ila 3 hafta içinde önemli ölçüde iyileşir ve anne sütü akışı normale döner. İlk 10-15 gün zorlu geçebilir, ancak bebeğin doğru emme tekniğini öğrenmesiyle ağrı azalır. Özellikle ilk haftalarda yaşanan şiddetli ağrı ve çatlaklar, bu süreden sonra belirgin şekilde azalacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 519 göst.
25 Haziran 2024 6-12 ay arası bebekler kategorisinde Syhinci25 (58 puan) tarafından soruldu
0 oy
5 cevap 624 göst.
0 oy
1 cevap 244 göst.
17 Ağustos 2023 3-6 ay arası bebekler kategorisinde Dilllllaraaa (282 puan) tarafından soruldu

1,512,676 soru

24,672,202 cevap

367,324 kullanıcı

...